Consiliul Concurenţei: 30% din maşinile din România circulă FĂRĂ RCA. SE SCUMPEŞTE asigurarea



Gradul de cuprindere în asigurare a autovehiculelor din România depășea cu puțin 70%, după primele șase luni din 2015, deși organismele europene impun un nivel de minimum 85%, relevă un raport al Consiliului Concurenței. În cadrul categoriei vehiculelor "altele decât autoturisme", acolo unde autoutilitarele și camioanele sunt dominante, procentajul de asigurare ar fi chiar mai mic, de doar 52%.

Consiliul Concurentei: 30% din masinile din Romania circula FARA RCA. SE SCUMPESTE asigurarea (Foto voceatransilvaniei.ro)
Consiliul Concurenţei: 30% din maşinile din România circulă FĂRĂ RCA. SE SCUMPEŞTE asigurarea (Foto voceatransilvaniei.ro)

Consiliul Concurenței precizează, totuși, că procentajele avansate nu sunt foarte exacte, pentru că nu se știe clar câte dintre mașinile neasigurate circulă efectiv pe șosele. Scopul acestor calcule este acela de a arăta că, din 2011 până în 2015, procentajul autovehiculelor asigurate a scăzut. În 2011, peste 74% dintre autovehicule aveau asigurare RCA, potrivit calculelor Consiliului Concurenței, iar la jumătatea lui 2015 doar 72% mai dețineau o astfel de poliță.

"După părerea mea, gradul de cuprindere în asigurare este undeva sub 70%, dacă scoatem polițele pe o lună, iar tendința este de scădere. Nu cred, însă, că în cazul autovehiculelor comerciale gradul este de doar 50%. Experiența mea spune că firmele se asigură mai mult decât persoanele fizice", spune Viorel Vasile, președintele Safety Broker, cel mai mare intermediar din asigurări, citat de profit.ro.

Precizări aduce și directorul Fondului pentru Protecția Victimelor Străzii ( FPVS), entitatea care se ocupă cu despăgubirea persoanelor afectate de șoferi care conduc fără RCA. "Estimările mele arată că gradul de cuprindere în RCA este undeva între 90% și 95% și se menține relativ constant. Ceea ce vrea să arate Consiliul Concurenței este că acest nivel este, totuși, în scădere în ultimii ani, procentele nefiind neapărat cele exacte", crede Sorin Greceanu, directorul FPVS.

În opinia Consiliului Concurenței, principalele efecte ale numărului mare de autovehicule neasigurate sunt creșterea daunelor achitate de Fondul pentru Victimele Străzii și posibila majorare a contribuțiilor asigurătorilor. În final, cei care vor plăti pentru accidentele provocate de mașinile neasigurate sunt tot șoferii care vor să cumpere o poliță RCA.

"Probabil ca urmare a reducerii gradului de cuprindere în asigurare a RCA din ultimii ani, coroborat cu alți factori, precum creșterea abruptă a despăgubirilor acordate de instanțe ca daune morale victimelor accidentelor auto, contribuția la FPVS a asigurătorilor RCA a crescut, în anul 2015, de la 1% la 2% din valoarea primelor de asigurare", constată Consiliul Concurenței, arătând că o continuare a acestor tendințelor poate determina o nouă creștere a contribuției asigurătorilor la fond, iar scumpirea RCA poate afecta mai departe gradul de cuprindere în asigurare, descurajând anumiți șoferi să mai încheie polițe RCA. "Din punctul nostru de vedere, această spirală este profund nocivă pentru sistemul asigurărilor auto obligatorii de răspundere civilă", punctează Consiliul Concurenței.

Mai multe, pe profit.ro.

Etichete: Consiliul Concurenţei, masini fara RCA, RCA, scumpire RCA

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE