Cum s-a prăbuşit DOMO. Datoriile companiei depăşeau 72 milioane de lei în noiembrie anul trecut



Managementul Domo SRL, compania care operează brandul Domo, aflată acum in insolvenţă, a încercat anul trecut să-şi rentabilizeze business-ul crescând ponderea mărcilor private în totalul vânzărilor. Cei de la Domo au reuşit doar parţial, marjele crescând de peste trei ori, dar băncile nu au mai vrut să îi finanţeze, iar ANAF le-a blocat conturile, scrie economica.net.

Magazinele DOMO, inchise
Magazinele DOMO, închise

Managementul Domo SRL, compania care operează brandul DOMO, magazinele cu acelaşi nume și domeniul domo.ro, avea anul trecut un plan bine pus la punct de revitalizare a business-ului care nu şi-a mai revenit după criza economică din 2009.

Directorii gândiseră şi începuseră deja să pună în aplicare o strategie prin care să crească exponenţial ponderea produselor marcă proprie (Westwood şi alte mărci), care asigurau atât volume, urmare a preţurilor mici, cât şi o marjă de profit foarte bună. Planul a eşuat însă prea devreme, urmare a imposibilităţii companiei de a accesa credite bancare, dar şi a faptului că ANAF le-a poprit conturile pentru sumele pe care le datorau.

Fără sprijinul băncilor, Domo a fost nevoită să apeleze la creditul furnizor, a înstrăinat o parte din active şi a folosit resursele financiare generate de activitatea zilnică în cursul anului 2015. În acest context, a acumulat datorii la ANAF, iar instituţia statului a instituit un sechestru asigurator asupra conturilor DOMO SRL, blocând întregul flux al fondurilor necesare derulării activităţii, achiziţionării de mărfuri noi, inclusiv produselor din China realizate sub branduri private pe care compania le comandase şi pentru care plătise avans.

"În lipsa disponibilităţilor băneşti blocate de ANAF, debitoarea nu a mai putut achita nici măcar taxele vamale pentru bunurile plătite parţial şi livrate în portul Constanţa", se arată în raportul administratorului judiciar Sierra Quadrant.

Datoriile totale înregistrate în evidenţa contabilă la finele lui noiembrie 2015 se cifrau peste 72,3 milioane de lei, formate în special din datorii către furnizori şi bugetul de stat, creditori diversi şi salariati.

CITEŞTE ARTICOLUL INTEGRAL AICI

Etichete: Domo, MAGAZINELE domo

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE