Centrul Capitalei capătă o nouă faţă: Trasee pietonale, poduri pentru biciclişti şi 11 parcări noi



Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat, joi, Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU). Principalul obiectiv al Planului Integrat de Dezvoltare Urbană este acela de a recupera centrul Bucureştiului ca zonă de interes pentru bucureşteni şi pentru investitori. În acest scop, tranzitul din centrului oraşului va fi mutat către inelul median, vor fi create zeci de spaţii şi piaţete publice, vor fi construite trei poduri pentru pietoni şi biciclişti şi 11 parcări noi.

Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Capitalei (PIDU) cuprinde 39 de proiecte cu 43 de subproiecte subconexe cu o valoare estimată la 200 milioane euro. Prioritatea numărul 1 în PIDU este pietonul.

Vor fi create astfel de spaţii publice pietonale în zonele Calea Griviţei, Calea Victoriei, arealul Bibilotecii Naţionale, zona Mănăstirii Antim sau pe Calea Moşilor. PIDU mai prevede şi modernizarea Pasajului Vilacrosse, modernizarea spatiului de la Sala Palatului,amenajarea si modernizare Parc Izvor, reconfigurarea spatiului public Autogara Filaret sau modernizarea Pieţei de flori "George Cosbuc".

De asemenea, vor fi create trasee pietonale prin lărgirea trotuarelor existente pe marile bulevarde. Un asemenea traseu este prevăzut între Piaţa Romană, Universitate şi Biserica Antim.

"Vor fi făcute trasee pietonale de la Piaţa Romană la Piaţa Rahova, Grădina Botanică, Hala Traian, prin reconfigurarea circulaţiei auto şi reducerea benzilor de circulaţie în favoarea trotuarelor”, a declarat pentru B365.ro, Gheorghe Pătraşcu, arhitectul-şef al Capitalei.

Planuri similare sunt şi pentru Calea Victoriei, unde autorităţile au început deja să lărgească trotuarele pentru pietoni.

De asemenea, cheiul Dâmboviţei va fi amenajat cu trotuare largi pentru pietoni şi spaţii pentru biciclete şi jogging.

PIDU prevede prioritizarea circulaţiei pietonale şi amenajarea de piste pentru biciclete pe următoarele străzi:
- Smardan, intre strazile Lipscani si Selari;
- Lipscani, intre strazile Eugen Carada si Smardan;
- Eugen Carada;
- Academiei, intre strada Doamnei si Piata Revolutiei;
- Calea Victoriei intre strazile Piata Amzei si General Berthelot;
- Episcopiei intre strazile Costantin Esarcu si Arthur Verona;
- Arthur Verona intre bd. Magheru si str. Xenopol;
- Xenopol intre strazile Eremia Grigorescu si Dionisie Lupu;
- Eremia Grigorescu intre Piata Alexandru Cantacuzino si Piata Alexandru Lahovari;
- Tache Ionescu intre Piata Alexandru Lahovari si strada Mendeleev;
- Piata Amezei intre Piata Amzei si Calea Victoriei;
- General Berthelot intre strada Lutherana si Calea Victoriei;
- Lutherana intre strazile Stirbei Voda si General Berthelot;
- Ion Campineanu intre str. Stirbei Voda si Ion Brezoianu;
- Ion Brezoianu intre strazile Campineanu si Lipscani;
- Uranus intre Calea 13 Septembrie si Calea Rahovei;
- Calea Rahovei intre strada Uranus si bd. Libertatii;
- George Georgescu intre bd. Libertatii si bd. Unirii;

Trei poduri pentru pietoni şi biciclişti

PIDU cuprinde şi trei poduri dedicate pietonilor şi bicicliştilor. Astfel, se propune supratraversarea Bulevardului Naţiunilor Unite printr-un pod pietonal şi ciclist pentru a crea o legătură directă între Parcul Izvor şi Dealul Palatului Parlamentului, în scopul facilitării accesului la Muzeul Naţional de Artă Contemporană.

Vor fi construite şi două poduri peste Dâmboviţa: Podul Mihai Vodă şi Podul Calicilor. Primul pod pietonal va traversa Dâmboviţa şi Splaiul Independenţei în zona străzii Lipscani. Podul va fi prevăzut şi cu două parcări subterane, câte una pe fiecare mal al Dâmboviţei, fiecare cu aproximativ 200 de locuri. Podul Calicilor va fi construit din dreptul străzii Șelari şi va traversa Dâmboviţa până la Palatul de Justiţie.

11 parcări noi

De asemenea, în PIDU se propune şi construirea a 11 parcări noi. Dintre acestea patru sunt deja în diferite stadii de lucru la Primăria Capitalei. Este vorba mai exact de parcările subterane de la Universitate (în construcţie), Edgar Quinet, Walter Mărăcineanu şi Piaţa Amzei.

În plus, arhitecţii mai propun şapte parcări. Mai exact o parcare subterană în Piaţa Constituţiei, o parcare supraterană în centrul vechi pe N. Tonitza, o parcare subterană în zona Bisericii Domniţa Bălaşa, o parcare subterană la Sala Palatului (mai exact două parcări în lateralele Pieţii Palatului) şi alte două parcări, de asemenea subterane în zona Grădina Icoanei -Pictor Verona şi Piaţa cu Flori George Coşbuc. La acestea se adaugă şi parcările proiectate la podul Mihai Vodă.

PIDU prevede şi acţiuni concrete de punere în valoare a patrimoniului construit. Noua strategie pentru centrul Capitalei prevede restaurarea si punerea in valoare a Palatului Voievodal "Curtea Veche",restaurarea catacombelor Hanului Stravropoleus cu amenajarea spatiului public adiacent şi reeabilitarea Halei Matache, urmând ca interiorul său să capete funcţiunea de piaţă tradiţională.

Proiecte de infrastructură şi managementul traficului:

Prioritatea numărul 1 din PIDU este pietonul, însă nici soluţiile pentru îmbunătăţirea traficului rutier nu au fost ignorate. Astfel, strategia pentri centrul Capitalei cuprinde mai multe proiecte de infrastructură şi managementul traficului:

- nod intermodal de transport Piata Romana;

- reconfigurare nod intermodal de transport in comun Piata Rosetti;

- reconfigurare nod intermodal de transport in comun Piata Sf. Gheorghe;

- introducere linie tramvai pe ruta Eroii Revolutiei - Viilor - Calea Rahovei - Str. Uranus - Str. Izvor - Vasile Parvan - Calea Plevnei - Bd. Dinicu Golescu - Gara de Nord (Masterplan adaptat)

- Introducere linie tramvai Gara de Nord-Calea Grivitei-Str. General Budisteanu-Str. Brezoianu - Izvor - Palatul Parlamentului;

- extinderea sistemului de management al traficului pentru inca 50 de intersectii

- implementarea unui sistem VMS prin instalarea de panouri cu mesaje variabile, in punctele cheie, conectate la infrastructura de comunicatii dezvoltata in cadrul Sistemului de Management al Traficului si care vor putea afisa in timp real informatii legate de trafic, rute alternative, locuri de parcare;

- sisteme de restrictionare si control al accesului auto in zonele prioritar pietonale; - sisteme de management al parcari lor supraterane deschise (parcometre);

- sisteme de management al parcarilor supraterane inchise.

 "Proiectele din PIDU au o valoare de 200 milioane de euro. O parte dintre ele vor fi realizate cu fonduri europene. Proiectele vor fi terminate în doi ani", a declarat primarul general Sorin Oprescu după lansarea PIDU.

Arhitectul-şef al Capitalei este însă mai realist. "Aceasta este o strategie pe termen lung. Până la sfârşitul anului viitor vor fi începute o parte dintre aceste proiecte, iar în 5-6 ani vor fi terminate proiectele cele mai simple. Este vorba de traseele pietonale care presupun lărgirea trotuarelor, amenajarea scuarurilor şi pieţelor publice, dar şi o parte dintre parcări", a declarat Gheorghe Pătraşcu, arhitect-şef al Capitalei.

Realizarea PIDU a revenit, în urma unui concurs de soluţii, Asociaţiei ASUB, un consorţiu format din 14 companii: 9 birouri de arhitectura si urbanism – Re-Act Now Studio, DSBA, Space Syntax, Soare&Yokina arhitecti asociati, IGLOO Architecture, Studio Basar, Astil, Macarie O’looney architects, Republic of Architects si 5 companii de specialitate: Synergetics Corporation (finantari), DC Communication (comunicare /consultare), Polarh Design (studii istorice/restaurari), KVB Economic (mediu) si KXL (trafic).

 Toate proiectele pot fi consultate pe centralbucuresti.ro.

Etichete: PIDU, promo, Sorin Oprescu, traseu pietonal

0/6 COMENTARII
ionita
03 Sep 07:47
+0
VOTURI
-0
cum veti proceda cu cladirile ce se afla deasupra parcarilor ce le veti construii in zona pietei revolutiei? SA nu uitam ca sunt vile vechi de peste 120 ani ,in care se simt trepidatii si cind trec autobuze ratb cu o viteza mai mare , pe strada ...... ne veti demola?
kkti
31 Aug 17:17
+0
VOTURI
-0
Sa nu uite sa vopseasca in blonzi pe frumosii ilfoveni
Telectuali si cinstiti, smecheria o virtute pestele la cap se impute
Nicolae George
31 Aug 17:14
+0
VOTURI
-0
Cum sa realizeze PMB atatea proiecte cand nu este in stare sa finalizeze rusinosul santier din zona Halei Matache ???? Au trecut doi ani de suferinte pentru riverani. RUSINICA DOMNILOR EDILI!!!!
Calin
31 Aug 13:05
+0
VOTURI
-0
E un plan cu bataie lunga!Cine spunea despre Sorin Oprescu ca nu este vizionar?Tocmai ca
gandeste in perspective,nu de pe azi pe maine,cum fac altii!
Fonduri UE
31 Aug 10:23
+0
VOTURI
-0
Acum e momentul: In 2012 Fondurile Europene NERAMBURSABILE se Acorda si la noi la fel de Usor ca in statele membre ale Uniunii Europene! Iata cum obtii fonduri europene pentru afacerea ta in doar 2 luni si 17 zile. Aflii mai multe detalii pe site-ul: fondurieuropenenerambursabile.ro
dinu
31 Aug 06:21
+0
VOTURI
-0
http://www.myeconomist.info/telefoane-mobile/

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE