CGMB a aprobat Planul Urbanistic Zonal pentru realizarea metroului către Otopeni



Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat joi, la propunerea Primarului General, Gabriela Firea, Planul Urbanistic Zonal privind realizarea Liniei de metrou- Magistrala 6- 1 Mai-Otopeni- Tronson 1, Sector 1. Proiectul a fost aprobat in unanimitate.

Statia de metrou Magistrala 6 1 Mai - Otopeni
Stația de metrou Magistrala 6 1 Mai - Otopeni

Magistrala M6 va avea o lungime de 14 km cu 12 statii si, odata cu punerea ei in functiunie, durata de deplasare pe traseul Gara de Nord – Aeroport Otopeni se va reduce de la 59,5 minute la 23,4 minute.

"Despre necesitatea realizarii cat mai urgente a acestui proiect important pentru capitala, am discutat la Bruxelles, la intalnirea pe care am avut-o cu doamna Comisar European Corina Cretu. Este unul dintre proiectele importante ale Planului De Mobilitate Urbana Durabila 2016 – 2030, fiind esential pentru zona Metropolitana Bucuresti – Ilfov.Magistrala M6 realizeaza legatura directa si rapida intre Municipiului Bucuresti si cel mai important aeroport din tara Aeroportul International Henri Coanda, dar creeza si posibilitatea relationarii directe intre Municipiul Bucuresti si localitatile zonei metropolitane, crescand mobilitatea populatiei pe moduri de transport prietenoase cu mediul", a explicat Primarul General, Gabriela Firea.

Dupa aprobarea PUZ-ului, urmatorul pas este obtinerea autorizatiei de construire. In acest sens, Primaria Municipiului Bucuresti va face toate demersurile pentru ca institutia responsabila de realizarea acestei magistrale, Ministerul Transportului, sa obtina cat mai rapid autorizatia de construire in vederea demararii lucrarilor la acest proiect.

Odata finalizata, noua magistrala va crea corespondente cu celelalte magistrale de metrou existente si va atrage investitii in zonele slab construite din zona periferica nordica a Municipiului Bucurestui si zona periferica si nordica o orasului Otopeni. De asemenea, realizarea investitiei se afla in stransa legatura cu construirea sitemului park&ride la intratrea in Municipiul Bucuresti, dar si cu realizarea nodurilor intermodale in zona de nord a orasului.

Etichete: CGMB, magistrala 6, magistrala 6 de metrou, metrou, Primăria Bucureşti

0/2 COMENTARII
asterix
30 Sep 09:28
+0
VOTURI
-0
Tarziu. Euro 2020 este ca si pierdut. Conditia esentiala impusa de UEFA era finalizarea conexiunii Aeroprtului H.Coanda cu zona centrala prin linie de metrou. Ministerul Transporturilor a anuntat finalizarea abia in 2021. Plus vreo 4-5 ani pentru relocarea utilitatilor, salvarii siturilor arheologice, a pasarilor sau a altor razatoare unicat aflate pe traseu, ne indreptam rezonabil spre 2025. Apoi frigul, ploile, seceta, temperaturile foarte ridicate, fulgerele, tunetele precum si alte impedimente vor contura finalizarea spre 2030. Succes!
Cris
29 Sep 18:23
+0
VOTURI
-0
De la PUZ si pana la inaugurare e cale lunga. Sa nu fie tot ca si cu autostrazile desenate ale lui Sova.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE