Cum arată PISTELE de BICICLETE din Capitală: Pista de pe Pantelimon este prost gândită FOTO



Teoretic, în Capitală sunt peste 122 de kilometri de piste pentru biciclete. Cu toate acestea, peste 100 au fost declaraţi ilegali de Brigada Rutieră deoarece pun în pericol viaţa bicicliştilor şi a pietonilor deopotrivă, după ce Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti a pornit o iniţiativă în urmă cu câţiva ani. Chiar şi aşa, până şi unele dintre cele create recent sunt deficitare, cum ar fi pista de pe Şoseaua Pantelimon. Restul au rămas în paragină, cu toate că Primăria Bucureşti cheltuise în 2012 aproximativ 11 milioane de euro pentru construirea lor, adică peste 150.000 de euro pentru fiecare kilometru de pistă. 

UPDATE 15.00 Un reprezentant al Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti (CBB) a transmis B365.ro un răspuns la cerere al Poliţiei Capitalei cu privire la siuaţia pistelor de biciclete din Bucureşti în prezent. 

Astfel, singurele piste deschise legal sunt următoarele: Bulevardul Aviatorilor, Bulevardul Mareşal Prezan, Strada Berzei şi Strada Buzeşti, Calea Victoriei, între Piaţa Victoriei şi Bulevardul Regina Elisabeta, Bulevardul Liviu Rebreanu, între Bulevardul Camil Ressu şi Nicolae Grigorescu. 

Bucureştenii care aleg să folosească bicicleta drept principal mijloc de transport au de înfruntat în Capitală numeroase obstacole în drumul lor: de la pietoni care nu ţin cont de faptul că există un spaţiu pe trotuar destinat exclusiv bicicliştilor, până la şoferi care parchează peste aceste marcaje sau vânzători ambulanţi ce îşi aleg drept loc de expunere al mărfii fix banda de biciclete.

Chiar dacă Primăria Bucureşti a investit masiv în crearea unor piste de biciclete la nivel european, lucrările au fost făcute de mântuială pe sume cu adevărat astronomice. Mai mult, fostul primar Sorin Oprescu a insistat mereu că bicicliștii nu fac parte din traficul urban, iar aceștia trebuie să fie asimilați pietonilor. 

Cu toate acestea, conform specialiştilor, lipsa unor cifre oficiale și concrete referitoare la numărul bicicliștilor din orașele din România, şi în special din Bucureşti, pare să fie principalul motiv pentru care investițiile într-o infrastructură adecvată pentru bicicliștii urbani din România întârzie să apară. Mai mult, Institutul Național de Statistică (INS) nu deține niciun fel de cifre referitoare la câți români folosesc bicicleta ca mijloc alternativ de transport în mediul urban.

În prezent, numeroase piste de biciclete din Capitală sunt dezafectate sau impracticabile. De asemenea, cele create recent, cum ar fi pista de biciclete din Pantelimon, nemulţumesc în continuare pe cei care le folosesc. Organizaţia Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti (CBB) recunoaşte că de-a lungul timpului au existat foarte multe decizii bizare din partea autorităţilor atunci când a venit vorba de construcţia unor piste de biciclete adecvate. 

"Au fost foarte multe ciudăţenii care sperăm să nu se mai repete. Istoric, ar fi cele de aici, care îţi arată că am stat prost rău de tot, chiar şi la nivel mondial: 

Bine că am reuşit să le desfiinţăm: CBB a iniţiat acum câţiva ani desfiinţarea. La cererea noastră, după ce le-am măsurat şi răs-verificat, Poliţia "s-a sesizat" şi le-a desfiinţat din punct de vedere legal.

În ceea ce priveşte prezentul, putem spune clar că şi pista de pe Pantelimon este prost gândită şi periculoasă de-a dreptul. Merită o nominalizare pentru că este dovada faptului că autorităţile continuă să facă greşeli flagrante, pe banii noştri, care ne pot pune chiar şi viaţa în pericol. PS: Nu e viziunea întregii comunităţi, nu am făcut un sondaj", a explicat pentru B365.ro Bogdan din CBB.

Exemple de piste de biciclete deficitare din Bucureşti se găsesc la tot pasul. Cu toate acestea, cel mai elcovent exemplu pare să fie copacul din mijlocul unei piste de biciclete aflată în jurul Palatului Parlamentului. Mai mult, pe copac, muncitorii au vopsit o săgeată albă prin care să semnaleze că acest traseu este destinat bicicliştilor. 

De asemenea, nici bulevardul Kiseleff nu este ferit de piste de biciclete stricate. Marcajul portocaliu, lipit direct pe trotuar, s-a dezlipit în foarte multe locuri. 

O altă zona, de mare interes, o reprezintă Piaţa Victoriei. Aici, chiar în faţa Senatului, lângă una dintre ieşirile de la metrou, a fost montat un grilaj pentru parcat biciclete chiar peste pistă. 

De asemenea, în Piaţa Iancului, vânzătorii ambulanţi şi-au montat tarabele peste pistele de biciclete, iar şoferii parchează maşinile pe unde apucă, incomodând bicicliştii. 

Nici Sectorul 3 nu scapă de astfel de piste jalnice. Aici, marcajele au disparut de mult şi au rămas doar urmele unor investiţii de sute de mii de euro. 

Nu în ultimul rând, pista de biciclete de pe Şoseaua Pantelimon este deosebit de îngustă şi de întortocheată, cu toate că a fost dată în folosinţă destul de recent. Mai mult, şoferii parchează maşinile chiar peste ea, iar pietonii o folosesc în mod expres. De cele mai multe ori, bicicliştii aleg să meargă pe şosea, în loc să folosească mica bandă destinată lor.

"Să vezi dimineaţa cum este pe aici. La 8 dimineaţa toţi parchează maşinile peste pistă şi nu poţi trece. Trebuie să sar pur şi simplu cu bicicleta de pe trotuar, este haos", a declarat un biciclist oprit la semafor. 

În luna iunie, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Cristiana Pașca Palmer, a declarat că ministerul a pus la dispoziția Primăriei Capitalei circa 10 milioane de euro pentru realizarea infrastructurii de deplasare cu bicicleta, însă "lucrările nu au început nici astăzi".

"Știți foarte bine că Ministerul Mediului a pus la dispoziția Primăriei Capitalei circa 10 milioane de euro pentru realizarea infrastructurii de deplasare cu bicicleta. Acești bani acoperă peste 60% din necesarul pentru București, ceea ce nu e puțin deloc. Din păcate, deși sumele sunt la dispoziția Primăriei încă din 2014, lucrările nu au început nici astăzi.

Apoi, mărturisesc că, având în vedere preocuparea intensă pentru mediu existentă în majoritatea statelor europene, și faptul că în secolul al 21-lea nu mai putem continua cu 'business as usual' să ignorăm nevoile reale de a avea orașe inteligente și verzi care să asigure confort și un mediu curat pentru cetățenii săi, mă așteptam ca și pentru campania electorală de alegere a unei noi conduceri administrative a Capitalei, tema de mediu să fie foarte prezentă și intens dezbătută.

Nu putem vorbi de un București modern, conectat la realitatea contemporană fără a lua în calcul provocările din ce în ce mai mari de mediu, și rezolvarea lor, fără de care nu se poate asigura un trai decent, civilizat, sănătos și confortabil pentru bucureșteni", a spus Palmer.

Etichete: piste bicicleta, piste biciclete bucuresti, piste bucuresti, piste de biciclete, stare piste de biciclete

0/2 COMENTARII
Gabriela Petrescu
19 Jun 06:19
+0
VOTURI
-0
Rog insistent a fi luata serios in discutie si situatia pietonilor. De altfel chiar UNELE DINTRE fotografiile inserate articolului evidentiaza ELIMINAREA oricarui spatiu destinat PIETONILOR. Uriasa investitie a Primariei General dar mai ales lipsa cadrului legal necesar nu au facut decat sa instituie accesul HAOTIC al biciclistilor pe orice trotuar cat si pe carosabil ori trecere de pietoni, in orice sens, fie ca exista sau nu marcaje.
Mihai
17 Jun 09:34
+0
VOTURI
-0
Unde e politia?
Politia da din umeri, sunt incompetent, lenes, corupt sau….. La fel cu parcare pe trotuar: e ilegal (cod rutier, art 72 al 7). Dar…… trist si rusinos!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h