CNAB: Maşinile Uber nu au acces în zona de preluare a pasagerilor de pe aeroportul Otopeni



Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, a anunţat marţi că autoturismele care furnizează servicii de taximetrie în regim Uber nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, după ce reprezentanţi ai taximetriştilor au ameninţat cu retragerea de pe aeroport dacă nu va fi eliminată reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile Uber.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a anunţat marţi că firmele de taxi s-ar putea retrage, săptămâna viitoare, de pe aeroportul Henri Coandă, dacă reprezentanţii aeroportului nu vor elimina reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile Uber.

CNAB a subliniat însă că zona de preluare a pasagerilor este rezervată exclusiv taxiurilor autorizate, iar accesul acestora este gratuit.

"CNAB nu percepe nicio taxă pentru activitatea de taximetrie la aeroport. Singurele sume încasate de la firmele de taximetrie afiliate la COTAR sunt cele aferente reclamei pe care acestea şi-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4.000 euro lunar", se arată în comunicat.

Reprezentanţii CNAB au subliniat că firma nu are nicio relaţie contractuală cu Uber, iar spaţiul de reclamă este contractat de o agenţie media.

Potrivit COTAR, suma pe care firmele de taximetrie afiliate asociaţiei o plătesc aeroportului este de circa 220.000 de euro anual, pentru dreptul de a opera în zona aeroportului.

"Conducerea Aeroportului Henri Coandă, din Bucureşti, ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximentriştilor care operează ilegal în zona aeroportului şi permite accesul maşinilor în sistem Uber. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetăţenii români sau străini care au nevoie de transport înţeleg că Uber este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinaţie", se arată în comunicatul COTAR.

Uber are la ora actuală peste 140.000 de utilizatori înregistraţi în România. Serviciile Uber sunt disponibile în Bucureşti, Cluj, Braşov şi Timişoara.

Comanda unei curse Uber se face prin alegerea destinaţiei în cadrul aplicaţiei Uber de Android şi iOS, iar plata se realizează cu cardul înregistrat în aplicaţie.

Ca şi în alte regiuni ale lumii, Uber nu a scăpat nici în România de acuzaţiile de concurenţă nelegală. Cel mai grav incident a avut loc la Cluj, în luna august, unde patru şoferi Uber au fost amendaţi cu câte 25.000 de lei şi li s-au reţinut plăcuţele de înmatriculare. Uber a acuzat atunci autorităţile de abuz şi a contestat decizia în instanţă.

Etichete: aeroporturi Bucureşti, cnab, UBER, uber aeroport

0/6 COMENTARII
gigi
01 Dec 00:08
+0
VOTURI
-0
Hotii de taximetristi tot vor sa te fure...cum sa vina altii sa faca treaba ca in Vest...sa fii la mana lor acolo la aeroport sa depinzi de ei sa ia ei ce bani vor de la tine... fraierilor ...noi astia multi mai folosim si rudele sa ne duca sa ne aduca de la aeroport...nu sa va dam voua bani
Ing.
30 Nov 19:29
+0
VOTURI
-0
Gica, te asigur ca voi folosi numai Uber atunci cand:
1) Voi găsi o maşină licenţiată pentru transport public
2) Voi primi bon fiscal, nu un pdf fără absolut nicio valoare fiscală sau legală
3) Maşinile vor avea RCA care să acopere şi operarea în regim de transport de persoane (în caz că nu ştiai, dacă o maşină Uber e implicată într-un accident, nu primiţi despăgubire)
4) Nu va trebui să preautorizez firma să-mi debiteze cardul cum vrea şi când vrea.
5) Distanţa va fi măsurată cu un aparat omologat metrologic, nu cu Google Maps.
Gica
30 Nov 19:00
+0
VOTURI
-0
@Ing: Da, Uber nu plateste cei 4000 euro lunar catre aeroport, pentru ca Uber nu foloseste terminalele touch screen.
Uber plateste insa pentru spatiul inchiriat pe panoul respectiv. Reclama. Inchiriez panoul, pot pune orice pe el.

Cat despre taximetristul care acces non-stop la card... cred ca nu stiti ce vorbiti. Daca e s-o luam asa, orice magazin are acces non-stop la cardul meu.
Gica
30 Nov 18:56
+0
VOTURI
-0
Nu vrei Ubre, nu folosesti Uber. Punct. Si asta inseamna sa-l lasi pe ala care vrea sa foloseasca serviciul, sa-l foloseasca.

Mi se pare amuzanta insa plangerea facuta de taximetristi, cum ca Uber nu respecta legea. Pai bine, mestericilor, voi respectati legea? Sau aia e facuta doar pentru "ceilalti", ca voi aveti masini galbene si tarife mici?
Si mi se pare de prost gust sa te dai cu fundul de pamant ca sunt tarifele mici si nu poti trai din ele, dar unul nu plecati sa munciti ceva adevarat... Cu maimuta si cu manelele. Si cu statiile, ca asa ie voi, mari jmekeri.
Ing.
30 Nov 01:08
+0
VOTURI
-0
Uber nu plăteşte taxe, impozite şi nici ăia 4000 euro pe lună către aeroport.

Nu te fură? Da' când îţi pune congestion charge ce face? Măcar când comanzi un taxi la aparatele din aeroport, ştii că tariful e 1,39 sau 3,5 (în funcţie de ce alegi), nu orice valoare între 1,3 şi infinit cum e la Uber. În plus, taximetristul nu are non-stop acces la cardul tău.
gogu
29 Nov 14:17
+0
VOTURI
-0
Ce oras de kkt...De ce sa iei Uber care nu te fura....Sa te ia jegosii care sa iti ia de 10 ori costul ...Sa fim furati...si CNAB sa accepte ca sa fim furati ..bravooo

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE