ANUNŢUL ministrului Transporturilor: Legătura feroviară Gara de Nord - Aeroport, finalizată în 2016



Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunţat că legătura feroviară între Gara de Nord şi Aeroportul ”Henri Coandă”, va fi funcţională la sfârşitul acestui an şi nu în 2020, aşa cum se preconizase iniţial. Potrivit lui Costescu, timpul de deplasare este estimat la 23 de minute faţă de 48 de minute, cât este acum. În schimb, metroul până la Aeroport va fi gata în 2021, estimează ministrul.

Costescu: Legatura feroviara Gara de Nord-Aeroport, finalizata in 2016. Cat timp vom economisi
Costescu: Legătura feroviară Gara de Nord-Aeroport, finalizată în 2016. Cât timp vom economisi
Foto: wikipedia.org

"Metroul va ajunge la Aeroportul Otopeni în 2021, dar până atunci s-a găsit varianta unei legături pe calea feroviară între Gara de Nord şi zona Aeroportului Henri Coandă care va fi funcţională în acest an şi distanţa va fi parcursă în 23 de minute", a anunţat ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Ministrul Transporturilor a făcut aceste afirmaţii, miercuri, după şedinţa Guvernului, după ce a fost întrebat de jurnalişti dacă Bucureştiul va fi legat de Aeroportul Otopeni printr-o linie de metrou astfel încât România să îndeplinească cerinţele necesare găzduirii unor meciuri ale Campionatului European de fotbal, în 2020, iar el a negat această posibilitate.

"Aşa cum arată programarea pentru Metrou de anul aceasta, el va fi gata în 2021", a spus Dan Costescu, citat de Mediafax.

În acest context, ministrul a anunţat că a fost găsită o altă variantă, respectiv o cale feroviară care va lega Gara de Nord de zona în care este situat Aeroportul Otopeni.

"După analizările şi reformularea acestui proiect, în calea ferată s-a găsit o variantă pentru a lansa o legătură feroviară cu aeroportul. Cu suma de 220 de milioane se vor face reparaţiile, pe costurile Companiei de Infrastructură, pentru ieşirea din Bucureşti şi se va repara podul de la Mogoşoaia, nu se va mai ocoli până la Chitila şi se va merge direct la aeroport. Asta înseamnă că, din aproape 30 de kilometri, vom avea de făcut doar 22 până la aeroport fără să facem nicio investiţie, fără costuri foarte mari", a spus Costescu.

Potrivit ministrului, după repararea căii de rulare, legătura va funcţiona zilnic, iar distanţa va fi parcursă în 23 de minute, şi nu în 48 de minute cât se face în prezent.

"La data campionatului există varianta de 48 de trenuri pe zi, deci va putea prelua orice vârf de călători venit dinspre aeroport către Gara de Nord", a spus ministrul.

Întrebat de jurnalişti dacă UEFA va accepta această variantă de transport, ministrul a subliniat că aceasta are alte atribuţii.

"Forurile europene stabilesc dimensiunea mingii, a porţii, a terenului. Cu ce ne deplasăm noi, suporterii, acolo e problema noastră(...) Glumim că suntem suporteri, dar cu toată seriozitatea, ei pun restricţia la numărul de călători pe oră/sens", a afirmat Dan Costescu.

Jurnaliştii l-au mai întrebat pe ministrul dacă nu este departe staţia de oprire a trenurilor în raport cu Aeroportul Otopeni, dar acesta a precizat că este o distanţă de 1,5 kilometri care va fi acoperită cu autobuze care vor fi puse la dispoziţia călătorilor de CFR, serviciu regăsit în costul biletului de tren.

Ministrul nu a exclus varianta ca până în 2020 calea ferată să se poată extinde până în staţia comună cu metroul şi le-a sugerat jurnaliştilor să facă "o excursie comună" ca să vadă gara liniei feroviare care, în opinia sa, deşi se află la 1,5 km distanţă de aeroport şi autobuzele vor lăsa călătorii la un sens giratoriu, este staţie pentru Aeroportul Otopeni.

"O capitală europeană cum este și Bucureștiul merită și o legătură feroviară și una cu metroul. Evident, metroul are cu totul alte sarcini, alte viteze, el așa cum este proiectat acum vine să deservească un cartier satelit așa cum este Otopeni, care va fi foarte important și pentru care se justifică traficul. Va deservi centrul comercial, va deservi centrele de birouri de pe traseu. Traseul pe calea ferată există, însă, în prezent. Noi trebuie să gândim și pe termen mediu și lung. Nu este neapărat obiectivul nostru Campionatul European de Fotbal din 2020. Noi trebui să dezvoltăm durabil și sustenabil", preciza ministrul Transporturilor acum două luni.

Etichete: aeroport, Gara de Nord, tren aeroport

0/9 COMENTARII
paul
26 Apr 22:41
+0
VOTURI
-0
Asta ori e prost ori se face, technocratii lui peste prajit.
Habar nu are cu ce se mananca infrastructura.
Insista cu metroul la fel cum insistau toti ministrii cu autostrada Buc-Brasov pana au vazut ca nu va fi finantat de UE.
Nu ei nu vor ieftin si repede ei vor scump si incet. oricine stie ca in fata aeroportului cam pe unde e rondul ar fi loc destul sa faca o statie supraterana sub forma unui pod ptr 2-3 vagoane plus 1,5km de cale ferata simpla pe un fir si sa faci o legatura moderna pana in aeroport la 4-5 min de mers pe jos. Asta e, inca un afon.
dan
22 Apr 09:19
+0
VOTURI
-0
1. Nu inteleg de ce se pune accent pe metrou ca mijloc de transport spre aeroport atata vreme cat vorbim de o distanta atat de lunga deci viteza comerciala mica si investitie uriasa? Pentru cine este bun metroul ? Pentru cei din Nord poate.
2. 23 de minute se facea cu trenul intre Gara de Nord si punctul din camp Oprire Otopeni si pe vremea lui Berceanu, erau trenuri perfect cadentate cu plecari din ora in ora si nici dracu nu mergea cu el tocmai din pricina transbordarii in microbuzele inghesuie conduse de soferi dubiosi. In loc sa visati la metrou spre Otopeni care sa faca 1 ora din centru , faceti draku o prelungire a caii ferate pana sub aeroport ca sa facem 23 de minute pana la terminal si nu pana in camp. O sa vedeti ca o sa ne rada si curcile cu transbordarea, astia se bazeaza pe faptul ca strainul e naiv si e obisnuit ca la el in tara cu trenul civilizat insa cand o sa baza transbordarea kurului o sa fim de rasul lumii.
Horia
21 Apr 21:49
+0
VOTURI
-0
Pentru :) Petre :) Eduard :) Te :) cred :) ca :) metroul :) este :) cea :) mai :) buna :) optiune :) dar :) nu :) si :) cea :) mai ) rapida :)
PS. S-au inventat semnele de punctuatie, foloseste-le cu incredere. :))

Ciprian Birtea - Exista cale ferata care ajunge pe terenul aeroportului. Ar trebui doar reabilitata si prelungita pana in terminal.
Si scapam si de tigania cu autobuzul luat din camp. Ce se face un calator care are bagaje mai grele? Le da jos in camp ca sa le suie in alt mijloc de transport? Si daca ploua sau e iarna?
Ciprian Birtea
21 Apr 16:07
+0
VOTURI
-0
Dar există linie de tren PÂNĂ ÎN AEROPORT! De ce nu vor să bage tren pe acolo?!? Chestia cu autobuzul până la tren e rahat cu apă rece! Autobuzele nu au o capacitate prea mare de a prelua călători, mai mult de 50-60 nu intră într-un autobuz.
Petre Eduard
21 Apr 10:07
+0
VOTURI
-0
As prefera sa existe linie de metrou decat transport pe calea ferata. Orice capitala din UE are metrou pana la aeroport :) Din pacate metroul e cea mai buna optiune pt a ajunge repede la aeroport :) merge repede si cum e plin Otopeni de birouri+ Therme Bucuresti+Waterpark Otopeni isi justifica banii :) Eu as investi in linia de metrou decat sa vii cu trenu sa te lase in camp :))
adrian
20 Apr 18:05
+0
VOTURI
-0
Prelungiti odata calea ferata pana la aeroport.....
Cris
20 Apr 17:19
+0
VOTURI
-0
Este o declaratie total tembela. Nu numai ca podul Mogosoaia nu e gata, iar in Romania orice pasaj sau pod dureaza minim 5 ani, dar in Otopeni trenul te lasa in camp, in porumb, iar construirea legaturii cu aeroportul necesita lucrari ample - o cale ferata care sa duca pana in fata aeroportului si pe care nu o poti realiza de pe o zi pe alta.

Toti tembelii ajung la miniserul Transporturilor si se apuca de desenat - autostrazi, metrouri spre aeroport, cai ferate care nu exista... etc.
PO Otopeni
20 Apr 17:06
+0
VOTURI
-0
„până la punctul de oprire în Otopeni”

Băăă... Nu vă e bine? Păi ce-ați rezolvat, dacă trenul mă lasă tot în câmp?
Refaceți podul ăla dacă tot vreți, dar prelungiți naibii calea aia ferată până în aeroport.
trenoiu
20 Apr 16:27
+0
VOTURI
-0
La costuri mici..nu e buna. Ce inseamna asta ? va faceti de ras...?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h