Ce spune Moise Guran despre proiectul care schimbă total centrul Bucureștiul



Moise Guran a comentat, pe blogul Biziday, aprobarea proiectelor din PIDU, care prevăd transformarea Bulevardului Unirii în zonă pietonală, două poduri noi peste Dâmbovița și amenajarea unui traseu pietonal din Romană până în Rahova.

Ce spune Moise Guran despre proiectul care schimba total centrul Bucurestiul
Ce spune Moise Guran despre proiectul care schimbă total centrul Bucureștiul

Primele șase proiecte din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) au fost aprobate marți de Consiliul General al Municipiului București. Acestea prevăd transformarea Bulevardului Unirii în zonă pietonală, construirea a două poduri noi peste Dâmbovița și amenajarea unui traseu pietonal din zona Romană până în Rahova, dar și transformarea Pieței de Flori din Rahova în zonă turistică și de promenadă. 

Ce spune Moise Guran despre proiect, pe Biziday.ro.

Deşi sunt un mare fan al zonelor pietonale exclusive, mi se pare o glumă să le întinzi ca o peltea, dacă n-ai transport public civilizat care să le facă accesibile. Că, deşi nu e om pe pământ căruia să nu-i placă să se plimbe, puţini sunt capabili sau dispuşi să se plimbe câţiva kilometri. Asta înseamnă că, dacă vrei să faci o pietonală pe Champs Elysee-ul gândit de Ceauşescu în faţa Casei Poporului, trebuie să mai scoţi o gură de metrou între Unirii şi Izvor, taman în faţa Parlamentului.

Altfel, lumea se va plimba mai mult pe capete. Că trotuare largi sunt şi acum, aşa a fost gândit bulevardul respectiv, să se poată plimba lumea, dar nu o să vedeţi mare efervescenţă pietonală pe el nici în weekend, nici în timpul săptămânii, decât atunci când sunt concerte în parcarea din faţa Parlamentului. Care parcare, că tot veni vorba, e cred cea mai bună din Bucureşti, mie nu mi s-a întâmplat niciodată să nu găsesc acolo un loc liber. Ok, vom face una subterană, de acord, nici nu mă pricep de altfel la dezbateri peisagistice, dar mi se face părul măciucă numai când mă gândesc cum vom plăti 240 de milioane de euro pentru trei patru proiecte de pietonale gigantice în centrul Bucureştilor.

Ca un cetăţean enervat pe traficul de zi cu zi, obosit de veşnicele războaie de la bloc pentru locurile de parcare, eu fac un alt calcul, mai simplu. Să presupunem că o parcare cu trei etaje subterane şi trei supraterane ar necesita cam 500 de metri pătraţi de teren, cinci milioane de euro şi ar putea caza 60 de maşini. Să presupunem că un primar deştept şi-ar putea propune ca, de 240 de milioane, să facă aproape 50 de astfel de parcări, dar nu la Parlament, în Piaţa Constituţiei, ci între sutele de blocuri ale Capitalei. Să presupunem că cetăţenii de prin blocuri, obosiţi şi ei, ca şi mine, de războiul cotidian pentru un loc de parcare, ar vrea şi ei să contribuie, la fifty-fifty cu Primăria, într-un aranjament de finanţare ipotecară, garantat eventual şi de Autoritatea Locală, iar în Bucureşti s-ar putea face 100 de astfel de parcări supraterane între diferitele cartiere de blocuri din Capitală.

Faceţi un calcul... ar dispărea de pe străzi aproape 6000 de maşini care acum sunt parcate pe carosabil, pe alei, pe bulevarde, peste tot. Acest tip de proiecte s-ar putea demara concomitent în mai multe locuri şi ar costa cam cât reamenajarea faraonică, pietonală, dar tot faraonică, a Centrului Civic. Cam acelaşi efort bugetar, dar altă filosofie, una mai înclinată spre util.

Că degeaba te relaxezi la o plimbare de seară, în weekend, vara sau iarna, prin grădinile pietonale din Centru, dacă apoi te întorci în cartierul unde locuieşti, te enervezi şi uiţi că te relaxasei.

Etichete: moise guran, PIDU, pietonal, proiecte

0/10 COMENTARII
Edy_Bucuresti
29 Jan 09:53
+0
VOTURI
-0
Aveti grija ce vorbiti de Primaria Bucuresti mai ales ca vrea sa investeasca pt cetateni iar voi nu stiti sa apreciati proiectele orasului ! Da asai poporu roman desi e puturos si multi romani nus in stare sa dea la lopata sa curete trotuarele de zapada desi eu ca primar as amenda cetatenii ca nu-si curata trotuarul stim sa jignim Primaria iar noi ca popor suntem praf da stim sa facem circ :) F bine ca s-a aprobat proiectu de dezvoltare a orasului cu zona pietonala iar daca Negoita a facut treaba buna in sectorul 3 asa va face si primaria pentru oras :) Eu unu ca si alti cetateni ai sectorului 3 suntem fericiti ca vom avea zona pietonala la Unirii :) Mult succes cu proiectele si sper ca Primaria nu ia in seama prostimea orasului care nu stiu cei frumos si nu apreciaza efortu Primarului :( Felicitari primarului Bucuresti ptr noul proiect in zona Unirii , abea astept sa fie gata :)
Edy_Bucuresti
29 Jan 09:47
+0
VOTURI
-0
Felicitari pentru aprobarea proiectelor de modernizare a centrului orasului ca zona pietonala :) Sincer sunt bucuros si mandru ca se mai fac astfel de investitii in centrul orasului , pacat ca sa-u aprobat abea anu asta si nu de acum 2 ani de cand se vorbea. Le urez mult spor la treaba primariei Bucuresti si chiar daca in 1 an va fii santier orasu apoi o sa ne mandrim cu zona pietonala si asa cum primarul Negoita a facut investitii frumoase in sectoru 3 pe Bd Unirii asa va arata si zona pietonala Piata Unirii. Trebuie sa mentionez ca eu locuiesc pe Bd Unirii nr 45 sis mandru de ce a facut primarul Negoita acolo , niciun primar nu a facut investitii atat de bune ca el , Negoita are viziuni frumoase si nu-si bate joc de banii primariei ca altii ! Rugamintea mea e sa lasati primaria sa isi duca la bun sfarsit proiectele ca sa ne bucuram si noi de un oras curat si modern si de ce nu futurist :) O sa vedeti desi acum comentati ca va ve-ti mandri de acea zona pietonala :) Sfatu meu pana jigniti primaria puneti mana pe lopata si curatati orasu de zapada ca de comentarii sunt satul :)
Cris
29 Jan 09:20
+0
VOTURI
-0
Am studiat cu atentie aceste asa-zise proiecte peisagistice. Sunt absolut cretine, nu au pic de armonie arhitecturala. Numai betoane, fier, pasarele, pavaje peste pavaje, etc... de dragul urbanizarii. Nimic simplul si de bun simtz. Nu recomand!
Comentariu
28 Jan 14:31
+0
VOTURI
-0
Domnul respectiv sa se ia de mana cu Biris si sa plece in Cipru sa mai infiinteze un offshore si sa se ocupe intre doua pauze de niste optimizari fiscale!

Aceeasi placa subversiva - mai bine se fac parcari, bulevarde, pasaje, totul pentru confortul soferilor, sa incurajam traficul nu sa il descurajam. Decat bicicleta mai bine Jeep. Decat pe jos mai bine un Hummer!

Si da, va fi transport in zona, metrou, la pastele cailor dar va fi (Straulesti- Gara de Nord - Gara Progresul)
Primaru'
28 Jan 12:49
+0
VOTURI
-0
una bucata tramvai modern 'cu de toate' costa 1.5 mil euro.
cu 240 mil se pot cumpara Atentie !!! .. 160 de tramvaie...care apropo nu polueaza. transportul electric fiind in agenda oricarei mari capitale europene.
RATB are 24 de linii de tramvai - repartizate in mod egal ar veni cate 6 pe fiecare linie....o fi rau ???
bicla
28 Jan 12:03
+0
VOTURI
-0
Solutia ar fi sa va luati o bicicleta, ca doar nu or fi mai cu mot sa stea toata ziua in masini bucurestenii decat belgienii, olandezii sau nemtii care oricum au vreme mai nasoala ca la noi dar stau pe bicla tot anul. si nu e chestie de bani, ca bani au mai multi ei, dar sa afirmati ca o plimbare de cativa km prin centru e mult atunci e grav trebuie musai sa va schimbati mentalitatea. nu degeaaba am ajuns fruntasi la blocaje rutiere, masini parcate pe trotuar, etc... infrastructura trebuie crescuta intr-adevar in periferie, gen autostrada circulara in jurul orasului, parcari etc, dar centrul unui oras de 2-3-4 milioane de locuitori nu trebuie folosit ca sosea de tranzit in sec 21.
Jeny from the block
28 Jan 11:56
+0
VOTURI
-0
Din punctul meu de vedere, ar trebui sa se darame toate blocurile de pe bulevardul Unirii, ca sa se largeasca si mai mult zona. Ar fi splendid! Pe locurile ramase goale dupa dinamitarea acelor blocuri, se se faca spatii verzi, multe spatii verzi, populate de copilasi, batrani, si catelusi!
Jean
28 Jan 11:44
+0
VOTURI
-0
Chiar daca parerea domnului nu va intereseaza, el are totusi un punct de vedere valid.

Transformam Unirii in zona pietonala? Unde ducem masinile parcate acum acolo? Cumva intre blocuri, unde e deja aglomerat ca la balamuc? Si pentru ce? Pentru a face o "zona pietonala" pe Unirii?
Nu ajungem exact la concluzia domnului? Ne relaxam in zona pietonala, iar apoi ajungem acasa, unde razboiul pe locurile de parcare va fi si mai mare...

Si eu imi doresc zone unde sa nu dea masina peste mine pe trotuar, dar asta nu inseamna ca vreau masinile parcate in scara blocului.
Proiectul trebuie regandit.
Jenny from the block
28 Jan 11:41
+0
VOTURI
-0
Mama are o vorba frumoasa, cand se enerveaza : " VREI SA ITI ZIC CEVA DE DULCE, " nenea comentatoru' ? Ca sa nu ma exprim ca la usa cortului, vorba aia. Pai matale ai avut posibilitati ca sa iti cumperi o masina proprietate personala. Io abea castig o mie de lei pe luna, si astia mariti datorita guvernului care nu mai este, cu studiile mele superioare cu tot. Pai normal ca mie imi convine sa am si eu mai mult spatiu de plimbare intr-un weekend, ca tot nu imi permit sa imi iau un bilet la un film in MALL. Sunt bugetara, ce sa fac? Si cand o veni primavara si vara o sa mai ies si eu ca pensionarii sa iau o gura de aer si ala otravit de la aia care otravesc Bucurestiul cu noxe, ca aveti prea multe masini . Nu mai au loc ambulantele sa treaca de voi, si intra pe linia de tramvai. VRETI PARCARI? FACETI-VA DIN ALEA SUPRAETAJATE CA IN OCCIDENT, DACA TOT VA DAU BANII AFARA DIN CASA SI AVETI JEEPURI. Sunt o gramada de bucuresteni care ar vrea sa iasa si chiar sa mearga kilometrii domnu' comentator in economie sau specialist ce sunteti ! Pentru ca sunt si oameni fara bani de masini, fara bani de benzina ca sa iasa intr-un weekend in afara Bucurestiului la o padure. Daca nu va convine cumparati-va o vila la Snagov, ca tot e la moda !
Jenny
28 Jan 11:30
+0
VOTURI
-0
Parerea domnului nu ma intereseaza. Eu chiar imi doresc mai multe spatii de acest gen. Pur si simplu ar trebui sa se ia masuri, ca sa elimine atata circulatie si masini mici in Bucuresti. Sunt prea multe, ne agaseaza.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE