Continuă lucrările pentru modernizarea Centurii Rutiere a Municipiului București



Ministerul Transporturilor a eliberat vineri Autorizația de Construire prin care va fi continuată modernizarea Centurii Rutiere a Municipiului București. Astfel, pe secțiunea dintre Autostrada București – Pitești (A1) km 55+465 și pasajul Chitila (DN7) vor putea fi efectuate lucrări pe toate zonele expropriate.

Centura de vest a Capitalei
Centura de vest a Capitalei
Foto: foto: shoppy - http://forum.metrouusor.com/

Actul prevede executarea lucrărilor de construcție pe o lungime de 8,6 km, potrivit unui comunicat remis B365.ro de Ministerul Transporturilor.

Mai mult, pe lângă lucrările rutiere, vor mai fi realizate și:

• Lucrări de drum: reamenajarea intersecțiilor de la km 58+120, km 61+420 și km 63+400;
• Lucrări de relocări/protejări utilități, execuția de bazine colectoare de tip lagună;
• Lucrări de scugerea apelor;
• Lucrări de siguranța circulației;
• Lucrări de protejare a mediului.

Valoarea lucrărilor autorizate este de 9.852.418 lei și va fi finanțată din bugetul Ministerului Transporturilor pe 2016.

Stadiul lucrărilor la Centura rutieră a municipiului Bucureşti, între autostrada A1 - drumul naţional DN 7, este de 47%, a declarat recent Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

"Stadiul fizic al lucrărilor la centura rutieră a municipiului Bucureşti, între autostrada A1 - drumul naţional DN 7este de 47%. O problemă în derularea acestui contract a fost exproprierea suprafeţei de teren suplimentară culoarului iniţial. În acest moment am rezolvat această problemă. În aceste condiţii, consider că antreprenorul nu mai are scuze sau motive să întârzie proiectul. Problemele generate de relocarea utilităţilor consider că pot fi rezolvate prin dialog direct, permanent şi persuasiv.

Şi pe DN 5 şi pe Centura Bucureştiului am întâlnit acelaşi tip de problemă, un fel de scuză din partea Antreprenorilor pentru întârzierile majore determinate de necesitatea relocării utilităţilor. Nu este corect şi nu accept. Compania nu mai acceptă aşa ceva, pentru că în momentul în care au câştigat o licitaţie, toţi antreprenorii şi-au asumat toate etapele proiectului contractat', spunea Homor.

Modernizarea Centurii de Nord-Vest a Bucureştiului între A1 şi Chitila a început în primăvara anului 2013 şi avea termenul iniţial de finalizare august 2014. Termenul estimat acum de autoritati este trimestrul II al anului 2017.

Finalizarea lucrărilor de modernizare, care se întind pe aproximativ 10 km, este întarziată. În martie, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Marcel Boloş, declara că noua centură a Capitalei, la nivel de autostradă, va fi contruită în două etape şi va fi finalizată în întregime până în anul 2030.

"În ceea ce priveşte Centura Capitalei, Master Planul General de Transport o tratează în două etape: o primă etapă este cea a centurii existente, şi aici, la centura existentă, pe partea de sud şi capetele de centură a părţii de nord sunt prevăzute în perioada de programare 2014-2020. După care urmează a doua etapă de dezvoltare a centurii, în perioada de programare 2020-2030, când e prevăzut pe zona Centurii de Nord, adică ringul 2, e prevăzută realizarea centurii ca obiect de sine stătător", a spus Marcel Boloş.

Etichete: Bucureşti, centura Bucureşti, centura Capitalei, modernizare centura bucuresti

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE