COŞMARUL din Prelungirea Ghencea la final: Primaria construieşte TROTUARE. Protest de 1 APRILIE



COŞMARUL din Prelungirea Ghencea. Primăria Capitalei anunţă că, în luna aprilie, încep lucrările de construcţie a trotuarelor în Prelungirea Ghencea, după ce locuitorii din zonă au reclamat de foarte mult timp că viaţa le este pusă în pericol în fiecare zi din cauza infrastructurii rutiere deficitare, zona fiind intens circulată de camioane şi maşini de mare tonaj. Totodată, vor fi refăcute şi marcajele rutiere. Între timp, locuitorii s-au mobilizat şi au anunţat un amplu protest pentru data de 1 aprilie pentru a atrage atenţia autorităţilor.

Locuitorii din Prelungirea Ghencea sunt revoltati
Locuitorii din Prelungirea Ghencea sunt revoltaţi

COŞMARUL din Prelungirea Ghencea. Administratia Strazilor va demara, in luna aprilie, lucrari de construire a trotuarelor pe Soseaua Prelungirea Ghencea. In prezent se lucreaza la remedierea deficientelor din carosabil si se marcheaza trecerile de pietoni, anunta Primaria Municipiului Bucuresti.

La initiativa primarului general, Gabriela Firea, vineri, la sediul Municipalitatii, a avut loc o sedinta de lucru la care au participat toti factorii decizionali, responsabili cu identificarea unor solutii pentru decongestionarea traficului din zona Prelungirea Ghencea.

In cadrul intalnirii, la care au fost prezenti si membri ai asociatiei "Initiativa Prelungirea Ghencea", reprezentantii actualei administratii au dat asigurari ca vor face toate demersurile pentru deblocarea conflictului de trafic din zona, situatie care treneaza de aproape zece ani.

Directorul Administratiei Strazilor, Mirela Ionita, a anuntat ca se fac deja demersuri pentru a imbunatati calitatea vietii locuitorilor din zona. Astfel, in data de 22 martie a inceput marcarea trecerilor de pietoni si au fost demarate lucrari de reparatii pe portiunile unde au aparut gropi.

De asemenea, pana la supralargirea soselei, a fost gasita o solutie provizorie pentru siguranta pietonilor: vor fi construite trotuare (cu o garantie de patru ani), pe o lungime de 3 km, pana la limita administrativa cu judetul Ilfov. Trotuarele vor avea o latime de 1,5 m astfel incat sa permita si circulatia bicicletelor. Construirea acestora va incepe in luna aprilie si va dura aproximativ o luna si jumatate, informeaza PMB.

Protest pe 1 aprilie in Prelungirea Ghencea. Proiectul de supralargire a strazii, amanat de 10 ani

Intre timp, locuitorii din zona anunta ca vor organiza un protest pe data de 1 aprilie intre orele 11 si 15, pe traseul Ansamblul Primavara (plecare) - Centura - Domnesti - Cartierul Latin (final).

"Pasajul Domnesti si largirea Prelungirii Ghencea implinesc un deceniu de pacaleli!
Haideti cu noi in strada sa spunem Primariei capitalei si CNAIR-ului ca nu le mai inghitim pacalelile, livrate mai ales in campaniile electorale! Si sa le cerem sa-si faca treaba: sa urgenteze largirea si pasajul, sa prezinte public un calendar concret al etapelor si al alocarilor bugetare. Intre timp, sa ia masuri pentru siguranta circulatiei in zona: sa faca trotuare, sa marcheze trecerile de pietoni si sa asigure dirijarea circulatiei in intersectia cu str. Valea Oltului si cu Soseaua de Centura.
Proiectul ,,Supralargire Prelungirea Ghencea – Domnesti'', votat de Consiliul General al capitalei in 2006, este amanat de 10 ani si, in ciuda promisiunilor primite de la autoritati, nici anul asta nu e sigur ca vor incepe lucrarile. Stim de la Primaria capitalei ca inca nu a fost finalizat proiectul tehnic, nu au fost finalizate masuratorile limitei administrative dintre Bucuresti si Ilfov, nu au fost finalizate exproprierile, nu a fost lansata licitatia pentru largire. De asemenea, licitatia pentru proiectul CNAIR ''Pasaj suprateran pe drumul judetean DJ 602 Centura Bucuresti Domnesti'' a durat aproape 2 ani si a fost castigata in final de o firma aflata in insolventa.
De asemenea, prin acest mars de protest vrem sa atragem atentia Primariei capitalei si Politiei Rutiere asupra pericolului rutier permanent in care circulam de 10 ani in aceasta zona in lipsa trotuarelor, in lipsa marcajelor pe carosabil pentru trecerile de pietoni, in lipsa amenajarii corespunzatoare a statiilor Ratb, in lipsa dirijarii circulatiei la intersectia cu str. Valea Oltului si la trecerea cu calea ferata de la Soseaua de Centura.
Codul rutier prevede obligatia autoritatilor locale de a amenaja trotuare: ''Articolul 53 - Autoritatile publice locale, cu autorizatia administratorului drumului public si cu avizul politiei rutiere sau la solicitarea acesteia, sunt obligate sa ia masuri pentru realizarea de amenajari rutiere destinate circulatiei pietonilor, biciclistilor, vehiculelor cu tractiune animala si calmarii traficului, semnalizate corespunzator, in apropierea unitatilor de invatamant, pietelor, targurilor, spitalelor, precum si in zonele cu risc sporit de accidente.''
Protestul a fost anuntat Primariei capitalei, Primariei Bragadiru si Primariei Domnesti, asteptam acordul acestora in zilele urmatoare ... dar protestul il facem oricum.
Veniti alaturi de noi sa ne cerem dreptul la o viata civilizata pentru noi si copiii nostri!", scriu pe pagina de Facebook organizatorii protestului.

Primaria Capitalei anunta ca reface PUZ-ul. CNAIR construieste un sens giratoriu

COŞMARUL din Prelungirea Ghencea.  Primaria Municipiului Bucuresti a alocat 5 milioane lei pentru obiectivul de investitii Penetratie Prelungirea Ghencea – Domnesti, in proiectul de buget pentru anul 2017. Suma a fost alocata pentru intocmirea unui nou studiu de fezabilitate si a unui Plan Urbanistic Zonal, care sa corespunda situatiei actuale din teren, avad in vedere ca zona s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani. In urma demersurilor Municipalitatii, acest proiect va fi inclus in Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov 2016-2030.

In paralel cu proiectul municipalitatii, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va realiza un pasaj suprateran peste centura Capitalei si calea ferata care include un giratoriu suspendat ce ar trebui sa fluidizeze circulatia rutiera in zona intersectiei dintre iesirea din Capitala spre Domnesti, dinspre Prelungirea Ghencea, si centura Capitalei, unde, in prezent, se creeaza frecvent ambuteiaje.

COŞMARUL din Prelungirea Ghencea. 

Etichete: cosmar prelungirea ghencea, pmb, Prelungirea Ghencea, trotuare prelungirea ghencea

0/7 COMENTARII
Ing.
29 Mar 10:53
+0
VOTURI
-0
Firea trebuie să facă ceva, dar nu de dragul locuitorilor din Domneşti şi Bragadiru (că 90% din cei care folosesc Prel. Ghencea NU sunt bucureşteni în acte), ci de dragul celor din Dr. Taberei, care sunt complet sufocaţi de traficul ce vine dinspre Domneşti şi Bragadiru via Prel. Ghencea. Dacă vrei să ieşi din Râul Doamnei şi să faci stânga e imposibil, nu poţi de ilfoveni.

Din păcate, toate proiectele astea ale primăriei sunt făcute cu dosul. Pe Prel. Ghencea nu trebuie încă o bandă pentru traficul general. Trebuie o bandă pentru autobuz şi biciclete (aceeaşi bandă, nu separat), pentru ca 122/222/408/428 să meargă bine şi trebuie trotuare. Dacă faci 2 benzi pentru traficul general nu ai făcut nimic, pentru că porţiunea din oraş a Prel. Ghencea (între V. Oltului şi Braşov) nu ai cum să o lărgeşti, deci va rămâne mereu aglomerată, ba, mai rău, muţi ambuteiajele din câmp în zona de blocuri. Apoi mai trebuie şi implicarea autorităţilor din Domneşti pentru ca 408 să nu mai vină o dată la 2 ore şi a celor din Bragadiru pentru a arunca o mână de asfalt pe străduţele laterale, astfel încât maşinile să nu mai aducă pe roţi noroiul în Prel. Ghencea.

Dar cum la noi nu există planificare urbană ci doar comisioane, probabil ne vom trezi cu 2 benzi pe sens şi nişte trotuare minuscule, ce vor servi şi ca pistă de biciclete şi ca parcare (deci pietonii tot pe stradă vor merge), eventual cu şantierul în stil Liviu Rebreanu sau străpungerea Grigorescu - Spl. UNIRII (şi nu Dudeascu cum îi plăcea lui oprică să-i spună... strada aia se cheamă SPLAIUL UNIRII). Autobuzele tot în coloană vor sta, oamenii din zonă tot cu maşinile vor merge şi zona tot congestionată va rămâne.
Mitu
28 Mar 14:36
+0
VOTURI
-0
Se fac trotuare ca sa aiba unde parca masinile?
Ca daca nu interziceti parcarea masinilor pe trotuar, o sa ajungeti in acelasi loc, cu pietonii care v or circula tot pe carosabil, deoarece trotuarele vor fi, de fapt, parcari ad-hoc. Ca peste tot in Bucuresti, de altfel...
Vlad
27 Mar 11:51
+0
VOTURI
-0
"Trotuarele vor avea o latime de 1,5 m astfel incat sa permita si circulatia bicicletelor" .... aaaa, adica in acelasi loc??? Nu e profund ilegal?? Cum sa circule pietonii si bicicletele in acelasi loc??? Daca era temporar intelegeam... dar cand e vorba de solutie pt 3-4 ani..

Ce e mai amuzant e ca dau niste bani si pentru legatura Ghencea - Domnesti.... asta tocmai cand Grindeanu a taiat complet finantarea pentru podul planificat acolo, a amanat pentru minim 2020, desi totul era pregatit de tehnocrati. Banii de studii de fezabilitate iarasi aruncati la gunoi
maximus
27 Mar 07:24
+0
VOTURI
-0
Aceeasi situatie de neeaceptat si care pune in pericol vietile celor care circula in zona o gasiti si la intersectia din Popesti Leordeni ci Soseaua de Centura. Bugetul prevede bani pentru biserici si luminite de Paste plus subventii pentru RATB care este subfinantat din biletele de un leu treizeci si gratuitatile nelimitate pentru pensionari.
gia carangi
27 Mar 01:43
+0
VOTURI
-0
mai bine copaci decat piste de biciclete
SOROS
25 Mar 01:35
+0
VOTURI
-0
CRED CA SE VOR FACE SI CANALIZARI PT PRELUAREA APEI,STATII DE AUTOBUZ,STALPI DE ILUMINAT ,POATE SI PLANTA COPACI PE MARGINE,PLATANI ETC ETC
Cris
24 Mar 21:02
+0
VOTURI
-0
Putoarea de Firea ar trebui sa inteleaga ca, in Prelungirea Ghencea nu mai e nevoie sa toace bani pe studii de fezabilitate, imaginile graiesc de la sine. Noroaiele alea nu au ce cauta nici la periferia Bucurestiului. E timpul ca putoarea de Firea sa se apuce de treaba.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h