Ce cumpără românii de pe internet şi ce site-uri aleg de cele mai multe ori



Romanii cumpara cel mai adesea haine, accesorii si electrocasnice de pe internet, iar modul de plata ramane plata prin ramburs in 80% din cazuri, potrivit unui studiu Gemius.

Ce cumpara romanii de pe internet si ce site-uri aleg de cele mai multe ori
Ce cumpără românii de pe internet şi ce site-uri aleg de cele mai multe ori
Foto: ehow.com

In luna august a acestui an, Gemius a realizat studiul "eCommerce 2014", care isi propunea sa identifice preferintele de folosire ale comertului online de catre utilizatorii de internet din Romania. Cercetarea analizeaza obiceiurile de cumparare ale userilor romani, tipurile de site-uri de comert online favorite, avantajele si dezavantajele percepute de ei in legatura cu achizitiile online, optiunile preferate de plata si livrare, categoriile de produse cumparate online si valoarea cumparaturilor, noteaza HotNews.ro.

Conform studiului, mai mult de doua treimi dintre utilizatorii de internet din Romania au facut cumparaturi online in trecut, iar 21% dintre cei care nu au cumparat inca nimic online planifica sa faca acest lucru in viitor. De mentionat e faptul ca 41% dintre utilizatorii participanti la studiu au folosit internetul pentru a cauta magazine pe care ulterior le-au vizitat, 28% au platit facturi online si 16 % au cumparat ceva de pe site-urile straine.

In ceea ce priveste tipurile de site-uri de comert online favorite, pe primul loc se situeaza magazinele online: 83% dintre utilizatori declara ca le-au folosit personal, pe locul doi se gasesc site-urile de anunturi (45%), pe locul 3 site-urile de reduceri colective (32%) si pe locul 4 comparatoarele online de preturi (29%).

Cei care au luat parte la studiu sunt de parere ca avantajele principale ale comertului online sunt: livrarea la domiciliu (74%), faptul ca nu sunt nevoiti sa plece de acasa (61%) si preturile mai mici decat in magazinele traditionale (53%). Pe de alta parte, ca dezavantaje, ei mentioneaza costurile de livrare ridicate (31%) sau problemele cu garantia produselor (19%).

Intrebati care sunt categoriile de produse cel mai des cumparate online, respondentii au indicat hainele si accesoriile (58%) electrocasnicele (47%), cartile, filmele si muzica (44%), gadget-urile –smartphones si tablete (42%). Conform intereselor utilizatorilor, produsele electronice vor continua sa domine scena de e-commerce in viitor, insa unele categorii dominante din trecut vor suferi o scadere in popularitate: haine si accesorii (-18pp), computere si hardware (-11pp), filme, carti si muzica (-7pp).

Din punct de vedere al banilor cheltuiti online, un cos mediu de cumparaturi are valoarea de 470 de lei, in timp ce, cheltuielile anuale ale unui utilizator se ridica la 2260 de lei. Conform studiul, in viitor ne putem astepta la o crestere a segmentului de e-commerce, intrucat 40% dintre consumatorii actuali anticipeaza o crestere a cheltuielilor lor si doar 1 din 5 utilizatori indica o scadere a cheltuielilor lor online in anul care vine.

Care sunt insa site-urile de comert online preferate de utilizatorii romani? Conform rezultatelor studiului, din punct de vedere al numarului total de mentiuni, in 2014, eMag.ro a fost site-ul favorit de comert online al utilizatorilor care au folosit comertul online din Romania. Pe locul 2 se situeaza OLX.ro si pe locul 3 Tocmai.ro. In continuare se situeaza site-uri precum cel.ro, okazii.ro si altex.ro

Studiul s-a derulat pe un esantion de 1.200 de respondenti. Esantionul a fost ajustat folosind ponderarea pe sexe, varsta, localitate si educatie. Esantionul este reprezentativ pentru utilizatorii de internet cu varsta mai mare de 15 ani. Datele s-au colectat in perioada 8 august - 3 septembrie, iar pentru colectarea lor s-a folosit metoda de chestionar pop-up CAWI.

Etichete: cumpărături, magazin online, online, studiu

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE