Cum ar fi arătat metroul bucureştean dacă nu ar fi fost Ceauşescu



Pe pagina de internet a Metrorex apare anul 1972 ca fiind momentul în care se decide înfiinţarea unei comisii ce va elabora propunerile concrete pentru construirea metroului, informează Economica.net. Însă, încă din anii '50, au fost propuse proiecte destul de detaliate referitoare la reţeaua de transport în comun din subteranul bucureştean.

VEZI AICI harta metroului din 1953 la dimensiune maximă

În anul 1953 a existat un “memoriu tehnic asupra construcţiei metroului în oraşul Bucureşti”. Încă de atunci exista Direcţiunea Generală a Metroului Bucureşti din cadrul Ministerului Căilor Ferate de la acea vreme.

Pentru prima fază a metroului, din cele trei etape care au existat, s-au luat în calcul patru linii. Pentru început, acestea legau centrul oraşului de zonele de est, vest şi nord şi urmau să fie parte ale celor patru magistrale diametrale - principiu preluat de la metroul din Moscova.

Primele patru linii din faza I de dezvoltare a metroului urmau să asigure transportul bucureştenilor, în subteran, de la Cişmigiu la Uzinele 23 August, actuala Faur, de la Cişmigiu la Griviţa Roşie, în zona actualei pieţe Chibrit, de la Casa Scânteii (Piaţa Presei) la Piaţa N. Bălcescu (Piaţa Universitatăţii), şi de la Cişmigiu la Fabrica Gheorghe Gheorghiu Dej (fosta APACA, în zona actualei staţii de metrou Politehnica).

Cele patru magistrale propuse în memorandumul din 1953 însumau 49 de staţii şi aveau o lungime totală de aproape 46 km. Dacă s-ar fi respectat planul propus cu 20 de ani înainte de mandatul lui Nicolae Ceauşescu, ar fi avut acces la metrou şi locuitorii zonelor Văcăreşti, Pieţei Presei, cartierele Colentina, Progresul, Rahova şi Antiaeriană.

Mai multe, pe economica.net

Etichete: Bucureşti, ceauşescu, constructie, metrou, promo, subteran

0/0 COMENTARII
youngster
23 Jun 01:28
+0
VOTURI
-0

M-am uitat la aproape toate comentariile, pro-contra, comunism-monarhie, etc. Banuiesc ca adevarul este undeva la mijloc, adica nu era nici chiar atat de bine cum vor unii sa portretizeze (comunism-monarhie) dar nici chiar asa de rau !

Totusi ceea nu va aici, este dorinta de a face ceva ACUM in PREZENT ...

Toti sunt "istorici" de mare clasa, toti se uita in spate si logic nu vad nici cei in jurul lor si in nici un caz ce-i asteapta in fata.

Bun, daca pe vremea monarhiei s-au facut lucruri bune, pe vremea comunismului la fel, acum de ce nu se mai fac atat de multe lucruri ??

Sa fie oare faptul ca romanul asteapta sa se faca ?? Adica asa din aer sa apara lucrul facut gata ?! Eu cred ca da !

In loc sa ne plangem de mila si sa plangem dupa vremurile pe care nu le-am apucat niciodata (majoritatea comentatorilor sunt de 20 (si ceva) de ani); asa ca nu vad rostul acestor contraziceri si polemici.

Folositi-va toata energia in a ajuta TARA NOASTRA a tuturor, a fiecaruia dintre noi, adica ROMANIA, sa se ridice, sa se scuture la fund si sa mearga inainte !!!

Fiti mai fixati in prezent decat in trecut fratilor, ca altfel o sa pierdeti viitorul ... a spus odata un mare om.

andu
03 Jun 19:30
+0
VOTURI
-0

in epoca Ceausescu era o vorba:

- daca am avea si ce manca,

ar fi ca in razboi

Catalin
03 Jun 05:24
+0
VOTURI
-0

Incredibil cati comunisti cu minte ingusta mai sunt si pe site-urile astea. Romania interbelica, cea necondusa de comunisti a fost cea mai infloritoare perioada pentru tara. Tot avantul luat a fost terminat de razboi si apoi de comunisti. De ce se crede ca o guvernare democrata sau o monarhie constitutionala (cum aveam inainte de razboi) nu ar fi facut aceleasi lucruri dar intr-un mod mai rational? Stiu, comunismul a fost inevitabil dar a facut infinit mai mult rau tarii decat bine. Indoctrinarea voastra cu cat de mult "duduia economia" atunci este un exemplu de cum poti sa manipulezi un popor intr-un mod perfid.

Oana
03 Jun 01:28
+0
VOTURI
-0

Sunt foarte multi care il regreta pe Ceausescu, insa cred ca trebuie sa avem o perspectiva mai globala. Ceea ce Nicolae Ceausescu a facut a fost implementarea unor masuri sociale si economice impuse de Moscova in tot blocul de est.



Ceausescu a facut cel mai putin din toata Europa de Est, apartamentele au cea mai mica suprafata medie, cladirile sunt cele mai urate din zona. Comparati cu ce s-a facut in Ungaria, in Ucraina, in Polonia. Regimul Ceausescu a fost un regim extrem de corup si complet ne-viabil economic.

SARC
02 Jun 21:22
+0
VOTURI
-0

Perioada comunista a fost cel mai mare rau al tarii si totusi vad multi nostalgici... Si ne mai miram de ce exista atatia hoti. S-a furat inainte de '89 ca in codru de la stat, dar nu conta, ca nu era al lor, asa se intampla si acum. Nu e nicio diferenta, avem aceeasi mentalitate. Cautam un loc caldutz de munca la stat, o ciupeala, o mica spaga, treaba merge.

Of, of, of !
02 Jun 21:49
+0
VOTURI
-0

Te-ai nascut ieri si dai verdicte... Perioada comunista a fost... perioada de cea mai mare inflorire a acestei tari.

Daca ai fi prins primii ani dupa 45, ai intelege !

Eu i-am prins pe cei dupa 54 !

La tara romanii foloseau opaitzul, ca sursa de lumina, cine avea lampa de gaz era deja boier !

Bucurestiul, era mai putin de un sfert din ceea ce este astazi.

Aveam curent electric, piatra cubica si tranvaie mai ales in centrul orasului !

De-ai fi vazut cum arata zona hotelului Intercontinental sau cea a pietei Obor, poate ai intelege !

Daca nu poti sa intelegi ca am trait 20 de ani taind din taierea a ceea ce am facut noi in aceea perioada, nu poti pricepe nimic si mai mult, ne dispretuiesti... munca !

Ceausescu nu a facut decat ceea ce ar trebui sa faca orice conducator: a facut impreuna cu specialistii planuri de dezvoltare pe care le-a pus in aplicare cu NOI !

S-a furat si inainte, dar infinit mai putin, pt simplul motiv, ca atunci HOTII erau prinsi si plateau. Acum hotii ajung la PUTERE si-si bat joc de noi cei multi...

Ce fel de tara e aceea care a trimes in pribagie, pt un codru de paine, 4 miloane de oameni ?

Esti mic, esti sarac cu duhul sau esti dintre cei ce ne-au furat si ne fura ceas de ceas, secunda de secunda !

PS Este oare intamplator in Realitatea trece cu vederea una dintre cele mai importante stiri ale momentului: furtul a zeci de miliarde de euroi prin returnari ilegale de TVA, activitate in care este partas chiar patronul Realitatii ?

Dana
02 Jun 22:30
+0
VOTURI
-0

Gresesti, SARC, - in perioada comunista exista o lege care se referea la furturile din avutul statului (sau obstesc cum se spunea inainte). Stii ce pedepse primeau cei care erau prinsi furind de la stat (si nu erau putini), ? se mergea pina la condamnari cu moartea (vezi cazul Stefanescu). Este adevarat ca au existat nomenclaturistii care si-au umplut buzunarele, dar erau f.f.f. putini. Si se muncea pe vremea comunistilor. Cine nu avea loc de munca era trimes putin la racoare pt.6 luni (Era Legea 253), toti aveau locuri de munca, sigure, un salariu sigur, - asa ca mi termina cu astfel de comentarii daca nu stii despre ce este vorba. Ca sa critici numai pe ce ai auzit este f.usor. Trebuia sa traiesti in acele vremuri ca sa poti face o comparatie cu ce este acum.Nu este vorba de nostalgie, este o realitate.

viorel
02 Jun 20:53
+0
VOTURI
-0

N.Ceausescu NU a construit nimic

era ocupat cu discursuri -vorbe-

si vizite prin toata lumea,

pe cheltuiala noastra !

esteban
02 Jun 20:05
+0
VOTURI
-0

nu jigni,

ca doar nu suntem sclavi, cu frica de bici

Cea..

un dictator ce a ucis nii de romani capabili

MarinE
02 Jun 17:46
+0
VOTURI
-0

Doamne, cam cati ani sa aiba cetateanul ce a scris tampeniile alea ?

Ar trebui sa stie ca in anii 50 jumatate din actualul Bucuresti nu exista !!!!

Ar trebui sa se stie ca doar o f mica parte din Bucuresti, zona centrala era pavata cu piatra cubica, iar restul era pavata cu piatra de rau !

Nu existau decat cateva linii de tranvaie, troleibuze zero si niste autobuze ce aminteau mai mult de camioane decat de asa ceva ...

Am locuit in zona 13 Septembrie si in acei ani, faceam concurs cu cei de varsta mea, care stia mai bine cui apartineau masinile ce treceau pe strada !

In perimetrul a ceea ce e acu Drumul Taberii mergeam cu tatal meu la vanatoare de ierpuri !

Cat despre realizarea Metroului, ca om ce am lucrat la Intreprinderea Metrou, mijloacele tehnice ce existau in anii 50 nu ar fi putut face fata la problemele tehnice cu care s-au confruntat inginerii nostrii si in special raurile si chiar lacurile subterane de apa, care, cu toate ca existau pe traseul de lucru pompe din 50 in 50 de metri, ne faceau surprize goraznice, in sensul ca nu o data scutul ajungea sa dea cep la o mare de apa si in cateva minute tot tunelul ajungea sa aiba apa de un metru...

Si nu in ultimul rand, ar trebui sa spuneti ca daca s-ar fi respectat planificarea din 89 acum aveam sapte linii mediane si trei centuri terminate, ceea ce insemna atat Drumul Taberii, cat si Colentina, Pantelimon, etc.

Planurile constructiei metroului puteau fi vazute de orice bucurestean, ca se aflau la parterul primariei Capitalei !

contrariat
02 Jun 16:29
+0
VOTURI
-0

toti comentaristii de aici sunteti de doi lei si va credeti destepti. ar trebui sa vi se interzica accesul la internet doar pentru simplul motiv ca spuneti numai aberatii...

nicusor
02 Jun 12:19
+0
VOTURI
-0

Daca nu il facea CEAUSESCU il fecea iliescu ion fostul presedinte care a demonstrat cum se poate distruge economia unei tari, adica a ROMANIEI.

flo
02 Jun 11:39
+0
VOTURI
-0

Daca nu ar fi fost Ceuasescu metroul bucurestean ar fi ramas la stadiul de desene pe hartie, planuri si schite. Ceausescu a fost singurul Presedinte al Romaniei care si-a dat seama ca romanul nu munceste decat de frica. Daca il lasi de capul lui romanul nu viseaza decat gratare, cefe, shaworma, mult- muuuult alcool si viata de puturos. Sa nu care cumva sa munceasca. Asa ca ar trebui sa fim recunoscatori lui Ceausescu pentru ca avem metrou. Daca nu era el si acum mergeam cu bicicleta pe ulite, ca asa arata Bucurestiul inainte. 90% din cladirile din Romania sunt construite pe vremea lui. Dupa moartea lui s-au construit numai mall-uri, hypermarketuri si cladiri de birouri, ca romanii vor toti sa fie sefi, la birou. Pamantul sta parloaga in Romania si noi mancam patrunjel din Turcia, cartofi din Egipt si rosii din Iordania.

razz
02 Jun 14:44
+0
VOTURI
-0

Foarte bine zis, BRAVO !

Sorina Gabriela
02 Jun 15:12
+0
VOTURI
-0

ai mare dreptate!

Tudor
02 Jun 18:18
+0
VOTURI
-0

Acele blocuri de care zici, au fost construite pe sanatatea si batjocura oamenilor de rand. Plus ca arata mizeribil, nu au nici o arhitectura si au fost darmate cladiri vechi, vestigii, biserici pentru miseriile astea. In sud si est orasele mai au putine cladiri vechi, fata de cele din centru si vest. Faceti o comparatie intre cartierele vechi si cele noi comuniste pline de ghetouri.

Daca nu era Ceausescu poate unele chestii nu se faceau, dar se faceau mult mai multe cu respect fata de om. Germania, Franta si altele sunt peste noi la toate capitolele si nu a trebuit sa fie dictatura. Ganditi-va cati au murit la canal. Aveti o gandire de doi lei, comunisti imputiti.

pipi
02 Jun 22:11
+0
VOTURI
-0

Riguros exact. Impotriva adevarului nu sunt argumente!

little_angel
02 Jun 08:21
+0
VOTURI
-0

Si daca nu ar fi fost asasinat Ceausescu, am fi avut acelasi acces la metrou - Văcăreşti, Pieţei Presei, cartierele Colentina, Progresul, Rahova și Antiaeriană.Văcăreşti, Pieţei Presei, cartierele Colentina, Progresul, Rahova și Antiaeriană- de cel putin 15 ani.....

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE