Cine va construi Pasajul subteran de la Piața Sudului și de ce nu au început încă lucrările



Primarul general, Sorin Oprescu, a semnat pe 8 mai contractul de execuție pentru pasajul subteran de la Piața Sudului împreună cu reprezentantul companiei italiene Astaldi. De execuția pasajului subteran se va ocupa o asociere formată din trei firme, în frunte cu Astaldi. Proiectul va fi realizat cu fonduri europene și are o durată de execuție de 18 luni. Lucrările ar fi trebuit să înceapă deja, însă ele au fost întârziate din cauza dificultății de a a găsi o soluție de redirecționare a circulației pe perioada desfășurării lucrărilor la pasaj, concomitent cu desfășurarea lucrărilor la Pasajul Mihai Bravu. 

Pasajul subteran de la Piata Sudului va fi construit pe directia Calea Vacaresti – Str. Nitu Vasile si va avea o lungime de 356 de metri
Pasajul subteran de la Piaţa Sudului va fi construit pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri

Primarul general, Sorin Oprescu, a semnat pe 8 mai contractul de execuție pentru pasajul subteran de la Piața Sudului împreună cu reprezentantul companiei italiene Astaldi. Contractul a fost semnat în cadrul unei festivități, în fața presei și în prezența ministrului Fondurilor Europene, Bogdan Teodorovici. Conform unui anunț publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice însă, tot pe 8 mai contractul pentru execuția pasajului de la Piața Sudului era atribuit firmei Euro Construct Trading 98. 

Reprezentanții Primăriei Capitalei au precizat pentru B365.ro ca s-a făcut o eroare pe site-ul de licitații publice, contractul fiind de fapt atribuit Asocierii de firme Astaldi - Euro Construct Trading 98 - RCV Global. Cele trei firme au participat la mai multe proiecte de infrastructură din București. 

Astaldi, împreună cu spaniolii de la FCC Construccion, au construit pasajul Basarab, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură urbană din ultimii ani, care a costat în cele din urmă circa 240 de milioane de euro. Tot Astaldi a lucrat împreună cu nemţii de la Max Boegl la stadionul Arena Naţională din Capitală, care a costat aproximativ 200 de milioane de euro. De asemenea, tot italienii de la Astaldi au preluat lucrările de la pasajul Mihai Bravu, după ce  firma Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, a pierdut contractul cu Primăria Capitalei. Astaldi a obținut contractul pentru construirea pasajului Mihai Bravu, în valoare de 125,6 milioane de lei, în urma unei licitații restrânse, organizată de Primăria Capitalei. 

Euro Construct Trading 98 este firma aleasă de Primăria Capitalei pentru realizarea unora dintre cele mai importante proiecte ale orașului. Printre acestea se numără: 

- Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai pe Bd. Liviu Rebreanu (finalizat primul tronson cuprins între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu (1,7 km). Cel de-al doilea, cuprins între Bd. Nicolae Grigorescu și Bd. 1 Decembrie (1 km), urmează să fie demarat după terminarea exproprierilor)

- Penetratie si racord Splaiul Independentei- Ciurel-Autostrada Bucuresti-Pitesti (proiect în desfășurare)

- Modernizare Piata Romana si Pasaj Pietonal (proiect programat să înceapă în acest an)

- Reabilitare sistem rutier si lucrari edilitare în București - pachet 2. 

Cât priveste firma RCV Global, aceasta a câștigat contracte atât pentru reabilitarea unor străzi, cât și pentru construirea și reabilitarea unor clădiri, în special spitale. Astfel, potrivit informațiilor postate pe site-ul propriu, RCV Global s-a ocupat de reabilitarea unor străzi precum Șos. Virtuții, Splaiul Independenței, Șos. Colentina, Splaiul Unirii, Șos. Cotroceni, Calea Crângași,  Bdul. Iuliu Maniu Bdul. Regina Maria, Calea Șerban Vodă. De asemenea, RCV Global a fost declarată câștigătoare a contractelor pentru construcția noii clădiri a Spitalului pentru Copii "Victor Gomoiu", pentru reabilitarea Spitalului Sfântul Luca și a Spitalului Colentina.

Când încep lucrările

La peste o lună de la semnarea contractului de execuție, proiectul se află încă în faza de organizare de șantier, iar reprezentanții Primăriei Capitalei evită să mai ofere un termen clar pentru începerea lucrărilor. Problema principală o constituie reorganizarea circulației în zonă pe perioada desfășurării lucrărilor.

"In acest moment Comisia de Circulatie din cadrul PMB si Politia Rutiera analizeaza solutia optima privind devierea circulatiei pe perioada executiei lucrarilor, astfel incat traficul in zona sa fie cat mai putin afectat,avand in vedere ca in zona se deruleaza mai multe lucrari de infrastructura, exemplu Pasajul Mihai Bravu. Imediat dupa aprobarea acestora se va putea trece la demararea efectiva a lucrarilor", au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei. 

Conform anunțurilor de atribuire publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, execuția proiectului “Modernizare infrastructură rutieră Piața Sudului” (fără achiziție și montaj escalatoare și lifturi) va costa 109 milioane lei cu TVA (24,8 milioane euro), iar Diriginția de șantier și asistența tehnică în cadrul proiectului, contract câștigat de Metroul, 2,6 milioane lei cu TVA (610.000 euro). Proiectul este finanțat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 "Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale". Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,44 milioane lei. 

Pasajul subteran de la Piața Sudului va avea o lungime totală de 356 metri și va fi realizat pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile. Lungimea în subteran va fi de 85 metri.

Rampa Niţu Vasile va fi o rampă unică de 160 de metri și va avea câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa Calea Văcăreşti, cu o lungime de 111 metri, va fi formată din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie în parte. Fiecare rampă va avea câte două benzi de circulație. 

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor).

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Perioada de execuţie a lucrărilor va fi de maxim 18 luni de la data transmiterii ordinului de începere.

Etichete: pasaj Piaţa Sudului, pasaj subteran, Primăria Capitalei, realitatea, Sorin Oprescu

0/3 COMENTARII
andrei
17 Jun 11:03
+0
VOTURI
-0
Bine ca au dat contractul de reabilitare a tronsonului Liviu Rebreanu la Euro Construct, Fac 1.3 km in 3 ani la fel ca autostrada Comarnic-Brasov . Productivitate maxima !!!!!!!!
Mircica
17 Jun 09:58
+0
VOTURI
-0
Probabil are legatura cu spagile lui Madalin Dumitru..
dinu
17 Jun 08:17
+0
VOTURI
-0
Penibili, retarzi, incompetenti. Oprescu e primul

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE