Cum a umflat Primăria Capitalei lungimea pistelor de biciclete din București



Asociația OPTAR (Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania) a măsurat pistele de biciclete din teren și le-a comparat cu cele declarate pe hârtie de Primăria Capitalei. Rezultatele au fost uimitoare: Primăria a declarat piste chiar și de trei ori mai lungi decât în realitate, plătind, probabil, și pentru kilometrii virtuali de pistă. Mai mult, Primăria declară că a executat piste de biciclete acolo unde ele nu au existat niciodată - pe Calea Văcărești. 

Pista de biciclete de pe Bd. Uranus nu este corect facuta
Pista de biciclete de pe Bd. Uranus nu este corect făcută

La sfarsitul anului trecut, cu sprijinul domnului Catalin Campeanu, OPTAR a obtinut pentru prima data informatii legate de lungimea traseelor cu piste pentru biciclete din Bucuresti.

In document, la punctul nr 1, Administratia Strazilor Bucuresti a comunicat numarul de trasee cu piste pentru biciclisti.

"In baza contractului 179 / 27.06.2007 au fost executate 10 trasee.

In baza contractului 193 / 08.12.2009 au fost executate 28 trasee."

La punctul nr 2 din adresa din 05.12.2013, ASB a sustinut ca in baza contractului 179 s-au executat trasee in lungime totala de 68.64 km. Apoi, facand referire la contractul 193 se aminteste ca traseele executate au o lungime de 117.76 km.
"Printr-o analiza a cifrelor vehiculate de ASB, am constatat diferente majore dintre lungimile traseelor cu piste pentru biciclete si traseele rutiere." - anunță OPTAR.

De exemplu, ASB a receptionat, pe 30.09.2008, Traseul nr 1 despre care se afirma ca are lungimea de 12 km. De fapt, lungimea traseului trotuarului pe care a fost executata lucrarea are aproximativ 4.52 km. Aceeasi lungime a fost masurata si de organizatorii Maratonului International Bucuresti atunci cand s-a desfasurat concursul international din toamna lui 2013.

Din masuratori s-au constatat diferente intre lungimile majoritatii traseelor cu piste receptionate si lungimile drumurilor pe unde au fost trasate piste.

Astfel pe 05.12.2013, ASB a afirmat ca lungimea traselor cu piste pentru biciclete din Bucuresti ar avea o lungime de 186.4 km.

In fapt, din masuratori a reiesit faptul ca lungimea cailor de comunicatie pe care s-au marcat aceste trasee au 78.09 km

Din calculele asociatiei OPTAR, diferenta dintre totalitatea lungimilor traseelor comunicate de catre ASB si totalitatea lungimilor cailor de comunicatie pe care s-au trasat pistele este de 108.31 km.

Alte observatii

OPTAR a incercat, fara succes, sa identifice marcajele care ar fi trebui sa reprezinte o pista pentru biciclete pe Calea Vacaresti. Din cercetarile noastre, cetatenii nu-si amintesc ca aceasta lucrare sa se fi executat vreodata.

La punctul nr 3 din documentul emis de ASB in decembrie 2013, reiese ca cel putin 28 de trasee cu piste pentru biciclisti au fost receptionate ilegal deoarece acestea aveau deficiente.

La primul subpunct se pomeneste despre existenta obstacolelor pe traseele pistelor pentru biciclisti.

Conform Codului Rutier, administratorul de drum este obligat sa asigure viabilitatea drumului. Pistele pentru biciclete sunt drumuri publice iar ASB este administratorul acestor drumuri. In aceste conditii, ASB are obligatia sa inchida acele drumuri care nu sunt viabile.
Faptul ca a fost nevoie de interventia politiei pentru ca legea sa fie respectata arata faptul ca ASB a pus in pericol viata oamenilor deoarece s-a complacut doar in a constata faptul ca pe traseele cu piste de biciclisti nu se respecta legea.

Al doilea motiv (din lista transmisa de ASB) pentru care circulatia biciclistilor a fost oprita pe pistele periculoase este legat de faptul ca "bordurile trotuarelor nu sunt coborate".
In fapt, Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) a constatat ca aceasta situatie se regasea la toate traseele cu piste pentru biciclete din Bucuresti. Conform Codului Rutier, drumurile publice se executa conform normelor si avizelor. Iar avizele politiei rutiere prevedeau, printre altele, si coborarea bordurilor.

Faptul ca pistele pentru biciclete au fost receptionate fara ca aceste lucrari sa fie executate demonstreaza faptul ca prin receptia pistelor inainte ca lucrarile sa fie finalizate s-a comis o ilegalitate.
In 2013, cand s-au efectuat lucrari de coborare a bordurilor "prin forte proprii" s-a comis o alta ilegalitate de catre ASB, deoarece s-au cheltuit resursele institutiei pentru o lucrare aflata in garantie.

Pistele pentru biciclete au fost in garantie 2 ani de la momentul receptiei lucrarilor (15.09.2011)

Important de remarcat este faptul ca traseul cu piste pentru biciclete de pe Bulevardul Theodor Pallady nu a primit avizul politiei rutiere deoarece pista "nu asigura conditiile de

circulatie in siguranta". Cu toate acestea, ASB a receptionat aceasta lucrare ilegala si a platit-o cu toate ca avea cunostinta de faptul ca viata oamenilor este in pericol. Mai mult, asa cum reiese din informatia pusa la dispozitie de ASB, administratia locala a irosit resurse intr-o lucrare ilegala, coborand bordurile.

Situatia pistei ilegale de pe Bd Theodor Pallady era cunoscuta de catre ASB deoarece in 2012 a fost sanctionata contraventional pentru executarea pistei fara avizul obligatoriu al politiei.

In lista de motive, expusa de ASB, pentru care politia a solicitat inchiderea pistelor se gaseste si "lipsa stalpisorilor de protectie".

Asa cum s-a expus mai sus, ASB, in calitate de administrator al drumului, este obligata sa asigure viabilitatea drumului. Atunci cand un drum nu este viabil si pune in pericol viata sau integritatea oamenilor, administratorul de drum este obligat sa inchida drumul.

 

Etichete: Bucureşti, optar, piste de biciclete

0/2 COMENTARII
Oprescu
20 Jan 18:35
+0
VOTURI
-0
Vin vremuri grele, dosarele ma trag in puscarie, vine pensia, trebuie sa am si eu un banut deoparte. Fur si eu cu fiul meu cum putem prin prietenii lui pe care i am pus directori generali in primarie. DNA ul stie de ce..
Din "intelepciunea" lui fox
20 Jan 16:59
+0
VOTURI
-0
Hai, fox, vino sa ne spui ca biciclistii habar n-au de ei si ca de fapt Oprescu le-a facut prea multe. Ia sa mai taca si sa lase drumul liber automobilistilor.

Two wheels bad, four wheels good!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE