Ce proiecte are METROREX în 2016. Care sunt planurile pentru Magistrala 6 Otopeni-1 Mai



Metrorex are un buget total de circa 2,2 miliarde de lei în 2016, din care 1,4 miliarde de lei pentru investiții. Directorul general interimar al Metrorex, Marin Aldea, spune că, pe lângă proiectele în derulare, compania va demara şi proiecte noi în acest an. În ceea ce priveşte Magistrala 6 Otopeni - 1 Mai, Aldea afirmă că are "gânduri mari".

Ce proiecte are METROREX in 2016
Ce proiecte are METROREX în 2016

Directorul general interimar al Metrorex, Marin Aldea, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES că Metrorex are un buget total de circa 2,2 miliarde de lei în 2016, din care 1,4 miliarde de lei sunt pentru investiții.  

"Metrorex are în derulare în 2016 investiții în valoare de 1,403 miliarde lei. Sunt obiective ambițioase, având în vedere extinderea rețelei de metrou.

Astfel, este în lucru extinderea Magistralei 5 de la Eroilor la Drumul Taberei, la Râul Doamnei și stația și Depoul Valea Ialomiței. Este un proiect de 3,1 miliarde de lei. Are 10 stații și circa 6,8, aproape 7 kilometri lungime. Pentru acest proiect avem anul acesta prevăzuți în buget 780 de milioane de lei. Ne-ar mai trebui aproape încă pe atât, ca să ne îndeplinim obiectivul pe care îl avem pentru acest an, respectiv să trecem de la un stadiu fizic de circa 67% la circa 90%, astfel încât să putem, la finele trimestrului I 2017, să îl punem în funcțiune cu călători.

Alt proiect important este extinderea Magistralei 4, de la Gara de Nord la Lac Străulești, cu cele două stații: Laminorului și Lac Străulești. Proiectul este de circa 250 de milioane de euro. Pentru anul acesta avem în buget vreo 270 de milioane de lei. Cu banii pe care îi avem în buget putem să punem în funcțiune fără probleme cele două stații Laminorului și Lac Străulești. Ne-ar mai trebui vreo 60 de milioane de lei ca să finalizăm și parcarea și depoul. Acolo este un park&ride. Vom solicita la rectificare. Ne vom zbate să obținem banii.

De asemenea, avem un proiect pentru realizarea unui nou acces la stația Tineretului. Avem banii prevăzuți în buget, deci îl vom realiza. Plus un lift pentru persoane cu dizabilități la aceeași stație.

Avem în vedere îmbunătățirea și modernizarea instalațiilor din metrou. În acest sens, avem în derulare — și terminăm anul acesta — un proiect de modernizare și înlocuire a tuturor sistemelor de ventilație pe șase stații și inter-stații, de la Petrache Poenaru până la Timpuri Noi. Proiectul este de vreo 36 de milioane de lei și pentru anul acesta avem în buget circa 20 de milioane de lei. Ne sunt suficienți banii pentru a finaliza acest proiect.

Un alt proiect este cel de modernizare a sistemului de control acces la 41 de stații. Avem bani prevăzuți în buget pentru acest proiect, însă ne-ar mai trebui ceva la rectificare. În funcție de execuție, vom vedea. Avem circa 170 de milioane de lei, iar proiectul ajunge la 180-182 de milioane de lei. Anul acesta îl finalizăm, așa avem ca și țintă.

Avem, de asemenea, un proiect pentru achiziția de material rulant. Există un contract în derulare și mai achiziționăm opt trenuri noi de metrou, pe care le vom pune în funcțiune până la finele lunii iunie pe Magistrala 2, astfel încât, pe M2, de la Berceni la Pipera, să circule trenuri de un singur tip. Pe celelalte, le vom muta pe magistralele 1 și 3. Din flota veche vom mai scoate din uz numărul de trenuri pe care le achiziționăm și le punem în funcțiune.

Avem în vedere realizarea proiectării preliminare pentru zona Eroilor — Iancului. Avem gânduri mari și cu Magistrala 6 de metrou, care leagă 1 Mai de Otopeni.", a spus şeful Metrorex.

Aldea a arătat că proiectul metroului până la Otopeni a fost cuprins în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă: "În acest plan, care are o valoare de circa 6,8 miliarde de lei, proiectele Metrorex însumează 3,5 miliarde de lei. Deci, mai mult de jumătate sunt proiectele Metrorex, iar linia 6 de metrou se regăsește în acest Plan de Mobilitate Urbană Durabilă, fapt care ne dă speranțe și ne vom lupta ca în acest an să identificăm și să obținem surse de finanțare din fonduri europene nerambursabile.

Sunt niște pași de făcut, eu i-am început, accelerăm cât se poate, în sensul că documentația a fost revizuită, documentația tehnică a fost avizată în CTE (Consiliul tehnico — economic) Metrorex săptămâna trecută. (...)

Anul acesta vrem să rezolvăm, dar nu depinde doar de noi. Ce ține de noi, și asta am spus tuturor, să fiți convinși că facem. Am avut acum două săptămâni vizita ambasadorului Japoniei, cu care am discutat mai bine de o oră toate problemele legate de Magistrala 6 de metrou, japonezii fiind interesați în realizarea acestei linii, pentru că avem un acord de împrumut de la Guvernul Japoniei, prin Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională — JICA, de 41,87 miliarde de yeni, care înseamnă circa 320 de milioane de euro."

Etichete: Marin Aldea, Metrorex, metrou bucuresti, metrou drumul taberei, proiecte metrorex 2016

0/2 COMENTARII
GENERALUL
10 Feb 12:05
+0
VOTURI
-0
Si cu ocazia asta, mai pierdem inca un lucru pozitiv: organizarea de meciuri ptr CE 2020. Dar daca stam sa ne gandim mai bine, noi, oamenii de rand, pierdem banii proprii , ptr ca sigur cei de la metrou vor scumpi pana atunci toate calatoriile. Iar conducerea lor si asa zis statul roman se imbogatesc din manevre si bani europeni nerambursabili.
vlad
10 Feb 11:22
+0
VOTURI
-0
Magistrala aia spre Otopeni trebuia sa fie gata pana in 2020, cand vine Europeanul la Bucuresti... ei inca planuiesc si nu mai stiu ce. Magistrala asta in sine este o rusine!! Cum e posibil ca de la Otopeni ca sa ajungi la Universitate, in centrul Bucurestiului sa trebuiasca sa folosesti 4 metrouri diferite!!! Otopeni - 1 Mai, schimbare, 1 Mai - Gara De Nord, schimbare, Gara de Nord - Piata Victoriei, schimbare, Piata Victoriei - Universitate intr-un final!!! O RUSINE!!! In loc sa duca linia direct spre Universitate, sa o uneasca direct in Magistrala 2

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE