Cum arată acum staţiile de metrou Academia Militară şi Tudor Vladimirescu.Când încep frezele să sape



În prezent, pe Magistrala 5 se lucrează la toate staţiile aferente tronsonului Râul Doamnei- Eroilor. Metrorex a publicat recent, pe site-ul dedicat Magistralei 5, noi imagini din interiorul staţiilor de metrou Academia Militară şi Tudor Vladimirescu, de pe tronsonul Râul Doamnei- Eroilor. 
Una din frezele destinate săpării tunelurilor de metrou va începe să lucreze la 15 septembrie, promite directorul Metrorex. 

În urmă cu câteva zile, Metrorex a publicat, pe site-ul oficial al Metrorex privind stadiul lucrărilor la Magistrala 5 de metrou, mai multe imagini din interiorul stațiilor Academia Militară şi Tudor Vladimirescu.

"În acest moment, pe şantierele deschise la Magistrala 5 se lucrează intens. Staţia Academia Militară (cea mai avansată din punct de vedere al execuţiei, întrucât de aici vor fi lansate cele două utilaje de excavat tunele - TBM-uri), este realizată în proporţie de 75%. Lucrările de bază ce se execută în acest moment sunt: turnarea pereţilor-casetă la primul nivel de la suprafaţă şi pregătirile finale pentru lansarea TBM-urilor (Tunnel Boring Machine). La staţia Tudor Vladimirescu este finalizat planşeul superior şi a început excavarea următorului nivel. În perioada imediat următoare, se preconizează pornirea celor două utilaje de executat tunele şi se estimează că la începutul anului 2015 structura staţiilor şi tunelelor va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este începutul anului 2016", au declarat reprezentanţii Metrorex, pentru B365.ro.

Cele două freze, care vor începe săpăturile în prima jumătate a lui septembrie, nu vor funcţiona concomitent. Prima freză sapă timp de două săptămâni şi apoi se opreşte şi-i urmează a doua. Cele două freze gigantice, denumite Varvara şi Filofteia, încep săpăturile la tunelul metroului de Drumul Taberei în 15 septembrie, potrivit directorulul Metrorex, Aurel Radu. Mai precis doar una dintre freze, încă nu se ştie care, va începe lucrările, cealaltă îi va urma exemplu, după o lună. „Acum se pregătesc frezele, sunt echipe din Germania şi Italia care fac munca de specialitate, pe 15 septembrie una din ele începe lucrul. Primul tunel se va săpa dinspre Academia Militară spre Orizont. În prezent, cele două freze sunt deja în subsol la viitoarea staţie de metrou Răzoare.

Compania a mai anunțat că utilajele pentru sapat tuneluri au fost supuse, până acum, unui amplu proces de montaj, alimentare cu energie electrica, revizie și probe, astfel încât acestea sunt pregătite în prezent pentru excavații. ”Demararea lucrărilor pentru execuția tunelelor se va realiza în prima jumătate a lunii septembrie. În acest moment se lucrează la toate cele zece stații și un depou, aferente tronsonului Râul Doamnei- Eroilor”, a precizat directorul general al Metroex, Aurel Radu, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Vezi aici stadiul lucrărilor la celelalte stații de metrou de pe Magistrala M5.

Primul tronson al magistralei 5 de metrou, care face legătura între Drumul Taberei şi Universitate, va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei.

La staţia Favorit lucrările sunt efectuate în special la interior, inclusiv în vestibul. Detalii despre stadiul acestei staţii găsiţi aici.

La mijlocul lunii august, pe site-ul Magistralei 5 au fost publicate imagini şi cu stadiul lucrărilor la staţia Valea Argeşului. La începutul lunii august, au fost publicate primele fotografii din depoul de metrou Valea Ialomiţei, de pe Magistrala 5. Fotografiile sunt disponibile aici.

În iulie s-au făcut lucrări la racordul spre staţia Romancierilor şi s-a demarat finalizarea lucrărilor la planşeul superior al staţiei Orizont. De asemenea, a fost realizată şi prima turnare de planşeu la staţia Romancierilor.

Recent, Ministerul Transporturilor a primit confirmarea că Metroul de Drumul Taberei a fost inclus în Programul Operaţional Sectorial pe Transport şi va primi fonduri europene nerambursabile.

Odată proiectul inclus pe POS-T (Programul Operaţional Sectorial pe Transport), statul poate finanţa direct lucrările, urmând să-şi deconteze banii de la Uniunea Europeană.

În total, este vorba de 4 miliarde de euro ce ar putea fi accesați, dacă autoritățile române își vor face treaba așa cum trebuie.

Şeful Metrorex: Compania nu a plătit niciodată conservarea lucrărilor

"Referitor la ştirile apărute în presă legate de stadiul lucrărilor la Magistrala 5 de metrou "Drumul Taberei-Pantelimon, Tronsonul Drumul Taberei - Universitate" compania Metrorex informează publicul că în acest moment se lucrează la toate staţiile aferente tronsonului Râul Doamnei- Eroilor", a anunţat Metrorex, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a mai anunţat recent că Metrorex S.A nu a plătit niciodată şi nu plăteşte conservarea lucrărilor pentru Metroul din Drumul Taberei deoarece acestea nu au fost niciodată sistate. Asta contrar dezvăluirilor din presă, conform cărora statul român ar plăti zilnic 100.000 de euro pentru conservare.

La aproape şase luni de când B365.ro dezvăluia că lucrările la metrou s-au oprit, iar "cârtiţele" gigant care trebuiau să sape tunele zac în subteran pe o chirie uriaşă, directorul general al Metrorex Aurel Radu a făcut, printr-un comunicat de presă, mai multe precizări în acest sens. Acesta a afirmat că "Metrorex S.A nu a plătit niciodată şi nu plăteşte conservarea lucrărilor deoarece acestea nu au fost niciodată sistate" şi că în prezent se lucrează la toate cele zece staţii, plus un depou, aferente Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei. 

De asemenea, în comunicatul semnat de Aurel Radu se afirmă că "Metrorex plăteşte doar metrii de tunel executat. Utilajele pentru săpat tuneluri (TMB) sunt proprietatea executantului şi nu au generat costuri pentru Metrorex, respectiv Statul Român. Acestea, ca şi toate instalaţiile aferente execuţiei tunelelor nu produc costuri suplimentare".

Restricţii de trafic în Drumul Taberei

Între timp, din cauza lucrărilor la magistrala 5 de metrou, circulaţia în Drumul Taberei a fost restricţionată pe anumite porţiuni. Restricţiile sunt valabile până la jumătatea lunii septembrie. 

Astfel, până pe data de 16 septembrie 2013, sunt aplicate restricţii de circulaţie cu devierea traficului rutier pe Bd. Drumul Taberei, între Bd. Vasile Milea şi strada Lt. Nicolae Găină, pentru execuţia lucrărilor în zona staţiei de metrou Orizont, informează Brigada Rutieră a Capitalei.

Circulaţia pe Bd. Drumul Taberei în zona staţiei Orizont se desfăşoară astfel:

- Pe sensul de mers dinspre Bd. Vasile Milea spre strada Lt. Nicolae Găină circulaţia se realizează pe două benzi, de-o parte şi de alta a staţiei de metrou Orizont prin asigurarea unei benzi dedicată numai accesului auto cu lăţimea de 3,5 metri, iar cealaltă dedicată accesului auto şi troleibuzelor cu lăţimea de 3 metri.

- Pe sensul de mers dinspre strada Lt. Nicolae Găină spre Bd. Vasile Milea circulaţia se realizează pe o singură bandă dedicată accesului auto şi troleibuzelor, cu o lăţime de 3 metri.

Poliţiştii recomandă şoferilor următoarele rute ocolitoare:

- Piaţa Răzoare – bd. Timişoara – str. Mihaela Ruxandra Marcu / str. Sibiu /str. Braşov – bd. Drumul Taberei

- Drumul Sării – str. Lt. Col. Constantin Marinescu – str. Sibiu – bd. Drumul Taberei.

Etichete: academia militara, Drumul Taberei, lucrări metrou Drumul Taberei, magistrala 5, Metrorex, metrou drumul taberei, metrou Magistrala 5, realitatea, statia tudor vladimirescu

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE