Centrul Capitalei devine pietonal. CUM VA ARĂTA



Primăria Capitalei intenţionează să redea pietonilor centrul oraşului. Astfel, mai multe zone din centrul Bucureștiului vor fi transformate în zone pietonale și de loisir. Zonele Unirii, Lahovary sau Academiei vor fi înverzite şi dotate cu mobilier urban pentru relaxare.

Primăria Capitalei vrea să transforme mai multe zone din centrul Capitalei în spaţii pentru pietoni şi zone de relaxare. 

Astfel, Piaţa Lahovary, care acum este destinată în cea mai mare parte circulaţiei rutiere va fi reamenajată cu spaţiu verde şi mobilier urban. Proiectul municipalităţii îsi propune sa reconfigureze Piata Alexandru Lahovari astfel încat aceasta sa includa si statuia lui Alexandru Lahovari. Mijlocul pieţei va fi înverzit şi amenajat ca spaţiu de loisir şi va fi legat de zonele pietonale de pe marginea pieţei. Traficul rutier nu va fi eliminat, ci doar reorganizat. În plus, vor fi realizate şi mai multe locuri de parcare.

Şi Piaţa Cantacuzino va fi transformată. Traficul va fi reorganizat astfel încat sa se realizeze o trecere pietonala între cele doua parcuri din zona, fara eliminarea traficului autovehiculelor. Ierarhizarea importantei pietonilor si biciclistilor fata de autovehicule, realizarea unor pavaje specifice unei zone urbane, iluminarea corecta si amplasarea strategica a mobilierului urban, vor încetini traficul auto ce traverseaza traseul prioritar pietonal si de biciclisti. Pentru realizarea obiectivelor de mai sus, proiectanţii propun realizarea unei parcari subterane de sub spatiul neconstruit al pietei Cantacuzino. Aceasta va deservi cladirile de locuit adiacente precum si oamenii veniti în interes de afaceri sau ce doresc sa isi parcheze autoturismul în apropierea parcurilor Gradina Icoanei si Ioanid.

 O schimbare spectaculoasă se va produce şi în Unirii. În primul rând, Primăria Capitalei va reconstrui Podul Calicilor. Acesta va traversa râul Dâmboviţa, fiind situat în prelungirea strazilor Sfintii Apostoli pe malul drept si str. Selari pe malul stâng si va fi utilizat exclusiv pentru traficul pietonal si de biciclisti.

Tot în zona Unirii, municipalitatea va amenaja un spaţiu pietonal impresionant în zona Bisericii Domniţa Bălaşa, situată în spatele blocurilor din Piaţa Unirii, lângă Palatul de Justiţie. Mai exact, acolo va fi amenajat un mic parc, cu spaţiu verde, arbori şi alei pentru promenadă, dar şi trotuare largi pentru plimbări cu bicicleta.

În plus, strada Academiei va deveni un uriaş spaţiu pietonal. Artera care leagă Piaţa Revoluţiei de Piaţa Universităţii va fi inclusă şi în traseul pietonal şi pentru biciclişti pe care municipalitatea îl va amenaja pe traseul Piaţa Romană - Rahova. Astfel, la finalizarea proiectului, bucureştenii şi turiştii vor putea admira oraşul la pas pe traseul Piaţa Romană – strada Mendeleev – Piaţa Revoluţiei – strada Academiei – Centrul vechi – Unirii – Biserica Antim – strada George Georgescu – Calea Rahovei – Piaţa de Flori şi înapoi pe Uranus – Palatul Parlamentului – strada Ion Brezoianu – Calea Victoriei – strada Biserica Amzei – Piaţa Romană. Strada şi scuarul de pe Academiei vor fi reamenajate pentru utilizarea exclusivă de către pietoni şi biciclişti. De asemenea, vor fi plantaţi arburi şi gazon, iar întreaga zonă va fi iluminată arhitectural şi dotată cu mobilier urban specific unei zone pentru relaxare.

Un alt proiect important al  Primăriei Capitalei este "mutarea" Bd. Unirii de pe centru pe margine. Astfel, zona centrală, cu fântânile, unde acum circulă maşinile va deveni pietonală, iar maşinile vor circula pe laterale, unde sunt acum trotuarele. Transformarea va cuprinde zona de bulevard cuprinsă între Piaţa Unirii şi Piaţa Constituţiei. Ulterior, primăria va transforma şi Piaţa Constituţiei în spaţiu pentru evenimente şi spectacole. Sub piaţă va fi construită şi o parcare subterană.

Toate proiectele prezentate mai sus fac parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Capitalei (PIDU). Reprezentaníi primăriei luccreayă acum la studiile de feyabilitate, iar anul viitor proiectele vor fi propuse pentru finanţare europeană. Cele ca nu se vor încadra pentru finanțare europeană vor fi realizate cu fonduri de la bugetul local. 

Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Capitalei (PIDU) cuprinde 19 de proiecte cu 43 de subproiecte subconexe cu o valoare estimată la 200 milioane euro. 

Citeşte şi Centrul Capitalei capătă o nouă faţă: Trasee pietonale, poduri pentru biciclişti şi 11 parcări noi

Etichete: Bd. Unirii pietonal, Bulevardul Unirii, centrul Capitalei, Domnița Bălașa, PIDU, pietoni, Podul Calicilor, realitatea, traseu pietonal

0/10 COMENTARII
Fox
19 dec 20:43
+0
VOTURI
-0
Zona vizata este in acest moment una moarta! Si cele doua benzi pe sens sunt insuficiente. Deci e fireasca latirea drumului. Si e fireasca in primul rand incercarea de revitalizare a zonei ultracentrale a unui oras modern. Fantinile vor fi refacute integral printr-un contract deja semnat cu Apa Nova! Decat mizeria de peisaj actuala mai bine o zona pietonala cu spatii verzi pe unde vor putea si rollerii sa se dea in voie! Centrul are nevoie de tineri! Acum in zona aia vezi doar aurolaci, pensionari si vagabonzi care vand la semafor capete de centuri de siguranta! Proiectul este vechi de 2 ani dar l-au scos acum ca sa inceapa lucrarile iainte de alegeri, sa ramana proaspat in mintea alegatorului habarnist! Si inca ceva! Iarba nu e spatiu verde! Nu in acceptiunea in care e folosit cuvantul! Nu iarba curata aerul ci copacii!
vlad
18 dec 00:23
+0
VOTURI
-0
Toate astea sunt schimbari minore, care ar putea sa aiba efecte profunde asupra orasului. Deci clar ar merita facute, dar sa nu ne amagim, Oprescu este un incapabil, nu le termina inainte sa i se termine si mandatul. Pai ei lucreaza de peste un an la niste trotuare la Unirea. In plus, nu inteleg ce vor sa schimbe pe Bulevardul Unirii.... de ce sa muti strazile pe lateral??? De ce sa transforme fantanile in zona pietonala??? Sa ma scuze, dar cine naiba sta sa se plimbe asa pe mijlocul unui bulevard??? 3 benzi de trafic pe fiecare parte, noxe cu duiumul, de ce sa mergi pe-acolo??? Ca sa vezi niste fantani scarboase??? Copaci oricum nu planteaza, decat chestii d-alea meschine care cresc poate 8 metri (si asta in 20 de ani). In plus, cum zicea si altcineva, ar insemna sa defriseze toti copacii care sunt acum pe margini. O nebunie.
unromanplecat
17 dec 18:11
+0
VOTURI
-0
In schitele pentru Pta Lahovary se descriu doar niste insule minuscule, izolate si meschine in centrul traficului. Cine o sa stea pe banca langa traficul urias care trece pe acolo? In rest cat mai multe materiale de constructie, ciment si beton. Felicitari boilor care l-au votat si a doua oara pe Oprescu!
robert
17 dec 11:41
+0
VOTURI
-0
sa fim seriosi, astia nu sunt capabili sa refaca 100m de trotuar ( vezi piata romana, unirii..) si viseaza OZN-uri..proiecte pe care iau bani multi si care raman prin sertare..
Mony Wigler
17 dec 10:47
+0
VOTURI
-0
Oprescu nu stie decat sa faca lcurari ca sa fure din banul public..
Rex
17 dec 10:09
+0
VOTURI
-0
Am tot vazut proiecte de acestea... nematerializate.
Eu am o mare prolema. De ce se muta carosabilulde de pe bulevardul Unirii pe trotuare? Ce nu este OK cu bulevadrul acum? Acolo va trebui sa fie defrisati pomi gramada pentru ca trotuarele nu sunt asa de late pentru a substitui carosabilul actual! Zona este super OK si sper sa ramana asa...
maria
17 dec 09:12
+0
VOTURI
-0
#cititor
A crede ca oamenii sunt mai fericiti daca au mai multa iarba e gresit. Locul trebuie sa cheme pietonul, nu iarba.
Oprescu
17 dec 08:54
+0
VOTURI
-0
Nu i bai, e daor o afacere de famiglie a lui Oprescu, sa mai spele niste bani prin contractele cu administratia strazilor.
dinu
17 dec 08:23
+0
VOTURI
-0
cu desenele ramanem. cam asta-i maxim ce poate produce oprescu
cititor
17 dec 08:08
+0
VOTURI
-0
Din desene rezulta cresterea suprafetelor cu beton sau alte materiale de constructii in detrimentul partii inierbate. Poate ca raportul ar trebui sa fie invers.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE