CRIZA TAXIURILOR. Cine sunt taximetriştii "fără nume" de la Aeroportul Otopeni care au TARIF MAXIMAL



CRIZA TAXIURILOR DIN AEROPORTUL OTOPENI. Începând cu 1 aprilie, doar taxiurile care beneficiază de o legitimație specială și șoferii care dețin un ecuson din partea aeroportului mai pot prelua clienți de la terminalul Sosiri. Clienții care încearcă să folosească dispozitivele cu touchscreen la orele de vârf ajung să aștepte zeci de minute venirea unei mașini, motiv pentru care sunt nevoiți să coboare în stația de autobuz sau să aleagă varianta taxiurilor cu un tarif maximal de 3.5 lei, aflate chiar la ieșirea din terminalul Sosiri. 

Stația "taxi rapid" este prezentată pe site-ul Aeroportului Henri Coandă, alături de serviciile de taxi la comandă, disponibile prin dispozitivele touchscreen. Staţia este situată la ieșirea din terminalul Sosiri, pe estacadă, la etajul 1, taxiurile de aici aplicând un tarif maximal de 3,5lei/km, 3,5 lei pentru pornire și 35 lei/oră, tarife stabilite de autoritățile competente.

Cu toate că doi angajați ai aeroportului se află tot timpul în apropierea acestor mașini, reprezentanții Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) spun că aceste vehicule de transport au același regim ca și restul taxiurilor, singura diferență fiind aceea că nu sunt comandați prin aplicație, ci preluați direct din fața terminalului Sosiri, fără să mai aștepte.

"Au același regim ca și ceilați, cu diferența că nu sunt comandați printr-o aplicație ci așteaptă la rând și vin în fața terminalului atunci când sunt locuri disponibile. Sunt niște angajați ai noștri care au grijă ca activitatea de escapadă să se desfășoare normal, să nu se aglomereze, să nu treacă la rând unul în fața altuia. Sunt acceptați și taximetriștii independenți și taximetriștii care țin de o companie de taxiuri. Adică și la comandă sunt și taximetriști cu 3.5 lei. Din aplicație selectezi la ce preț alegi să călătorești. Bineînțeles, de cele mai multe ori prețul reflectă și confortul", a declarat Valentin Iordache, purtător de cuvânt CNAB, pentru B365.ro

De asemenea, Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, care este și reprezentant al Camerei Taximetriștilor din București, spună că nu este vorba de nicio firmă de taxi a aeroportului care percepe un tarif de 3.5, ci pur și simplu o serie de taximetriști cu ecusoane valabile, care aleg să perceapă tariful maximal prevăzut de lege. Aceste mașini nu au însemne înscrise pe vehicule, doar numărul autorizației de taxi și tariful practicat.

"Acel taxi rapid nu este de fapt nicio firmă, nicio societate comercială, sunt taximetriști care tot așa au ecusoane și ei folosesc un tarif maxim, prevăzut la lege. Ca să nu iasă confuzii, stăteau jos acolo pe 3.5. Nu au nume pe mașină deoarece ei sunt taximetriștii din Otopeni cei mai mulți. Mașinile sunt albastre sau argintii deoarece ei au aprobare de la Consiliul Local al Otopeniului care a aprobat acea culoare. Spre deosebire de București, unde este aprobată culoarea galbenă, sau în alte orașe unde sunt taxiuri albe, acestea sunt albastre sau argintii", a explicat Vasile Ştefănescu pentru B365.ro.

Scandalul ecusoanelor: "Vor să ne împuțineze și să ne elimine"

În timp ce directori de firme de taxi acuză administraţia Aeroportului că, prin introducerea noilor reguli de acces, "îi sprijină pe cei cu 3.5 lei pe kilometru", şoferii de pe taxiuri se declară şi ei revoltaţi de noile măsuri şi arată cu degetul spre taximetriştii care practică tarifele maximale.

"Înainte de chestia cu portbagajul, era o treabă cu cazierele și tot așa. Ideea pe aeroport era că dacă stăteai mai mult de un minut în fața aeroportului te gonea. Nevrând să plec acolo pe gol, știind că am comandă, primeam avertisment și îmi lua legitimația, tocmai ca să ne elimine. Am primit informația că vor să ne împuțineze și să ne elimine. După au inventat chestia cu portbagajul. Acum să fim serioși, câte persoane vin cu ditamai bagajul care să nu încapă în portbagaj sau câte probleme au fost că nu au încăput lucrurile în portbagaj? Au găsit o chichiță ca să ne împuțineze. Tocmai mașinile lor sunt în față.

Și așa, până să intre în vigoare chestia asta, ăia cu 3.5 lei și ăia pe nașpa se duceau la ăla la barieră, dădeau mâna cu el, îi dădeau banii și urcau sus fără să fie pe calculator. Și eu unul stăteam la coadă să aștept, la care el venea și spunea clientului: "Da, eu sunt comanda", străinul nu știa, se urca la el și îi trăgea țeapă. Alea trebuie corectate! Plus faptul că ăia stăteau câte doi, unul în parcare, unul în aeroport. Unul vedea că a venit avionul, vede că au început să iasă mașinile și începea să facă comandă pe aparatul ăla pentru două mașini după care lua tichetul, venea la mine și îmi spune "Hai sus, că am tichet", fără să facă clientul comandă", a declarat un taximetrist, pentru B365.ro

Un alt taximetrist, aflat la terminalul Plecări, spune că este nevoit să se întoarcă fără client în oraș deoarece nu are ecuson. "Întreabă-i pe ăia de la aeroport ce se întâmplă! Aici este haos. Am voie să intru la Plecări, dar mă lasă un singur minut. Dacă nu prind client, mă întorc gol în oraș, că nu am ce face. Primesc 25 de lei pe o cursă până la aeroport, dar consum încă pe atât să mă întorc. Nu este normal", a spus şoferul, indignat de întreaga situație.

Numeroși șoferi de taxi spun că, în asemenea condiţii, vor renunța la a mai lua curse de taxi spre aeroport.

"Legitimația asta are niște aspecte destul de costisitoare. Trebuie schimbată instalația de gaz. Trebuie să nu ai butelie. Tre să o demontezi pe aia veche, să o dai ăstora de la gaz, să mai dai o diferență și să ai din aia în roata de rezervă. Apoi trebuie să mergi la RAR să o omologhezi din nou. E o mega procedură pentru ce? Pentru un drum de 15 lei până la aeroport? Acolo a fost mereu o vacă de muls și mulți au stat cu ochii pe aeroportul ăsta. Acolo aterizează mii de oameni zilnic, este un profit uriaș", a explicat un alt șofer de taxi.

Un alt taximetrist are aceeași părere. "Eu nu mai iau curse de aeroport. Nici nu vreau legitimația lor! Gândește-te că mă costă 10-15 milioane să îmi schimb butelia de GPL. Păi eu am nevoie de 100 de curse până la aeroport ca să îmi amortizez investiția și chiar nu merită", spune un taximetrist.

Cozi la taxiuri

În tot acest timp, pasagerii sunt nevoiți să aștepte zeci de minute pentru a găsi un taxi. B365.ro a stat mai multe ore pe aeroport, la terminalul Sosiri, acolo unde a vorbit cu călătorii, mulți dintre ei fiind uimiți de faptul că nu reușesc să găsească o mașină. "Cozi la taxiuri au fost mereu, nu înțeleg toate astea. Sunt anumite ore în care vin prea multe avioane și se așteaptă. Nu ai ce îi face", spune un jandarm. 


La ora amiezii, în jur de ora 12.00, atunci când erau doar trei avioane aterizate simultan, coada era deja de 15 persoane, un asiatic așteptând 20 de minute să prindă un bon pentru taxi. 

"Este imposibil să găsesc un taxi. Am încercat pe toate trei și nu găsesc nimic, cred că o să iau autobuzul", a spus şi un tânăr englez, venit pentru prima oară în România când a descoperit că nu poate să găsească o mașină.

"Decât să mai comand taxi, mai bine îmi chemam un prieten să mă ia și îi plăteam lui benzina. Am stat 10 minute la coadă să îmi iau tichetul și mașina îmi vine în alte 15 minute. Este cam mult...", a  mărturisit o tânără care se întorcea din Milano. 

Un alt călător, care a găsit o mașină în doar câteva minute, chiar dacă a așteptat mai mult la coadă, spune că aplicațiile sunt o idee foarte bună.  "Aplicațiile astea de chemare a taxiurilor mi se par foarte civilizate. Acum doi-trei ani, te luau mulți taximetriști cu "Domnu, domnu unde mergeți că am un taxi?". Le ziceam că vreau în Militari și îmi ziceau un milion. Și te tocmeai și nu știu ce. Și erau iar cei oficiali care făceau ei piața și mai știu eu ce. Faptul că avem aplicația asta, plus aplicațiile pe telefon mi se pare extrem de ușor și de benefic. Se întâmplă să mai aștept un pic, dar până la urmă am plecat. Aștepți și la bandă să îți vină banda, aștepți să te îmbarci. Aeroportul în sine este o mare așteptare", a declarat un alt bărbat. 

 

O altă tânără, care obișnuiește să aștepte clienți străini la aeroport pentru o firmă, spune că după ora 7-8 seara începe adevărata aglomerație.

"Seara este foarte rău, mai ales la orele de vârf. Ieri am așteptat pe cineva la aeroport și era o coadă aproape până la ieșire pentru un taxi. Mergeau din om în om să se roage să împartă o mașină că pur și simplu nu găseau nimic. Cred că au stat și o oră până au găsit un taxi. Unii s-au dus prin parcare să îi ducă cineva în oraș. Nu înțeleg ce se întâmplă, acum câteva săptămâni parcă nu era așa și mașinile veneau mult mai repede", a povestit aceasta.

Cu toate acestea, există și persoane care duc dorul vremurilor în care alergai după un taxi la un preț corect pe aeroport. 

"Sinceră să fiu îmi plăcea mai mult înainte când ieșeai în față și găseai mașini. Măcar știai la cine te urci în taxi și te mai uiți și la om.... Acum stau să aștept tichet, stau să aștept mașina și poate să vină oricine", a declarat o pensionară, venită în București după o vizită la fiica sa din Italia.

Etichete: Aeroportul Otopeni, criza taximetristilor, tarif maximal taxi, taxi, taxi 3.5, taxi 3.5 lei, taxi aeroportul otopeni, taximetristi otopeni

0/3 COMENTARII
Taxi
29 Apr 00:04
+0
VOTURI
-0
De ce nu se spune nimic de tarif extraurban si tarif de noapte ca in toate orasele din Romania?
anonim
13 Apr 11:09
+0
VOTURI
-0
Terminalele pentru comanda taxi au fost introduse pe Otopeni in 2013.La momentul respectiv totul decurgea foarte repede si civilizat, disparusera taximetristii tzepari care agatau clienti in aeropurt etc. DIn 2015 lucrurile s-au deteriorat, ne-am intors la situatia deplorabila anterioara: iar se incurajeaza tzeparii ( la cine merge spaga ? poate aveti niste nume sa stim si noi)
John
12 Apr 16:30
+0
VOTURI
-0
asta in timp ce Uber este lasat in pace :))

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h