Ce se va întâmpla cu maşinile sub EURO 3 ale bucureştenilor care locuiesc în centrul Capitalei



Bucureștenii care locuiesc în centrul Capitalei și au mașini sub Euro 3 ar putea fi amendați dacă nu renunță la mașină sau nu o înlocuiesc cu una mai nouă, potrivit proiectului prin care se dorește implementarea taxei Oxigen.

Ce se va intampla cu masinile sub EURO 3 ale bucurestenilor care locuiesc in centrul Capitalei
Ce se va întâmpla cu maşinile sub EURO 3 ale bucureştenilor care locuiesc în centrul Capitalei

Mihai Teodorescu, șeful Direcției Transporturi din Primăria Capitalei, a explicat pentru HotNews.ro că instituția nu deține date referitor la numărul rezidenților care au o mașină sub Euro 3, dar vor fi ajutați prin vouchere sau printr-un stimulent financiar, dedicat lor, să-și înlocuiască mașina. Acesta spune că scopul Primăriei nu este să-i vâneze și să-i amendeze și mizează pe buna credință a cetățenilor, dar în final se poate ajunge și la sancțiuni.

Reamintim că primarul Gabriela Firea a modificat proiectul vinietei pentru București: mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta Oxigen pentru a putea circula în București, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului. Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi. Proiectul va fi discutat în ședința Consiliului General de pe 24 octombrie, iar dacă va fi aprobat se va aplica de la 1 ianuarie 2020.

"Pentru rezidenții acestei zone se va face un proiect de Consiliu General prin care îi vom ajuta cu un voucher sau cu un sprijin financiar pentru a-și înlocui mașina. În prima fază nimeni nu va fi absurd, dar până la 1.1.2020 va apărea și acest program și vom ajuta această nișă. Dacă nu-și înlocuiesc mașina, vor plăti sancțiunile. Nu văd de ce să nu-și înlocuiască mașina dacă îi ajutăm. Nu știu dacă în interiorul acestei zone mai sunt multe mașini non Euro, Euro 1, Euro 2, având în vedere că sunt mașini de peste 25 de ani vechime. Euro 5 începe de acum 10 ani, Euro 4 are 15 ani, Euro 3 20 de ani, iar cele Euro 2 au 25 de ani vechime. Cele vechi, majoritatea au fost date la REMAT sau programul Rabla. Cred că mai sunt foarte puține, putem vedea și pe stradă. Eu cred că în prima fază, când se va da drumul la acest proiect, cred că oamenii vor merge singuri să-și cumpere o mașină mai bună. Sau poate omul nu mai vrea să-și ia altă mașină. Dacă are o mașină neutilizată de 10 ani, poate vrea să cumpere altceva cu voucherul. Noi vrem să ne gândim la buna credință a cetățeanului, nu la coerciție, nu vrem să-i vânăm", a explicat Mihai Teodorescu.

Zona în care mașinile sub Euro 3 nu mai au voie este delimitată de: P-ța Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - şos. Ştefan cel Mare str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă - bd. Mărăşeşti - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertății - Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor - șos.Cotroceni - spl. Independenței - str. Știrbei Vodă - str. Berzei - str. Buzeşti - p-ta Victoriei. Zona va fi semnalizată prin indicatoare.

Accesul mașinilor sub Euro 3 în această zonă va fi monitorizat prin intermediul camerelor de supraveghere.

"Sistemul se numește ANPR (Automatic Number Plate Recognition). În prima fază vom avea 50 de intersecții cu 150 de camere, acestea vor fi montate pe stâlpii de semaforizare care au și BTMS, vor merge fie pe fibră, fie pe 4G ca să transmită în timp real", a explicat Mihai Teodorescu, șeful Direcției Transporturi din Primăria Capitalei.

Etichete: Bucureşti, Capitală, euro 3, Gabriela Firea, taxa vinieta, vinieta

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE