Coșmarul de pe Bulevardul Iuliu Maniu ia sfârșit în acest an. CE PROIECT ARE PRIMĂRIA



Bulevardul Iuliu Maniu este unul dintre cele mai aglomerate din Capitală. Chiar și într-o zi de weekend, când traficul rutier este redus, pe Bd. Iulia Maniu mașinile se deplasează tot în coloană. Și asta pentru că deși bulevardul și intersecțiile cu acesta sunt semaforizate, ele nu au fost introduse în Sistemul de Management al Traficului și nu există o corelare reală între ele. Primăria Capitalei spune însă că această problemă va fi rezolvată în acest an, iar intersecțiile cu bulevardul din vestul Capitalei vor fi mai bine coordonate. 

Bulevardul Iuliu Maniu este unul dintre cele mai importante, dar și cele mai aglomerate bulevarde din Capitală. Artera din vestul Capitalei are o lungime de aprox. 7 kilometri și asigură legătura cu autostrada A1 și intrarea/ieșirea din București. 

Bulevardul este în același timp un coșmar pentru șoferi. Zi de zi, chiar și în weekend, când traficul este mai redus, pe Bd. Iuliu Maniu se circulă în coloană, iar șoferii pierd zeci de minute stând pe loc la semafor. Și asta pentru că deși artera și intersecțiile cu aceasta sunt semaforizate, nu există o corelare reală a acestora. 

De fapt, deși este unul dintre cele mai importante bulevarde din Capitală, Bd. Iuliu Maniu nu a fost introdus în Sistemul de Management al Traficului din București, nici la 9 ani de la implementarea acestuia în Capitală. 

Sistemul de semaforizare al Municipiului Bucuresti este compus din 434 de intersecții semaforizate, din care din sistemul de management al traficului fac parte 172 de intersecții. "În momentul de față în sistemul de management al traficului sunt corelate 104 intersecții, restul de 68 de intersecții vor fi corelate până la finele anului 2016", au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei. 

Pe lista de priorități a Primăriei Capitalei a ajuns în sfârșit și Bd. Iuliu Maniu. "În acest an vor fi corelate intersecțiile de pe Bd. Iuliu Maniu și introduse în sistemul de management al traficului. De asemenea, în funcție de buget vom încerca și corelarea altor intersecții", ne-au transmis oficialii din Primăria Capitalei.

În bugetul pentru acest an, pentru sistemul de semaforizare a Municipiului București a fost prevăzută și aprobată suma de 28.919.549 lei.

Sistemul de Management al Traficului a fost implementat în București între 2007 și 2009.  Acesta permite controlarea traficului bucureștean din Centrul de Control și corectarea live a problemelor, în funcție de situația din teren, la un anumit moment. Inclusiv autobuzele RATB sunt dotate cu emițători ce permit prioritizarea lor în intersecții. În realitate însă, aceste măsuri nu sunt aplicate, pentru că activitatea curentă a Centrului de Control este în principal aceea de a monitoriza evenimentele. "În prezent, nu există intervenție live în program. Totuși, sistemul are capacitatea necesară pentru ca aceasta să fie implementată", se precizează într-un raportul preliminar al Planului de Mobilitate Urbană Durabilă. 

Sistemul de Management al Traficului a costat 143 milioane lei, din care mai sunt încă de achitat 60 milioane lei.

Citește și De ce nu funcţionează sistemul inteligent de dirijare a TRAFICULUI. Ce face Primăria după 9 ani

Etichete: bulevardul Iuliu Maniu, Primăria Capitalei, Sistemul de Management al Traficului, trafic

0/9 COMENTARII
gabriel
22 Mar 09:07
+0
VOTURI
-0
Minciuni si iar minciuni, Romania lucrului bine facut.
ccc
22 Mar 07:07
+0
VOTURI
-0
@gigi, nu cred ca-l mai doare, s-a obisnuit; sunt curios prin ce zona sta de isi da cu parerea. Ne plangem ca nu avem drumuri, dar cand se apuca le punem bete-n roate. Bun, prost ar mai fi o cale de iesire din acest cartier.
gigi
21 Mar 19:26
+0
VOTURI
-0
care ? cu balonul? vorbiti aiurea. vezi in toata lumea cum se circula pe malurile unui fluviu,rau sau alata apa curgatoare. nicaieri un splai nu se opreste intr-un lac. si mai vorbiti de alte solutii mai ieftine. bahhh. nu te doare?
unul
21 Mar 14:19
+0
VOTURI
-0
Comentariul tau este un exemplu al prostiei care domneste pe aceste meleaguri. Exista alternative mult mai ieftine ale megalomaniei numita drum express Ciurel-A1, proiect conceput prost, inceput in graba si scump al'dracu'.
Maximus
21 Mar 12:03
+0
VOTURI
-0
Sunt curios sa aflu care sunt semafoarele corelate. Eu nu am vazut asa ceva in Bucuresti. Totul este la intamplare.
altul
21 Mar 11:35
+0
VOTURI
-0
Asta in timp ce construirea strapungerii Ciurel A1 a fost oprita definitv..artera aceea ar fi redus traficul din Militari cu cel putin 25%. Dar cum prostia domneste pe aceste meleaguri..
primarele
21 Mar 10:51
+0
VOTURI
-0
Primaria nu mai are nici un proiect pentru ca in curand va veni alta primarie.
cristi
21 Mar 10:45
+0
VOTURI
-0
pana nu o sa avem centura la doua benzi pe sens nu o sa se rezlove absolut nimic. Oricum in 10-15 ani o sa avem nevoie de o alta centura in regim de autostrada pt ca Bucurestiul se extinde in momentul de fata dupa centura si poate ar fi indicat sa se construiasca noile cartiere rezidentiale cu un regim de inaltime mai redus.
vlad
21 Mar 09:51
+0
VOTURI
-0
Doar nu crede cineva ca daga semafoarele alea sunt bagate in sistemul inteligent o sa se rezolve problema!! Poate in weekenduri, dar in rest... traficul este atat de mare ca nu ai ce sa rezolvi. O solutie ar fi sa se prelungeasca si bulevardul Timisoara pana in centura... desi ar ajuta doar putin. Daca intr-un cartier care metrou lumea totusi merge cu masina.... nu prea ai ce sa rezolvi. O sa stea in trafic ca fraierii zilnic. Problema este ca centura nu e rezolvata complet, poate cativa ar lua-o pe-acolo nu de-a dreptul prin centru...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE