Câţi utilizatori de internet din România folosesc programe de blocare a publicității (ad-blocking)



Un procentaj de 96% dintre utilizatorii de Internet din România care au instalat un program de blocare a publicității (ad-blocking) spun că vor continua să îl folosească, în timp ce gradul de toleranță pentru orice fel de reclamă intruzivă este extrem de scăzut, relevă concluziile unui studiu de specialitate, publicat, joi, de IAB România (Interactive Advertising Bureau România).

Cati utilizatori de internet din Romania folosesc programe de blocare a publicitatii (ad-blocking) (Foto sursazilie.ro)
Câţi utilizatori de internet din România folosesc programe de blocare a publicității (ad-blocking) (Foto sursazilie.ro)

Conform sursei citate, browserele care utilizează un program de blocare a publicității pe internet sunt în proporție de 13,9%, în timp ce dintre cei care au auzit că există ad-blockere 18% intenționează să activeze un astfel de program în curând.

De asemenea, intenția de utilizare în viitor a unor programe de tip ad-block este foarte ridicată, în sensul că 96% dintre cei care au instalat un program de acest tip spun că vor continua să îl folosească. Al doilea cel mai important motiv pentru instalarea ad-blockerelor e reprezentat de vizionarea filmelor online, deși site-urile de acest tip care funcționează legal nu afișează publicitate.

Cercetarea de specialitate arată, totodată, că gradul de toleranță pentru orice fel de reclamă intruzivă este extrem de scăzut, însă cele mai "tolerate" formate sunt cele de tip in-stream video (16% acceptă), retargeting (12,6% acceptă) și interstițial (12,1% acceptă).

Pe de altă parte, utilizatorii de ad-block admit că există beneficii clare asociate reclamelor pe Internet, cum ar fi informarea pe teme de interes pentru subiect sau privitoare la promoții.

Studiul a fost derulat de IAB România și Project Agora, cu sprijinul Quantix Marketing, în perioada octombrie 2015 — ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din România (conform SATI), coordonate la nivel de conținut și/sau publicitate de 7 dintre principalii publisheri și rețele (regii) online din România, membre ale IAB România.

Sursa: Agerpres

Etichete: ad-blocking, internet, programe de blocare a publicității, utilizatori

0/3 COMENTARII
DoMo
04 Mar 07:28
+0
VOTURI
-0
Hai, mai... Dar de site-urile de stiri PLINE de reclame nu suflati un cuvintel.
Cris
03 Mar 21:52
+0
VOTURI
-0
Ganditi-va ce revolutie ar fi implementarea unui dispozitiv in televizor care sa detecteze reclama si sa treaca automat televizorul pe MUTE, astfel incat urechile sa fie protejate de mesajul intruziv. Ar fi o revolutie in domeniul TV si toata lumea ar cumpara astfel de dispozitive astfel incat sa scape de reclamele terminatilor...
Ads blocked
03 Mar 21:25
+0
VOTURI
-0
Ads blocked: 13 on this page
Ads blocked: 13 on this page
Ads blocked: 13 on this page
Ads blocked: 13 on this page

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE