Contestații la licitația Metrorex: Oferta Astra Vagoane, respinsă pentru că preţul trenurilor e mic



Două dintre firmele participante la licitaţia organizată de Metrorex au depus la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor plângeri privind decizia Metrorex de a desemna firma spaniolă CAF câştigătoare a licitaţiei. Firma CAF a fost desemnată câștigătoare deși prețul cerut de aceasta a fost cu 20% mai mare decât cel din cea mai ieftină ofertă.

Circulatie ingreunata la metrou, luni seara, pe magistrala M2 Pipera-Berceni
Circulație îngreunată la metrou, luni seara, pe magistrala M2 Pipera-Berceni
Foto: bucurestifm.ro

Metrorex a trimis, miercuri, un comunicat de presă prin care anunță că, "referitor la procedura de licitatie deschisa având ca obiect achizitia a 51 de trenuri pentru Magistrala 5 de metrou, va comunicam ca în data de 23.03.2015 a fost înregistrata la S.C. METROREX S.A. depunerea unei noi contestatii (cea de a doua), formulata de catre unul dintre ofertanti, cu privire la elementele comunicate acestuia ca urmare a finalizarii procesului de evaluare a ofertelor. În conformitate cu prevederile legislatiei în domeniul achizitiilor publice, autoritatea contractanta urmeaza sa procedeze la informarea si transmiterea unei copii a contestatiei catre toti ofertantii participanti la procedura de achizitie si sa transmita punctul sau de vedere catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor si contestatoare".

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a primit cel puţin două contestaţii referitoare la decizia Metrorex de a desemna firma spaniolă CAF câştigătoare a licitaţiei organizate pentru achiziţia a aproximativ 50 de trenuri de metrou destinate magistralei 5 Drumul Taberei–Eroilor, informează surse apropiate licitaţiei, scrie romanialibera.ro.

Una dintre contestaţii a fost depusă de către firma franceză Alstom şi s-a referit la punctajul acordat acesteia, micşorat artificial, acuză francezii. A doua contestaţie a venit din partea firmei româneşti Astra Vagoane Arad, nemulţumită de descalificarea ei.

Sursele menţionate afirmă că francezii acuză faptul că punctajele acordate la licitaţie au fost stabilite artificial, subiectiv şi într-un mod nereal. Din cauza faptului că, potrivit legislaţiei noastre, competitorii la o licitaţie publică nu au acces la oferta concurenţei, aceştia nu pot verifica onestitatea punctării ofertelor.

Unul dintre motivele pentru care oferta Astra Vagoane a fost respinsă este acela că preţul trenurilor ar fi prea mic, spune Valeriu Blidar, patronul companiei. Or, continuă acesta, cu aceleaşi preţuri Astra Vagoane a concurat împotriva unor concurenţi occidentali în Brazilia şi a câştigat licitaţii. Brazilienii au venit inclusiv în România pentru a verifica dacă preţurile oferite pot fi reale. “Preţurile noastre nu includ şpaga şi cuprind o marjă mică de profit de 10%, deseori realizabil doar 5%“, spune Blidar. Trenurile companiei sale sunt şi de calitate, având tracţiunea şi comanda fabricate de Siemens, mai spune Blidar. Conducerea Metrorex nu a putut fi contactată pentru a comenta situația, în timp ce, anterior, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a spus că nu e interesat de firma care câștigă licitația.

Etichete: Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, contestaţii, Metrorex

0/2 COMENTARII
motivatie
25 mar 09:09
+0
VOTURI
-0
trebuie marit pretul ca sa se poata cumpara mai scump! rus trebuia demis, nu aurel radu sau mai bine amandoi la puscarie!
Vali
24 mar 12:32
+0
VOTURI
-0
Oriti jaful de la Metrorex. DNA-ul ar trebui sa intervina inainte de producerea efectelor (a se citi "furtului")!!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h