CAZUL elevului umilit de la "Tudor Vianu". Asociaţia Părinţilor: Acest incident NU este izolat



Asociația Părinților din Colegiul Național Tudor Vianu din București a reacţionat după ce a fost făcut public cazul elevului care a fost umilit de profesorul de matematică sa se tarasca, pentru un punct in plus la teza. Părinţii spun că "acest incident nu este izolat", iar "clasarea incidentului si etichetarea lui drept "o gluma" nu face decat sa fie un indicator de rezultat pentru ceea ce se intampla de multi ani in sistemul scolilor de elita din Bucuresti si, posibil, la nivel national".

CAZ REVOLTATOR la Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"
CAZ REVOLTĂTOR la Colegiul Naţional de Informatică "Tudor Vianu"

Asociația Părinților din Colegiul Național Tudor Vianu din București susţine, într-un comunicat postat sâmbătă pe Facebook, că a luat act cu îngrijorare de situația relatată pe contul de Facebook de profesorul Marcel Bartic și preluată de presa din 27 ianuarie 2016, privind umilirea unui elev, în fața clasei, la o oră de matematică.

Potrivit Asociaţiei, "acest incident nu este izolat si tinde sa devina un fenomen, in special in unitatile scolare de elita".

"Desi nu exista si nu va fi cazul de nicio sesizare oficiala din partea elevului in cauza sau a parintilor sai, consideram ca evenimentul este grav si nu trebuie tratat "in nota obisnuita" a sistemului. Suntem deosebit de afectati de dinamica discutiilor publice si de modul de raportare la elevii si profesorii liceului. (...) Clasarea incidentului si etichetarea lui drept "o gluma" nu face decat sa fie un indicator de rezultat pentru ceea ce se intampla de multi ani in sistemul scolilor de elita din Bucuresti si, posibil, la nivel national", mai afirma Asociatia de parinti.

CITEŞTE ŞI  CAZ REVOLTĂTOR la un liceu renumit din Bucureşti. Elev forţat de profesor să se târască în genunchi

Comunicatul integral al Asociatiei Parintilor din Colegiul National Tudor Vianu din Bucuresti:

Asociația Părinților din Colegiul Național Tudor Vianu din București a luat act cu îngrijorare de situația relatată pe contul de Facebook de profesorul Marcel Bartic și preluată de presa din 27 ianuarie 2016, privind umilirea unui elev, în fața clasei, la o oră de matematică. Deși nu există și nu va fi cazul de nicio sesizare oficială din partea elevului în cauza sau a părinților săi, considerăm că evenimentul este grav și nu trebuie tratat „în nota obișnuită" a sistemului. Suntem deosebit de afectați de dinamica discuțiilor publice și de modul de raportare la elevii și profesorii liceului.

Clasarea incidentului și etichetarea lui drept "o glumă" nu face decât să fie un indicator de rezultat pentru ceea ce se întâmplă de mulți ani în sistemul școlilor de elită din București și, posibil, la nivel național. Când ne încurajăm sau ne susținem copiii în alegerea unui astfel de liceu uităm că vorbim despre:

- un acces care nu permite o selecție a copiilor în acord cu profilul lor educațional;
- o linie de profesori „obișnuiți" să aibă la clasă elita generațiilor de elevi și care continuă să îi compare pe elevi cu „cei de altădată" (mai docili, mai obedienți, mai „studioși");
- o ruptură între profesorii de vocație și toți ceilalți – vedete ale sistemului, ale concursurilor, ale rezultatelor obținute prin meditații;
- un gimnaziu care, în goana pentru note, uită să îi pregătească pe elevi pentru situația în care orele se fac toate, iar la fizică și chimie, de exemplu, nu se începe de la 0 pentru că se presupune că au existat 2/3 ani de acomodare anterior;
- o proporție semnificativă de părinți care, acceptând sistemele de meditații din primar și gimnazial, habar nu au, mai ales dacă se fac meditații cu profesorii de la clasă, cât de autonomi în învățare sunt copiii lor, cât de pregătiți sunt să fie prezenți în clasă, să lucreze cu plăcere la matematică, să le placă să citească cărți importante ale lumii, să fie curioși și să vadă legătura dintre materii;
- programe școlare necorelate în mod fundamental: profesorii de fizică și informatică pot depune lejer mărturie că au obiective de învățare în anumite clase care necesită achiziții de matematică din clase superioare.

Când copiii noștri ajung în clasa a VII-a începem să ne uităm către licee și colegii. Poate că avem dubii că ar fi bine să alegem un colegiu de top, însă căutând mai multe informații, concluzia este că mediul de învățare este mai potrivit într-un liceu „de top", chiar pentru un elev mediu, decât într-un liceu mediu șamd

Întrebările pe care mulți dintre noi nu știm să le punem sunt:

Ce educație primește un elev, care "învață", chiar și "în glumă", că pentru a obține o favoare de la cineva care are putere de decizie este "bine" să te umilești și să îți calci în picioare propria demnitate?
În ce fel statul meu social de profesor (inclusiv la Vianu) este valorizat dacă colegii mei profesori își bat joc de truda mea de fiecare zi, notând discreționar, încurajând obediența și umilința?

Atragem atenția că, din informațiile pe care le avem, acest incident nu este izolat și tinde să devină un fenomen, în special în unitățile școlare de elită. Umilirea elevilor, misoginismul, discriminarea, evaluarea și notarea discreționară reprezintă comportamente inacceptabile, totuși ignorate, minimalizate și tolerate cu prea multă ușurință, într-un sistem care se declară în beneficiul elevilor, dar care ajunge de multe ori să servească interesele personale ale altor persoane.

Școala românească este în continuare un sistem al dublei măsuri, prin modul în care sunt tratați profesorii și elevii, dovadă fiind Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar – ROFUIP 2014 – care abundă de obligații și sancțiuni pentru elevi, dar nu face nicio referire la obligațiile și sancțiunile aplicabile profesorilor, care să fie rezolvate în sistemul educațional, nu în cel juridic, pe dreptul muncii. Un abuz mic tolerat astăzi și nechestionat este semnul de încurajare pentru un profesor slab pregătit emoțional că poate să treacă nepedepsit la un abuz mai mare.
Solicităm Consiliului Profesoral , conducerii executive și Consiliului de Administrațieale CNITV să trateze cu maximă atenție și severitate acest incident și orice alte incidente de acest fel, menite să afecteze prestigiul Colegiului și al profesorilor săi.

Ca părinți, le suntem infinit recunoscători dascălilor care își fac impecabil meseria, care sunt prezenți la toate orele, care susțin și înțeleg ca a fi elev de liceu înseamnă cea mai dificilă perioadă de învățare și dezvoltare. Și îi vom susține pe cei care aleg să acționeze pentru respectarea meseriei pe care o practică și pentru „penalizarea" comportamentelor care fac atât de rău școlii, cancelariei, elevilor, societății românești. Curajul este o valoare care trebuie practicată de profesori și părinți pentru a fi asumată de elevi.

Avem mari așteptări de la marile federații sindicale din educație. Când dezbaterea este despre „a fost o glumă"/ „este sau nu o umilire" și nimeni din sindicate nu transmite un mesaj clar, profesorii, toți, se simt fără direcție și fără repere. Răspunsurile „clasice" care atacă părinții și/sau elevii nu se potrivesc de data aceasta. Școlile acestea ar trebui să fie un exemplu de dezvoltare și autonomie, un spațiu de cercetare, de inovare, de învățare și mentorat. Și profesorii buni și profesorii care fac glume proaste, au nevoie de repere. La fel ca elevii care merită să nu își piardă curajul și demnitatea în timpul liceului.

Solicităm Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice, domnului ministru Adrian Curaj personal, să demareze revizuirea ROFUIP pentru a include obligațiile specifice ale profesorilor în exercitarea profesiei, în relația cu elevii, în relațiile dintre profesori, în relațiile cu părinții, precum și sancțiuni adecvate, într-un raport echitabil și proporțional cu obligațiile elevilor și sancțiunile aplicabile lor.

Asociația Părinților din Colegiul Național Tudor Vianu din București

Un profesor de istorie de la alta scoala, Marcel Bartic, a relatat joi, pe Facebook, cum si-a umilit un profesor de matematica elevii, invitandu-i sa se tarasca in genunchi daca vor un punct in plus la nota. 

Conducerea Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti s-a autosesizat in acest caz. 


Etichete: Colegiul national Tudor Vianu, elev umilit Colegiul Tudor Vianu, elev umilit Tudor Vianu, parinti Colegiul Tudor Vianu, Tudor Vianu

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE