Cum s-a produs accidentul în lanţ de pe Autostrada Soarelui: "Am redus la 30km/h pe banda a doua"



Primul şofer care a fost implicat în accidentul de sâmbătă, pe autostrada A2, spune că se afla pe banda a doua a autostrăzii şi a redus viteza până la 30 de kilometri pe oră atunci când a văzut că vizibilitatea este foarte slabă din cauza ceţii. De asemenea, surse din anchetă spun că ultima maşină care a intrat în vehiculele avariate şi blocate pe autostradă a rămas cu kilometrajul blocat la viteza de 118 kilometri pe oră.

Accident in lant pe Autostrada Soarelui
Accident în lanţ pe Autostrada Soarelui
Foto: Mediafax

Eram prima maşină. A venit cineva din spate şi m-a lovit. Eram la volan, circulam pe banda doi. Se poate circula şi pe banda întâi şi pe banda doi. Nu eram staţionat. Am redus viteza pentru că scria pe panourile alea să reducem viteza. Eu am redus viteza, îmi apăr viaţa mea. Nu aveam elev. Mergeam la Brăila la o pomană", spune Ion Marin Tira care este instructor auto, potrivit news.ro.

Potrivit datelor din anchetă, Dacia Logan condusă de instructorul auto a fost lovită de un Volkswagen Golf. Surse apropiate anchetei arată că ultima maşină care a lovit blocul de maşini avariate care erau pe autostradă avea kilometrajul blocat la viteza de 118 kilometri/oră.

CITEŞTE ŞI Peste 100 de salvatori au intervenit după ACCIDENTUL de pe Autostrada Soarelui

În cursul serii de sâmbătă au fost audiate 24 de persoane la sediul Poliţiei Autostrăzi şi urmează ca poliţiştii să îi citeze pe ceilalţi martori atunci când starea lor de sănătate va permite.

Directorul adjunct al Direcţiei Rutiere, comisarul-şef George Grigore spune că, începând de luni, vor fi făcute evaluări tehnice ale maşinilor, iar după această procedură vor putea fi restituite proprietarilor.

Accidentul de sâmbătă dimineaţă este cel mai grav eveniment rutier produs vreodată pe Autostrada Soarelui, spun poliţiştii de la Poliţia Rutieră. Patru oameni au murit iar 56 au fost răniţi.

Etichete: accident rutier A2, accident rutier Autostrada Soarelui, carambol autostrada soarelui

0/10 COMENTARII
Eugen
09 Nov 20:34
+0
VOTURI
-0
Domnul instructor nu avea ce cauta pe banda 2, daca banda 1 era libera (capitolul 5, art. 42 din codul rutier), mai ales cu 30Km la ora. Daca considera ca situatia era prea periculoasa pentru el, trebuia sa opreasca pe banda de urgenta. Viteza recomandata de Politie pe autostrada este de minim 50km si chiar daca situatia aceasta era exceptionala, din cauza cetii, nu cred ca se cerea deplasarea cu 30km/ora si in nici un caz depasarea pe banda 2 cu viteza scazuta. Si cel care l-a lovit din spate are partea lui de vina, pentru ca nu a adaptat viteza la starea drumului, dar in nici un caz nu as ierta boul de instructor (mai ales ca este instructor).
ion ion
09 Nov 16:40
+0
VOTURI
-0
Numai cu teza de doctorat ai voie sa conduci ,prostii trebuiesc transportati de Manolescu,Cartarescu et compania ,si vom ajunge America din urma,
Adrian
08 Nov 14:58
+0
VOTURI
-0
Din pacate la noi se iau masuri doar dupa ce se intampla ceva ! POLITIA are doar poze cu km/ora ca sa dea amenzi !
Nu se sanctioneaza : depasiri fara semnalizare ,viraje fara semnalizare , depasiri riscante , distanta prea mica dintre masini (mai ales camioane),condusul haotic al microbuzelor , etc , etc
Ionica
07 Nov 16:54
+0
VOTURI
-0
Zdup: Si mai cine vrei tu sa fie "reevaluati"? Ca deja ai trecut o mare parte din soferi.
Chiar daca sunt de acord ca UNII fac greseli, hai sa nu cadem in extreme cealalta si sa-i pedepsim pe toti. Cum ar fi sa castram toti barbatii, pentru ca unii au violat?
Gandim si noi un pic inainte sa deschidem gura?
ggg
07 Nov 15:47
+0
VOTURI
-0
panoul de informare trebuia sa contina doar

CEATA DENSA ! max 60km/h
zdup
07 Nov 09:43
+0
VOTURI
-0
ar trebui reevaluati foarte serios toti instructorii auto. De asemenea si soferii scoliti de cei care nu corespund. Si pentru siguranta si comisiile de examen care au "trecut" soferii scoliti cu deficiente.
Pentru Caine, alt "expert"
06 Nov 18:30
+0
VOTURI
-0
Apropo, unde e Caine ala, alt expert, care explica foarte revoltat cum merge el lipit de fundul celui din fata lui, ca asa se circula cel mai bine? Ca daca tii distanta esti martalog...

Unde esti tu, Caine? Ia explica-ne tu cine e de vina, probabil vreun martalog care mergea incet pe ceata, in loc sa-i pupe fundul celui din fata lui, ca deh, erau pe autostrada, iar pe autostrada se circula cu peste 170 km/h...

T@mpitul dracului, uite ce se intampla cand cineva conduce cum vrei tu... Pe tine cand te spala astia de pe asflat cu furtunul de pompieri?
Fii cuminte, Cristofor!
06 Nov 18:25
+0
VOTURI
-0
Cris: In alt comentariu explicai foarte expert cum primul acrosaj a avut loc intre cineva de pe autostrada si cineva care tocmai iesea dintr-o benzinarie, si dadeai verdictul ca ala care intra in banda nu se asigurase... Acum iti dai seama ca, de fapt, de vina era unul care mergea cu 30 km/h pe banda a doua.
Pai, t@mpitule, in caz de ceata tu ce-ai fi facut? Mergeai cu 80km/h pe banda intai??

Cat despre "povestea aia cu kilometrajul blocat la nu stiu ce valoare"..., zi-le, ma, criminalistilor sa plece acasa, ca ai venit tu, cu studii in fundul gradinii, si le stii tu pe toate. Aia, prosti, au pierdut ani intregi in facultati, in studierea altor cazuri asemanatoare si tot nu stiu ce stii tu doar din citit ziarele...
Din pacate tu esti foarte prost si nu ratzei nicio ocazie sa confirmi.
Cris
06 Nov 12:58
+0
VOTURI
-0
Oameni dementi la cap... Ce drk sa cauti pe banda a doua cu 30 Kmh? Macar avea avariile aprinse? Iar povestea aia cu kilometrajul blocat la nu stiu ce valoaare e o idiotzenie in care inca mai crede un numar imens de prosti... Pai la un impact din ala crezi ca te mai poti baza pe valoarea la care s-a blocat acul de la kilometraj. DIn pacate e foarte multa lume proasta si in tara si pe sosele.
andrei
06 Nov 12:48
+0
VOTURI
-0
pana cand soferul roman o sa invete sa adateze viteza in functie de vreme ma este mult.
Acum doar apasa ca nebunul pedala de acceleratie ,ce conteaza ceata . CAT DE IDIOT SA FII SA VEZI CA ESTE CEATA SI SA MERGI TARE ??

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE