Autostrada de Centură Sud a Capitalei, inclusă în investițiile Guvernului pe 2015



Proiectul de Buget al Guvernului pe anul 2015 include investiții în valoare de 44,8 miliarde lei. Între acestea, și Centura de Sud a Capitalei, un segment de drum ce face viața de coșmar pentru cei care îl tranzitează, de ani întregi. 

Centura de sud a Capitalei, inclusa in Master Planul General de Transport, va primi bani europeni
Centura de sud a Capitalei, inclusă în Master Planul General de Transport, va primi bani europeni
Foto: business24.ro

Centura Capitalei este cel mai tranzitat drum din România, cu 140.000 de vehicule zilnic. Porțiunea de Sud a Centurii Bucureștiului este inclusă în investițiile pe care Guvernul României plănuiește să le facă în 2015. Mai exact, porțiunea cuprinsă între km 52+770 - 100+900, este inclusă în capitolul investiții al SGG, conform Hotnews. 

De altfel, Centura  Capitalei este inclusă în Masterplanul General de Transport și ar urma să primească și fonduri europene în valoare de 200 de milioane de euro. 

Centura de sud ar urma să fie reabilitată în perioada 2014-2020.

De asemenea, în perioada 2020-2027 se va construi o centură de nord la standard de autostradă pentru Bucureşti.

Totuși, Lărgirea la 4 benzi a centurii Bucureşti Sud, cu realizarea unui pasaj suprateran pe DJ 602, la centura Bucureşti-Domneşti, a fost inclusă și anul trecut pe lista proiectelor prioritare ale Guvernului pentru 2014.

Din cele 16 puncte unde Centura Capitalei se intersectează cu drumuri care ies din Bucureşti, doar jumătate dispun de poduri peste varianta de ocolire pentru fluidizarea traficului, în timp ce restul reprezintă puncte de intersecţie care nu mai fac faţă traficului de aproape 140.000 de vehicule pe zi. În această situaţie sunt intersecţiile cu Şos. Olteniţei, Berceni, Splaiul Unirii şi chiar Mogoşoaia, unde sensul giratoriu actual nu poate face faţă unei centuri în regim de autostradă, potrivit transportatorilor. 

„În prezent, viteza medie de deplasare în zilele lucrătoare pe Centura Capitalei este de 17 km/h, ceea ce conduce la pierderi directe şi indirecte masive atât pentru utilizatorii profesionişti, cât şi pentru cei amatori, precum şi pentru locuitorii zonelor învecinate, de la consum de carburant la emisii de noxe şi timp pierdut", declara în 2013 Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). 

Şoseaua de centură a Capitalei este unul dintre cele mai tergiversate proiecte rutiere majore din România, modernizarea şi extinderea la 4 benzi a acesteia fiind adusă în discuţie încă din 2005, cu doi ani înainte de aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, statul estima că va cheltui circa 530 de milioane de euro pentru reabilitarea şoselei.

Problema Centurii Capitalei, unde traficul comercial este extrem de intens, este cu atât mai mare şi frustrantă pentru şoferi cu cât alte capitale din regiune au deja centuri la standard de autostradă, aşa cum este cazul Budapestei, unde autostrada M0 încercuieşte oraşul, conectându-l cu celelalte 7 autostrăzi ale ţării. În acelaşi timp, Bucureştiul are doar un tronson de circa 20 de kilometri, între Chitila, în dreptul DN 7, şi Voluntari, în dreptul DN 2, care este reabilitat şi lărgit la 4 benzi de circulaţie, fiind dat în exploatare în 2011.

Etichete: buget 2015, centura Bucureşti, centura Capitalei, centura de sud, Guvern, investitii

0/2 COMENTARII
artiom
12 Dec 09:57
+0
VOTURI
-0
Apai ori reabilitam centura existenta si o largim la 4 benzi (si atunci nu vom avea autostrada..) ori construim de la 0 o autostrada normala. personal la cum decurg lucrurile cred ca mai stam inca 5-6 ani cu drumul ala comunal pana sa inceapa ceva..rusine nationala aceasta poteca, denumita centura unei capitale europene..
vlad
11 Dec 10:58
+0
VOTURI
-0
Dupa o autostrada care sa ne lege de Ungaria, o centura in regim de autostrada e cel mai important proiect din Romania. Bucurestiul, in loc sa fie un nod comercial devine o bariera.... si toate drumurile trec pe-aici.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h