Ce spun bicicliștii despre proiectul noilor piste amenajate în Capitală



În cadrul unei dezbateri care a avut loc miercuri, președintele OPTAR Marian Ivan a declarat că proiectul pentru noile piste de biciclete, care se vor construi în București, nu permite deplasarea între două puncte cu o rută directă, și a adăugat, totodată, cum ar trebui amenajate aceste piste, în viziunea bicicliștilor. Reprezentantul Primăriei Capitalei, Ion Dedu, șeful Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, a dat asigurări că reprezentanții ONG-urilor vor fi consultați înainte de începerea lucrărilor la amenajarea pistelor de biciclete. 

De ce nu a demarat PMB lucrarile pentru pistele de biciclete, desi a primit banii necesari acum 1 an
De ce nu a demarat PMB lucrările pentru pistele de biciclete, deşi a primit banii necesari acum 1 an
Foto: realitatea.net
Conform OPTAR (Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România), proiectul celor 97 de kilometri de piste noi pentru biciclete, care urmează să fie construie pe 60 de străzi din Capitală, nu respectă criteriul de directivitate. După cum a precizat Marian Ivan, președintele OPTAR, miercuri, respectarea acestui criteriu presupune posibilitatea ca oamenii să se deplaseze între două puncte cu o rută directă.
 
Totodată, din schemele prezentate de Primăria Municipiului București, marți, sunt excluse cartiere foarte aglomerate din București, ceea ce înseamnă că cei care muncesc sau locuiesc acolo nu vor avea acces la aceasta infrastructură, a adăugat Marian Ivan.
 
El a subliniat și că pistele neconforme, realizate în 2011, au costat tot 10 milioane de euro, suma alocată anul acesta de Ministerul Mediului pentru același lucru și s-au făcut pe baza unui studiu de fezabilitate care nu a ținut cont de oameni și de stâlpii din oraș.
 
Bicicliștii de la OPTAR au reamintit, în cadrul dezbaterii, proiectul pe care l-au propus Primăriei Generale, în luna februarie a acestui an, privind implementarea unei reţele de drumuri dedicate pietonilor şi bicicliştilor din Bucureşti.  Acest proiect presupune, printre altele, crearea de piste pe străzi mai puțin aglomerate.
 
"De exemplu, pistele dintre zona Intercontinental și zona Foișorul de foc trec pe un drum aglomerat. Noi vrem să fie printre case, pe un drum pitoresc. Pe primul traseu, aștepți câte 5-7 minute la fiecare semafor. Pe traseul pitoresc îl parcurgi în 7 minute.", a spus biciclistul.
 
Însă, conform lui Ion Dedu, șeful Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, acest proiect nu este unul implementabil tehnic. El a adăugat, referitor la viitoarele piste, că fiecare stradă pe care se vor amenaja va fi analizată în cadrul Grupului de Mobilitate din care fac parte ONG-urile de bicicliști. 
 
"Rugamintea noastră este să vină și să promoveze acest sistem de transport. Mulți cetățeni ne-au trimis scrisori foarte... cetățenești în care ne-au zis ca nu sunt bicicliști pe piste.", a mai spus Ion Dedu.
 
Primăria Capitalei va amenaja 97 de kilometri de piste pentru biciclete pe 60 de străzi din Capitală. Noile piste vor fi trasate pe axele Nord-Sud, Est-Vest, dar și pe inelul principal de circulație al orașului și pe străzile radiale din centrul Capitalei. În funcție de zonă, pistele vor fi amenajate fie pe stradă, fie pe trotuar. Pe unele artere mai mari, municipalaitatea va desființa o bandă pentru circulația mașinilor și o va transforma în pistă pentru biciclete. Proiectul va demara în luna iulie a acestui an și se va finaliza la sfârșitul anului viitor. Valoarea investiției este de 10 milioane euro, iar banii provin de la Ministerul Mediului. Proiectul referitor la noile piste destinate bicicliștilor, propus de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a fost votat de Consiliul General al Municipiului București, într-o ședință de îndată, după ce inițial noua "opoziție" din legislativ, formată din PDL și PNL, îl respinsese.   
 
Reamintim că, în Capitală, 80% dintre piste (100 de kilometri) au fost declarate ilegale. Lista completă a pistelor de bicicletă neconforme și măsurile luate pentru fiecare dintre ele o găsiți aici.
 
Anne–Rose–Marie Jugănaru, secretar de stat în Ministerul Mediului, a precizat, miercuri, în cadrul dezbaterii care a avut loc la sediul Active Watch, că acest proiect va reduce reduce numarul de mașini din București cu 5 %, in cinci ani de zile. Mai precis, vom aveam cu 20.000 de mașini mai puțin, pe zi, pe străzile Capitalei.
 
Primăria Capitalei va amenaja 97 de kilometri de piste pentru biciclete pe 60 de străzi din Capitală. În plus, vor fi deschise și 18 centre de deservire-închiriere, un centru de monitorizare-coordonare și 78 de parcări publice pentru biciclete private. VEZI AICI HARTA cu pistele ce vor fi amenajate 

Etichete: optar, piste biciclişti

0/3 COMENTARII
Fox Oparitul
07 May 17:03
+0
VOTURI
-0
Din "inteligenta" lui Fox: "Sa faci tu plici in fata masinii"

Cum se vor face acele sute de kilometri de piste de biciclete, Fox? In locul celor vechi? Da-i dracu' si de biciclisti, si de pietoni, sa-si imparta intre ei trotuarele! Si sa lase loc si de parcari, ca de-aia te zbati tu de strazi largi, ca sa fie cat mai multe masini...
Pe trotuar sa fie, in primul rand, masini parcate, iar apoi, printre ele (da' sa nu carecumva sa le zgarie!), sa fie si cate-un pieton sau biciclist mai curajos. Daca n-au bani sa-si ia masini, ce mai cauta la oras?

Mananci bors, trolule!
N-ai vrea sa-ti tii comentariile pentru tine? Eventual doar acolo unde te pricepi ai putea sa-ti mai dai cu parerea, dar nu in genul "eu sunt Fox si le stiu pe toate, voi restul esteti prosti si sa tacety!"
Lex
07 May 17:00
+0
VOTURI
-0
Se vor mai arunca inca o data o caruta de bani pe geam, pentru ca aceiasi "specialisti", cu specialistul sef Oprescu in frunte, vor avea grija de asta. Inca 10 milioane de euro aruncate pe fereastra! Cica va fi implicat "Grupul de Mobilitate din care fac parte ONG-urile de bicicliști"... Chiar asa, care ONG-uri fac parte din acest grup... OMG-urile casei, de partid? Pai si data trecuta au fost implicati tot felul de specialisti si pistele au fost desfiintate. Au platit prostii:
http://www.b365.ro/lista-completa-a-pistelor-de-bicicleta-neconforme-din-bucuresti-si-masurile-luate-pentru-fiecare_207363.html

@Fox, poti sta si mai bine de un sfert de ora la un semafor in Bucuresti, ca doar nu traiesti singur in acest oras. Tu realizezi pe ce lume traiesti? Care piste "actuale", ca marea majoritate au fost desfiintate?
Oameni fara cap si corupti vor sa faca lucruri care chiar sa functioneze! Tot respectul pentru cei de la OPTAR!
Fox
07 May 15:45
+0
VOTURI
-0
Din inteligenta unui biciclist: "Pe primul traseu, aștepți câte 5-7 minute la fiecare semafor" Sa faci tu plici in fata masinii ca stai 5-7 minute la un semafor!!! Mancati bors si de asta nu va ia lumea in seama! As vrea sa vad eu un singur biciclist macar, care sta 5-7 minute la semafor!! In conditiile in care un semafor tine maxim 2 minute pe culoarea rosie si ei sunt primii la el, iar culoarea e oricum optionala!

Cat priveste marea organizatia de smecheri batausi si Gica-Contristi OPTAR evident ca nu putea sa fie de acord cu 100 de km de piste pentru ca vezi doamne nu unesc cele mai importante zone! Cum adica, nu sunt in stare astia de la primarie sa faca 500 de km de piste in acelasi timp? Incep doar cu 100? Si nu le fac in Glina sau Ferentari! La dracu'! Sa ii puna in situtaia jenanta de-a dreptul, pe infatuatii de optaristi - fripturisti sa coboare ei de pe pista de biciclisti?? Asemenea injosire nu am mai pomenit! Mai ca li se blocheaza roata de oftica ca nu au piste!
Uite ca o sa aveti piste si o sa fie goale ca si cele actuale!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE