Câţi călători au transportat până acum noile trenuri de metrou, produse de CAF



În primele 40 de zile de la punerea în funcţiune, noile trenuri de metrou CAF au parcurs 80.902 km şi au transportat circa 25% din totalul călătorilor care au circulat în această perioadă pe Magistrala 2.

Cati calatori au transportat pana acum noile trenuri de metrou, produse de CAF
Câţi călători au transportat până acum noile trenuri de metrou, produse de CAF
Foto: forum.construim-romania.ro

În primele 40 de zile de la punerea în funcţiune, cele şapte trenuri Dunărea, Mureş, Prut, Olt, Ialomiţa, Someş, Siret – produse de CAF Spania – au parcurs 80.902 km, transportând un număr de circa 1,5 milioane de călători. În perioada menţionată, pe Magistrala 2 de metrou au circulat în total un număr de circa şase milioane de călători, trenurile noi preluând circa 25% din traficul total, informează Metrorex, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Trenul CAF are 6 vagoane, lungimea de 113,6 m, lăţimea de 3,2 m şi are capacitatea de a transporta un număr de 1.200 de călători. Viteza maximă este de 80 km/h, iar viteza comercială este de 40 km/h.

Introducerea în serviciul comercial a trenurilor realizate de firma CAF va avea ca rezultat direct:

- îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă şi a confortului călătorilor prin suplimentarea numărului de bare de susţinere, suplimentarea numărului de scaune (6 pentru fiecare tren), amenajarea unui loc special pentru biciclete;

- îmbunătăţirea accesibilităţii persoanelor cu mobilitate redusă în/din tren, precum şi la dotările trenului, prin implementarea unui sistem nou de avizare şi avertizare exterioară sonoră şi vizuală a deschiderii/închiderii uşilor de acces ale trenului, crearea a două spaţii special amenajate pentru fixarea şi asigurarea scaunului rulant, aplicarea textului Braille pe butoanele de comandă a deschiderii locale a uşilor trenului, micşorarea distanţei dintre peron şi tren (de la 105 mm la 70 mm), bandă fluorescentă la pragul uşilor pentru accesul călătorilor în vagon;

- înlocuirea în totalitate a parcului de trenuri de construcţie veche menţinut în circulaţie pe magistralele 1, 2 şi 3;

- scăderea consumului de energie electrică cu aproximativ 5 % (datorită implementării unor soluţii tehnice performante în ceea ce priveşte tracţiunea şi frânarea trenurilor);

- scăderea costurilor cu mentenanţa pentru cele 16 trenuri cu aproximativ 40 % faţă de costul suportat pentru trenurile de construcţie veche;

- îmbunătăţirea siguranţei în exploatare prin dotarea trenurilor cu sisteme automate de protecţie şi operare de ultimă generaţie.

Trenurile de metrou vor fi puse în circulaţie pe magistrala a doua de metrou, eşalonat, în semestrul II al anului 2014.

Trenurile au fost cumpărate în urma încheierii contractului comercial nr. 89/29.11.2011, în valoare de 97.012.450 Euro fără TVA, privind achiziţia a 16 trenuri noi de metrou, contract ce a fost atribuit în urma unei licitaţii publice internaţionale.

În conformitate cu prevederile contractului, primele 4 trenuri sunt realizate la Beasain – Spania, iar următoarele 12 trenuri sunt asamblate final la Atelierele Griviţa din Bucureşti.

Etichete: caf, Metrorex, noile trenuri metrorex, noile trenuri metrou, trenuri CAF, trenuri metrou, trenuri noi

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE