CRIZA TAXIURILOR la OTOPENI. Companiile acuză "bătaia de joc". Cine are cele mai multe ecusoane



CRIZA TAXIURILOR din AEROPORTUL OTOPENI. Începând cu 1 aprilie 2016, la Aeroportul Henri Coandă au acces doar autoturismele de taxi care respectă normele legale și ai căror șoferi au obținut din partea Companiei Naționale Aeroporturi București un ecuson special. Mașinile care nu au un portbagaj de 500 de litri, adică orice mașină cu butelie GPL, nu pot prelua clienți de la terminalul Sosiri. În timp ce oamenii așteaptă zeci de minute venirea unei mașini care să îi ducă în oraș, unele firme de taxi acuză Administrația Aeroportului Henri Coandă că sprijină serviciul de taxi rapid care percepe un tarif maximal de 3.5 lei. 

CRIZA TAXIURILOR din AEROPORTUL OTOPENITaximetrişti, dar şi şefi ai unor firme de taxi sunt deranjaţi de noile reguli de la Aeroportul Henri Coandă. Cu toate că Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi stabilea încă din 2010, prin modificările făcute, că taxiurile trebuie să aibă un portbagaj de 500 de litri pentru a putea avea acces pe aeroport (alineatul 4. articolul 24: "În locul de asteptare au acces numai taxiurile care deţin autorizaţii taxi emise de autorităţile de autorizare din municipiul Bucureşti şi judetul Ilfov şi au volumul spaţiului destinat pentru transportul bagajelor de cel putin 500 de litri"), acest punct al legii a fost pus în aplicare abia în aprilie 2016.

Mulţi taximetrişti se plâng că aeroportul încearcă să le limiteze accesul la preluarea pasagerilor în detrimentul şoferilor de taxi care practică un tarif maximal de 3.5 şi care au prioritate la terminalul Sosiri, fiind parcate mereu în faţă, chiar lângă primele uşi de ieşire.

În Bucureşti există 10269 de autorizații de taxi. De asemenea, în judeţul Ilfov mai sunt încă 5000-6000 de taxiuri înregistrate. Dintre acestea, doar vreo 2-3000 de maşini vor reuşi să mai preia pasageri de la terminalul Sosiri al Aeroportului, estimează Vasile Ştefănescu, președintele COTAR (Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania) și preşedintele Camerei Taximetriștilor din Municipiului București.

"Sunt 10269 de autorizații taxi pe raza Municipiului București, dar sunt și alea din Ilfov, vreo 5-6.000. Din 16.000, și-or lua vreo 2-3.000 de ecusoane. Și astea 6-700 care s-au dat până acum ajung, dar sunt ore când se blochează. O să se pună la punct. Se formaseră o clică, un număr de n mașini de toate firmele care blocaseră pe sub poduri, pe la benzinării, peste tot. Aveau oameni sus care scoteau bonulețe și uitați cum stăteau la comandă la 2 minute. Eu răspund pentru ceea ce vă spun acum. În momentul de față se termină cu acele hiene care stăteau în turmă. Erau aceiași care veneau. S-a deschis un blacklist, m-ați înțeles? Dacă ai reclamații, te bagă pe blacklist și nu mai iei niciodată curse de la aeroport, decât de la Plecări sau mașina îți rămâne și trebuie să îți iei alt șofer care să se ducă la aeroport. O să avem și noi un transport civilizat la aeroport",  a declarat Vasile Ştefănescu pentru B365.ro.

Care sunt companiile cu cele mai multe ecusoane

Oficialii aeroportului au anunţat că au dat 500 de ecusoane, iar încă 100 trebuie ridicate de taximetrişti. Vasile Ştefănescu, președintele COTAR, susţine că, potrivit informaţiilor sale, până vineri, 8 aprilie, au fost oferite 700-800 de ecusoane.

Directorii firmelor de taxi, contactaţi de B365.ro, au realizat de asemenea un calcul propriu, estimativ.

Astfel, compania Pelicanul are 76 de ecusoane, potrivit patronului Mihai Ghişe, Taxi Cobălcescu are 48, Meridian Taxi are 100 aprobate şi mai aşteaptă încă 100, însă, de departe, Speed Taxi stă cel mai bine la acest capitol, cu 250-300 de ecusoane valabile, după cum a precizat reprezentanta companiei, Camelia Marin. 

"La aeroport avem 250-300 de mașini pe dispecerat. Mai am dosare în așteptare. Eu am obținut ecusoanele din timp. Am depus de mult actele. Ei au avut dreptate, de anul trecut din iunie au spus că se va ajunge aici. Eu le-am depus din timp și am ecusoanele de mult. Problema este că foarte multe mașini nu se încadrează din cauza portbagajului. Dar în legea 38/2003 portbagajul trebuie să aibă 500 de litri, iar din cauza buteliei de gaz care nu este la roata de rezervă mulți nu îndeplinesc această condiție, dar probabil vor schimba butelia", a declarat Camelia Marin, de la Speed Taxi.

Anumite companii de taxi nu sunt de acord cu noile prevederi şi consideră că li se limitează accesul în aeroport.

Vicepreședintele Federației Operatorilor Români de Transport, Mihai Ghise, care este de asemenea şi patronul unei companii de taxi, acuză administraţia Aeroportului că "îi sprijină pe cei cu 3.5 lei pe kilometru". 

"Aeroportul și-a făcut o chestie proprie, cum s-a făcut și înainte să fim noi cu taxiurile acolo. A existat înțelegerea cu Fly Taxi, acele mașini cu portbagaj de 700 de litri. Acum au băgat dânșii în Legea Taximetriei, dar nu acum, că legea este din 2003 în stilul ăsta, nu s-a modificat acum chestia asta, că trebuie să fie 500 de litri pentru portbagaj. În momentul de față aeroportul îi sprijină pe cei cu 3.5 lei pe kilometru. Dacă nouă nu ne-au dat ecusoane, ei aveau deja. Noi am depus actele cu două săptămâni înainte de 1 aprilie să ne elibereze documentele și nici acum nu s-au apucat să le verifice. Sunt 200 de legitimații doar pentru cei cu 3.5, dacă nu chiar mai multe. Se dă un ecuson pe mașină și unul pe șofer. Problema mare cu care noi ne luptăm nu este că ne-au băgat ecusoane pentru securitatea aeroportului. Pentru securitatea aeroportului te iei de litraj? Problema este că acei clienți care coboară din avioane sunt clienții noștri cu care avem contract. Acei clienți, cu același portbagaj, cu aceiaşi șoferi, noi îi aducem la Plecări. Eu pot să mă duc să îmi ridic clienții de la Sosiri la Plecări. Ne sună clienții că au contract cu noi și nu găsesc mașini", a declarat Mihai Ghişe.

De asemenea, acesta spune că a primit până acum 76 de ecusoane, din 1.800 de maşini câte avea destinate aeroportului.

"Avem 76 de ecusoane, dar noi am avut 1.800 de mașini acolo. Din 1.800 să iei 76 este bătaie de joc asupra clienților. Ei zic că sunt clienții lor, dar sunt clienții noștri. Ei au contract cu noi, noi i-am adus la aeroport. Ei când se întorc de afară, cu alte avioane, nu cu cele ale aeroportului, sunt tot clienții noștri. Pe noi cu ce ne-a înghesuit și ne-a ținut așa a fost din cauza portbagajul. Din cauza tarifului de 1.39, majoritatea taxiurilor au butelii GPL. Din cauza ei, în agreere scrie 410 litri, nu mai scrie 500, deoarece butelia îți ia din spațiul portbagajului. Ei ne zic să ne schimbăm buteliile, să le punem la roata de rezervă, dar este 900 de lei una. Mă costă 900 de lei să fac schimbarea astea, ori 1.800 de mașini, faceți o socoteală...", a adăugat acesta, considerând că este imposibil să faci taximetrie în Bucureşti cu 1.39 lei pe kilometru dacă nu ai butelie GPL în portbagaj.

Mai mult, Ghişe recunoaşte că aceasta nu este prima tentativă a aeroportului de a limita accesul taximetriştilor în terminalul sosiri. 

"Anul trecut au încercat să ne-o facă contra cost, 50 de euro ecusonul de mașină și 25 de euro de șofer. Acum nu se mai plătește că am fost la Ministrul Transporturilor și i-am explicat că sunt obligați să ne pună la dispoziție un spațiu de îmbarcare clienți, nu contra cost. Și atunci au scos taxa în octombrie anul trecut, iar acum înainte de martie ne-au zis că în termen de o spătămână cine nu are ecuson nu mai are voie să urce. Ne-au mai dat o lună. Au anunțat din iunie că vor, dar nu au zis când. Că vor să bage au anunțat și a fost contra cost. Până în septembrie-octombrie când s-a anulat de tot. Eu m-am dus acolo să îmi fac ecuson, mi-au spus că nu mai e nevoie și acum îmi vii cu o lună înainte că cine nu are de la data "d", nu mai intră. Bătaia bătăilor de joc. Nu aveam noi destule probleme, ne mai trebuia ceva să ne diminueze încasările", a mai spus Ghişe.

Acesta nu înţelege de ce s-a pus problema securităţii la aeroport doar la Sosiri şi nu şi la Plecări.

"Sunt clienți care m-au sunat că nu găsesc mașină de la nicio companie în fața aparatului. Le-am zis facă plângere la aeroport. La cererea noastră au început clienții să depună plângere. Ideea este clară, dacă eu iau clientul și îl duc la plecări, nu cu aceleași bagaje îl și iau? Dacă eu timp de patru ani de zile am putut să ți-i iau pe toți de la Sosiri, acum de ce nu mai pot? Vorbesc de securitatea aeroportului. Mă lași? Doar la Sosiri ai securitate, la Plecări nu ai? Au mărit securitatea de la Sosiri din cauza cazului japonezei de acum câțiva ani care a fost omorâtă de un bărbat care nu era taximetrist și avea o mașină care semăna cu un taxi. Vorbim de un singur caz izolat care s-a întâmplat de la Revoluție încoace. Toți șoferii care au caziere în momentul de față, nu mai au dreptul să ia niciun client, iar taximetria, pentru foștii pușcăriași, din punctul meu de vedere, al președintelui Asociației Taximetriștilor, a fost un remediu ca el să redevină un om normal", a conchis Mihai Ghişe. 

Reprezentanţii unei alte companii de taxi, Taxi Cobălcescu, se plâng de aceleaşi prevederi şi spun că nu au cum să facă toate modificările necesare portbagajului deoarece este vorba de investiţii foarte mari. 

"Eu am depus la ce am depus, dar problema este că nu mi s-au eliberat ecusoane pentru mașini deoarece capacitatea portbagajului este mică din cauza buteliilor de gaz. Pe tot dispeceratul am 30. Nu pot să îmi permit să le schimb. E în jur de 800 de lei să schimb o butelie, cu manoperă ajunge la 1.000 de lei. La prețul de 1.39 pe kilometru, să pun la 300 de mașini butelii de gaz noi este o cheltuială enormă", a declarat Nicolae Trușcă, directorul Taxi Cobălcescu, pentru B365.ro. 

Şi acesta reclamă interesele ascunse ale administraţiei aeroportului.

"După părerea mea acolo e cu totul altceva. S-a urmărit fie cei cu 3.5 lei...mă rog, nu mă bag în amănunte la aeroport, cum sunt dirijați cei cu 3.5, cum sunt aranjați...Butelii de gaz pe care noi le-am montat în portbagaj le-am montat să putem face față și să rezistăm pe piață la 1.39. Cel mai mult și cel mai mult ce ne doare că în toate interviurile care se fac la Otopeni se spune că firmele din București nu au actele în regulă. Fals! Este o jignire la adresa Primăriei Capitalei. Cum ne-a autorizat primăria dacă noi nu avem actele în regulă. Cum funcționăm noi firmele de taxi, cele mai mari, dacă nu suntem cum actele în regulă. Este ușor să arunci cu noroi în alții. Din cauza lor oamenii stau și așteaptă. De ce până acum a funcționat și acum nu mai funcționează? De ce își bat joc de acei oameni?", a adăugat acesta.

Nicolae Trușcă a recunoscut că este de acord cu ecusoanele pentru şoferi, dar nu înţelege de ce trebuie unul şi pentru maşină, considerând acest demers drept o "bătaie de joc.

"Îți ia o oră să vii din Germania și taxiul face două ore până în București. Este posibil așa ceva? Astea sunt manevrele celor de la Otopeni. Nu se poate așa ceva. Da, sunt de acord să se elibereze legitimație pentru fiecare șofer în parte. Foarte de acord! Dar nu mașina. Ce treabă are mașina? Cum a funcționat până acum și acum nu mai funcționează? Până acum a fost bine, cu legitimație cu tot și acum nu ne mai descurcăm. Este păcat de clienții aceia care stau și așteaptă. Totul s-a aruncat pe firmele de taxi din București, că nu sunt cu actele în regulă, nu că au ei opreliște să nu ajungă mașinile acolo. Bătaie de joc, dar asta e viața!", a încheiat Nicolae Trușcă, directorul Taxi Cobălcescu. 

Ce spune CNAB

Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt CNAB, spune că până în prezent 500 de taximetrişti au primit ecusoane. De asemnea, acesta a adăugat că sunt în continuare dosare care aşteaptă confirmarea. 

"Numărul total al taximetriștilor care au primit ecuson este de 500. Nu știu câți din cei cu 3.5, din cei cu 2.90, câți din cei cu 1.79, deoarece tarifele sunt aprobate de cei care le emit autorizația. Avem încă foarte multe ecusoane emise pentru taximetriști care nu au venit să și le ridice. Mai sunt de preluat peste 100 de legitimații, dacă nu și mai multe. Mai sunt niște zeci de dosare pe traseu, dar în fiecare zi se eliberează noi ecusoane. Documentele se verifică în trei locuri, la Poliția Transporturi, la Poliția de Frontieră și la aeroport ultima dată. Durează două-trei zile în fiecare loc cel mult. Noi am încercat să mărim cât se poate de mult prelucrarea, dar noi putem acționa numai la noi în curte nu și în curtea celorlalți. Se fac niște verificări la localitatea care a emis autorizația, că nu toți sunt emiși în București sau Otopeni și asta poate să ia o zi, două", a explicat Iordache, pentru B365.ro. 

De altfel, Vasile Ştefănescu, președintele COTAR, susţine că iniţiativa aeroportului este una benefică pentru bunul mers al lucrurilor. 

"Aeroportul a dat în jur de 700-800 de ecusoane. Nu sunt un anumit număr de ecusoane la aeroport. Dacă oamenii se înscriu și îndeplinesc cerințele legii, ei dau 10.000 de ecusoane la aeroport. Nu au nicio problemă oamenii. Această măsură luată cu aeroportul și vă spun, oficial ca reprezentant al taximetriei pe țară, ecuson pe mașină și ecuson pe șofer este un lucru extraordinar de bun. Faptul că unii sunt nemulțumiți că până la eliberarea acestor ecusoane aeroportul nu avea de unde să știe dacă portbagajul lor îndeplinea cerințele legale de 500 de litri sau nu, acum odată cu depunerea documentelor pentru ecuson s-a văzut că unii au instalații de gaz și îndeplinesc 500 de litri și alții nu îndeplinesc", a spus acesta.

Ştefănescu a vorbit despre faptul că numeroşi clienţi au avut plângeri cu privire la dimensiunile portbagajului. Mai mult, acesta consideră că este timpul ca în taximetria din România să fie inclus un regulament de conduită a taximetriştilor. În acelaşi timp, preşedintele Camerei Taximetriştilor din Bucureşti spune că va oferi sprijin aeroportului şi va trimite mai multe maşini cu ecuson. 

"Și noi la Camera Taximetriștilor am avut reclamații și aeroportul deoarece la un moment dat bagajele oamenilor nu încăpeau în portbagaj și mai trebuiau să ia o mașină sau să le pună pe bancheta din spate și să stea aiurea în față. Noi considerăm că măsura este foarte bine venită, iar în momentul de față aeroportul primește în continuare cereri de ecusoane. Primăria București ar fi trebuit să ne ajute din timp și să facă un regulament de conduită și vestimentație al taximetriștilor. La Plecări se poate duce oricine, că vine din oraș și e treaba omului pe cine ia și cum îl ia, dar la prima poartă de intrare în aeroport e normal că vin străini cu bagaje care nu știu că mașinile din București au instalații de gaze. În străinătate nu există așa ceva. Au fost mai deștepți și le-au cumpărat direct din fabrică și le au în roata de rezervă. Și la noi au început să apară în roata de rezervă și atunci îndeplinesc cei 500 de litri. O să îi dăm sprijin aeroportului de săptămâna viitoare și o să îi dăm cât mai multe mașini cu ecusoane. Nu e coadă la taxiuri. Aici e greșeala aeroportului, ar trebui să oprească aplicația să nu mai stea nimeni în fața ei. Omul se duce în fața aplicației, iar firmele care cumpără acea aplicație nu au luat măsurile de rigoare să își rezolve problema portbagajului cu aceste ecusoane. Aeroportul ne-a anunțat de anul trecut din iunie. Cine voia să își rezolve probelma, și-o rezolva până acum. Nu poți să spui că aeroportul este de vină, vinovați suntem noi, patronii de taxi. Dacă nu m-a dus capul să bag instalații în roata de rezervă, ce să fac?", a adăugat Vasile Ştefănescu.  

Începând cu data de 1 aprilie 2016, la Aeroportul Henri Coandă au acces doar autoturismele taxi care respectă toate normele legale și ai căror șoferi au obținut din partea instituțiilor abilitate ale statului toate autorizațiile necesare pentru desfășurarea în legalitate a activității în regim de taxi la aeroport. Termenul de 1 aprilie 2016 a fost stabilit la solicitarea companiilor de taximetrie. Compania Națională Aeroporturi București a informat, încă din luna iunie 2015, societățile care dețin terminalele pentru comenzi taxi în Aeroportul Henri Coandă, cu privire la aplicarea acestor măsuri referitoare la desfășurarea legală a activității de taximetrie la aeroport, a anunţat CNAB.

B365.ro va publica, marţi, noi dezvăluiri şi declaraţii pe tema crizei taxiurilor de la Aeroportul Otopeni.

Etichete: aerportul henri conadă, criza taxiurilor, ecusoane taximetristi, taxi, taximetrişti, taxiuri aeroport

0/7 COMENTARII
Ciprian Birtea
21 Apr 16:45
+0
VOTURI
-0
Nu e normal să dăm 50 RON pentru un taxi! Și nu e normal să se limiteze accesul taxi-urilor în aeroport. Normal e să intre orice taxi. Și normal e să aibă interdicție TOATE VEHICULELE care sunt alimentate cu GPL, nu numai taxi-urile, așa cum se întâmplă în toate parcările.
Mircea
12 Apr 08:18
+0
VOTURI
-0
Ma bucur ca se promoveaza taxiurile de 3.5 Lei / Km. Este aberant sa mai credem ca 1.4 Lei/Km este sustenabil in ziua de astazi. Bine, melteanu care se da jos de Ratb si da 50 de lei la Taxi pana la aeroport o sa i se para mult, dar pana la urma daca nu are bani - poate sa mearga cu nasu' pe CFR, nu cu avionul. Tariful mic favorizeaza furtul si calitatea execrabila a masinilor. Eu la taxiurile galbene, in care nu ai loc, miroaste urat si se asculta manele sau vocea de diva a operatoarei.... dadeam 60-70 de lei pana la aeroport, cu tot cu spaga de care se ruga tot drumul soferul s-o dau (Ca e viata scumpa, ca se intoarce gol etc., etc.). Cu o firma concurenta, de 3.5 Lei, merg cu masini de clasa medie germane, in care miroase frumos, se aude incet un radio, soferul e imbracat la costum si platesc...90 de lei, direct de pe card, fara spaga, fara milogeli.
Florin
12 Apr 06:37
+0
VOTURI
-0
Oferta de nerefuzat!
Editura,are nevoie imediat de oameni extrem de seriosi si care vor sa colaboreze urgent intr-o activitate de promovare a cartlor electronice,atat pe piata romaneasca cat si cea straina.Activitaea este part-time sau full-time, la alegere, cu castiguri garantate,prin contract de comision.
Cand doriti mai multe informatii, contactati unul dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email: florin_33_2006@yahoo.com
asd
11 Apr 19:07
+0
VOTURI
-0
„Ideea este clară, dacă eu iau clientul și îl duc la plecări, nu cu aceleași bagaje îl și iau?”

Nu, taximetristule, nu. Poate omul se duce in concediu și se întoarce cu gențile pline de cadouri. Nu-mi faci tu mie planul că dacă am plecat cu o geantă, tot cu o geantă mă întorc...
ion
11 Apr 16:32
+0
VOTURI
-0
Se stia de un an, de ce nu au facut nimica pana acuma? Au spus Merge si asa si ca se va amana. Multi soferi de daxi ar trebui sa treaca pe la scoala iar alti sa nu mai aiba voie sa fie taximetristi si nici macar sa conduca.
Ing.
11 Apr 10:00
+0
VOTURI
-0
E o porcărie ce s-a făcut, sunt favorizaţi cei cu 3,5 lei şi rechinii de Ilfov (Pelicanul mai ales). Păi eu dacă merg în interes de serviciu, nu-mi decontează firma taxiul dacă vin cu Pelicanul, că nu are autorizaţie de Bucureşti. Plus că, legal, ăştia nu au voie să ia clienţi din Bucureşti. Înseamnă că se întorc maşinile goale la aeroport?
E bătaie de joc, minim jumătate din cei care călătoresc cu avionul o fac în interes de serviciu, la ce-ţi trebuie 500 litri portbagaj pentru o geantă de laptop sau un bagaj de mână? Acele aparate ar fi trebuit să te lase să îţi alegi ce fel de taxi vrei, prin afară aşa e, de la aparat poţi să ceri un taxi ,,normal", unul cu portbagaj mare sau o dubiţă de 8+1 locuri, în funcţie de nevoie. Iar la aparate ar trebui ca, atunci când ţi se spune în cât timp îţi vine taxiul, să poţi să anulezi comanda dacă nu îţi convine. Acum, după ce dai click pe o firmă, imediat îţi iese bonul... dacă scrie juma' de oră, mai încerci o dată, numai că nefericitul de la firma de taxi vine la comandă (şi pleacă gol).
zzz
11 Apr 09:47
+0
VOTURI
-0
investiti in masini, educati isoferii, eliminati smecherii din taximetrie si nu e nici o prb. nu va vaitati ca nu va lasa sa furati in continuare pasagerii .. .ca asta faceti....

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE