Centura feroviară a Capitalei ar putea fi REABILITATĂ cu jumătate de miliard de euro



Reabilitarea întregii centuri feroviare a Capitalei şi conectarea sa cu toate liniile de metrou ar costa circa jumătate de miliard de euro, potrivit lui Gheorghe Udrişte, fost director general al Metrorex.

Ce presupune proiectul REABILITARII Centurii feroviare a Capitalei
Ce presupune proiectul REABILITĂRII Centurii feroviare a Capitalei

Metrorex intenţionează să extindă către nord Magistrala 2, cu încă două-trei staţii de la Pipera. Urmează prelungirea liniei de metrou din Militari. Propuneri există şi pentru noi staţii către Berceni, Mogoşoaia, Domneşti şi Pantelimon, a spus într-un interviu acordat economica.net Gheorghe Udrişte, fost director general al Metrorex, în prezent deputat şi membru al Comisiei de Transporturi din Parlament.

"Extensiile le-am prevăzut în această strategie de dezvoltare pentru a include Centura Feroviară a Capitalei în sistemul de transport public al oraşului", precizează Udrişte.

Potrivit lui, Bucureştiul este unul dintre puţinele oraşe mari din Europa, cu peste două milioane de locuitori, care beneficiază de o asemenea centură feroviară, dar care practic a ajuns să fie distrusă. „S-a furat catenara, se fură tronsoane întregi de linii, de traverse şi aşa mai departe", detaliază Udrişte situaţia deplorabilă în care se află acum centura feroviară.

El povesteşte că centura feroviară este o linie construită după Al Doilea Război Mondial pentru transportul de marfă în jurul Bucureştiului, plus alte transporturi speciale care se făceau, având în vedere că pe aliniamentul Centurii au existat depozite ale Armatei Române.

Udrişte consideră că această linie ar trebui intregrată în sistemul de transport public al oraşului şi, de ce nu, preluată de către municipalitate sau de către Metrorex pentru a fi utilizată şi în scopul transportului de călători.

De-a lungul acestei linii de centură, care are vreo 80 de kilometri, aproape două treimi este cale dublă şi tot două treimi este electrificată, deci aici trebuie reabilitată, modernizată, întregită la cale dublă şi electrificată pe toată lungimea, cumpărate rame electrice pentru transportul public, aşa încât să transporţi perimetral în jurul Bucureştiului pe toţi aceia care au nevoie să ajungă în diferite zone ale oraşului", explică Udrişte.

Acesta menţionează că există 12 gări gata făcute, clădiri abandonate şi neutilizate, pe toată linia de centură de cale ferată. „Ea poate fi utilizată şi pentru a transporta marfă şi cu vagoane de călători pentru transportul public. Pe lângă cele 12 gări existente, s-au mai identificat alte 20 de puncte modale, de oprire la periferia oraşului şi la intersecţia cu ieşirile din oraş către localităţile învecinate, puncte de oprire care pot fi amenajate cu parcări de tip park&ride, locuri unde se transferă călătorii din reţeaua pre-orăşenească în reţeaua orăşenească şi duşi acolo unde trebuie", mai spune deputatul din Comisia de Transporturi.

Proiectul menţionat de Gheorghe Udrişte are o valoare estimată între 450 de milioane de euro şi 500 de milioane de euro.

Etichete: centura feroviara bucureşti, CFR, Gheorghe Udrişte, Metrorex

0/5 COMENTARII
vlad
26 Oct 10:52
+0
VOTURI
-0
500 de milioane??? Citeam ieri stirea si era vorba de cateva zeci de milioane de euro... dar asta e nebunie!! Cu banii astia termini noua magistrala de metrou spre Pantelimon.

Oricum, desi in principiu suna bina, ideea este o porcarie!!! Cum sa faci o centura feroviara si sa treaca trenurile la 10-15 minute??? Nu va dati seama ce cozi s-ar face la toate barierele de iesire??? Poate daca am avea pasarele peste tot, dar nu e cazul!!!
Cris
26 Oct 07:25
+0
VOTURI
-0
Vreau sa aud de proiecte concrete cu linia de finantare asigurata nu de parerile personale ale terminatului de Udriste. Chiar nu ma intereseaza ce spune Udriste.
Tomescu Dan
26 Oct 01:52
+0
VOTURI
-0
Pentru modernizarea a cca 80 km de CF , care de 20 ani a fost abandonata si "jefuita" se estimeaza o investitie de cca 500 milioane euro. Nu se spune nici un cuvant despre analiza cost/bebeficiu care este determinanta in cazul unei finantari europene. Iar eventuala marfa care s-ar putea transporta nu pre exista, in situatie in acre marii producatori nu mai exista : Timpuri Noi, Semenatoarea, UMGB, Electromagnetica, etc. Consider ca dnul Udriste si persoanele responsabile care sustin aceasta investitie trebuie sa nu se grabeasca.
gore
25 Oct 18:08
+0
VOTURI
-0
pe magistrala spre progresul de metrou sa se ia in calcul statie metrou sub piata si parcul ferentari in loc de eroii revolutiei.
Cornel
25 Oct 16:29
+0
VOTURI
-0
udriste asta avea obiceiul sa bage 50% din spaga in contract....aici a adaugat sau nu?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE