Cum arată ACUM Pasajul de la Piaţa Presei Libere. GALERIE FOTO



Lucrările la pasajul de la Piaţa Presei Libere avansează vizibil. S-au turnat deja pereții de susținere ai pasajului rutier de la Piața Presei şi dala de acoperire a acestuia. Pasajul Piaţa Presei Libere ar trebui să fie gata în primăvara acestui an.

Lucrările la Pasajul subteran Piaţa Presei Libere au fost demarate în martie 2014, iar în primăvara acestui an pasajul ar trebui să fie gata.

Potrivit utilizatorului Chevic, care a postat imagini de la pasajul Piaţa Presei Libere pe forummetrouusor.com, lucrările au intrat în linie dreaptă. Astfel, pe Bd. Mărăşti se lucrează la finalizarea pereţilor mulaţi, iar apoi, după întărirea planşeului pe Şos. Kiseleff, se va face joncţiunea între cele două ramuri Şos. Bucureşti-Ploieşti şi Şos. Kiseleff şi se va începe acoperirea pereţilor mulaţi.

Ion Dedu, șeful Direcției de Infrastructură și Transporturi, a anunţat, în prima săptămână a lunii februarie, că s-a încheiat turnarea pereților de susținere ai pasajului rutier de la Piața Presei. De asemenea, tot atunci a fost turnată dala de acoperire a pasajului, în proporție de 90%.

Datorită vremii favorabile constructorii au putut trece și la lucrările de excavații, atât pe rampele de intrare în pasaj, cât și sub dala de acoperire, potrivit lui Dedu.

"Sperăm ca până la sfârşitul acestei luni, începutul lunii martie, să se încheie tot ceea ce înseamnă structură de rezistenţă şi să se înceapă, practic, lucrările de realizare a carosabilului în interiorul pasajului, dar şi refacerea carosabilului deasupra şi lucrările de finisaje, respectiv partea de carosabil în interior şi acoperirea pereţilor care vor cămăşui aceşti pereţi mulaţi", a declarat, anterior, Ion Dedu, la Bucureşti FM.

A fost realizată, aproape în totalitate, și structura de rezistență a pasajului pietonal care va subtraversa Șoseaua Kiseleff, asigurând legătura între terminalul RATB și Parcul Herăstrău.

Ritmul accelerat în care se desfășoară lucrările va permite finalizarea lucrării în perioada aprilie-mai, anul acesta, a mai spus şeful Direcţiei de Infrastructură.

Proiectul prevede construcţia unui pasaj rutier şi construcţia unui pasaj pietonal care va face legătura între Piaţa Presei Libere şi Parcul Herăstrău, pentru a facilita accesul călătorilor la mijloacele de transport în comun, dar şi scurtarea şi modernizarea pasajului pietonal existent. Astfel, din primăvară, bucureștenii vor putea traversa bulevardul Kiseleff din Capitală pe sub pământ prin intermediul a două pasaje pietonale subterane. Primul, care există deja și subtraversează acum bd. Kiseleff și Bd. Mărăști, va fi scurtat și modernizat, urmând a fi dotat cu lifturi și scări rulante.

Construcţia celui de-al doilea pasaj pietonal subteran a fost demarată la finele anului trecut. Acest pasaj va lega nodul de transport de la Piața Presei Libere (capăt tramvai 41) cu aleea ce desparte Berăria H de Hard Rock Cafe. Lucrările fac parte din proiectul pasajului de la Piața Presei Libere.

"Pasajul pietonal deja existent interferează cu viitorul pasaj rutier si atunci va fi scurtat. Practic va subtraversa doar bd. Kiseleff. În același timp, va fi și modernizat", a explicat, anterior, pentru B365.ro, Ion Dedu, director al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Lucrările la cele două pasaje pietonale ar trebui finalizate până în primăvara acestui an, când este termenul de finalizare pentru întreg proiectul pasajului rutier subteran de la Piața Presei Libere. Mai multe detalii AICI.

Reprezentanţii Apolodor, firma care execută lucrările, spun că pasajul rutier de la Casa Presei va prelua 1.700 de autovehicule pe oră, pe care le va distribui pe sensurile Mărăşti şi Bulevardul Kiseleff către Arcul de Triumf.

Întregul proiect va avea o lungime totală de 1.134 m. De asemenea, partea carosabilă va avea o lăţime de 8,8 metri pe pe ramura Kiseleff, unde vor exista două benzi, şi o lăţime de 5,5 metri pe ramura Mărăşti.

Potrivit proiectului, noul pasaj rutier va avea 700 de metri și va fi realizat pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff și bd. Mărăști. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, după Fântâna Miorita, din direcţia Ploieşti-Băneasa. Sub Piața Presei Libere, pasajul se va bifurca, șoferii având la dispoziție două ieșiri: pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers.

Pasajul de la Piaţa Presei Libere a fost aprobat în 2013, atunci când consilierii municipali au spus că trebuie construit un pasaj rutier în zona Pieţei Presei Libere pentru că că aici se întâlnesc fluxuri importante de vehicule şi pietoni, precum şi linii de transport public foarte aglomerate.

În total, potrivit primarului general Sorin Oprescu, Primăria Capitalei va investi 60 de milioane de lei fără TVA pentru proiectul care are ca scop fluidizarea traficului rutier din zona Pieţei Presei Libere. Proiectul a fost atribuit consorţiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare şi Infrastructura şi SC Consitrans SRL.

Etichete: lucrări, pasaj, Pasaj Piaţa Presei, Pasaj Piaţa Presei Libere, pasaj pietonal, pasaj subteran, realitatea, Sectorul 1

0/2 COMENTARII
Vic
26 feb 22:23
+0
VOTURI
-0
N-am vazut ceva mai idiot "gandit". Se face pe oi singura directie, ceea ce inseamna ca pe cealalta, de iesire din oras (si acces spre centrele comerciale, aeroport, etc) cozile si dopurile vor continua) si e complet impotriva bunului simt: cel ce vrea sa nearga inainte se asteapta sa ramane pe benzile din stanga - a doua si a treia, in schimb ei trebuie sa traga pe prima, ca si cand ar vrea sa faca virajul la dreapta. In plus, pentru virajul la dreapta (ca si pentrui mersul minainte) se poate opta si pentru trecerea pe la suprafata, ceea ce e o tampenie. Bani aruncati pe apa sambetei (si distrugerea a inca vreo 100 de copaci, zona din spatele Scanteii fiind si asa complet defrisata.
vlad
25 feb 10:52
+0
VOTURI
-0
Ok, deci mai trebuie doar asfaltat vreo 500-1000 metri de carosabil. Judecand dupa viteza de pe Liviu Rebreanu, in maxim 2 ani e gata.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h