Cresc subvențiile pentru RATB, anul acesta. Câți bani va primi Regia pentru acoperirea biletelor



Regia Autonomă pentru Transport București, aflată într-o stare economică foarte proastă, va primi anul acesta un ajutor substanțial de la Primăria Municipiului București, conform Proiectului de Buget pe anul 2014, proiect ce va fi supus votului Consiliului General. 

 RATB
RATB
Foto: forum.transira.ro

Conform proiectului de Buget al Consiliului General al Municipiului București pe anul 2014, subvențiile pentru acoperirea diferențelor de preț și tarif în domeniul Transporturi se va ridica la suma de 546 milioane de lei. Mai exact, aceasta este subvenția pe care o primește RATB pentru a acoperi diferențele de preț între ceea ce plătesc călătorii și costul real al serviciului de transport. Regia va fi afectată, însă, de introducerea noii accize la benzină, din primăvară.

În anul 2013, spre exemplu, subvenția pentru RATB a fost departe de a fi suficientă: Primăria alocase 390 de milioane de lei, cu 20% mai puțin față de 2012, când Primăria alocase 499 de milioane de lei. 

Situația financiară proastă a RATB a făcut ca Regia să ajungă să fie executată silit de Fisc, fiind primul datornic la bugetul de stat, ca sume.

Regia datoreaza 221 de milioane de lei restanţe la plata TVA şi 222 de milioane de lei dobânzi şi penalităţi, conform datelor de la ANAF, valabile la 31 decembrie 2013. Regia Autonomă de Transport Bucureşti mai are şi datorii de 23,7 milioane de lei către bugetul asigurărilor sociale, sumă pentru recuperarea căreia s-a declanşat executarea silită.

"În prezent, peste 100 de autobuze Mercedes, din cele 1.000 deținute de RATB, nu mai sunt folosite din cauza lipsei fondurilor pentru reparații. Nu sunt bani. Iar de creșterea subvențiilor nici nu poate fi vorba. Am avut cereri pentru suplimentarea numărului de curse pe unele rute, însă nu le putem onora. Cel puțin, nu în acest moment", spun surse din Regie citate de Capital. 

Directorul general al RATB, Adrian Câmpurean şi-a înaintat demisia la jumătatea anului trecut, motivând că nu are bani suficienţi pentru modernizarea RATB. După demisia acestuia, primarul Capitalei, Sorin Oprescu a spus că Regia se poare descurca cu ce are şi că din partea Primăriei, în subordinea căreia se află, nu va primi mai mult. 

Din ianuarie, RATB are o nouă conducere. Noul Director General, Doman Daniel Florentin a condus, anterior, firma AMACREDA CONSTRUCT SRL, la care este și acționar unic, cu domeniul de activitate Fabricarea de articole confecţionate din textile.  Doman Daniel Florentin are 46 de ani și s-a născut la Medgidia, în județul Constanța. El a câștigat cel mai mare punctaj la concursul organizat pentru conducerea RATB.

În 2010, firma condusă de Doman Daniel Florentin înregistra o pierdere de 12.164 lei, conform Ministerului Finanțelor. În 2011, firma figura cu datorii de 78725 lei. În 2009, firma avea o pierdere de 34622 lei.

Reamintim că noua conducere a Regiei are de gestionat o situație explozivă, cu pierderi majore și cu angajați îngrijorați de posibila pierdere a locurilor de muncă, dar și de condițiile de lucru neconforme.

 

Etichete: buget, Consiliul General, municipiul bucuresti, RATB, subvenţie

0/4 COMENTARII
pensionar
18 Feb 18:56
+0
VOTURI
-0
Iar ai apărut, onanist prăpădit?

http://www.b365.ro/oprescu-despre-autostrada-suspendata-undeva-spre-luna-lui-martie-noi-am-vrea-sa-incepem_198443.html
daniel 29 Nov 17:52
Bucurestiul sa schimbat foarte mult si in bine in ultimii ani. Argumentul meu in favoarea lui Oprescu nu este altul decat Bucurestiul in sine care a inceput sa arate a oras european: poduri, cladiri consolodate, drumuri, stadion etc.

http://www.b365.ro/oprescu-anun-a-un-nou-antier-intr-o-mare-intersec-ie-din-capitala_198107.html
horia 22 Nov 20:11
Bucurestiul sa schimbat foarte mult si in bine in ultimii ani. Argumentul meu in favoarea lui Oprescu nu este altul decat Bucurestiul in sine care a inceput sa arate a oras european: poduri, cladiri consolodate, drumuri, stadion etc.

http://www.b365.ro/pasajul-doamna-ghica-bd-chi-inau-s-a-scumpit-cu-1-7-milioane-euro-la-un-an-de-la-inaugurare_197211.html
cristina 07 Nov 20:24
Bucurestiul sa schimbat foarte mult si in bine in ultimii ani. Argumentul meu in favoarea lui Oprescu nu este altul decat Bucurestiul in sine care a inceput sa arate a oras european: poduri, cladiri consolodate, drumuri, stadion etc.
radu
18 Feb 18:22
+0
VOTURI
-0
Bucurestiul s-a schimbat foarte mult si in bine in ultimii ani. Argumentul meu in favoarea lui Oprescu nu este altul decat Bucurestiul in sine care a inceput sa arate a oras european: poduri, cladiri consolodate, drumuri, stadion etc.
ciumpalac
18 Feb 18:21
+0
VOTURI
-0
Oprescu poarta numai “responsabilitatea” unui Bucuresti locuibil! uittati-va la primarii de dinainte si spuneti-mi apoi cine are mai multa responsabilitate.
Tuc
18 Feb 16:38
+0
VOTURI
-0
Deci...
Directorul actual al RATB a condus o afacere care a inregistrat pierderi an de an: 2009 - 34622 lei, 2010 - 12164 lei, 2011 - 78725 lei. Iar acest om vrea sa faca RATB profitabil?
Oprescule, partea ta cat e?

Si ce se mai aude de batausii angajati pe post de controlori?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE