Cum merg lucrările de modernizare la Podul Ostrov şi când vor fi gata. Inspecţie pe şantier. FOTO



CONSOLIDARE ŞI MODERNIZARE POD OSTROV, SECTORUL 2. Primarul Sectorului 2, Neculai Onţanu, s-a aflat astăzi pe şantierul podului Ostrov unde se execută lucrări de consolidare şi modernizare şi de mutare a reţelelor edilitare în cartierul Ostrov. Podul face legătura între cartierele Pantelimon şi Fundeni. Lucrările au început la data de 7 mai 2015 şi vor fi finalizate în prima parte a anului 2016.

CONSOLIDARE ŞI MODERNIZARE POD OSTROV, SECTORUL 2. Podul Ostrov a fost construit în anul 1975, acesta fiind principala punte de legătură rutieră dintre cartierul Ostrov şi noul cartier Pantelimon, aflat în acea perioadă, în plin proces de construire şi modernizare.
Istoricul cartierului Ostrov
Pe la începutul anilor 1920, cartierul Ostrov făcea parte din moşia lui Take Ionescu. Soţia sa de la aceea vreme a vândut mai multe parcele de pământ din cartierul Ostrov, cartier care nu avea amenajate, la aceea dată, decât trei străzi.
În afară de aceste trei străzi nu existau altele deoarece zona era inundabilă, improprie locuirii sau ridicării de orice fel de construcţii.
Prin anii 60 s-au făcut lucrări de îndiguiri care au permis extinderea cartierului şi ridicarea mai multor gospodării, dar lipsa reţelelor edilitare a rămas o problemă constantă.
CONSOLIDARE ŞI MODERNIZARE POD OSTROV, SECTORUL 2. Cartierul Ostrov este printre singurele cartiere din Capitală care se află situat pe o peninsulă şi nu a avut reţele de apă şi canalizare niciodată de când a luat fiinţă. Este poziţionat pe cursul râului Colentina, pe lacul Fundeni şi se învecinează cu comuna Dobroieşti.
Datorită faptului că peninsula pe care se află cartierul Ostrov este într-o zonă depresionară, iar evacuarea apelor menajere nu se putea face gravitaţional, aşa cum se face clasic în restul situaţiilor similare, a fost necesară construirea unei staţii de pompare a apelor uzate.


Modernizarea cartierului Ostrov
În anul 2003, primarul Neculai Onţanu a stabilit care sunt investiţiile pentru modernizarea cartierului, fapt care a presupus ca toate cele 377 de gospodării, câte există în prezent, să beneficieze de:
• introducerea reţelelor edilitare de apă şi canalizare pe toate străzile,
• construirea unei staţii de pompare a apelor uzate care ridică apa din cartier la nivelul canalului colector din Şos. Pantelimon
• reabilitarea integral a sistemului rutier al celor 12 străzi.
CONSOLIDARE ŞI MODERNIZARE POD OSTROV, SECTORUL 2.  După circa 70 de ani de la apariţia cartierului Ostrov, în anul 2007, primarul Neculai Onţanu a finalizat toate lucrările necesare pentru introducerea reţelelor edilitare de apă şi canalizare, a asfaltat străzile şi a făcut trotuare pentru cele 377 de gospodării câte sunt amplasate în această zonă.

CONSOLIDARE ŞI MODERNIZARE POD OSTROV, SECTORUL 2.  Podul Ostrov care face legătura dintre cartierele Pantelimon şi Fundeni, este singura artera de circulaţie care a rămăsese nemodernizată de peste patruzeci de ani. Luând în considerare importanţa deosebită din punct de vedere al asigurării circulaţiei pietonale şi rutiere a Podului, în anul 2013, edilul Neculai Onţanu a decis reabilitarea integrală prin consolidarea, modernizarea şi mutarea reţelelor edilitare ale Podului, având în vedere starea sa avansată de degradare şi existând riscul de prăbuşire la un eventual cutremur,
Pentru realizarea lucrărilor la Podul Ostrov, primarul sectorului 2 a executat devierea apelor lacului Fundeni, prin construirea unui dig din două batardouri în aval şi devierea apelor în amonte spre Şoseaua Fundeni, lucrările asigurând posibilitatea execuţiei amenajării şi protecţiei malurilor prin turnarea taluzurilor la faţa locului.

CONSOLIDARE ŞI MODERNIZARE POD OSTROV, SECTORUL 2.  Lucrările de reabilitare integrală a podului cuprind refacerea şi reconsolidarea zidurilor întoarse de la elementele de sprijin ale podului. Consolidarea grinzilor deteriorate, refacerea în totalitate a căii pe pod, respectiv calea de rulare pentru autovehicule, cât şi cele două trotuare pietonale.
De asemenea, elementele de siguranţă pietonală: parapeţii vor fi schimbaţi şi se vor reamenaja scările şi elemente de preluare şi dirijare a apelor pluviale.
Totodată, pentru degrevarea sarcinilor pe pod, domnul Primar Neculai Onţanu a construit o estacadă în aval de pod, estacadă ce va prelua poziţionarea tuturor reţelelor edilitare (apă, canalizare, gaze, electricitate, cablu de telefonie, internet şi tv).
CONSOLIDARE ŞI MODERNIZARE POD OSTROV, SECTORUL 2.  Cartierul Ostrov fiind o zonă peninsulară, pentru perioada în care va fi restricţionată circulaţia pe pod, dprimarul Onţanu a dispus construirea unui drum provizoriu pe digul din amonte, care va asigura circulaţia, pietonală înspre şoseaua Pantelimon şi auto înspre şoseaua Fundeni.
Lucrările au început la data de 07.05.2015 şi vor fi finalizate în prima parte a anului 2016.

Etichete: consolidare pod ostrov, lucrari modernizare, Neculai Onţanu, pod ostrov, Sectorul 2

0/1 COMENTARII
vlad
29 iul 10:44
+0
VOTURI
-0
Wow, cred ca ati mentionat de 20 de ori numele lui Ontanu.... sa va fie rusine ca publicati articole din astea, care de fapt sunt publicitate electorala. A facut pe banii lui podul nene???

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h