Culmea monopolului: primăriile, mult mai prompte ca Enel



De mai bine de jumătate de an mă lupt cu Enelul să recapăt iluminatul public la mine pe stradă. Singurul lucru pe care l-am obţinut până acum, eu şi vecinii mei, a fost să aflăm că de vină este Enel, care nu repară un cablu secţionat, şi nu Luxten, compania de iluminat stradal făcând şi ea plângeri degeaba către Enel. Răspunsul companiei italieneşti a fost doar că "se va repara, când va fi timp". Asta era în urmă cu jumătate de an şi am mai scris despre asta în diverse ocazii.

Cum calitatea mea de cetăţean al oraşului de la care îşi iau banii nu părea să îi impresioneze, am decis să angrenez în lupta locuitorilor străzii mele şi primăria. Era, în acelaşi timp, o ocazie pentru un experiment util B365.ro: dacă şi în cât timp răspund primăriile petiţiilor adresate de cetăţeni pe site. Am scris deci un mesaj către Primăria Sectorului 1, ca orice cetăţean cu o problemă de rezolvat. Culmea, spre mirarea mea, convinsă că autorităţile vor fi la fel de nesimţite ca Enelul, Primăria de sector a răspuns, ba chiar destul de rapid: nu este de competenţa lor, dar au înaintat petiţia la serviciul din Primăria Municipiului Bucureşti care se ocupă de iluminatul stradal.

Din nou spre uimirea mea, Primăria Municipiului Bucureşti a răspuns peste doar o săptămână, transmiţându-mi mesajul adresat de Direcţia Utilităţi Publice, Serviciul Iluminat Public Stradal, Monumental si Arhitectural, directorului Enel, din care citez:

Stimate Domnule Director,



Vă aducem la cunoştinţă că în urma sesizării doamnei Laura Cernahoschi cu domiciliul în strada xxxxxxxx,sector 1 referitoare la disfuncţionalităţi ale iluminatului public la adresa menţionată , verificate de către  către operatorul S.C. Luxten Lighting Company S.A., s-au constatat defecţiuni în reţeaua de distribuţie a energiei electrice  aflată în gestiunea S.C. Enel Distribuţie Muntenia S.A., fapt comunicat către S.C.Enel  cu adresele Luxten  nr.11893/16.12.2010 şi 207/22.02.2011.



Având în vedere că asigurarea unui serviciu de iluminat public corespunzător reprezintă o prioritate pentru Primăria Municipiului Bucureşti,  vă rugăm să dispuneţi de urgenţă măsurile ce se impun pentru restabilirea alimentării cu energie electrică în vederea repunerii în funcţiune în cel mai scurt timp a iluminatului public din această zonă, astfel încât să nu fie periclitată securitatea cetăţenilor şi siguranţa circulaţiei şi a se preîntâmpina producerea unor fapte antisociale.



De asemenea, vă rugăm ca măsurile dispuse cu precizarea termenului de rezolvare a disfuncţionalităţii să fie transmise Direcţiei Utilităţi Publice-Serviciul de Iluminat Public Stradal, Monumental şi Arhitectural  cât şi petentului.



Răspunsul Primăriei datează din 27 mai. Au trecut deci peste două săptămâni. Petentul, adică eu, n-a primit niciun răspuns de la Enel. Aştept. Și mă voi adresa şi altor instituţii. Să vedem, are oare cetăţeanul vreun drept în lupta cu companiile care deţin monopolul pe domeniul lor?


Etichete: companii, Enel, promo

0/0 COMENTARII
Cristian Apetrei
15 Jun 14:44
+0
VOTURI
-0

Cred ca este cel mai bun exemplu de ce primariile de sector ar trebui sa functioneze in continuare. Eu nu inteleg de ce Elena Udrea vrea sa instaureze haosul in Bucuresti , chiar atat de avida dupa bani e?

Mihai Baciu
15 Jun 14:21
+0
VOTURI
-0

Apropo de promptitudinea Primariilor de sector, asta este inca un motiv in plus pentru care acestea nu trebuie desfiintate. Primariile de sector se descurca mult mai bine in gestionarea propriului sector decat ar face-o Primaria Generala cu intreg municipiul.

Dux
15 Jun 09:20
+0
VOTURI
-0

Raspunsul este tip. Acelasi lucru si exact acelasi raspuns (identic) in S6 la cel putin 3 reclamatii. Situatia este nerezolvata de aproape 2 ani.

florin
14 Jun 22:05
+0
VOTURI
-0

e o coincidenta sau e strada T.S.??(cel putin acolo stau eu iar iluminatul lipseste din septembrie,de cand a intrat in renovare);muncitorii au spus ca nici nu va reporni,ca in cca 2 milenii se vor trage cablurile prin pamant. Eu cred ca au sectionat ceva cu utilajele si asa a ramad,de aia nu mai vad ei noaptea

8}̚>R4€h3Y5fol
14 Jun 22:25
+0
VOTURI
-0

Da, e chiar T.S. Ar trebui sa facem toti reclamatie. Voi reveni ce adresa de mail pentru reclamatii :)

8}̚>R4€h3Y5fol
15 Jun 08:35
+0
VOTURI
-0

Puteti sa va adresati la petitii@anrsc.ro si in Primaria Capitalei, la iluminat.public@yahoo.com

cypy
14 Jun 22:05
+0
VOTURI
-0

petitii@anrsc.ro

Alex
14 Jun 15:27
+0
VOTURI
-0

eu zic sa facem petitie pe facebook. pana acum s-au facut pentru incetarea abuzurilor fata de copii si impotriva foametei mondiale. foarte eficient facebook asta. facem si scrisoare domnului zuckerberg sa-i multumim.

Ioana Alexandra Ghinda
15 Jun 17:37
+0
VOTURI
-0

Petitiile pe facebook nu cred ca pot fi luate in considerare. In Romania, de curand, ne-a fost demonstrat ca nu conteaza nici macar o campanie stradala de strangere de semnaturi si ca gasca Basescu-Udrea conduce tara dupa bunul sau plac.

8}̚>R4€h3Y5fol
14 Jun 14:02
+0
VOTURI
-0

Multumesc de sugestie, am sa incerc.

ciprian181@yahoo.com
14 Jun 13:59
+0
VOTURI
-0

DACA TRIMITETI O PETITIE LA ANRE IN MAXIM O LUNA SE VA REPARA CABLUL, MAI MULT VA DURA PANA AJUNGE SESIZAREA SI SE INREGISTREAZA. CUM ISI IAU AMENDA SE SI APUCA DE TREABA AM EXPERIMENTAT DE 2 ORI SI A FUNCTIONAT

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE