Ce AUTOSTRĂZI sunt prioritare în România, în următorii 10 ani. HĂRŢILE VIITOARELOR AUTOSTRĂZI



Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, şi premierul Victor Ponta au prezentat, marţi, lista proiectelor prioritoare din infrastructura rutieră pentru următorii 10 ani. Până în 2025, în România ar urma să se construiască 725 kilometri de autostradă, 184 kilometri de autostradă fazată (proiectul Tg. Mureș - Tg. Neamț) și puțin peste 1.800 de kilometri de drum expres.

Valoarea totală a proiectelor de infrastructură rutieră din România pentru următorii ani se ridică la peste 28,68 de miliarde de euro. Proiectele propuse în Masterul Planul General de Transport și a căror implementare va începe chiar din acest an sunt:

- Sibiu-Pitești (129 km)

- Craiova-Pitești (114 km)

- Ploiești-Brașov (103 km)

- Brașov-Sibiu (128 km)

- Brașov-Bacău (160 km)

- Borș - Nădășelu (177) - primul tronson de la Borș la Suplacu de Barcău (64,5 km - fiind realizat de Bechtel în proporție de 50%, acum se află în procedura de licitație)

- Tg-Neamț-Iași-Ungheni (135 km)

- Centura Capitalei la nivel de autostradă (102 km)

HĂRŢILE VIITOARELOR AUTOSTRĂZI AICI

Conform hărții de mai jos București-Alexandria nu mai este prevăzută ca autostradă ci ca o parte a unui drum expres care va face legătura între orașele: București-Alexandria-Craiova-Drobeta Turnu Severin și Lugoj.

 

Click pe imagine pentru mărire

Valoarea estimată pentru cei 725 kilometri de autostradă este de 10,58 miliarde de euro. Drumurile expres au o valoare cumulată estimată la 9,6 miliarde de euro. Iar cei 184 kilometri autostrada fazata, care vor Târgu Mureș de Târgu Neamț vor costa 2,94 miliarde de euro. Potrivit ministrului Ioan Rus, autostrada fazată înseamnă că într-o primă etapă se va construi ca drum expres, urmând ca în faza a doua să fie realizată la nivel de autostradă.

Potrivit premierului şi ministrului de resort, sursele de finanțare sunt: fonduri europene, alocații bugetare, împrumuturi de la bănci. "Sumele pentru investiţiile în infrastructură vor putea fi asigurate în următorii ani din finanţări europene de 6 miliarde euro (incluzând cofinanţarea naţională), acciza la motorină, rovinietă, concesiuni şi parteneriate public-private (4 miliade euro) şi credite de la Banca Europeană de Investiţii, BERD şi Banca Mondială", a precizat Ioan Rus.

"Ultima scuză este că nu avem bani", a spus ministrul, arătând că până în prezent principalele probleme în domeniul dezvoltării infrastructurii au fost ineficienţa şi lipsa structurării proiectelor.

Prezent la eveniment, ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, a precizat că speră ca noul program din calendarul financiar 2014-2020 să fie aprobat cât mai devreme de Comisia Europeană.

În acest sens, la finele săptămânii trecute, Ministerul Fondurilor Europene, în subordinea căruia a fost trecută Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, a lansat în dezbatere publică proiectul de program și raportul de mediu.

La începutul săptămânii viitoare, Ministerul Fondurilor Europene va organiza și o dezbatere publică, la sediul instituției.

Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) nu se referă doar la infrastructura de transport, aici fiind incluse mai multe obiective tematice. Programul se adresează nevoilor de dezvoltare din patru sectoare: infrastructura de transport, protecţia mediului, managementul riscurilor şi adaptarea la schimbările climatice, energie şi eficienţă energetică, contribuind la Strategia Uniunii pentru o creştere inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii, prin finanţarea a 4 din cele 11 obiective tematice stabilite prin Regulamentul nr. 1303/2013.

Ponta cere acord politic pentru autostrăzi. Rus: Vom putea circula pe Sibiu-Nadlac până în 2016

Premierul Victor Ponta a solicitat, marţi, un acord național între partidele politice privind planul de infrastructură, afirmând că Master Planul pe Transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani între toate forţele politice, altfel nu are rost ca experţii Ministerului Transporturilor să se apuce de treabă, deoarece va fi un eşec în lipsa garanţiilor pe termen lung.

"Fara acest acord, nu vom gasi sursele de finantare necesare constructiei de autostrazi. Daca avem garantia finantarii pe zece ani de la bugetul de stat, se vor gasi bani. In 2012, am preluat programul sectorial de transport cu o rata de absorbtie a fondurilor euopene de 5%. Acum este de 58%. Autostrada Comarnic-Brasov este un proiect esential pentru Romania", a declarat Victor Ponta.

Ponta a fost prezent, marţi, la sediul Ministerului Transporturilor, pentru prezentarea de către ministrul de resort, Ioan Rus, priorităţilor de infrastructură rutieră aferent perioadei 2015-2016.

Premierul a epxlicat necesitatea unui acord politic prin faptul că este nevoie de garanţii de finanţare pe termen lung pentru constructori.

"Vom putea circula pe Sibiu-Nadlac pana in 2016. Anul viitor vom avea inca 250 de kilometri de autostrada. Anul acesta vor incepe lucrarile pe a treia banda pe DN1 . In urmatoarele doua saptamani, vom desemna castigatorul licitatiei si vom demara lucrarile la autostrada Pitesti-Sibiu. Regiunile istorice ale tarii vor putea fi legate in 2018 prin autostrazi sau drumuri expres, daca proiectul de implementare a infrastructurii va fi aprobat", a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus. 

La începutul lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat Master Planul general de transport al României în faţa comisiilor parlamentare de transporturi, documentul cuprinzând toate intervenţiile în infrastructură pentru 2014-2030.

Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu - Braşov (103 km), Ploieşti - Comarnic (49 km), Craiova - Piteşti (115 km), Comarnic - Braşov (54 km), Braşov - Bacău (158 km) şi Gilău - Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.

În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA.

Etichete: autostradă, autostrazi romania, harta autostrazi, ioan rus, ministerul transporturilor, Victor Ponta

0/2 COMENTARII
ggg
13 Jan 21:20
+0
VOTURI
-0
au transormat in NATIONALE o gramada de drumuri judetene doar pentru a scoate niste bani de undeva catre cineva .. nu ?
ggg
13 Jan 21:19
+0
VOTURI
-0
va rugam mai luati din drumurile nationale din judetul Vrancea ... ca sunt cam multe si nu duc nicaieri .. ex 4 in zona de munte din care 3 sunt neconectate la reteaua NATIONALA ... si cele din sud-estul judetului - unde exista o densitate de drumuri nationale unica in Romania .... acolo se duc o gramada de bani ... probabil este un aranjament serios pe undeva ....

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h