Stații de metrou la Rosetti, Calea Moșilor, Foișor...UNDE VA OPRI METROUL DE PANTELIMON



Contractul pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Universitate - Pantelimon va fi scos la licitaţie în decembrie, spun proiectanţii. După finalizarea lucrărilor, linia de tramvai de pe Şoseaua Iancului şi Şos. Pantelimon ar putea să dispară. Arhitecţii consideră că staţiile de pe acest tronson sunt amplasate la distanţe mici unele de altele, astfel că transportul cu tramvaiul nu mai este necesar. VEZI STRUCTURA VIITOARELOR STAŢII ŞI AMPLASAMENTUL ACESTORA.

Magistrala 5 de metrou, tronson Universitate - Pantelimon
Magistrala 5 de metrou, tronson Universitate - Pantelimon

Tronsonul Universitate-Pantelimon va avea o lungime de 8 km de cale dublă şi 13 staţii. Staţia de corespondenţă cu Magistrala 1 va fi la Iancului. Magistrala va urmări traseul Bulevardul Carol I - Bulevardul Pache Protopopescu-Șoseaua Iancului - Șoseaua Pantelimon.

Unde vor fi amplasate staţiile:

Staţia C.A. Rosetti - amplasata sub Piata Rosetti şi, parţial, în capătul de vest al pieţei, sub B-dul Carol.

Staţia Calea Moşilor - amplasata sub carosabilul B-dului Carol, pe tronsonul dintre intersectia cu B-dul Calea Mosilor si Piata Pache Protopopescu. In prelungirea statei spre est se va realiza o zona de galerie situata sub Piata Pache Protopopescu. Statia urmeaza sa devina statie de corespondenta cu Magistrala 6 – Rahova-Colentina, urmand sa permita legatura directa la nivel peron cu viitoarea statie Carol I amplasata pe Calea Mosilor.

Staţia Foişorul de Foc - amplasata la intersectia B-dului Pache Protopopescu cu str. Traian.

Staţia Mătasari - amplasata sub carosabilul B-dului Pache Protopopescu, axul central al statiei fiind situat in zona intersectiei cu str. Matasari.

Staţia Piaţa Iancului 2 - va fi o statie subterana cu vestibule si pasaje de legatura subterane de o parte si de alta a soselei Iancului si a soselei Mihai Bravu, amplasata sub carosabilul sos. Iancului, la intersectia cu sos. Mihai Bravu.

Staţia Victor Manu -  va fi o statie subterana cu nivel vestibul subteran, amplasata sub carosabilul Soseaua Iancului; legatura cu suprafata se face prin accese si pasaje care au rol de a conduce catre cele doua vestibule ale statiei.

Staţia Stadionul Naţional - va fi o statie subterana cu doua vestibule si pasaje care au atat rolul de a conduce catre vestibulele ale statiei cat si rol de subtraversare; statia va fi amplasata la intersectia Soselei Iancului si Soseaua Pantelimon.

Staţia Chişinău - va fi o statie subterană cu doua vestibule si pasaje care au atât rolul de a conduce catre vestibulele  statiei cat si rol de subtraversare; statia va fi amplasata la intersectia Soselei Iancului cu B-dul Chisinau.

Staţia Morarilor - va fi o statie cu vestibul si pasaje de legatura subterane de o parte si de alta a sos. Pantelimon, amplasata sub carosabilul sos. Pantelimon, la intersectia cu sos. Fundeni.

Staţia Spital Sf. Pantelimon - va fi o staţie cu vestibule subterane cu accese de o parte şi de alta a sos. Pantelimon; statia va fi amplasata sub carosabilul sos. Pantelimon.

Staţia Granitul - amplasata in zona intersectiei sos. Vergului cu sos. Pantelimon; statia va avea vestibule subterane cu accese de o parte si de alta a sos. Pantelimon.

Staţia Pantelimon - amplasata sub carosabilul Sos. Garii Catelu, in apropiere de intersectia cu sos. Pantelimon;

Statia Pantelimon (fosta Antilopa) este statie existenta ce urmeaza a se extinde. Statia existenta are un vestibul subteran si un singur peron lateral, ea urmand a fi completata cu inca o nava si un vestibul. In final statia Pantelimon urmeaza a avea doua vestibule laterale amplasate de o parte si de alta a soselei si doua peroane laterale, la acelasi nivel cu vestibulul, intre care se va asigura legatura printr-un pasaj pietonal de subtraversare a liniilor.

Statia este prevazuta cu doua accese de o parte si de alta a sos. Garii Catelu, unul existent si unul propus. Statia face parte din Magistrala 3 si urmeaza a fi statie de legatura cu Magistrala 5.

Staţiile vor fi dotate cu lifturi, escalatoare şi trotuare rulante

Transportul pe verticală al călătorilor din statiile de metrou se va realiza cu ajutorul escalatoarelor, lifturilor şi al trotuarelor rulante, potrivit prioiectului Metrorex. 

Aceste echipamente vor facilita totodata si transportul persoanelor cu dizabilitati cat si a persoanelor cu mobilitate redusa de transport (femei gravide, batrini, persoane cu bagaje, etc.), se menţionează în proiect.

Atât escalatoarele, cât şi lifturile vor fi de interior  şi exterior, asigurnd transportul călătorilor de pe peron la vestibul, şi de la vestibul la suprafaţă.

Pasaj subteran rutier la staţia de metrou pe Şos. Pantelimon

Arhitecţii din Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei, unde proiectul Magistralei 5 de metrou a fost recent discutat, consideră că staţiile vor fi foate apropiate unele de altele. 

"Linia de tramvai de pe Şos. Iancului şi Şos. Pantelimon ar putea să dispară dacă staţiile sunt atât de dese. Nu îşi mai are rostul", a spus arhitectul Dorin Ştefan, membru în Comisia de Urbanism. 

Potrivit preţedintelui Comisiei, Sorin Gabrea, pe Şos. Pantelimon, în zona Piaţa Soclului va fi realizat un pasaj rutier subteran. "Pasajul va fi încorporat în staţie şi va face parte din inelul median de circulaţie", a spus Gabrea. 

Potrivit proiectului, capacitatea de transport estimată pe tronsonul Universitate - Pantelimon va fi 50.000 călători/h/sens, la o frecvenţă de 90” şi o viteză de 36km/h.

 

Etichete: m5, magistrala 5, pasaj subteran, realitatea, Sectorul 1, Sectorul 2, staţii, tramvai

0/14 COMENTARII
fdsafsd
02 Oct 10:16
+0
VOTURI
-0
esti cam prost. singura motivatie ar fi largirea carosabilului prin disparitia liniilor de tramvai. in alt caz, e o idiotenie
dsafas
01 Oct 23:50
+0
VOTURI
-0
sunteti niste prosti cei care spuneti ca e bine ca sunt statiile apropiate. de ce trebuie sa ne luam dupa straini, care in cazul asta au fost boi?
Dana
28 Aug 16:15
+0
VOTURI
-0
Asa cum a mai comentat cineva, atat la Paris cat si la Dusseldorf sunt statii foarte apropiate, 2-500 m.
gogu
28 Aug 15:30
+0
VOTURI
-0
Daca raman statiile astea de metrou, inseamna ca sunt nebuni de legat.Cate statii de metrou vor fi intre granitul si iancului sunt acum de tramvai! Mai repede ajung pe jos intre doua viitoare statii de metrou.Dar la noi in tara merge... banu sa iasa, ce conteaza cum sunt realizate proiectele...
Mihai Voicu
27 Aug 23:49
+0
VOTURI
-0
unde se intersecteaza iancului cu chisinau :)
Victor
27 Aug 20:35
+0
VOTURI
-0
Sunt statii de tramvai? Prea dese statiile, de la Matasari la Iancului sunt 2-3 sute de metri.De la Incului la Victor Manu, cca 500 metri, o statie de tramvai.Cred ca normal ar fi una la Mosilor, la piata iancului si apoi la Stadionul Natuional.Ce rost au asa de dese.Este afacerea cuiva probabil.Total impotriva, se slabeste structura si solul blocurilor pe Iancului, care sunt de 11-14 etaje. Cine suporta sau se responsabilizeaza de eventualele consecinte in cazul unui cutremur?
Pache
27 Aug 19:59
+0
VOTURI
-0
Un traseu mai bun este:....... Piata Iancului2- Gara de Est(in loc de V.Manu)-Stadionul National.......
Poti ajunge mai repede de la o gara la alta ,mai ales cei aflati in tranzit prin oras.
keala85
27 Aug 16:57
+0
VOTURI
-0
Nu cred ca este o decizie buna scoaterea transportului de suprafata.Persoanele in varsta nu prea folosesc metroul deoarece nu au acces gratuit.
vasile
27 Aug 14:05
+0
VOTURI
-0
Fac aceasi greseala ca si pe tronsonul drumul taberei .Statiile sunt prea apropiate si nu faci 10 min pana in ci 10 min de la Raul Doamnei pana la Moghioros.5statii ori 2 min =10 min. Ce tampenie , dar asa se intampla cand intervin politicienii.
yuka
27 Aug 14:03
+0
VOTURI
-0
Stati linistiti. Statiile nu vor mai fi asa mari si voluminoase ca cele ceausiste. Vor fi mai mici, cu iesiri mai mici iar unele cu o singura iesire. Nu va panicati.
stefan
27 Aug 13:20
+0
VOTURI
-0
Statii care nu isi au rostul deoarece fie sunt foarte apropiate, fie nu inregistreaza nici macar cu RATB flux mare de calatori, sunt: C.A.ROSETTI, MATASARI, VICTOR MANU, SPITALUL SFANTUL PANTELIMON. La aceste statii se poate renunta foarte usor si astfel costurile ar fi mult mai mici (cu cateva zeci de milioane de euro) si timpul de executie s-ar reduce si el cu cateva luni. In Drumul Taverei de exemplu si-au cam batut joc pentru ca au facut statiile de metrou = statiile R.A.T.B.
vali
27 Aug 10:47
+0
VOTURI
-0
se asteapta alegerile pentru a se vedea cine este la putere si cine isi adjudeca contractul...adica ce clienti politici "fura" din banii nostri
unu
27 Aug 10:22
+0
VOTURI
-0
Statia Matasari si C.A. Rosetti nu-si au rostul. Au fost introduse fortat! Statia Universitate e la 3 minute de mers pe jos de Rosetti, iar statia Matasari e foarte apropiata de statia Iancului. Cred ca nici nu iese bine metroul din statie si trebuie sa faca alta oprire. E aberant!
Ziceti-ne si data licitatiei ca finantare stiu ca are deja tronsonul. Cand incep lucrarile? De ce tot amana licitatia?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE