Autostrada suspendată a fost aprobată de Consiliul General. VEZI PROIECTUL



Primarul general, Sorin Oprescu, a convocat joi o şedinţă de îndată a Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Pe ordinea de zi s-a aflat şi Planul Urbanistic Zonal - Închidere Inel Median de Circulaţie la Zona Nord - Autostrada Urbană Tronson cuprins între Lacul Morii şi Şos. Colentina, proiect cunoscut sub denumirea autostrada suspendată. Investiția a fost aprobată de consilierii generali. Începerea proiectului depinde acum doar de bugetul Primăriei.

Oprescu sustine ca, in cazul autostrazii suspendate, trebuie sa se recurga la tuneluri
Oprescu susține că, în cazul autostrăzii suspendate, trebuie să se recurgă la tuneluri

Autostrada suspendată a primit girul Consiliului General al Municipiului București. Primarul general, Sorin Oprescu,  nu a gasit însă, pana acum, un investitor pentru Autostrada Suspendata, care ar urma sa se construiasca in parteneriat public privat.

Aprobarea PUZ-ului deschide însă drumul și pentru alte investiții de milioane de euro. Surse din cadrul Primăriei Capitalei au declarat pentru B365.ro că există mai multe proiecte private care s-au conturat în ultimul timp pe traseul autostrăzii suspendate. Investitorii au așteptat însă aprobarea acestui PUZ pentru a le și demara. Este vorba de proiecte de turnuri, ansambluri imobiliare, supermarketuri și magazine.

Autostrada suspendată, cel mai scump proiect din istoria Capitalei

Autostrada suspendată este cel mai scump proiect din istoria Capitalei. Investiția, anunțată de Sorin Oprescu în campania sa electorală din 2008, nu are nici acum un investitor, au precizat pentru B365.ro surse din Primăria Capitalei. În urma cu un an, primarul general Sorin Oprescu spunea că autostrada suspendată va fi realizată în cadrul unui parteneriat public-privat, în care ar putea fi cooptaţi investitori din China, SUA, Rusia şi Coreea de Sud, interesați de acest proiect. În acest moment însă, proiectul este "în aer", pentru că niciun investitor nu a acceptat să se implice în realizarea celebrei autostrăzi.

Studiul de fezabilitate al proiectului a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului București (CGMB) în urmă cu un an. Conform documentului, costul total al lucrării va fi de 6,83 miliarde lei, adică de 1,570 miliarde euro.

“Finanţarea se va asigura din alocări bugetare sau/şi din alte fonduri legal constituite”, se precizează în studiul de fezabilitate. Din această sumă, 228 milioane de euro vor fi alocaţi pentru obţinerea terenului, iar pentru proiectare şi asistenţă tehnică vor fi alocaţi un milion de euro.

Cea mai costisitoare lucrare de pe traseul închiderii Inelului Median al Capitalei, cunoscută şi ca autostrada suspendată, o reprezintă tunelul pe sub Parcul Herăstrău, prezent în Studiu sub denumirea de Obiectiv Poligrafiei-Aerogării. Tunelul va costa 603 milioane euro, adică de trei ori costul Pasajului Basarab. Practic, se vor construi două tuneluri, câte unul pe fiecare sens. Lungimea acestora va fi de aproximativ doi kilometri (mai puţin cel sudic). Tunelurile vor ajunge până la o adâncime maximă de 25 metri şi vor fi construite pe sub magistrala de metrou ce urmează a fi construită în zonă.

Alte lucrări costisitoare incluse în proiect sunt: nodul Petricani, unde vor fi construite două tuneluri unul deasupra altuia, pe direcţii diferite de mers, la preţul de 129 milioane euro; Pasajul suprateran Giuleşti – Chitila, care va costa 76 milioane de euro şi Nodul de la Avionului, care va costa 37 de milioane de euro. Lungimea totală a proiectului este de 13,150 kilometri, cu o structură rutieră pe inelul median de 52.300 m2. Arterele colectoare vor avea şi ele o suprafaţă de 44.260 m2.

Traseul autostrăzii, pas cu pas

Autostrada suspendată va fi cuprinsă între Colentina şi Crîngaşi şi va avea în final 13,15 kilometri. Noua arteră va fi construită pe cea mai mare porţiune în vecinătatea căii ferate şi se va intersecta pe traseu cu Şoseaua Colentina, Şoseaua Andronache, Penetraţia Autostrăzii Bucureşti – Braşov, în imediata vecinătate a Străzii Gherghiţei, Şoseaua Petricani, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării/Strada Nicolae Caramfil, Şoseaua Nordului, Şoseaua Bucureşti-Ploieşti (DN 1), Bulevardul Poligrafiei, Bulevardul Bucureştii Noi/Şoseaua Chitilei, Calea Giuleşti, Calea Crângaşi, Şoseaua Virtuţii.

"Pe sectorul cuprins între Colentina şi Petricani se realizează două bulevarde bidirecţionale de-o parte şi de alta a căii ferate, cu câte două benzi pe sens. La nodul Petricani a reieşit în urma studiului de trafic că există pericolul unor blocaje, pentru că acolo este şi Bd. Dimitrie Pompei şi Șos. Fabrica de Glucoză şi viitoarea autostrada A3. În consecinţă au fost propuse două pasaje subterane noi", a explicat pentru B365.ro, Vlad Chiotan, managerul Departamentului de Infrastructură Edilitară de la Proiect Bucureşti, firma care a realizat studiul de fezabilitate.

"Pe relaţia sud-nord (n.r. Bucureşti-Voluntari) este prevăzut un pasaj subteran la nivelul -1, care va fi bidirecţional, mai exact pe direcţia Bucureşti -Voluntari (n.r. înainte) şi pe direcţia inelului median, spre stânga. Pe relaţia Voluntari - Bucureşti, adică nord-sud va fi un pasaj subteran la nivelul -2, care va trece pe sub pasajul celălalt", a mai precizat Vlad Chiotan.

De la nodul rutier Petricani până la cel de la strada Avionului (cu pasaj suprateran), autostrada va continua tot cu două bulevarde, de o parte şi de alta a căii ferate, numai că nu vor mai fi bidirecţionale, ci cu sens unic. De asemenea, fiecare arteră va fi prevăzută cu câte trei benzi pe sens. După Pasajul Băneasa (de la magazinul Elvila) se intră în tunelul ce va subtraversa parcul şi lacul Herăstrău. Acesta va avea aproximativ doi kilometri lungime şi va coborî până la o adâncime maximă de 25 metri. Tunelul sudic, adică cel de pe sens invers, spre Pasajul Băneasa, va fi mai scurt, de 1,7 kilometri. Pe lângă cele două tuneluri mari, în zonă vor mai fi construite alte două tuneluri care vor asigura legături spre Ploieşti.

"În zona Șoselei Bucureşti - Ploieşti, pe lângă tunelul ce trece pe sub Herăstrău, va mai fi construit un tunel spre dreapta, spre Ploieşti şi un altul dinspre Ploieşti tot spre dreapta pentru intrarea pe inelul median. Intrarea şi ieşirea din tuneluri vor fi în zona benzinăriei şi a bisericii Sf. Nicolae de pe Șos. Bucureşti-Ploieşti", a explicat pentru B365.ro, arhitectul Sorin Gabrea, deţinător al Western Outdoor, una din firmele responsabile cu elaborarea PUZ-ului şi a studiului de fezabilitate al autostrăzii suspendate.

Aceste două tuneluri vor avea câte două benzi pe sens (dintre care una de urgenţă), în timp ce tunelul ce trece pe sub Herăstrău va fi prevăzut cu câte trei benzi pe sens. După ce se iese din tunelul pe sub Herăstrău, inelul median se restrânge la o singură arteră, la nord de calea ferată, cu câte trei benzi pe sens. Trece de intersecţia Calea Griviţei cu Bucureştii Noi, unde Podul Constanta va fi completat cu două pasaje subterane noi (de o parte şi de alta a podului actual). Urmează apoi supratraversarea triajului Chitila printr-un ansamblu de poduri evaluat de specialişti ca fiind unul spectaculos.

"Triajul Chitila va fi traversat cu un ansamblu de poduri metalice spectaculoase. Sunt poduri mari, cel puţin de record naţional, având în vedere complexitatea lor. Va fi realizat un arc de 200 metri, dar şi un pod hobanat în curbă tot de vreo 200 metri", a spus Vlad Chiotan. De la Chitila, inelul median traversează Giuleştiul şi se înscrie pe Bulevardul Constructorilor. Ajunge apoi la intersecţia Virtuţii cu Calea Crângaşi, la Piaţa Crângaşi unde se termină. Finalul nu va fi deloc însă unul simplu. De fapt, pe ultimul tronson sunt prevăzute două pasaje subterane şi unul suprateran.

Etichete: autostrada suspendata, consilieri generali, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, plan urbanistic zonal, PUZ, realitatea, Sorin Oprescu

0/20 COMENTARII
ddd
29 nov 09:30
+0
VOTURI
-0
cu metroul sa rezolvat deja daca facem autostrazi suspendate
seby
28 nov 21:47
+0
VOTURI
-0
Primarul asta este schizofrenic
CENTURA !!!!
28 nov 20:56
+0
VOTURI
-0
CENTURA SUD CAND FAM. MA TII O FACI BA !!!! AI TRECUT VREODATA PE CENTURA DE LA AUTOSTRADA A1 SPRE A2 ???? AI VAZUT CUM SE MERGE ???? CE COZI SUNT ??? IN CE STARE E SOSEUAUA ????
TU FACI AUTOSTRADA IN BUCURESTI FMM DE OLIGOFREN CE ESTI !!! ASTA TREBUIE ???? BAGAMIAS PL IN RASA VOASTRA SA-MI BAG DE HOTI ORDINARI CE SUNTETI !!!
sofer anti sofer prost
28 nov 18:21
+0
VOTURI
-0
`la sfarsit sa-si bage unghia in gat` :)))))))) ce propaganda de doi bani.Care e sfarsitul? Tu nu mai esti de mult idiotule
cititor
28 nov 13:54
+0
VOTURI
-0
Sunt un fan Oprescu. Dar pentru o func'ie executiva. Nu cred ca are pregatirea si experienta internationala necesara functiei de presedinte. Ce ziceti de Ioan Mircea Pascu????
sofer
28 nov 13:18
+0
VOTURI
-0
Acest proiect este jos palaria, plangaciosii sa stea la bere si sa critice, iar la sfarsit sa-si bage unghia in gat.
ANTI OPRESCU
28 nov 12:28
+0
VOTURI
-0
fely, seby, laura, gelu ne-am prins ca sunteti unul si acelasi onanist>OPRESCU E CEL MAI INCOMPETENT SI CORUPT PRIMAR
fely
28 nov 11:37
+0
VOTURI
-0
Dacă Oprescu se hotărăşte să candideze la preşedinţie, îl votez. Până acum, Bucureştiul n-a mai avut un primar care să facă ceva in mod serios, să termine nişte lucrări. Şi felicit iniţiativa de a reabilita Centrul Vechi!
seby
28 nov 11:36
+0
VOTURI
-0
Mă întreb ce “prigoană” vor mai inventa PDL-iştii la algerile prezidenţiale, ca pe Oprescu oricumnu il bate nimeni acum, mai ales ca Antonesu a cazut, Basescu nu mai are cum...
laura
28 nov 11:35
+0
VOTURI
-0
Aşa cum a făcut Pasajul Basarab şi Pasajul Obor şi multe altele, aşa o să îl facă şi pe asta. Dacă il facea peste noapte, ziceaţi că e de mântuaială şi nu cred că s-ar fi bucurat cineva.
gelu
28 nov 11:33
+0
VOTURI
-0
Bucurestiul sa schimbat foarte mult si in bine in ultimii ani. Argumentul meu in favoarea lui Oprescu nu este altul decat Bucurestiul in sine care a inceput sa arate a oras european: poduri, cladiri consolodate, drumuri, stadion etc.
daniel
28 nov 11:32
+0
VOTURI
-0
Oprescu poarta toata responsabilitatea unui Bucuresti locuibil! uittati-va la primarii de dinainte si spuneti-mi apoi cine are mai multa responsabilitate.
cata
28 nov 11:32
+0
VOTURI
-0
poate in afara de Oprescu doar Basescu sa mai fi miscat ceva, dar in orice caz, marile schimbari acum s-au produs. inca o data zic, vedeti cu Bucurestiul in diversele etape de dupa Revolutie.
vlad
28 nov 10:39
+0
VOTURI
-0
Proiectul asta e o nebunie, a fost de la inceput, dar i-a convins pe aia saraci cu duhul. Decat sa te apuci de un proiect ca asta, pe care nu o sa-l termine nici in 20 de ani, mai bine dau banii metrorexului sa faca o magistrala de metrou. Era deja planificata una care sa plece din Colentina si sa mearga prin centru spre Rahova si Ferentari. Nici aia de la metrou nu respecta termenele... dar uite ca la noua magistrala intarzierile o sa fie de maxim 1 an. Pai Oprescu are deja 2 ani intarziere la Pasajul Vacaresti, 1 an la Pasajul Muncii unde pun doar niste placi :)). De Uranus nu mai zic, ca in planul lui, Bulevardul ala trebuia deja sa ajunga sus in spatele Casei Poporului :)). Nu ar trebui sa-i voteze nebuniile.... dar USL-ul nu cracneste in fata astuia si nu inteleg de ce. Il pregatesc candidat la anul sau ce???
AAA
28 nov 10:35
+0
VOTURI
-0
Proiectul asta infatiseaza in toata splendoarea ei megalomania acestui individ Sorin Oprescu, impostor si corupt. Se toaca anual bani pentru clientela « doctorului » cu aceste proiecte care probabil nu se vor realiza niciodata. Banii au ajuns si la Sorin Garbea, un smenar de casa al primariei lui Oprescu, om care a prosperat in ultima perioada. Gabrea este presedintele Comisiei Tehnice de Urbanism de pe langa primaria generala care de ceva timp tine sedinte secrete si unde Gabrea isi prezinta propriile proiecte spre a fi votate ! El este de asemenea unul dintre arhitectii sefi ai bucurestiului de dupa 1990 cu realizari care se vad : « dezastru urbanistic » ! Si de cativa ani, incaseaza milioane de euro pentru autostrazi suspendate si alte proiecte care nu se vor concretiza niciodata. De la nasul mare, Sorin Oprescu !
Ajungi sa constati ca a fi sarac are avantaje. Altfel am fi platit toti cu varf si indesat megalomania coruptului Oprescu !
artiom
28 nov 09:44
+0
VOTURI
-0
Autostrada suspendata????! Pai ei nu sunt capabili sa termine ( de peste 1 an de zile) de reabilitat niste trotuare ( blv magheru, piata unirii..etc) si vorbesc de SF?!?!? Nea oprescule, gata trezeste-te si lasa-ne!
stanciu ion
28 nov 09:36
+0
VOTURI
-0
Oprescu? Un idiot! Ai terminat Oprescule pasajul pentru bulevardul Uranus? Ai terminat Oprescule pasajul de la Vacaresti? Ai terminat Oprescule Pasajul Muncii? Ai terminat Oprescule Centrul Vechi de renovat? Ai terminat Oprescule Blvd Magheru? Ai terminat Oprescule pasajul de la Piata Sudului? N-AI TERMINAT NIMIC PENTRU CA ESTI TU TERMINAT CA PERSOANA SI PRIN ACEST PROIECT ADUCI BANI NEGRII LA PARTID! RUSINE
Mihai
28 nov 07:52
+0
VOTURI
-0
Este megalomanic! In loc sa te ocupi la dezvoltarea armonioasa a orasului care si asa este urat te apuci sa contruiesti autistrazi urbane. Mai bind faci pasaje subterane mici in oras si fluidizezi traficul. L
Roma este un caz clasic aufacut pasaje cu o banda pe sens pentru auto mici si autobuzele au ramas deasupra. Masinile mici nu stau la stopuri decat foarte rar iar transportul in comun este foarte rapid
ggg
28 nov 07:22
+0
VOTURI
-0
virtutii e aglomerata cam toata ziua .... si sunt multe blocuri de locuinte la nici 10m de strada .... poluare si zgomot ... cand se face ceva si in pricinta asta ? Si in plus nu ai alternative spre nord .. doar virtutii .....

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h