Circulația tramvaielor va fi reluată pe Șos. Pantelimon și Iancului. VEZI DE CÂND



Trei ani pentru reabilitarea a două străzi! Atât îi ia Primăriei Capitalei pentru a finaliza lucrările pe Șos. Iancului și Șos. Pantelimon, începute în vara lui 2013. Constructorul promite însă că până la sfârșitul lunii noiembrie va termina tronsonul cuprins între Șos. Iancului și Bulevardul Chișinău ceea ce ar permite reluarea circulației tramvaielor pe Șos. Iancului și Șos. Pantelimon, până la intersecția cu B-dul Chișinău. Întreaga lucrare va fi gata abia în iunie 2016. 

Lucrările de reabilitare a Șoselelor Iancului și Pantelimon au început în iunie 2013. La peste doi ani de atunci, lucrările sunt departe de a fi terminate. Cel mai mare progres se înregistrează pe Șos. Iancului unde lucrările sunt finalizate în proporție de 98%. Pe Șos. Pantelimon însă, constructorul mai are nevoie de încă 8 luni pentru a termina proiectul. Astfel, potrivit estimărilor actuale, lucrările vor fi terminate în iunie 2016 cu aproape doi ani întârziere față de termenul inițial (toamna anului 2014).

Reprezentanții Primăriei Capitalei susțin că întârzierile au fost cauzate de problemele identificate la rețelele edilitare din zonă (RADET, gaze), dar și din cauza faptului că firma Tehnologica Radion, liderul asociației care a câștigat licitația pentru execuția proiectului, a intrat în insolvență. 

Există însă și o veste bună pentru bucureșteni. "Pânî la sfârșitul lunii noiembrie constructorul s-a angajat să finalizeze tronsonul cuprins între Șos. Iancului și Bulevardul Chișinău (inclusiv intersecția) ceea ce ar permite reluarea circulației tramvaielor pe Sos. Iancului și Sos. Pantelimon, pânî la intersecția cu B-dul Chișinău", au precizat reprezentanții Primăriei Capitalei într-un răspuns remis B365.ro. 

Pe Șoseaua Pantelimon lucrările includ și o parcare subterană ce va fi construită în zona Cora Pantelimon. Noua parcare va fi una de tip park&ride destinată celor care vin cu mașina din afara Capitalei și care își vor putea lăsa autoturismul în parcare, pentru a se deplasa prin oraș cu ajutorul mijloacelor de transport în comun. De altfel, deasupra parcării va fi realizat și un terminal intermodal de transport care va reuni toate mijloacele de transport din zonă, respectiv autobuzul, tramvaiul, microbuzele, dar și metroul, atunci când va fi terminată magistrala 5 Pantelimon-Universitate. Tot deasupra parcării, va fi amenajată și o piațetă publică cu spațiu verde.

Valoarea totală a investiției  247.830.519 lei (56 milioane euro) și este acoperită intergral de la bugetul local. Licitația pentru execuția lucrării a fost câștigată de Asocierea Tehnologica Radion, Viaproiect și TIAB.

DESCRIEREA PROIECTULUI

Pe Șoseaua Iancului proiectul presupune:

- Modernizarea partii carosabile care va avea doua benzi de circulatie pe sens;

- Modernizarea liniei de tramvai din zona centrala, care va avea o latime de 7.00 m si va fi destinata transportului public (tramvai, autobuz si mijloace de interventie). Aceasta va fi denivelata fata de restul carosabilului, asigurand prioritizarea transportului in comun si a mijloacelor de interventie.

Lucrările de pe Șoseaua Pantelimon:

- Modernizarea liniei de tramvai in solutie înierbată, in zona centrala a carosabilului, delimitata de restul traficului;

- Modernizarea carosabilului cu trei benzi pe sens;

- realizarea a doua zone laterale destinate circulatiei pasive care va cuprinde: zona verde (1-2m), piste pentru biciclisti, spatii parcare in lung sau in spic;

- trotuare de minim 2 m;

- Realizarea unui terminal multimodal in zona intersectiei Sos. Pantelimon-Sos Vergului care va cuprinde:

- bucla de intoarcere a tramvaiului;

- peroane tramvai;

- terminal pentru mijloacele de transport auto periurban;

- pasaje de legatura intre terminal si trotuarele strazii;

- iluminat public si mobilier urban;

- introducerea in sistemul de management al traficului;

- construirea unei parcari de tip Park and Ride. 

Etichete: parcare, park, Primăria Capitalei, reabilitare, realitatea, ride, Şoseaua iancului, Șoseaua pantelimon

0/6 COMENTARII
Mihai
29 Dec 16:41
+0
VOTURI
-0
Noiembrie 2016 se va face in doua zile Ianuarie 2017 si tot nu circula tramvaiele pe Iancului, Pantelimon sau Chisinau. Nici macar nu se mai lucreaza in zona de la inceputul lui Decembrie.
Croc
14 Oct 10:27
+0
VOTURI
-0
Pozele sunt niste minciuni. Pe Sos Iancului la intersectia cu Piere de Coubertin nu sunt 3 benzi. Riveranii nu au locuri de parcare, este o inghesuiala crunta.
Marius
13 Oct 22:49
+0
VOTURI
-0
Cumatra Elena, bun loc ti-ai gasit sa iti faci reclama... Vreun administrator se sesizeaza?
Marius
13 Oct 22:46
+0
VOTURI
-0
Adevarat comentariul lui Gaspar insa nu ne mai mira nimic de cum se fac lucrurile fara cap si coada, fara logica si fara nimic bun pentru contribuabil...!!! Spaga e la loc de cinste, lucrarile se dau contra comisioane, etc, etc, etc... Hai sa il rugam pe distinsul Primar Ontanu sa ne zica cat fac 10 % din 56 de milioane de euro, costul lucrarilor de pe soseaua Pantelimon, doar ca exercitiu de aritmetica nu ca ar avea vreo legatura cu vreo vizita a DNA la Primaria Sectorului 2, Doamne fereste! Si ca sa sa mai si radem trebuie sa exemplific unde ajunge utopia distinsilor de la Politia Comunitara a Sectorului 2, pusi de Primarie sa pazeasca strada Ziduri Mosi (Piata Obor) pentru ca soferii sa parcheze ordonat, inainte, langa si dupa semnele de oprire interzisa care impanzesc zona cu pricina... Asa prostie mai rar, sa pui politistul sa se uite la soferul care parcheaza langa semnul de oprire interzisa...
Gaspar
13 Oct 14:52
+0
VOTURI
-0
In zona Mega Mall au nenorocit toata zona. Lumea parca pe trotuar. Era foarte lat, si 2 siruri de masini pe o parte si pe alta tot lasau cca.3 m de loc pentru pietoni. Acum trotuarul are aprox. 2 m si dupa el e o alee stupida o bretea pe care nu se pot lasa masini iar intre copacii lasati se pot pune max 5 masini. Au taiat insa copacii de la intersectie si in fata Bl.67 au inchis locul de intrare spre el. Deci Pompierii si Salvarea nu mai au cum sa intre spre bl. 67. Noi cei care stam in zona am vrea sa punem mana pe arhitectii care au facut proiectul sa ii luam la omor...
Acum nu mai ai unde sa parchezi, ca si cand aia care parcau inainte, dupa ce cretinii au re-desenat zona au disparut...De ce Primaria nu a aranjat cu aia de la Kaufland sau MegaMall, ca riveranii sa poata parca, chiar si contra plata, in parcarea lor? Va dati seama ca seara in mallurile alea doua, parcarile sunt goale? Dar tu cand vrei sa lasi masina undeva nu ai unde??
Toti taranii care vin la Mall nu mai parcheaza in parcarea Mall-ului, nu..ei lasa masina la strada unde ar parca riveranii...Vine omul acasa si pix loc de parcare....
Vrem sa stim si noi cine sunt cretinii care au proiectat mizeria pe care ne-au facut-o????
pasagerul
13 Oct 12:33
+0
VOTURI
-0
Peste vreo 30 de ani. Ha ha ha ha...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h