Cel mai mare protest al bicicliştilor: 5.000 de biciclişti au blocat artere mari din Capitală.VIDEO



Comunitatea bicicliştilor din Bucureşti a organizat sâmbătă, pe 21 septembrie 2013, de "Ziua fără maşini", un marş de protest "Vrem piste pe şosea. Vrem un oraş pentru OAMENI!". Mii de bicicliști au blocat artere mari din Capitală.

Pasajul Basarab. Foto - Cuminitatea biciclistilor
Pasajul Basarab. Foto - Cuminitatea bicicliștilor

UPDATE 19:00 Lanț uman în jurul Parlamentului.

UPDATE 17:00 Bicicliștii au blocat Calea Victoriei și Piața Constituției.

UPDATE ora 16.25: Cei aproximativ 5.000 de bicicliști cer demisia primarului Sorin Oprescu. Bicicliștii care participă la protest au blocat pentru câteva minute Podul Basarab, iar apoi și-au continuat drumul spre Piața Constituției, informează realitatea.net. 

Traseul bicicliştilor include şi înconjurul Palatului Parlamentului, cei care doresc putându-se alătura astfel protestatarilor faţă de proiectul de la Roşia Montană, care şi-au propus formarea unui lanţ uman în jurul acestei clădiri, sâmbătă după ora 18.30.

Bicicliştii s-au adunat deja la Piaţa Charles de Gaulle. Înainte de a pleca în marş, aceştia estimează că s-au strâns circa 2.000 de persoane. 

video - Parcul Herăstrău

PROTEST BICICLIŞTI 21 SEPTEMBRIE 2013, BUCUREŞTI: Plecarea este programata sa aiba loc de la Parcul Herastrau, intrarea Charles de Gaulle, la ora 14:30.

Organizatorii propun două variante de traseu: de 18, respectiv de 15 km. Varianta mai lunga include ocolirea Parlamentului. (Vezi traseul aici: http://goo.gl/qyQiF )

"Pe 21 septembrie 2013, pe bicicleta, pe role sau cu trotineta, in alergare usoara sau in carucior, va invitam sa iesiti in strada pentru a cere politicienilor sa arate respect fata de cei care i-au ales. În Romania, mersul pe jos si cu bicicleta - cele mai ieftine si sanatoase moduri de deplasare - sunt desconsiderate de catre politicieni. Cu costuri mai mici si cu beneficii mai mari, orasele conduse de edili gospodari reusesc sa ofere conditii de viata mai bune pentru locuitorii sai. Si la noi este posibil!", scriu organizatorii pe pagina de facebook a evenimentului.

De asemenea, în cadrul acţiunilor de protest faţă de proiectul de exploatare minieră de la aur şi argint de la Roşia Montană, sâmbătă, se organizează un eveniment inedit la care câteva mii de oameni au anunţat deja că vor să participe. Manifestanţii din Parcul Izvor organizează un flashmob prin care vor încerca să construiască un lanţ uman care să înconjuare întregul Palat al Parlamentului. La evenimentul de sâmbătă anunţat pe Facebook sunt aşteptaţi şi bicicliştii care protestează pentru marcarea pistelor pe şosea. „Într-un exerciţiu de solidaritate, pietonii vor forma un lanţ uman de jur împrejurul gardului Parlamentului, iar miile de biciclişti vor înconjura preţ de 20 de minute întregul perimetru", se arată în descrierea acţiunii de pe pagina evenimentului.

Motivele protestului bicicliștilor: 

1. Neaplicarea masurilor de siguranta rutiera.

Primarul Oprescu a oprit masurile de siguranta rutiera care s-ar fi putut lua in momentul aplicarii marcajelor rutiere. Conform legii, in scopul sporirii impactului vizual asupra participanţilor la trafic, pe partea carosabilă se pot executa marcaje sub formă de inscripţii, simboluri şi figuri. (Detalii: http://goo.gl/jFt03 )

2. Incurajarea transportului motorizat in timp ce Bucurestiul este cea mai poluata capitala europeana.

Cu toate ca trecem printr-o perioada dificila economic, Primaria investeste sume enorme in infrastructura dedicata celui mai ineficient mijloc de transport din oras: autoturismul. Folosirea in exces a masinilor in interiorul oraselor, in detrimentul transportului public sau pe bicicleta, aduce pierderi directe si indirecte oamenilor si municipalitatii. Orasele civilizate din intreaga lume iau masuri de reducere a traficului motorizat individual obtinand ECONOMII substantiale. In plus, orasele care acorda atentie OAMENILOR sunt cautate de turisti, cresterea serviciilor devenind un motor de dezvoltare pentru acestea.

3. Lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii.

Cu toate ca la nivelul UE exista toata documentatia necesara aplicarii principiilor dezvoltarii durabile a oraselor, Bucurestiul le ignora, luand masuri care inrautatesc viata oamenilor.

4. Mentinerea in functii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de receptia ilegala a pistelor pentru biciclete.

Ilegalitatile comise de Primaria Municipiului Bucuresti prin Administratia Strazilor in cazul receptiei ilegale a pistelor pentru biciclisti au fost sesizate in ultimii doi ani catre Administratia Strazilor Bucuresti, Brigada Rutiera Bucuresti, Primarul General Sorin Oprescu, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, Prefectura, Ministerul Administratiei si Internelor, Procuratura, Curtea de Conturi a Romaniei, PSD, PNL, PC, PDL, UDMR, UNPR, Forţa Civică, PP-DD.
Niciuna dintre aceste institutii nu a luat masuri care sa duca la recuperarea prejudiciilor si tragerea la raspundere a vinovatilor, cu toate ca numele lor poate fi aflat foarte repede prin simpla citire a documentului de receptie a pistelor. Cu toate ca este un document public, Primaria refuza sa-l puna la dispozitia cetatenilor.

5. Neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Peste tot in lume, transportul public este prioritar pentru administratii. In Bucuresti, autobuzele RATB raman blocate in trafic impreuna cu autoturismele personale, facand din transportul public un mod de transport ineficient. Pierderile le suportam cu totii.

Organizatorii marsului au postat si calendarul protestelor din Bucuresti pana in 2020. Detalii, aici. 

În cadrul marşului de protest de azi, bicicliștii cer demisia primarului general Sorin Oprescu. "Pentru că Sorin Oprescu le refuză bucureștenilor dreptul la un oraș al oamenilor, Comunitatea Bicicliștilor din București și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) organizează cel mai mare marș pe biciclete pentru a-i cere acestuia demisia din funcția de Primar General al Capitalei." - se arată în comunicatul remis B365.ro. 

Persoanele în scaun cu rotile au anunţat că se alătură celui mai mare protest al bicicliștilor, sâmbătă. VEZI TRASEUL AICI. 

Pistele de biciclete din Capitală au fost declarate ilegale. Primarul general aruncă vina pentru inexistența pistelor de biciclete pe primăriile de sector și pe privați, dar spune că va face în cele din urmă piste pe carosabil. Vezi cum justifică Oprescu dezastrul pistelor de biciclete și cum spune că va rezolva problema. 

Etichete: Capitală, mars biciclisti Bucuresti, optar, protest biciclisti, Sorin Oprescu, vrem piste pe sosea, ziua fara masini

0/7 COMENTARII
Scott
24 Sep 18:32
+0
VOTURI
-0
Album foto Mars Biciclisti: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.382593111843100.1073741851.341735879262157&type=1
elena anghel
21 Sep 22:49
+0
VOTURI
-0
pt IONUT si ACE BRICE un mare BRAVO !! Astazi am manifestat si pt VOI cei ce nu va dati seama in ce oras poluat traim si ne crestem copii . Bucurestenii merita un oras pt OAMENI, iar trotuarele sa fie exclusiv destinate pietonilor !
john ivascu
21 Sep 21:41
+0
VOTURI
-0
ie-te, aparu si fox, la fel de vandut lui oprica - dr. Mengele al Bucurestilor ...

a lipsit fox..o fi fost si el la protest dar s-a speriat si s-a ascuns pe net
Fox
21 Sep 21:15
+0
VOTURI
-0
Ce ma distreaza cat de usor unt manipulati oamenii. Bravo OPTAR ai pacalit 5000 de oameni. Dar de ce nu explici unde sa se faca pistele pe sosea? Cand si asa sistemul de trafic este prea ingust? Cand ai cel mult doua benzi de circulati pe sens, sa mai vrei si piste de biciclisti tot acolo inseamna sa fii cu capul in nori rau de tot. Dar cand stiu ce aiurea gandesc astia de la OPTAR nici nu ma mai mir! Pistele se pot face doar pe trotuare in Bucurestiul de azi. Pe sosea le putem face daca demolam jumatate de oras si il redesenam, cu tot cu oamenii tristi si ingusti la minte care uite ca se inmultesc in el :)))
cititor
21 Sep 15:21
+0
VOTURI
-0
Inr-un singur oras mare am vazut piste pentru biciclisti pe carosabil-la Barcelona pe Avogunda Diagonal. In Londra pistele de biciclisti in zona Green Park si Hyde park sunt pe trotuare, in Budapesta pe stanga si dreapta Dunarii tot pe trotuare. La noi sunt trotuare late si de 5-6 m, unde e loc pentru piste de biciclisti. Se vor face probabil, si cati biciclisti vor fi? La noi masina este baza, daca se poate cat un tanc.
Ace, brice si popice
21 Sep 10:48
+0
VOTURI
-0
Sa-l vedem si pe Oprescu cum se intreaba nevinovat "de ce sa-mi dau eu demisia?"
Sa vina sa explice "derbedeilor" cum strazile lui in forma de "pisu' boului" vor reduce poluarea si vor creste gradul de confort.
Il astept si pe Fox, sa-mi explice cum de primarul lui mult-iubit are dreptate si-ar trebui sa-l lasam sa ne mai minta cativa ani, ca bani de furat mai sunt si n-a avut timp sa-si umple bine buzunarele...

Onoare, "doctore", daca stii ce-i aia. Da-ti demisia si mergi sa-ti supraveghezi nepoteii in parc, sa nu-i muste cumva vreun caine vagabond, din aia stransi de tine pe bani buni...
Ionut
21 Sep 10:07
+0
VOTURI
-0
Categoric voi fi prezent. Meritam mai mult. M-am saturat de poluare si masini.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h