Ce se întâmplă cu lucrările de la Pasajul Ciurel, după ce instanța a ANULAT PUZ-ul. RĂSPUNSUL PMB



Pe 10 februarie 2016, Curtea de Apel a anulat definitiv Planul Urbanistic Zonal pentru lucrarea Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1. Proiectul include pasajul de la Ciurel, finalizat în proporție de 40%. Reprezentanții Primăriei Capitalei susțin însă că decizia instanței nu afectează acest proiect pentru că autorizația de construire în baza carora se desfășoară lucrările de construcție a fost emisă în baza Planului Urbanistic Zonal Coordonator al Sectorului 6 și nu al PUZ-ului anulat de instanță pe 10 februarie. 

Ce se intampla cu lucrarile la Pasajul Ciurel, dupa ce Curtea de Apel a ANULAT PUZ-ul
Ce se întâmplă cu lucrările la Pasajul Ciurel, după ce Curtea de Apel a ANULAT PUZ-ul

Curtea de Apel a anulat Planul Urbanistic Zonal pentru lucrarea Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1, care include și pasajul de la Ciurel. Decizia dată pe 10 februarie 2016 este definitivă. Reprezentanții Primăriei Capitalei susțin însă că anularea PUZ-ului nu afectează lucrarea. 

"Instanta de judecata a anulat Planul Urbanistic Zonal, Penetratie Splaiul Independentei – Ciurel – Autostrada Bucuresti – Pitesti. In acest plan urbanistic, aprobat prin HCGMB nr. 131/2012, era inclus si Pasajul Ciurel.

Mentionam ca lucrarea privind Pasajul Ciurel este inclusa si in Planul Urbanistic Zonal coordonator al Sectorului 6, aprobat prin HCGMB nr. 278/31.10.2013. Constructia edificata in prezent, parte din Pasajul Ciurel, a fost realizata in baza Autorizatiei de construire nr. 2/27.01.2014. Aceasta autorizatie de construire fost emisa in baza PUZ-ului coordonator al Sectorului 6, care nu este anulat", au precizat reprezentanții municipalității la solicitarea B365.ro. 

Lucrarea este însă în continuare în pericol  pentru că și autorizația de construire  este contestată în instanță. La sfârșitul anului trecut, Tribunalul București a decis anularea autorizației de construire emisă de Primăria Capitalei în ianuarie 2014 "în regim de urgență". Judecătorii au arătat că nu era o situație de urgență, asa cum este ea definită de lege. Mai mult, potrivit instanței autorizația nu are la bază un Plan Urbanistic Zonal. Decizia Tribunalului nu este definitivă, însă dacă Primăria Capitalei va pierde și acest proces, ar putea fi obligată să demoleze pasajul.

De altfel, prima autorizație de construire emisă pentru pasajul de la Ciurel, parte din proiectul Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1, a fost anulată de instanță, însă Primaria Capitalei a emis o altă autorizație pentru a continua lucrările. 

În prezent, pasajul de la Ciurel este realizat în proportie de 40%.  În proiectul de buget pentru acest, IPrimaria Capitalei a alocat pentru această lucrare suma de 40 milioane lei.

Penetraţia Splaiul Independenţei - A1 - cel mai controversat proiect de infrastructură al Primăria Capitalei  

Penetraţia Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti este probabil unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură ale Primăriei Capitalei (alături de Diametrala Buzești-Berzei-Uranus). Proiectul a fost demarat în 2010 însă s-a blocat la doar trei luni de la începerea lucrărilor, în martie 2011, și a fost reluat abia după doi ani, în noiembrie 2013. Inițial a fost contestată autorizația de construire, apoi instanța de judecată a suspendat și Planul Urbanistic Zonal, iar cetățenii din zonă au organizat chiar și un protest împotriva lucrării.  

Deși, în februarie 2013, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal pentru această lucrare, Primăria Capitalei a decis să redeschidă șantierul. Reprezentanții Municipalității au precizat că, atâta timp cât există autorizații de construcție în vigoare, se poate lucra.

Constructorii şi-au propus să termine podul hobanat de la Virtuții în aproximativ un an. "Am dat ordin de începere. Lucrarea va fi reluată. Se vor realiza lucrări la podul de la Virtuții, la bretele și sperăm că în aproximativ un an, un an și ceva, această parte a proiectului să fie gata", declara atunci Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Ordinul de începere a fost dat doar pentru o parte a proiectului. Astfel, constructorul lucrează doar finalizarea nodului rutier de la Virtuții, mai exact podul hobanat peste râul Dâmbovița de la intersecția Virtuții cu Splaiul Independenței și bretelele laterale.

Penetraţia Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti va avea o lungime de 8,3 kilometri, va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu Şos. Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecţia sos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii şi la intersecţia cu Șoseaua de Centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla.

Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti.

 

Etichete: anulat, autorizație de construire, Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1, Primăria Capitalei, Zonal

loading...
0/1 COMENTARII
SIBNET
13 Feb 09:23
+0
VOTURI
-0
In alta ordine de idei, daca iubiti cartile si doriti sa va dezvoltati propria afacere in domeniul pietei electronice de carte, cereti informatii suplimentare la sibnet@usa.com.
Veti obtine informatiile necesare, sub forma unui curs pe care il veti primi gratuit pe adresa de e-mail. Nu trebuie sa investiti. Tot ce aveti nevoie este un calculator, conexiune la internet si dorinta de a va integra intr-un proiect absolut minunat.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE