COŞMARUL din DRUMUL TABEREI. Oamenii sunt disperaţi: "Fuge terenul spre METROU! Ne ia naiba!" FOTO



METROU DRUMUL TABEREI. Locuitorii din Drumul Taberei trăiesc un adevărat calvar din cauza lucrărilor prelungite la Magistrala 5 de metrou. Oamenii se plâng de zgomot, praf, dar şi de aglomeraţia din trafic. Autobuzele și troleibuzele circulă cu întârziere şi sunt tot timpul ticsite de oameni supărați și deranjați. Mai mult decât atât, trotuarele din fața multor blocuri, cât și clădirile în sine sunt pline de crăpături din cauza săpăturilor. Locuitorii spun că, până acum, ar fi trebuit dat drumul măcar la traficul de suprafață, astfel încât să fie reluată circulația la capacitate maximă.

METROU DRUMUL TABEREI. Drumul Taberei este un mare șantier, lung de câțiva kilometri. Șoferi și pietoni, deopotrivă, sunt deranjați de traficul îngreunat și de problemele pe care construcția Magistralei 5 de metrou le presupune. De la întreruperi de apă și gaze, până la crăpături pe clădiri și trotuare, alături de un praf gros care se depune constant. Micii comercianți se plâng că afacerile lor au de suferit, iar transportul în comun este un calvar și mașinile vin cu mari întârzieri, chiar și în orele care străzile nu ar trebui să fie aglomerate. În același timp, la tot pasul, oamenii se plâng că muncitorii ajung să facă același lucru de mai multe ori, adică să spargă o stradă, să schimbe o țeavă, să acopere tot, ca apoi, la doar câteva luni, să repete lucrarea. 

B365.ro a mers la pas prin cartier, din șantier în șantier, ascultând problemele pe care oamenii le-au avut de-a lungul ultimilor cinci ani. În timp ce stația de la Orizont este aproape pe sfârșite și acum se astupă gropile cu pământ ca apoi să se toarene asfaltul, la Favorit se lucrează de zor și se toarnă ciment.

O femeie care deține un magazin de produse naturiste chiar la marginea șantierului se plânge că afacerea sa a avut mult de suferit și a pierdut numeroși clienți. 

"Nu vrei să îmi dau drumul la gură că pot să vorbesc pentru 10 ore despre problemele de aici. Dacă te uiți din stradă din cauza barăcilor nu mă vede nimeni. De zgomot nu mai vorbesc, până ieri aici au fost cred că 10-20 de cife în zonă. De praf nu mai zic. Am șters ieri dimineața praful și azi poți să îl iei cu degetul. Doar în subteran se lucrează noaptea. Au lucrat la țeava asta în noiembrie și decembrie și acum au decopertat iar și au luat-o de la început. Sunt multe materiale aruncate de pomană, pământ nisip, ciment. În partea cealaltă e țeavă de canalizare, de două ori au spart-o proștii, ne-au inundat pe aici de ziceai că suntem pe canalul Dunăre-Marea Neagră", a declarat o vânzătoare supărată care locuiește de asemenea în zonă. 

METROU DRUMUL TABEREI. Mai departe, în stația Drumul Taberei 34, șantierul se întinde pe o suprafață mult mai mare. Toate magazinele din zonă sunt blocate de gardul care împrejmuiește șantierul, iar accesul se face cu greutate. Micii afaceriști spun că marfa lor este plină de praf, iar clienții se lovesc unii de alții din cauza spațiului mic pe care îl au la dispoziție. În același timp, stația de autobuz se umple de oameni deoarece mașinile, chiar dacă este doar ora 12, departe de orele de vârf din cursul dimineții, când oameni pleaca la muncă sau de seară, atunci când se întorc acasă, autobuzele trec extrem de rar, o dată la 20-30 de minute.

"Este greu și ce vă spun eu o să vă spună toată lumea. Pur și simplu ne-au distrus. Nu mai suntem oameni. De ani de zile avem șantier pe capul nostru și nu se mai termină. Ne-au tăiat lumina de atâtea ori, telefonul nu mai zic, ne-au oprit gazele, ce să vă mai spun. Și nu ne spun când o să se termine. Au zis 2014, au zis 2015, suntem în 2016 și nu dau semne că ar termina. Măcar la suprafață să termine și să dea drumul la trafic, că ne-am săturat", a declarat o femeie deranjată de parcursul lucrărilor și de neplăcerile create.

METROU DRUMUL TABEREI. De asemenea, în așteptarea autobuzului în stație, pe o bancă, un proiectant născut și crescut în Drumul Taberei a pornit o amplă discuție cu privire la șantier și la construcția metroului în zonă.

"Dacă încep să vorbesc despre asta îmi crește tensiunea. Dar discut. În primul rând, este o mare borfașărie aici. Șantierul îl ține cât mai mult deschis că e loc de furat. De la materiale și combustibil, până la salarii. Am fost proiectant, știu cum merge treaba. În plus, sunt foarte multe stații, la fel ca la autobuze. Nicăieri în lume nu există stații din 300 în 300 de metri. Nicăieri în lume nu s-a făcut așa ceva. Dar nimeni nu spune nimic. Cu traficul este prăpăd. Eu stau pe la Râul Doamnei și se schimbă mereu sensul de mers, se barează, se oprește. Cât zgomot am îndurat numai noi știm. S-au oprit și apă. Eu am fost foarte atent la lucrări și am văzut ce fac muncitorii: toarnă, sparte, toarnă, sparge și tot așa. A fost proiectat de nătângi și executat tot de nătângi. Când se îmbină nătângeala cu hoția și răutatea iese ce a ieșit. Tot ce poate fi mai rău ", s-a plâns fostul proiectant.  

Mai mult, acesta îşi aduce aminte de Ceauşescu şi cum a reuşit dictatorul să finalizeze reţeaua de metrou din Bucureşti.

"Eu sunt și am fost împotriva lui Ceaușescu. Nu vreau să spun că atunci a fost bine, dar acum este rău în comparație cu ce a fost atunci. Ceaușescu a făcut toată rețeaua de metrou în doar câțiva ani de zile și ce utilaje erau atunci față de acum? Ce materiale de construcție? În 78 a dat deja drumul. Și acum durează atât? Este un afront la adresa bucureștenilor. Trebuie inventate cuvinte noi în limba română pentru a explica situația care este acum aici. Adică o situație poate fi caracterizată printr-un cuvânt apărut în urma nevoii de a califica situația, ori în situația asta nu am mai fost niciodată. Este o mizerie de nedescris", a adăugat acesta.

METROU DRUMUL TABEREI. În același timp, oamenii se plâng de prelungirea termenului de finalizare a proiectului care a ajuns în prezent la anul 2017.

"Ne iau de proști. În Drumul Taberei sunt semne că în trei ani de zile o să avem metrou, dar nu ne spun de când până când ca să se ducă la nesfârșit. Asta este o sfidare. Mulți sunt încântați, am văzut o profesoară care se bucură că o să fie modern în Drumul Taberei și o să se plimbe cu metroul", a adăugat un bărbat care a intrat adhoc în discuție. 

Cu toate acestea, mulți spun că ce a fost mai rău a trecut, până acum fiind obligați să meargă sute de metri pentru a trece de pe o parte pe cealaltă a străzii. De când șantierul s-a mai micșorat, lucrurile au început să mai vina la normal, dar traficul este în continuare îngreunat și se circulă cu dificultate.

"Dacă voiai să te duci la magazin pentru o pâine ocoleai tot cartierul", a adăugat o altă persoană.

Incursiunea în Cartierul Drumul Taberei continuă. Aproape de Parcul Drumul Taberei există o altă stație de metrou în lucru. Aici, oamenii spun că sunt mai deranjați de renovarea parcului decât de stația de metrou. 

"Și-au bătut joc de parcul nostru. Au tăiat toți copacii și acum băncile sunt în soare. Oamenii stau pe iarbă în loc să stea pe bănci. Înainte, pe vremuri, Parcul Moghiros era mult mai frumos. Acum nici nu am de unde să iau ceva de băut sau de mâncat pentru nepoțel", a declarat o bătrână melancolică.

METROU DRUMUL TABEREI. În autobuz, din cauza înghesuielii, oamenii se ceartă și sunt nervoși. 

"Ne certăm între noi degeaba, ca proștii. Nu e vina noastră că mașinile vin greu, e vina lor. Vă rog să îmi faceți loc și să nu mai fiți așa recalcitrantă", a declarat un bărbat în timp ce se lupta să intre în autobuzul spre Valea Ialomiței.

METROU DRUMUL TABEREI. De la Romancierilor până la Valea Ialomiței se intinde un mare spațiu împrejmuit care oferă șoferilor doar două benzi strâmte de circulație. În parcul din apropierea stației de autobuz oamenii stau la umbră și discută.  

"Bătaie de joc mai mare ca asta nici nu s-a mai pomenit. Nici măcar partea asta de sus nu o aranjează. Jos e treaba lor, dar sus puteau să facă ceva mai repede, să meargă mașinile, să ne mișcăm și noi. Să vedeți cum este când vin oamenii de la serviciu. Este o nenorocire. Eu nu știu cine este de vină. Primarul nostru nu cred că știe unde este primăria", a declarat un cuplu aflat pe o bancă. 

La Valea Ialomiței, șantierul este în plină desfășurare. Zeci de muncitori lucrează în mai multe colțuri ale șantierului în același timp. Doi dintre ei, aflați pe o bancă, vorbesc și spun că în trei luni ar trebuie să fie gata măcar partea de suprafață. 

"Eu cred că ce a fost mai greu a trecut. Așteptăm să ne facă frumos pe deasupra, să meargă și la noi mașinile cum trebuie. Transportul în comun este dat peste cap. Anul trecut spuneau că în noiembrie o să fie gata pe sus și în vară pe jos, dar cred că nu au specificat în care vară", au spus alte două persoane râzând.

Nu în ultimul rând, în Valea Ialomiței, mai multe persoane se plâng că trotuarele s-au crăpat și terenul a început să se miște. Mai mult, în blocurile din zonă au început să apară crăpături.

"Trotuarul s-a crăpat, s-au lăsat și colțurile blocului și terenul fuge încoace, spre metrou. Mergând până în zona pieței, tot trotuarul s-a crăpat. Au făcut la săpături de ne-au luat naiba. Se auzea un zgomot puternic în pământ și vibrații. Înainte nu erau toate crăpăturile astea pe aici. Ei au venit și au măsurat, ne-au spus că nu o să fim afectați, dar au apărut astea", a explicat un locatar al unui bloc din Valea Ialomiței, arătând cu degetul spre trotuarul din fața blocului și spre crăpăturile din pereții blocului. 

Marius Marinescu, inginer constructor, spune că blocurile din zonă au putut fi avariate de vibrațiile produse de utilaje, cât și de cutremure mai vechi, care le-au scăzut rezistența. 

"Sigur că da. Construcția metroului poate să afecteze blocurile din zonă, mai ales vibrațiile, dar nu numai ele. Pământul se surpă. Fundațiile sunt afectate, mai ales că pânza freatică este foarte sus în București, mai ales de când Dâmbovița a fost regularizată. Pe unde trece metroul sunt și vibrații care se transmit în fundațiile blocurilor și le afectează. Până și pe stradă, când se sparge betonul cu un picamaer pentru infrastructura unei șosele, vibrațiile se simt până în case, mai ales că blocurile au o anumită durată de serviciu: blocurile din beton au în jur de 100 de ani, blocurile din cărămidă în jur de 80 de ani. Și vechimea blocului își spune cuvântul. După "90 în special s-au mai dărâmat stâlpi de rezistență și pereți de rezistență, sunt mai multe cauze care au dus la slăbirea blocurilor. La fel, și din cauza cutremurelor, sunt foarte multe", a declarat  Marius Marinescu.

METROU DRUMUL TABEREI. Linia din Drumul Taberei se va întinde pe șase kilometri și va avea zece stații: Eroilor 2, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parcul Drumul Taberei, Romancierilor, Constantin Brâncuși, Râul Doamnei. Distanța medie dintre stații este de 500 de metri, cu mult mai mică decât distanța medie de 1,5 km dintre stațiile vechi ale Metrorex.

Tronsonul din Drumul Taberei, prima linie de asemenea anvergură construită de la zero după 1989, costă 215 milioane de dolari și este finanțată din fonduri structurale nerambursabile, prin Programul Operațional Sectorial Transport 2007-2013.

La jumătatea lunii martie, structura de rezistenţă a magistralei 5 de metrou, care face legătura între Drumul Taberei şi Eroilor, era finalizată în proporţie de 80%, în acest moment cele mai avansate lucrări fiind la staţia de metrou Orizont şi la depoul Valea Ialomiţei. Magistrala 5 de metrou ar urma să fie pusă în funcţiune cu călători în primăvara lui 2017, în martie, cu o întârziere de aproape un an și jumătate, potrivit ultimelor estimări ale autorităţilor.  

La finele lui 2016, când era prevăzută darea în folosință a metroului cu călători, vor începe probele tehnologice, care se vor desfășura fără călători și vor dura în jur de trei luni. Până atunci, compania de transport subteran mai are destul de multe lucrări de executat în cele zece staţii ale proiectului. Dacă structura de rezistenţă a magistralei 5 de metrou este gata în proporţie de 80%, după finalizarea în întregime urmează lucrări de accesorizare a staţiilor şi, ulterior, de refacere a zonei carosabile de la suprafaţă.

"Lucrările de structură ale staţiilor de pe magistrala 5 de metrou sunt într-un stadiu avansat de realizare, iar în perioada imediat următoare vor demara lucrările de închidere a structurilor prin realizarea hidroizolaţiilor, umpluturilor şi aducerera la starea iniţială atât a carosabilului cât şi a trotuarelor şi a spaţiilor verzi", anunţa Metrorex pe site-ul dedicat proiectului.

Stadiul lucrărilor în staţiile de metrou de pe magistrala 5 Drumul Taberei-Eroilor  în data de 7 martie 2015.

Stadiul lucrărilor în staţiile de metrou de pe magistrala 5 Drumul Taberei-Eroilor
Denumire staţie Deviere reţele Structură staţie Săpătură staţie Refacere suprafeţe
Depou Valea Ialomiţei 100.00% 100.00% 100.00% 86.00%
Râul Doamnei 84.00% 30.00% 21.00% 10.00%
Constantin Brâncuşi 98.00% 93.00% 100.00% 30.00%
Romancierilor 81.00% 93.00% 100.00% 42.00%
Parc Drumul Taberei 45.00% 41.00% 57.00% 0.00%
Drumul Taberei 34 96.00% 91.00% 100.00% 45.00%
Favorit 96.00% 95.00% 100.00% 52.00%
Orizont 100.00% 93.00% 100.00% 82.00%
Academia Militară 69.00% 79.00% 100.00% 0.00%
Eroilor 2 86.00% 72.00% 99.00% 0.00%
Datele sunt centralizate de oficialii Metrorex la data de 7 martie 2016

Etichete: Drumul Taberei, drumul taberei metrou, locuitori drumul taberei, metrou drumul taberei, piaţa Valea Ialomiţei, review, Valea Ialomiţei

0/17 COMENTARII
DAN
25 Jun 12:57
+0
VOTURI
-0
Țeapă,Țeapă,Țeapă,Țeapă,Țeapă,Țeapă......... !!!
Alonso Fred
24 Jun 13:03
+0
VOTURI
-0
ALONSO FRED ÎMPRUMUT COMPANY LTD

Ai nevoie de un împrumut pentru afaceri sau sprijinul dumneavoastra pentru orice scop? Suntem certifica?i legitim ?i licen?iat pe care sa împrumut interna?ional vom da împrumut pentru 2% dintr-o rata a dobânzii corespunzatoare, Suntem un financiar independent institution.kindly de contact e-mail compania noastra aici: alonsofredloanfirmltd@hotmail.com pentru mai multe informa?ii.

amabilitate ne întoarcem la noi imediat pentru a ob?ine facut cu transferul de documente de aprobare de împrumut
Gigi
02 Jun 14:51
+0
VOTURI
-0
Inca o dovada ca este adevarata expresia: pleaca ai nostri vin ai nostri. Cate partide politice si-au luat "dreptul" de la Metrou? CE ZICE DNA? Sau vor spune ca in cazul HEXI : Noi am avertizat de multe ori ....
lilisor
21 May 12:08
+0
VOTURI
-0
N-am mai fost demult în Drumul Taberei dar mă ducea tata în parcul Moghioroș, ce frumos era, și acumaflu că l-au distrus, de fapt a distrus tot cartierul, unul din cele mai decente cartiere din București. Bieții oameni, cât să mai reziste, cred și eu că sunt la pământ cu nervii. Iar cu privire la stații, dacă sunt doar 300 de metri între ele, atunci va merge cu viteza melcului și va ajunge greu în centru călătorul. Ce idioți! Și-au bătut joc de cartier!
Niculae
04 May 16:53
+0
VOTURI
-0
Si daca facem comentarii se schimba ceva ? Are vreun rost ? Macar RAZOARE sa fi rezolvat la suprafata ca sa dea drumul la trafic !
elena
19 Apr 12:46
+0
VOTURI
-0
OFERTA de lucru la domiciliu, in tara sau strainatate ! Acest proiect vizeaza piata americana a cartilor electronice.Part time sau full time, poti castiga din prima luna 100 Euro !!!
Se lucreaza comod, de acasa 2-3 ore pe zi si fiecare isi stabileste programul de lucru!
Avem nevoie de persoane serioase, inzestrate cu calm si rabdare.Conditii necesare:
- calculator + internet, cunostinte minime operare
Instruirea se ofera gratuit sub forma unor lectii trimise prin email.
Se ofera contract legal !
TU CE MAI ASTEPTI?
Daca crezi ca ai aptitudinile necesare trimite un mesaj cu subiectul DETALII la adresa de email: mami_meda@yahoo.com
Fane boss
10 Apr 20:30
+0
VOTURI
-0
yo mam mutat de acolo ca nam mai rezistat.. ;) dar sa va zik ceva sincer.. ;) bravo jmekerilor barosani kre isi fac trai de lux pe spinarea fraerilor kre se duc la coada sa plateasca taxe impozite.. ;) mioritzelor kre sunteti.. ;)
dorinteodor
09 Apr 11:54
+0
VOTURI
-0
"drumarii" se pling degeaba. daca nu se facea metroul, drumul taberei ar fi fost total blocat. stie toata lumea ce a fost si ce continua sa fie, dimineata, la razoare....fara metrou dezastrul ar fi fost total....
Metropolitanul
08 Apr 08:11
+0
VOTURI
-0
In rromanistanul asta nu exista penalizari de intarziere si daune trecute in contracte, astfel incat putorile de constructori sa fie sanctionati si chiar bagati in faliment pentru nerespectarea termenelor sau deteriorarea zonei? Bineinteles ca nu, la noi totul s-a facut pe spaga!
Bogdan
07 Apr 11:31
+0
VOTURI
-0
Si-au batut si inca isi mai bat joc de noi. Ne sfideaza pur si simplu. Santierul progreseaza ca in legenda Mesterului manole. Primaria (ca instititie) este inexistenta. oare cine da autorizatiile de constructie si trebuie sa penalizeze abaterile in acest sens? Primarul liberal "ales" cred ca a fugit de mult si habar nu are ce-i in cartier.
Guvernul este dezinteresat total de activitatile acestea, cu toate ca investitia nu este din contributii locale.
Cred ca nici luptele cu teroristii nu ar fi reusit sa distruga un cartier in asa mod cum s-a rezolvat cu asa numitul metrou din Drumul Taberei. Acest cartier a ajuns sa semene cu Palmira.
aiurea-n ramvai
07 Apr 08:54
+0
VOTURI
-0
sunt cumva aceeasi cetateni care nu mai puteau de bucurie ca o sa iaba si caartierul asta metrou? am fost mereu impotriva, acum aveti ce v-ati dorit ca niciun plus nu vine fara un minus mai ales in epoca asta a democratiei personale
Bucuresteanul
06 Apr 17:43
+0
VOTURI
-0
Vrem termene precise ! LUNA,ZIUA . Cand este inchis complet la suprafata pe tot tronsonul?? Nu asa: "se va face , se va drege in perioada urmatoare ".Sa intervina Corpul de Control al Guvernului ! Mai este putin si iesim in strada, la guvern !
LOCUITOR DR. TAB
06 Apr 16:22
+0
VOTURI
-0
Nu mai am rabdare , nu mai suport mizeria, transportul, lipsa aerului curat, sunt ani de cind se joaca cu nervi nostrii. Este o mare bataie de joc fata de locuitorii acestui cartier, un constructor incompetent , o clica de hoti . La o asa constructie de mare anvergura se lucreza cu oameni putini. CE este mai rau imi pun intrebarea cum se va circula, cu ce viteza , cu un metrou care nu iese bine dintr-o statie si intra in cealalta. O prostie cu statii atit de scurte, se va circula ca acum la suprafata , prost. Le sugerez sa intercaleze trenuri care opresc din doua in doua statii pt a simiti ca mergem cu metroul.... Multa incompetent DOAMNE AJUTA SA NU CADA UN BLOC.
Altul
06 Apr 15:50
+0
VOTURI
-0
Locuiesc de 40 de ani in Drumul Taberei. Nu mai recunosc vechiul cartier verde. L-au distrus primarii corupti si lucrarile la metro. Fugiti de zona asta. E distrusa pentru multi ani.
Imobiliare
06 Apr 15:34
+0
VOTURI
-0
ATENTIE! Se scumpesc apartamentele din zona Drumul Taberei! Conform ultimului studiu imobiliare_ro cele mai mari cresteri au fost in Drumul Taberei! Grabiti-va pentru ca mai sunt putine... in picioare...
Unul
06 Apr 13:44
+0
VOTURI
-0
Mda, dupa ce l-ati votat atatia ani la rand pe Oprescu si pe toti prostii alde Lis va plangeti de toata treaba asta.
V-ati facut-o cu mana voastra, acum suferiti, o meritati.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h