Ce conțin băuturile de tip ICE TEA din comerț: NESTEA, Lipton, etc.-câte E-uri, îndulcitori și zahăr



Din punct de vedere al continutului de zahar si /sau indulcitori , ca urmare a studiului realizat au reiesit urmatoarele : 35.71 % au in continut atat zahar cat si indulcitori iar 28.57 % au in continut doar zahar.

Lipton Nestea
Lipton Nestea

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons a realizat in perioada iulie-august un studiu pe etichetele produselor bauturi racoritoare tip ceai ce se regasesc pe piata din Romania. In cadrul studiului au fost analizate 14 de tipuri de produse, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania - A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii.

Astfel, dacă NESTEA Green Tea Strawberry Aloe Vera conține doar zahăr, variantele Peach, Lemon, Mango-Pineapple, Forest Fruits conțin și zahăr și îndulcitori gicozide derivate din steviol. La Lipton, doar varianta cu piersică are și îndulcitori, restul fiind îndulcite cu zahăr.

Ambele mărci conțin câte doi sau trei aditivi alimentari, din cei mai comuni și mai puțin nocivi. Nu la fel este însă situația la Ice Tea-urile produse de mărcile de supermarket: produsul de discount al Carrefour conține 7 E-uri, ca și cel de la Real, iar cel de la Lidl conține 8.

Lista completă de E-uri o găsiți AICI. 

Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii : S.C. Coca - Cola HBC Romania S.R.L., Quadrant Amroq Beverages S.R.L., S.C. Carrefour Romania S.A., real, - Hypermarket Romania S.R.L. si S.C. Lidl Discount S.R.L.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 14 de tipuri de produse analizate : 28.57 % au in continut un numar de 2 E-uri, 35.71 % au in continut un numeric de 3 E-uri iar 21.42 % au un continut de 7 E-uri.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania - A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. - International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza .

Asociaia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania - A.N.P.C.P.P.S.Romania - o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h