Cum arată Depoul Ciurel, primul depou de metrou din Bucureşti. GALERIE FOTO



Sub stadionul de rugby al Metrorex se află Depoul Ciurel, primul depou de metrou din Capitală. Construit în 1977, Depoul Ciurel este folosit şi în prezent. Dacă înainte de aici plecau sau se retrăgeau primele trenuri de metrou care au circulat cu călători, acum aici se asigură curăţarea şi mentenanţa trenurilor de metrou.

Primul depoul al reţelei de metrou se află în apropierea fostelor Uzine Semănătoarea. Construit în totalitate în subteran, acest depou a beneficiat de o linie de legătură cu calea ferată, prin intermediul Gării Cotroceni, linie care acum este dezafectată.

În urmă cu 35 de ani, pe 19 noiembrie, când a fost pus în funcţiune primul tronson de metrou, de aici veneau şi tot aici se retrăgeau trenurile de metrou. Între timp, Depoul Ciurel a fost modernizat, are şi o staţie de epurare, iar acum aici se asigură curăţarea, repararea şi mentenanţa trenurilor de metrou.

Primul tronson de metrou al Magistralei I, cu o lungime de 8,1 Km, pe distanţa Semănătoarea – Timpuri Noi, a fost pus în funcţiune pe 16 noiembrie 1979. Trei zile mai târziu, din Depoul Ciurel a plecat în staţia Semănătoarea primul tren de metrou care a primit călători. Primele şase staţii de metrou construite au fost Semănătoarea (actuala Petrache Poenaru), Grozăveşti, Eroilor, Izvor, Piaţa Unirii şi Timpuri Noi. Până la data de 19 decembrie 1979, când s-a tăiat oficial panglica de începere a exploatării metroului, metroul a funcţionat cu calători fiind singurul metrou care în perioada de probe a funcţionat cu călători.

Inaugurarea primului tronson de metrou (Foto: Muzeul de Arhivă)

Metroul din Bucureşti, locul 2 în lume, în funcţie de ritmul de construcţie

Ulterior au fost construite alte tronsoane de metrou, care au fost puse în funcţiune etapizat. În prima etapă a lucrărilor, ritmul de construcţie a fost de 2 km pe an, dar, pentru o lucrare efectuată în premieră pe ţară, constituia un ritm bun. Apoi, ritmul de construcţie s-a dublat la 4 km pe an şi a rămas la acelaşi nivel până la încheierea lucrărilor şi la ultima magistrală. Acest ritm de construcţie era mult mai bun decât media înregistrată pe glob. Doar metroul din capitala Mexicului a reuşit să atingă un ritm superior, de 5,5 km pe an.

Potrivit statisticii întocmite pe plan mondial la sfârşitul lui 1989, în Bucureşti s-au executat 60 km de metrou, în perioada 1975 - 1989.

Vezi aici: Cum s-a construit metroul din Bucureşti

              Cum ar fi arătat metroul bucureştean dacă s-ar fi făcut după planurile de la începutul secolului XX

Etichete: depou metrou, lucrari metrou bucuresti, magistrala 1, Metrorex, metrou, metrou bucuresti, Nicolae Ceausescu, realitatea

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE