CINETic are în dotare două camere Alexa SXT Plus și un set de obiective Arri Master Anamorphics



Înființarea „CENTRULUI INTERNAȚIONAL DE CERCETARE ȘI EDUCAȚIE ÎN TEHNOLOGII INOVATIV CREATIVE – CINETic" are rolul de a aduce cercetarea românească în domeniul audio-vizualului la standardul de lucru internațional prin dezvoltarea de expertiză și achiziția de echipamente. Folosind tradiția și experiența Universității Naționale de Artă Teatrală si Cinematografică "I.L. Caragiale" București, prin Centrul Internațional CINETic, Universitatea va deveni un participant activ la dezvoltarea cercetării în domeniul interacțiunii digitale, a realității virtuale și augumentate.

CINETic
CINETic

Laboratorul 5 - Interacțiune digitală are în dotare două camere Alexa SXT Plus (Super Xtended Technology), acestea venind cu câteva caracterisitici extrem de inovatoare. Alexa SXT vine cu un senzor digital Super 35 (aceasta înseamnă că senzorul este mai mare decât fotograma de 35 mm) ceea ce o face ideală pentru filmările cu obiective anamorfice, apropiindu-se de originile formatului formatului lat, Cinemascope-ul anilor '50. Camera poate înregistra 4K (3840x2160 pixeli în formatul ProRes 4K UHD sau 4096x2636 pixeli în formatul Pro Res 4K Cine).

În același timp, senzorul în format 4:3 este extrem de util și pentru filmările cu obiective sferice, permițând astfel recadrajul în post-producție.

Camera poate filma necompresat (în formatul Arri Raw) până la 120 de fotograme pe secundă și livrează o imagine ce redă extrem de natural tonurile fețelor (o reală problemă în mediul digital). De asemenea se comportă extrem de versatil într-un mediu cu temperaturi de culoare combinate. Până nu demult, filmările cu surse de lumină cu temperaturi de culoare diferite reprezentau o reală problemă, în special în redarea fețelor actorilor aflați în acest spațiu.

Un alt element inovativ și extrem de util adus în construcția camerei o reprezintă ND-urile (neutral density filters-filtre gri care au menirea de a reține din lumina ce urmează să ajungă pe senzor). Acest lucru permite un work-flow mult mai rapid în filmare, punerea sau scoaterea filtrelor fiind extrem de la îndemână (un avantaj în producțiile mici sau în filmările cu viteză de lucru mare). Un alt mare avantaj al filtrelor integrate este faptul că reduc riscul apariției flare-urilor (reflexiile nedorite apărute din pricina luminii care atinge prima lentilă și care se difuzează în trenul de lentile, având ca efect reducerea contrastului, "spălăcind imaginea")

Arri Alexa SXT înregistrează metadata legate de utilizarea obiectivelor, păstrând informații precum lungimea focală, distanță până la subiect (focusul). Aceste informații sunt extrem de utile pentru post - producția ce are în componență efecte speciale. Aceste metadata ușurează compositarea din post producție, lucru ce până acum se făcea manual. Imaginile generate virtual vor prelua metadata și vor "copia" aspectul subiectului filmat.

Camera livrează un nou fișier ALF-2 (Arri Look File 2), fișier ce conține pe lângă deja clasicul 3D-LUT (Look Up Table) și ASC CDL (American Society of Cinematographers Color Decision List). Fișierul ALF-2 permite aplicarea unor setări de culoare pe camere diferite (Alexa SXT, Alexa Mini, Amira) permițând astfel sincronizarea lor din punct de vedere al imaginii finale rezultate de pe fiecare cameră în parte.

Tot în dotarea Laboratorului 5 se găsește și un set de obiective Arri Master Anamorphics (35 mm, 50 mm, 60 mm, 75 mm). Acestea reprezintă varianta de obiective asferice cea mai modernă, venind ca o necesitate la apariția camerei Arri Alexa XT. Obiectivele facilitează înregistrarea unei imagini corecte, de o foarte mare acuratețe.

Un alt mare avantaj pe care îl oferă obiectivele Arri Master Anamorphics îl reprezintă posibilitatea utilizării unei diafragme deschise (1.9) ceea ce bate legenda urbană conform căreia în anamorfic nu se poate filma decât peste diafragma 4.
Master Anamorphics permit filmarea la o diafragmă extrem de deschisă, fără niciun fel de artefacte sau defecte, indiferent de lungimea focală sau distanța față de subiect.

Obiectivele Master Anamorphics îmbină cele mai recente tehnologii cu un design modern, cu o greutate și dimensiune extrem de reduse.

Arri pornește de la filozofia că imaginea trebuie să fie perfectă, de aceea obiectivele sunt construite să nu preia din flare-urile nedorite, generând o imagine curată, cu tonuri ale fețelor extrem de naturale. Chiar și la distanțe extrem de mici față de subiect, obiectivele Master Anamorphics nu distorsionează, fapt ce le face extrem de versatile.

Obiectivele Arri/Zeiss Master Anamorphics vin cu cu sistemul Lens Data pentru informațiile metadata, astfel că lucrul cu CGI (computer generating image) sau efecte speciale este mult mai rapid prin păstrarea unor date precum diafragma, distanța până la subiect, astfel micșorând timpul și automat costul efectelor speciale.

Spre deosebire de vechile obiective anamorfice, Arri Master Anamorphics nu are niciun fel de pierdere a rezoluției spre marginile cadrului. O altă caracteristică importantă a acestui set de obiective este aceea că redă culorile în același fel rafinat, indiferent de lungimea focală utilizată.

„CENTRUL INTERNAȚIONAL DE CERCETARE ȘI EDUCAȚIE ÎN TEHNOLOGII INOVATIV CREATIVE – CINETic" a fost realizat în cadrul proiectului cu același nume, proiect co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Educației Naționale în calitate de Organism Intermediar (OI), în numele și pentru Ministerul Fondurilor Europene în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Sectorial "Creșterea Competitivității Economice" (POS CCE).

Valoarea totală a proiectului este de 39.546.495 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 35.000.000 lei.

Detalii suplimentare puteţi obţine pe site-ul proiectului la adresa www.cinetic.arts.ro.

Etichete: Centrul Internațional CINETic, CINETic, UNIVERSITATEA NAȚIONALĂ DE ARTĂ TEATRALĂ ȘI CINEMATOGRAFICĂ

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE