Ce au şi ce nu au voie să-ţi facă bodyguarzii supermagazinelor: de la control la reţinere



Mulţi bucureşteni au fost percheziţionaţi, măcar o dată, de angajaţii supermarketurilor şi hipermarketurilor sau au fost martorii unei astfel de măsuri ”de securitate”. Dintre aceştia, probabil că puţini au ripostat împotriva acestei măsuri abuzive. Fie pentru că nu erau conştienţi că se pot opune percheziţiei, fie pentru că le era teamă de paznici sau voiau să demonstreze că nu au furat nimic, mulţi români le-au permis angajaţilor magazinelor să le controleze genţile sau chiar să apeleze la percheziţia corporală.

Cum ajung cumpărătorii bătaia de joc a angajaţilor din retail

O bucureşteancă a fost, recent, victima unei casiere, angajată la un magazin din Capitală. După ce şi-a făcut cumpărăturile, tânăra a fost luată la rost de casieră pentru că ”a stat prea mult la raionul de biscuiţi”. Femeia îşi luase anterior o măsură de precauţie, lăsând căruţul bebeluşului la mai bine de un metru de raionul de biscuiţi, pentru a nu stârni suspiciuni inutile, dar nu a fost de ajuns. Când a ajuns la casa de marcat, bucureşteanca a fost luată prin surprindere de casieră, care ieşise furioasă pentru a o controla fiindcă ”a stat prea mult la biscuiţi” şi avea puţine cumpărături. Clienta, stânjenită, i-a permis casierei să îi verifice sacoşa, căruţul copilului, şi, când a văzut că angajata încă o mai bănuia de furt, pentru a-i demonstra că nu a sustras nimic din magazin, şi-a luat bebeluşul în braţe ca să poată căuta mai bine. Acest incident a avut loc la Ruxir Market din Bd. Iuliu Maniu nr.78.

O altă reclamaţie referitoroare la abuzul unui agent de securitate a fost făcută de un utilizator pe forumul hipermarketului Cora. Acesta spune că paznicii îi controlează pe clienţi în genţi indiferent de sex. Astfel, cumpărătorii sunt opriţi la ieşirea hipermarketului Cora din mall-ul Sun Plaza ”chiar dacă aparatele nu sună” pentru că, spune acesta, agentul de securitate ”vrea să vadă ce cară fiecare în geanta sa”.

”L-am întrebat pe agentul respectiv, numitul Oaie Florinel, dacă le controlează şi pe doamne în geantă. Mi-a răspuns afirmativ şi mi-a şi arătat, controlând prima femeie care a ieşit din Cora. După ce, la solicitarea mea, a venit şi şeful lui, care mi-a explicat, la rândul lui, că "aşa e procedura" şi pentru că începuseră deja  să îmi spună că "am ceva de ascuns dacă nu le arăt ce am în geantă", le-am deschis geanta ca să se convingă ca nu am furat nimic şi apoi am intrat înapoi să fac o reclamaţie scrisă”, a explicat utilizatorul Gealy.

Tot la Cora, o femeie, care se semnează cu numele Dana pe forumul hipermarketului, susţine că, atunci când a fost la cumpărături în această unitate, avea două produse de la un alt magazin. Femeia le-a cerut paznicilor să îi ştampileze produsele şi apoi a intrat în magazin pentru a-şi face cumpărăturile. ”Pentru că nu-mi închisesem bine geanta şi lucrurile mele stăteau să cadă, am scos cele 2 produse etichetate la intrare şi le am aşezat în altă poziţie, tot în geantă. La ieşire, după ce am plătit, mă aştepta un agent de pază care mi-a spus că trebuie să îl însoţesc în spatele magazinului la un "control de rutină" pentru că "au primit ei o informaţie". Acolo am fost băgata într-o săliţă îngustă cu doi agenţi de pază. Unul dintre ei a ieşit şi celălalt a început să o facă pe atotputernicul cu mine, mi-a poruncit să îmi deschid geanta, s-a uitat nervos pe bonul din sacoşă, mi-a mototolit pungile, mi-a scos şi mi-a trântit produsele pe care tocmai le achiziţionasem”, explică femeia pe forumul hipermarketului.

Aceasta a mai spus că a fost tratată ”cu dispreţ” de către agenţii de pază de parcă ar fi fost o infractoare. Deşi a insistat să i se aducă înregistrarea video prin care să se demonstreze dacă a sustras ceva din magazin, femeia susţine că paznicul îi tot spunea că "aşa e procedura, facem un control de rutină, aşa e legea, nu vă convine, chemăm poliţia dacă nu deschideţi geanta". Mai mult, după ce agentul de pază ”s-a prefăcut că sună la poliţie”, bărbatul a lasat-o închisă în acea cameră. ”Am început să ţip şi să le spun că nu stau singură închisă cu alţi bărbaţi în aceeaşi încăpere. Agentul de pază a refuzat să se legitimeze şi ţipa la mine, spunându-mi că el nu are şef, că este propriul lui sef, că nu există altul deasupra lui. Într-un final a venit alt agent care mi-a vorbit frumos şi m-a convins să deschid geanta. După ce s-au convins că produsele mele sunt marcate de la intrare, şeful a plecat şi a verificat informaţiile de pe camere. Apoi mi-a explicat că sunt şi ei la început, au angajat o gramadă de oameni neprofesionişti şi încă îi testează”, a mai povestit pe forum clienta.

Ea este foarte nemulţumită pentru că în hipermarketul Cora omul este acuzat de furt, nu i se arată nicio dovadă înregistrată şi, chiar dacă alarma anti-furt nu se declanşează, clientul este trimis la un "control de rutină", unde este tratat ”ca un câine”, închis într-o cameră de ”interogare şi percheziţie ca în epoca ceauşistă”.

Contactaţi de reporterii B365.ro, atât prin e-mail, cât şi telefonic,pentru a exprima o poziţie faţă de această situaţie, reprezentanţii reţelei de hipermarketuri Cora, nu au răspuns solicitării.

Un alt caz de abuz a mai fost semnalat anterior în hipermarketul Auchan din Capitală. O bucureşteancă în vârstă de 67 de ani a fost controlată de angajaţii de la pază pentru că s-a uitat prea des în geantă în timpul cumpărăturilor.

Femeia a povestit că agentul de pază nu s-a mulţumit doar să îi controleze alimentele, ci a trecut şi la geantă, cerându-i să scoată tot ce avea în poşetă. Aceasta susţine că a fost foarte afectată de umilinţele pe care a fost nevoită să le îndure din partea celor de la Auchan, mai ales pentru că are şi probleme cardiace.

După ce a povestit întâmplarea unui ziar central, bătrâna a fost invitată de reprezentanţii supermarketului la o discuţie. Aceştia au motivat că femeia a fost controlată din cauza unor verificări făcute asupra casierelor, care fuseseră reclamate pentru că le treceau clienţilor pe bon produse pe care nu le-au cumpărat.

Legea, de partea clienţilor

Cei care au trecut prin astfel de întâmplări stânjenitoare au legea de partea lor şi pot acţiona în instanţă unităţile comerciale care le permit paznicilor să apeleze la măsuri abuzive.

Iulian Urban scrie pe blogul său că şi Metro Băneasa încalcă drepturile consumatorilor. Acesta aminteşte şi de ”punctul 11 enunţat în ”Condiţiile Genrale de Vânzare” ale retailer-ului. ”Întrucât tot poporul român este plin de hoţi şi tâlhari puşi pe jefuit şi furt în dauna cinstitei companii Metro, la acest punct din Condiţiile de Vânzare, aflăm faptul că angajaţii te pot controla oriunde şi de câte ori au ei chef. Controlul se poate derula în magazin, la casele de marcat, la ieşirea din magazin, peste tot şi mereu plecând de la prezumţia că tu nu ai venit la Metro ca să cumperi, ci ca să furi cu sălbăticie din produsele expuse pe rafturi”, punctează senatorul.

Acesta mai spune că la unităţile Metro din Germania nu se aplică asemenea condiţii, iar clienţii nu sunt controlaţi în bagaje. Apriciind că măsurile sunt ”luate doar loco în România, în ţara în care Metro a făcut cele mai mari vânzări la nivel de grup”, senatorul se declară scârbit şi ofensat de modul în care sunt trataţi românii în aceste magazine.

Urban mai spune că aceste condiţii de vânzare impuse de Metro sunt abuzive, ilegale, generatoare de prejudicii pentru clienţi şi imorale pentru că se ia ca punct de reper premisa că toţi românii sunt hoţi si tâlhari.

Cei care au trecut prin astfel de incidente pot acţiona în instanţă unităţile comerciale care le permit paznicilor să apeleze la măsuri abuzive. În articolul 48 din Legea 333/2003, care indică atribuţiile personalului de pază, nu se stipulează că agenţii de pază au voie să îi controleze în bagaje sau să îi percheziţioneze pe clienţii suspecţi de furt, ci se precizează că numai poliţiştii pot avea asemenea atribuţii.

Mihai Titichi, şeful serviciului juridic din cadrul Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC), spune, citând acelaşi articol din Legea 333/2003, că personalul de pază este obligat ”să oprească şi să legitimeze persoanele despre care există date sau indicii că au săvârşit infracţiuni sau alte fapte ilicite în obiectivul păzit, pe cele care încalcă normele interne stabilite prin regulamentele proprii, iar în cazul infracţiunilor flagrante, să oprească şi să predea poliţiei pe făptuitor, bunurile sau valorile care fac obiectul infracţiunii sau al altor fapte ilicite, luând măsuri pentru conservarea ori paza lor, întocmind totodată un proces-verbal pentru luarea acestor măsuri" şi "să sesizeze poliţia în legătură cu orice faptă de natură a prejudicia patrimoniul unităţii şi să-şi dea concursul pentru îndeplinirea misiunilor ce revin poliţiei pentru prinderea infractorilor".

Prin urmare, în fiecare caz în care este nevoie de o percheziţie corporală, atunci când este surprinsă o persoană săvârşind o infracţiune sau atunci când persoana bănuită refuză să se legitimeze trebuie anunţată poliţia, concluzionează Titichi.

Sorin Mierlea, preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPS), spune că, dacă paznicii unui magazin încalcă drepturile consumatorului, nerespectând prevederile articolului 48 din Legea 333/2003, pot fi sancţionaţi contravenţional cu o sumă cuprinsă între 100 de lei şi 300 de lei.

”De multe ori, însă, angajaţii firmelor de pază fac exces de zel şi îşi depăşesc atribuţiile”, a declarat, pentru B365.ro, Sorin Mierlea.

Retailerii ar putea fi chemaţi în instanţă

Oficialul APC spune, citând alineatul 2 din articolul 165 din Codul de Procedură Penală, că ”percheziţia corporală poate fi efectuată numai de organele judiciare sau de orice autoritate cu atribuţii în asigurarea ordinii şi securităţii publice şi, prin urmare, paznicii angajaţi de comercianţi nu pot face acest lucru. Mai mult, trebuie respectată o procedură specifică şi trebuie încheiat un proces verbal”.

Dacă agenţii de securitate încalcă legea şi verifică genţile clienţilor, Titichi precizează că oamenii care au suferit astfel de abuzuri ar trebui să facă o plângere la poliţie pentru a denunţa astfel de practici.

Abuzurile angajaţilor care asigură paza în retail-ul autohton pot fi reclamate şi în instanţă potrivit preşedintelui ANPCPPS. Mierlea a precizat, pentru B365.ro, că toţi consumatorii care consideră că demersurile personalului de securitate au fost abuzive ”pot sesiza conducerea unităţii comerciale şi a firmei de pază, pot depune plângere penală pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu sau pot depune o reclamaţie la ANPCPPS. De asemenea, consumatorii, în cazul în care le-au fost aduse prejudicii sau solicită plata unor despagubiri pentru daunele morale suferite, pot da în judecată societatea care asigură paza”.

Chiar dacă au legea de partea lor, fie pentru că nu îşi cunosc drepturile sau din comoditate, bucureştenii nu au cerut sprijinul instituţiilor de stat pentru a-i sancţiona pe angajaţii de securitate care au făcut exces de zel. Astfel, oficialii APC şi ANPCPPS spun că, de la începutul anului şi până în prezent, nu au primit reclamaţii cu privire la controalele făcute abuziv de agenţii de securitate ai retail-erilor.

Reprezentanţii magazinelor nu recunosc măsurile abuzive

Contactaţi de reporterii B365.ro, reprezentanţii marilor jucători din retail-ul de bunuri de larg consum, care au răspuns solicitării, au declarat, în majoritatea cazurilor, că agenţii de securitate respectă întocmai legislaţia şi drepturile consumatorilor. Doar oficialii Billa au recunoscut că, în anumite situaţii, agenţii de pază îi percheziţionează corporal pe clienţi.

Potrivit declaraţiilor lui Fane Sabin, directorul de marketing al subsidiarei locale a companiei Billa, angajaţii de la pază au voie să oprească un client numai dacă există informaţii certe care arată că persoana respectivă a sustras ceva din magazin. Sabin spune că o persoană poate fi oprită de agenţii de securitate la sesizarea operatorului camerelor de supraveghere din magazin sau dacă  un angajat anunţă că acel client a fost văzut furând.

Persoana este abordată în mod politicos după ce trece de casele de marcat fără să achite produsele, fiind informată asupra suspiciunii de furt care planează asupra sa şi invitată în spaţiul special desemnat pentru astfel de situaţii. La dispecerat, clientul în cauză poate vizualiza, dacă doreşte, imaginile incriminatoare, acesta fiind şi locul unde se efectuează controlul corporal în prezenţa şefului de magazin, înlocuitorului sau a altei persoane desemnate. Agenţii firmei de pază nu pot lăsa persoana asupra căreia planează suspiciunea de furt să plece, nu o pot brusca dacă aceasta este cooperantă şi nu încearcă să părăsească locaţia prin forţă, nu o pot forţa să dea declaraţii sau controla corporal fără consimţământul acesteia”, a declarat Fane Sabin, pentru B365.ro.

Dacă un client refuză să fie controlat de către paznicii de la Billa, procedură care nu corespunde prevederilor legii, fiindcă percheziţia se face numai de către oamenii legii şi nu de către paznici, abia atunci sunt chemaţi agenţii de poliţie şi se predă persoana în cauză împreună cu toată documentaţia aferentă şi eventualele corpuri delicte.

Cu ce se aleg clienţii nevinovaţi? Cu scuze din partea conducerii magazinului şi a firmei de pază. Chiar dacă abuzul agenţilor de securitate periclitează major imaginea şi provoacă daune morale persoanei bănuite pe nedrept de furt, ”în cazul în care clientul oprit se dovedeşte a fi nevinovat, se prezintă scuze de către conducerea magazinului şi a dispozitivului de pază, urmând ca persoanele care se fac răspunzătoare pentru eroare să fie sancţionate în urma unei investigaţii administrative”, potrivit lui Sabin.

Hoţii nu au ocolit nici magazinele Billa din Bucureşti. Raportând numărul total al furturilor la cel al cazurilor depistate, rezultă că pentru fiecare zi de activitate, în unităţile comerciale ale companiei, câte un bucureştean a fost prins sustrăgând bunuri din magazin. Măsurile de securitate de la Billa, care încalcă legislaţia în vigoare, au dat totuşi roade pentru că, de la începutul anului şi până acum, au fost prinşi circa 300 de hoţi.

Oficialii retailer-ului german Lidl spun că, de la data preluării magazinelor, principiile de comportament în relaţia cu clienţii au fost aliniate la standardele internaţionale ale companiei. ”Considerăm că România nu mai este în prezent o ţară cu un grad de criminalitate diferit de cel al altor state europene şi de aceea avem aceleaşi norme interne privind securitatea precum în toate ţările din grupul Lidl. În cazul producerii unor incidente, compania cercetează îndeaproape circumstanţele respective şi raportează incidentul poliţiei în cel mai scurt timp, asigurându-se că toate înregistrările relevante sunt puse la dispoziţia poliţiei pentru a ajuta la cercetări”, au explicat, pentru B365.ro, reprezentanţii retailer-ului german.

Aceştia mai precizează că în magazinele Lidl nu se execută controale corporale şi clienţii nu trebuie să îşi depoziteze bagajele la intrare .

La Kaufland, serviciile de pază sunt asigurate de alte firme de profil, în baza unui contract de prestări servicii precum şi cu respectarea şi în baza legislaţiei române în vigoare. ”Firmele care execută activitate de pază în cadrul magazinelor noastre precum şi angajatii acestora sunt obligate contractual să îndeplinească toate cerinţele legale pentru desfăşurarea unei astfel de activităţi. Conform regulamentului intern Kaufland, agentul de pază procedează la investigarea unei situatii aplicând prevederile procedurilor operaţionale prevăzute de lege”, au declarat, pentru B365.ro, şi oficialii companiei Kaufland.

Etichete: bodyguard, control, Cora, Metro, pază, promo, realitatea, supermarket

0/35 COMENTARII
enataxa
07 Nov 19:35
+0
VOTURI
-0
[url=http://levitrageneric-cheapest-price.net/]levitrageneric-cheapest-price.net.ankor[/url] cheapest-priceventolinonline.net.ankor http://levitra-online-cheap.net/
acqimeapufiur
07 Nov 19:19
+0
VOTURI
-0
[url=http://levitrageneric-cheapest-price.net/]levitrageneric-cheapest-price.net.ankor[/url] cheapest-priceventolinonline.net.ankor http://levitra-online-cheap.net/
auzabuppezugo
07 Nov 10:51
+0
VOTURI
-0
[url=http://levitrageneric-cheapest-price.net/]levitrageneric-cheapest-price.net.ankor[/url] cheapest-priceventolinonline.net.ankor http://levitra-online-cheap.net/
esaejut
07 Nov 10:36
+0
VOTURI
-0
[url=http://levitrageneric-cheapest-price.net/]levitrageneric-cheapest-price.net.ankor[/url] cheapest-priceventolinonline.net.ankor http://levitra-online-cheap.net/
muqinirey
06 Nov 23:53
+0
VOTURI
-0
[url=http://levitrageneric-cheapest-price.net/]levitrageneric-cheapest-price.net.ankor[/url] cheapest-priceventolinonline.net.ankor http://levitra-online-cheap.net/
oeyosoizi
06 Nov 23:16
+0
VOTURI
-0
[url=http://levitrageneric-cheapest-price.net/]levitrageneric-cheapest-price.net.ankor[/url] cheapest-priceventolinonline.net.ankor http://levitra-online-cheap.net/
ucimomerut
06 Nov 23:03
+0
VOTURI
-0
[url=http://levitrageneric-cheapest-price.net/]levitrageneric-cheapest-price.net.ankor[/url] cheapest-priceventolinonline.net.ankor http://levitra-online-cheap.net/
anitoafexido
06 Nov 22:47
+0
VOTURI
-0
[url=http://levitrageneric-cheapest-price.net/]levitrageneric-cheapest-price.net.ankor[/url] cheapest-priceventolinonline.net.ankor http://levitra-online-cheap.net/
udativa
06 Nov 22:44
+0
VOTURI
-0
[url=http://levitrageneric-cheapest-price.net/]levitrageneric-cheapest-price.net.ankor[/url] cheapest-priceventolinonline.net.ankor http://levitra-online-cheap.net/
crisitansen
07 Sep 13:41
+0
VOTURI
-0
pe bune . unii paznici se poarta ca niste bestii cu chip uman. au priviri de zombi . orice cumparator e suspectat ca fiind hot.de cand au voie sa scoata clientul din spatiul de cumparaturi pentru control si agresiune verbala si fizica ???????????????, oricine stie ca exista un plan de activitate si ca trebuie sa isi justufice activitatea . dar macar sa se faca pe bune , nu inscenari. si pot spunesi mai multe . doar intreaba-ma . sunteti o rusine pentru Romania . parca l-ati avunt profesor pe Visinescu.
marian
09 Jan 11:14
+0
VOTURI
-0
fiecare magazin are afisat la intrare un regulament cu ce nu are voie clientul,de pilda fotografiatul sau filmatul fara acordul magazinului,plimbatul cu rolele sau bicicleta ,am vazut ca majoritatea clientilor confunda parcul cu magazinele
marian
09 Jan 11:09
+0
VOTURI
-0
sunt agent de paza si in fiecare zi primim injurii de d iferite grade ,numai ca suntem inbracati cu acele uniforme si le da clientilor acest drept,pe noi cine ne apara de aceste elemente
Nume*
21 May 23:01
+0
VOTURI
-0
In hipermarketul PENNY BRAILA si in BILLA ,casiera voia sa se uite in sacosa mea unde aveam niste sacose stranse pt produse .i-am zis ca nu sunt de acord sa ma trateze ca pe hoti si sa ma lase in pace daca nu au nici-o suspiciune.A insistat si i-am aratat sacosa dar si marfurile toate i le-am lasat pe banda si in carut pt ca nu apucasem sa platesc.As vrea sa stiu daca are voie casiera sa ma caute in sacosa pt ca asta e o practica curenta in Braila
constantin
24 Oct 08:38
+0
VOTURI
-0
O fi asa, dar nimeni nu va obliga sa nu fiti respectuosi, iar legea nu va permite efectuarea de perchezitii corporale mai ales pentru persoane de sex opus. Se cheama abuz in serviciu si-ti poti risca nu doar locul de munca..
Timmy
11 Apr 18:17
+0
VOTURI
-0
Voi cine va imaginati ca lucreaza la paza ? Oameni cu educatie si diplome care mai de care ? Lucrurile sunt de cacat, nimeni nu lucreaza cu profesionalism in nici un domeniu.
dax
25 Mar 09:39
+0
VOTURI
-0
ai cazut in cap bai prostovane? Nu mai scrie sa te afli in treaba.
critic
08 Feb 11:22
+0
VOTURI
-0
Traim vremuri grele pt ca sa cerut asa ceva , ati vrut democratie ! , primiti tot la ce nu va asteptati , locuri de munca putine , prost platite asa ca tineretul de azi pleaca in lume , pt ca de fapt asta se doreste , politica Americii , dureros , foarte dureros , familii destramate , nevasta in alta tara ( de multe ori cu alt barbat ) iar copii acasa cu tatal , sau cu bunicii , asta este viitorul crunt al democratiei sa dezbine si sa distruga famiiliile si viitorul copiilor
critic
08 Feb 11:10
+0
VOTURI
-0
Agentii de securitate care isi fac serviciul in magazine , supermarcheturi , sunt de foarte multe ori facuti in tot felul de catre clienti , asa ca trebuie sa se obisnuiasca agentul de securitate cu acestea , altfel apus duc greul cei din magazine care stau 10-12 ore zilnic pe beton , ciment , etc fata de cei care stau bine mersi undeva la o alta firma care nu este magazin , si bine mersii DORM , stau pe net , in foarte multe locuri au si televizoare , adica se simt ca acasa , iar cei din magazine nu stau locului non stop alearga , cu ochii larg deschisi , iar cind ajung acasa cad de pe picioare , cei care nu sunt si nu au fost agenti de securitate , ca de ex clientii din magazine cred ca agentul de paza sta degeaba si nu face nimic , dar va asigur DRAGI CLIENTI ca nu este usor sa te dai nas in nas , zilnic 7-din 7 zile cu atitia oameni ( clienti ) si sa te uiti in ochii lor , sau sa-i urmaresti , in cazul in care par suspecti , credetima ca nu este usor si dintrun agent de securitate in 2 minute ajung pe strada in cel mai bun caz , sau platesti amenzi , pt ca iti faceai treaba.
critic
08 Feb 11:00
+0
VOTURI
-0
Inainte sa fie criticati agentii de paza , doresc sa se stie ca salarul pt agentii de securitate este min pe economie , in prezent 95 % din romania asta este salariul adica 975-lei brut din care in mina iei de la 600- pina in maxim 725-asta daca esti norocos , in schimb se trag anumite sume pt firma de ex pt haine etc luna de luna pe tot parcursul timpului cit esti angajat .Cei care nu au de ex ecuson de identificare platesc o amenda de 100-lei , ori de cite ori sunt prinsi de controlul efectuat de politie sau de firma de paza , care face controale in fiecare zi
critic
08 Feb 10:44
+0
VOTURI
-0
Orice se intimpla agentii de securitate trebuie sa stie un lucru , firma niciodata nu o sa fie vinovatul , sau nu poate fii invinovatit , pt ca imediat da vina pe angajat , si gata a scapat de problema , asta din cauza politii pe care au in spate firmele de paza
critic
08 Feb 10:38
+0
VOTURI
-0
Seful de obiective primea atentie din partea subordonatilor , adica produse gen alimente de la cei din afara orasului , adica de la cei de la tara , iar cei de la oras trebuiau , sai monteze mobila , sai monteze centrala , apa , gaz , sai zugraveasca apartamentul , sai puna gresie , si parchet laminat , si as mai putea continua , altfel nu erai bine privit si erai primul pe care il dadea afara
critic
08 Feb 10:33
+0
VOTURI
-0
seful de obiective , care nu este in tema , adica nusi cunoaste atributiile , cere de ex agentului de securitate sa opreasca la iesirea magazinului orice persoana suspecta , sa-l controleze , apoi daca agentul de securitate are probleme din urma acestor controale , seful de obiective neaga , si minte cu nerusinare ca nu -a cerut asa ceva agentului de paza , altfel spus daca prindeam hotii , ni se cerea sa prindem si mai multi data viitoare , iar cei care nu prindeau hoti ca nu erau norocosi riscau sa-si piarda locul de munca.
critic
08 Feb 10:27
+0
VOTURI
-0
pt Precup Florin , DA ai mere dreptate asta este adevarul , firmele de paza sunt conduse de fosti coloneli , etc , si bine mersi sau inbogatit pe spinarea agentilor de securitate care stau chiar si 16 ore uneori in magazine pt un salariu de 600-650 de lei pe luna si nici pe aia nu primesc la zi , si in mai multe transe cu 100-150- de lei in mai multe etape pe luna.
CRITIC
08 Feb 10:21
+0
VOTURI
-0
MAI ADAUG , CA ESTE FOARTE ADEVARAT , CA AGENTII DE PAZA NU SUNT pregatiti , dar nici nu se doreste acest lucru din partea firmelor de securitate , iar uneori seful de obiective , e mult mai nescolarizat decit angajatii, sau subordonatii lui , multi sunt de la tara dintre angajati , care nu stiu sa scrie , sau sa se adreseze oamenilor , clientilor din magazine , care isi fac serviciul in magazine
critic
08 Feb 10:16
+0
VOTURI
-0
asa este 100 % cum zici , am fost agent de securitate si directorul kauflandului ne cerea sa prindem 10- asa zis hoti , altfel pierdem contractul , pe care ulterior firma de paza la si pierdut , iar noi locul de munca !!!
Adriana
28 Dec 14:43
+0
VOTURI
-0
Am patit ceva asemanator, tot in Brasov la H&M, insa eu nu m-am lasat controlata...si nici scuze nu am primit pentru purtarea lor abuziva! Am facut o prima plangere in magazin si vreau sa fac si la sediul central din B, eventual chiar si la" Protectia Consumatorului"
No comment
22 Dec 11:12
+0
VOTURI
-0
1. Am cumparat ceva de la H&M si la iesire a sunat porcaria de alarma. M-am oprit si am asteptat sa vina un paznic in fuga mare din spatele magazinului si imi spune: "Imi pare rau ca va retin, dar domnisoara de la casa v-a scos toate tag-urile de pe haine? Haideti la dansa sa verifice." Ne-am intors la casa si ca sa vezi nu scosese adormita aia un tag. Paznicul si-a cerut scuze si a plecat. Asa atitudine mai rar.

2. Intru intr-un Media Galaxy cu rucsacul in spate, ma vede paznicul si nu zice nimic. Ma plimb jumatate de ora si vine si idiotul de la paza si imi cere sa vin cu el sa se uite prin rucsac. Merg linistit si cand ajung ii spun:"Eu cui ii fut un pumn in fata daca nu gasiti nimic?" A ramas fraierul perplex. Am scos singur ce aveam in rucsac si nu a mai comentat nimic. La final, nu imi pare rau ca am strigat in gura mare ca ma f*t in magazinul lor si cei care intra acolo sunt fraieri. O:-)
allexia
11 Oct 10:46
+0
VOTURI
-0
la data de 09.10.2014, in magazinul Penny Market din Sos Fundeni, am fost acuzata pe nedrept de furt, controlata langa casa si bagat mana in geanta de catre agentul de paza. De asemeni pe data de 10.10.2014 in acelasi magazin, am fost urmarita la toate raioanele de angajati si agenti de paza. Pe langa faptul ca sunt facuta de ras in fata unui intreg magazin si aratata cu degetul , bagat mana in geanta fara nicio dovada mai sunt si urmarita in tot magazinul si privita ca o criminala.
Roxi
17 Jun 13:38
+0
VOTURI
-0
Nu a mai scris nimeni de mult insa eu am simtit nevoia....H and M Brasov, la iesire desi nu a sunat nici o alarma paznicul m-a oprit pe motiv ca i s-a parut lui ca nu am pus niste cercei la loc, m-a cautat in geanta, buzunare, m-a facut de tot rasul,se uitau toti la mine ca la un infractor....i-am facut plangere la ANPC sper sa se ia o masura sa nu mai umileasca oamenii.
Mari Pruna
22 Dec 23:23
+0
VOTURI
-0
Oameni buni, nu credeam ca mi se poate intampla si mie un astfel de lucru. Zilele trecute am fost in magazinul H&M din centrul Sun Plaza si agentul de paza plus o colega m-au controlat ca pe ultimul om in geanta, in buzunare, mai aveau un pic si ma cautau si in chiloti! O mica reclamatie la OPC nu strica. In plus, pe viitor ma voi gandi de doua ori inainte sa intru in magazinul H&M!
Monica
19 Aug 14:55
+0
VOTURI
-0
Cat este de trist cat este de trist ....si da din pacate se fura se fura mult in Romania si din pacate nu fura tigani sau saraci fura ditamai doamnele ditamai domnii, batranici care par nevinovate....
Vorbesc din prisma comerciantului care ajunge sa-si trateze toti clientii ca pe niste posibili infractori ...dar credeti-ma asa este ...daca in occident de exemplu suvenirurile sunt afara fara paza in Romaia nu se poate intampla asa ceva ...am produse atat dar atat de ieftine sunt doar 3 lei o pereche de cercei ...credet-ma ca si pe aia vor sa-i fure...ma repet este atat de trist ca in acest amalgam cad prada oameni nevinovati ...ca trebuie chemata politia neputincioasa ,insuficienta ...chiar daca arat filmare , nu este omolagata camera si mai stiu eu ce ...
Trista concluzie este ca mai trebuie sa treaca inca cel putin 50 de ani pana sa ne mai civilizam si noi ...dar cum sa ne civilizam daca saracia creste ???Acolo este problema ...o tara din ce in ce mai saraca si mai needucata....
cristian
14 Aug 23:38
+0
VOTURI
-0
Romania e de vina pentru inca cel putin 100 de ani pana dispare de tot comunismul din sangele oamenilor. Eu sunt in germania de 9 ani aici si daca furi te trateaza bine si iti vb cu Dv.....
Cora Gheorghe
06 Dec 10:23
+0
VOTURI
-0
Este foarte deranjant controlul in bagaje de cei de la Lidl Brasov, cartier Tractorul, lucru care s-a intamplat de doua ori consecutiv si nu inteleg politica sau gandirea lor, deoarece ma simt foarte jignit. Oricum am sa caut sa merg cat mai rar, sau poate deloc in acest magazin. RUSINE !
Codruta tanase
06 Aug 22:11
+0
VOTURI
-0
Obisnuita agentilor de paza de a se purta fara a da vreun semn de educatie,ba din contra afiseaza o superioritate si o nesimtire demna de persoane publice extracunoscute m-a afecat si pe mine in magazinul CORA SUN PLAZA si recent H&M tot din SUN PLAZA. Mi s-a vorbit in ambele dati jignitor si lipsit de rspect fata de mine ca si client si fata de mine ca om. Imi pare rau ca am acceptat de fiecare data sa le arat geanta sau buzunarele. Acesti oameni sau presupusi oameni ce abia isi castiga painea de pe o zi pe alta merita un alt tratament si merita refuzuri din partea oricarui client. Te fac de rusine. Ne fac pe toti de ras in incinta magazinelor din cauza aparatelor de control defecte ! Pe mine de acum ma va verifica doar politia!
dan
21 Mar 14:46
+0
VOTURI
-0

Aceasta este adresa de mail, functionala: niceacute@yahoo.com

Multumesc!

dan
20 Mar 11:58
+0
VOTURI
-0

Buna ziua!

Am citit si eu atat articolul, cat si comentariile.

De ce le-am citit? Pentru ca am trecut printr-o situatie bizara, absurda chiar.

Am fost acuzati, eu si sotia mea (care era cu fiica noastra de un an si 3 luni in brate), de furt, in Hypermarche Cora Pantelimon. Am fost sechestrati intr-o camera, inconjurati de 4 malaci, angajati Cora, responsabili cu paza si protectia (...), jigniti, perchezitionati (ni s-au controlat buzunarele gecilor care erau in carutul de cumparaturi). "Domnii" nu au tinut cont de prezenta minorei, tipand pana au facut-o pe minora sa planga isteric. NU AU GASIT NICIUN OBIECT FURAT asupra noastra, pentru ca, LOGIC, nu am furat, insa nu ne permiteau sa iesim din camera. Am sunat la 112. Dupa apelul la 112 au inceput sa tipe sa iesim afara, sa plecam acasa... Nu si-au cerut scuze de eroarea comisa, preferand sa ne jigneasca in continuare. Echipa venita la apelul 112, dupa o discutie cu agentii, intr-o camera separata, ne-au indemnat sa mergem acasa, pe motiv ca NU S-A INTAMPLAT NIMIC si au refuzat incheiereu unui p-v, motivand ca vor face doar fisa de caz, dupa care ne-au intors spatele, urandu-ne in mod ironic "o zi buna in continuare".

Am fost tratati mai rau decat sunt tratati infractorii de drept comun... ce premiza de nevinovatie, ce tratament uman, ce comportament profesionist? Domnii "agenti" au stiut doar sa urle, sa jigneasca si sa sustina sus si tare "facem ce vrem cata vreme suntem pe teritoriul magazinului, asa ca gura! da geaca la control si fa-ti plodu` sa nu mai urle ca ne streseaza!".

A fost o situatie care efectiv ne-a ingrozit. Cum e posibil asa ceva? Ne facem cumparaturile acolo de mai bine de 4 ani si nu ni s-a intamplat niciodata asa ceva! Am fost in aproape toate supermarketurile din Bucuresti, insa niciodata nu am intampinat o atare situatie! Adica noi ii platim pe acesti domni ca sa ce? Ca sa fim umiliti, jigniti, tratati inuman?

Cert e ca nu vom mai calca in acel supermarket niciodata. Este absurd... strigator la cer.

Am facut reclamatie agentilor, reclamatie pe care am indreptat-o conducerii supermarketului. Evident, nu am primit inca niciun raspuns.

Dupa ce ies din socul suferit, pentru ca a fost un soc (...), urmeaza sa continui cu plangerile, atat impotriva agentilor, a Hypermarche-ului, cat si a domnilor agenti de Politie, dar nu stiu de ce, am impresia ca voi lupta cu morile de vant...

In Romania oamenii cinstiti mor cu dreptatea in brate!

8}̚>R4€h3Y5fol
20 Mar 12:08
+0
VOTURI
-0

Ne puteti furniza o adresa de e-mail functionala, pentru a discuta despre popularizarea acestui caz?

sasfsdg
30 Sep 15:40
+0
VOTURI
-0

jeguri nenorocite..asta sunt agentii de paza

col(r)Precup Florin
29 Sep 22:44
+0
VOTURI
-0

Firmele de protectie si paza sunt conduse de tot felul smecheri -in special generalii revolutiei-sau necalificatii care habar nu au de specificul acestei activitati;din pacate multe dintre aceste firme si-au depasit atributiile si mai rau au intrat pe segmente de activitate care tin de alte structuri-de competenta altor structuri-;de altfel in tot acest haos si..ghiveci pe care ni-l servesc infractorii din politica si de la guvernare...zi de zi vad incompetenta si submediocritatea ..la lucru pe contracte serioase,pentru ca...patronii au spate politic..dar si un tupeu de nesimtiti pe masura prieteniei si camaraderiei a sustinerii politicienilor.....cum e sacul ,asa e si petecul..cat despre angajati sa fim seriosi,tot felul de retardati,sau apucati ori incompetenti dati afara din fostele structuri militare -inclusiv infractori deosebiti de periculosi-sunt..fala acestor firme....de ce nu daca sunt sprijiniti inclusiv de golanii din serviciile de informatii care ii..avizeaza...nu credeti ?la arad eu am descoperit cel putin 5 exemple...

Gabriel
29 Sep 20:29
+0
VOTURI
-0

Anul trecut,sotia mea,judecator pensionar si fiica mea,ofiter de politie,au fost perchezitionate la magazinul Kaufland din Campulung Muscel,pe motiv ca s-au uitat la un deodorant si,apoi acesta nu figura pe bonul de casa.Am sesizat in scris conducerii centrale a firmei acest aspect si nici pana azi nu am primit nici un raspuns.Nici macar ceva de genul -asa va trebuie magarilor daca ati avut curajul sa ne treceti pragul.

Adrian
29 Sep 19:03
+0
VOTURI
-0

Am lucrat in mai multe hypermarketuri si va spun ca nu agenti de paza sint de vina si nu ei abuzeaza ci asa li se cere din partea firmei care a contractat noi doar indeplinim cea ce ne cere beneficiarul altfel pierdem obiectivul si ca atare locul de munca

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE