Consultanţă de 8,5 milioane de euro la Penetraţia Splaiul Independenţei - A1



Supervizarea lucrarilor la Strapungerea Splaiul Independentei - A1 ar putea ajunge la 8,5 milioane euro (Foto: PMB)
Supervizarea lucrărilor la Străpungerea Splaiul Independenței - A1 ar putea ajunge la 8,5 milioane euro (Foto: PMB)

La aproximativ opt luni de la demararea lucrărilor la Penetraţia Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti- Piteşti, Primăria Capitalei a pornit în căutarea unui consultant care să supervizeze întreaga lucrare. Valoarea totală estimată a contractului este de 35 milioane lei cu TVA (aproximativ 8,5 milioane euro). Acest cost implică şi eventualele lucrări similare care ar putea fi solicitate ulterior. Fără aceste lucrări similare, Primăria va plăti pentru serviciile de supervizare 17,8 milioane lei, adică 4,3 milioane euro.

Reponsabilităţile firmei care va câştiga contractul includ activităţi premergătoare lucrărilor, administrarea contractului de lucrări, controlul lucrărilor şi activităţi post-construcţie.

De altfel, acum este a treia oară când Primăria Capitalei începe procedurile pentru găsirea unui consultant pentru această lucrare. Primul anunţ a fost publicat în data de 2 noiembrie 2007, însă licitaţia a fost anulată în luna iulie a anului 2008. A doua procedură a fost demarată în regim de urgenţă.

"În prezent, această activitate (n.r. de supervizare) este desfăşurată de o societate ce a primit un contract de consultant prin procedura de achiziţie directă, valoarea contractului fiind mai mică de 15.000 de euro. Neatribuirea rapidă a acestui contract, pe o perioadă necesară şi suficientă relansării procedurii standard, în condiţiile anularii licitaţiei din 2007, ar fi însemnat ca Primăria Municipiului Bucureşti să piardă timp şi bani din cauza stagnarii lucrărilor", au precizat pentru B365.ro reprezentanţii Primăriei Capitalei.

În această fază a proiectului, constructorii lucrează la realizarea unui pod hobanat peste râul Dâmboviţa şi a unui pod cu tabliere din beton armat. Cu o lungime de 235 de metri şi o înălţime de 68 de metri, podul hobanat va fi construit între strada Piatra Craiului şi Șoseaua Virtuţii. “Noi sperăm că podul va fi gata la începutul anului viitor”, spunea Sorin Oprescu la ultima vizită pe şantierul lucrării, în urmă cu aproximativ două săptămâni.

Până la finalizarea lucrării mai sunt însă încă trei etape de parcurs, respectiv tronsonul pasaj – B-dul Uverturii, tronsonul B-dul Uverturii – Șoseaua de Centură şi tronsonul Șoseaua de Centură Autostrada A1. Primarul Sorin Oprescu, vrea să se construiască în cadrul acestei lucrări un tunel subteran de 6,2 kilometri spre bulevardul Uverturii.

În 2011, bugetul pentru Penetraţia Splaiul Independenţei - Autostrada A1 a fost redus cu 90%

Primarul general, Sorin Oprescu, a solicitat prin proiectul de buget pe anul 2011 propus Consiliului General al Municipiului Bucureşti 28 milioane de lei pentru această lucrare. Amendamentul propus de consilierii PDL, PRM şi PNG a tăiat însă 25 milioane de la acest obiectiv de investiţii, primarul rămânând cu doar 3 milioane de lei. Potrivit edilului, numai în acest moment, facturile adunate în ianuarie, februarie, martie sunt de aproximativ 16 milioane de lei.

Sorin Oprescu a declarat după şedinţa Consiliului General în care a fost aprobat bugetul pentru acest an că va contesta hotărârea consilierilor în ceea ce priveşte acest obiectiv de investiţii pentru că "se încalcă principiul bugetului de stat", conform căruia au prioritate la finanţare proiectele aflate în derulare.

Întreaga lucrare Penetraţie Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti, cu o lungime de 8,3 kilometri, va costa 580 milioane de lei (138 milioane de euro), va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu Şos. Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens, şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi realizate mai multe noduri rutiere denivelate la intersecţia Şos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii, dar şi la intersecţia cu şoseaua de centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla.

Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti, în calitate de proiectant. Termenul de finalizare a lucrărilor este martie 2013.

Etichete: A1, buget, consultanţă, pod hobanat, Sorin Oprescu, Splaiul Independenţei, supervizare, Virtuţii

0/0 COMENTARII
Barbu
20 Apr 13:49
+0
VOTURI
-0

Greu la deal ,cu boii mici,dar mult mai greu ii este lui Oprescu cu boii portocalii!Unde s-a mai pomenit sa iei bani de la o investitie in derulare?Numai Udrea stie!

anca
19 Apr 14:28
+0
VOTURI
-0

e clar, m-am convins. oprescu nu e sanatos la cap si punct. nu e posibil ca de fiecare data ori sa dubleze costurile unui proiect, ori sa cheltuie bani din buget aiurea. e gata sa ne lase pe noi fara caldura si cu maidanezi si cu toate rele, ca sa-si satisfaca el capriciile...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE