Cum va arăta Bucureștiul în 2013. Cele mai importante proiecte care schimbă peisajul Capitalei



Anul 2013 ar putea aduce modificări în peisajul Bucureștiului, prin proiectele de infrastructură demarate de Primăria Capitalei. Asta dacă ne uităm la proiectele pe care municipalitatea le are în plan pentru anul ce vine.  

1. FINALIZAREA BULEVARDULUI URANUS ȘI RECONFIGURAREA URBANĂ A ZONEI BERZEI-BUZEȘTI

Dacă lucrările vor merge conform planului și proiectul va beneficia de fonduri, anul 2013 va fi anul finalizării primului tronson din Bulevardul Uranus, între Piața Victoriei și Vasile Pârvan. Astfel, șoferii Capitalei se vor putea bucura în sfârșit de noul Bulevard așteptat de ani de zile, unul din cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din Capitală din ultimii 20 de ani.

Potrivit autorităţilor, noul bulevard de 1,8 km va tripla capacitatea de circulaţie atât pentru autoturisme, cât şi pentru mijloacele de transport în comun. Astfel, de la o capacitate de 600-700 vehicule pe oră se va ajunge la una de 2.500 de vehicule pe oră. De asemenea, numărul călătorilor transportaţi prin zonă va creşte de la 500-700 pe oră la 1.000-2.000 pe oră.

Sursa foto

Pentru zona istorică Berzei-Buzești, afectată în ultimii ani de demolările și lucrările pentru noul bulevard, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, care a publicat în luna decembrie un anunţ de achiziţie a unor servicii de elaborare a reglementărilor de specialitate pentru proiectul regenerării urbane a zonei Berzei-Buzești-Calea Victoriei. Astfel, s-ar putea demara procesul de refacere a zonei cu valoare istorică.

În paralel, un grup de arhitecţi voluntari a realizat un proiect de regenerare urbană, ca o contraofensivă la proiectul diametralei Berzei-Buzeşti al Primăriei Capitalei (foto). Proiectul, care a primit premiul Bienalei de Arhitectură București la categoria ”Studii şi proiecte finalizate şi nerealizate”, a fost însă respins de autorităţile locale şi nu va fi pus în aplicare.

Mai multe detalii despre proiectul arhitecţilor voluntari

2. PASAJ SUBTERAN PIAȚA SUDULUI

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului ar urma să scurteze cu circa 74% timpul pe care-l petrec şoferii la ambuteiajele care se fac acum în zonă. Pasajul se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens, iar rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe cu două benzi pe sens, independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie.

Primarul a avansat drept termen de începere a lucrărilor data de 1 martie 2013. "Undeva spre începutul lui martie, de mărţişor, suntem cu lopeţile pe acolo" a declarat Primarul General Sorin Oprescu cu prilejul semnării contractului de finanţare pentru proiect. Valoarea totală a proiectului este de 127,14 milioane de lei (aprox. 30 milioane euro), acesta fiind cel mai mare proiect din bani europeni construit în București.

Mai multe detalii despre proiect

3. BULEVARDUL UNIRII DEVINE PIETONAL

Primăria Capitalei vrea să “mute” Bd. Unirii de pe centru pe margine pentru a-l dedica pietonilor. Astfel, zona centrală, inclusiv fântânile, unde acum circulă maşinile va deveni pietonală, iar maşinile vor circula pe la margine, unde este acum trotuar, după cum se poate vedea și în imagine. Transformarea va cuprinde zona de bulevard cuprinsă între Piaţa Unirii şi Piaţa Constituţiei. Ulterior, primăria va transforma şi Piaţa Constituţiei în spaţiu pentru evenimente şi spectacole. Sub piaţă va fi construită şi o parcare subterană.

Realizarea acestui proiect în 2013 depinde de fondurile existente în bugetul municipalității, în contextul în care el era programat inițial pentru 2012, după cum anunța chiar Sorin Oprescu înainte de alegeri: "După alegerile din 10 iunie, vom face o rectificare bugetară şi ne vom apuca de transformarea Bulevardului Unirii în zonă pietonală. Vor fi şi magazine şi unităţi economice pe margine".

Proiectul face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, realizat de municipalitate în 2011. 

Mai multe detalii despre proiect

4. CIRCUIT TURISTIC PE LACURILE FLOREASCA ȘI TEI

Planul de amenajare a celor două lacuri bucureştene prevede construirea a şase porturi pentru vaporaşe turistice, a 12 debarcadere pentru ambarcaţiuni de mici dimensiuni şi a două amfiteatre cu scene plutitoare cu o capacitate de 240 locuri fiecare. În plus proiectul prevede şi construirea unei săli polivalente de 250 metri pătraţi. În cadrul proiectului, vor fi amenajate trei zone de agrement cu piscine, o pasarelă ciclo-pietonală şi patru kilometri de piste pentru pietoni şi biciclete.

Proiectul de amenajare a unui circuit turistic pe lacurile Floreasca şi Tei costă 87 milioane lei (20 milioane euro), din care 24 milioane vor proveni din fonduri europene nerambursabile. Inițial Primăria anunțase că lucrările vor fi demarate în 2012, însă cum acest lucru nu s-a întâmplat.

Mai multe detalii despre proiect

5. CONSTRUCȚIA NOII SĂLI POLIVALENTE DIN COMPLEXUL LIA MANOLIU

În 2013 va începe construcția noii Săli Polivalente din complexul Lia Manoliu. Primarul Sorin Oprescu a declarat la începutul lunii decembrie că studiul de fezabilitate este finalizat și că "se lucrează" la proiect. Terenul pe care se va construi noua Sală Polivalentă a fost primit de municipalitate pe 12 septembrie 2012 de la Guvernul României, teren care reprezintă "aproape tot Parcul Lia Manoliu", potrivit lui Sorin Oprescu. Consiliul General al Capitalei este obligat să înceapă construcția în maxim un an de la preluarea terenului. 

Mai multe detalii despre proiect

6. REABILITARE BULEVARD LIVIU REBREANU

Lucrările de reabilitare a Bulevardului Liviu Rebreanu, înghețate odată cu venirea iernii, vor crea în 2013 prima linie de tramvai "verde" din București. Atunci locuitorii cartierului Titan se vor putea bucura de un bulevard modern, cu trotuare refăcute, carosabil reabilitat și dotat cu prima șină de tramvai de tip "green-track" din Capitală - suprafața dintre șine fiind acoperită cu pavele pe care va crește gazon. Șina va fi separată de traficul auto și transformată în spațiu verde, mai puțin în stații și în intersecții, unde linia de tramvai va fi înglobată în asfalt.

7. PASAJ SUBTERAN ȘOS. PANTELIMON - BD. CHIȘINĂU

Odată cu inaugurarea Pasajului Doamna Ghica-Chișinău s-a închis inelul median de circulației în zona de vest. Astfel, traficul ce vine de pe A3 este direcționat pe nou-reabilitata șosea Doamna Ghica înspre cartierele Pantelimon, Titan-Balta Albă și Berceni.

Totuși, pentru o fluidizare suplimentară a traficului vor fi construite pe inelul median pasaje rutiere în mai multe intersecții cheie: Doamna Ghica - Șos. Colentina, Doamna Ghica - Șos. Pantelimon și Nicolae Grigorescu - Splaiul Unirii. Dacă pasajul Doamna Ghica-Colentina și străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu au fost trecute pe linie moartă din cauza lipsei de fonduri a municipalității, pasajul subteran de la intersecția Doamna Ghica-Șoseaua Pantelimon va fi ridicat de municipalitate începând din primăvară. Cel puțin asta declara Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, care spera ca lucrările să poată începe chiar din decembrie 2012, însă vremea nu a permis acest lucru.

Un lucru este însă sigur: dacă în viitorul apropiat nu se va reconfigura intersecția Panteimon-Doamna Ghica-Chișinău, fluxul de maşini dinspre A3-Pipera-Colentina înspre Pantelimion riscă să fie "gâtuit" de ambuteiaje și mașini parcate, iar întreaga utilitate a proiectului Pasaj Doamna Ghica-Chișinău va fi anulată. 

8. INTRODUCEREA DE SENSURI UNICE PE MAI MULTE BULEVARDE MARI

Primăria Capitalei ar putea introduce, din 2013, sensuri unice pe mai multe artere importante din Capitală pentru a fluidiza traficul. Astfel, din 2013 am putea vedea soluția aplicată în trecut pe Bd. Regina Elisabeta și pe următoarele artere:

  • Bd Carol în prelungirea sensului unic de pe bd. Elisabeta şi introducerea a două benzi dedicate transportului în comunn, câte una pe fiecare sens; pentru celălalt sens (Moșilor - Universitate) se propune introducerea sensului unic pe traseul Calea Victoriei - str. Doamnei - str. Florescu -str. Negustori - str. Plantelor;
  • se prelungeste sensul unic de pe str. Mircea Vulcanescu, de la intersectia cu bd. Dinicu Golescu pana la intersectia cu Calea Plevnei;
  • se prelungeste sensul unic de pe Calea Victoriei din dreptul CEC pana la Splaiul Independentei. Calea Victoriei va avea pe tot traseul sau trei benzi, in spatiul rezultat in urma acestei schimbari urmand sa se amenajeze piste de biciclisti.
  • sens unic pe Bd. Barbu Vacarescu dinspre str. Glinka spre sos. Pipera, in tandem cu Calea Floreasca; în aceeasi zona se propune cuplul bd. Lacul Tei (sens unic spre centru) si str. Ramuri Tei (sens unic spre Colentina)
  • Soseaua Progresului va fi sens unic dinspre intersectia de la Razoare spre str. C-tin Istrati, iar pe un segment din soseaua Viilor se va putea circula doar dinspre str. C- tin Istrati spre Calea Rahovei;
  • sens unic pe Calea Dorobantilor - directia dinspre Nord spre Centru;
  • sens unic pe str. Aurel Vlaicu - Calea Floreasca pana la str. M. I. Glinka - directia dinspre Nord spre Centru;
  • sens unic pe str. Ghiocei - Domnita Ruxandra - Icoanei - A. Verona- directia dinspre Nord spre Centru;
  • sens unic pe str.Polona intre M. Eminescu si Stefan cel Mare - directia dinspre Centru spre Nord;
  • sens unic pe str. Popa Rusu - Toamnei - Despot Voda - directia dinspre Centru spre Nord;
  • se prelungeste tronsonul de sens unic de pe str. Vasile Lascar de la inters cu str. Italiana pana la str. A. Calinescu;
  • sens unic pe Calea Grivitei intre intersectia cu str. Polizu si str. M. Vulcanescu - pe directia Vest-Est;
  • sens unic pe str. Sfintii Voievozi de la Calea Grivitei la Piata Sf. Voievozi - pe directia Vest-Est;
  • sens unic pe str. Sevastopol - pe directia Vest-Est;
  • sens unic pe str. Gh. Manu - str. Occidentului - str. Polizu - pe directia Est-Vest;

Mai multe detalii despre proiect

Etichete: Bulevardul Uranus, pasaj subteran Piaţa Sudului, proiecte, promo, realitatea, sensuri unice

0/23 COMENTARII
MiauHamChitzCirip
15 Feb 19:32
+0
VOTURI
-0
@ lui Ana: Aici e vorba de reamenajarea zonei Gara de Nord-Piata Matache, citeste bine titlul femeie. Daca ai ceva util si inteligent de spus esti binevenita, daca vrei numai sa te legi aiurea de bietii câini abandonati, cauta-ti locul potrivit temei, nu te trezi bolborosind aiurea.

"Sute de mii de bucuresteni agresati zilnic" zici? Esti serioasa sau ai sincope psi? Pe mine nu m-a "agresat" si nici macar latrat niciun câine pâna acum, fie el în lesa sau ba.

Femeie, fa-ti mai bine gânduri serioase de ce te latra tocmai pe tine toti câinii. Te recunosc patrupezii prea repede asa cum esti în interiorul tau: ura,invidie, ciuda, pizma, cretinism?
ana
15 Jan 06:41
+0
VOTURI
-0
Criminalul Oprescu e complice la agresarea zilnica a sute de mii de bucuresteni de catre haitele agresive d emaidanezi.O problema usor de rezolvat in 2 luni.
Nicolae George
09 Jan 20:38
+0
VOTURI
-0
Haul dintre proiecte si realitate este doar masura incompetentei PMB in gestionarea orasului. A SE REVEDEA SI REALITATEA TRISTA DESCRISA AICI:Un cartier disperat: Slalom prin noroi şi gunoaie în zona Berzei - Buzeşti FOTOGALERIE (19.09.2012)
http://b365.realitatea.net/ciorna-berzei-buzesti_182121.html

Lucrările la bulevardul Uranus au transformat zona într-un iad pentru riverani (17.03.2012)
http://b365.realitatea.net/cosmarul-locuitorilor-din-zona-berzei-buzesti-obligati-sa-faca-slalomuri-printre-munti-de-gunoaie-si-noroaie_149905.html

Locuitorii din zona Berzei - Buzeşti, exasperaţi de lucrările la bulevardul Uranus
(21.12.2011)
http://b365.realitatea.net/locuitorii-din-zona-berzei-buzesti-exasperati-de-lucrarile-din-zona_127029.html
Bucurestean Simpatizant Redux
06 Jan 23:25
+0
VOTURI
-0
Eu cred că nu câinii abandonaţi ci... bucureştenii de azi sunt problema Bucureştiului jigărit, părăginit, infect, hidos şi ţigănit.
Familia noastră, cu mic şi mare, a cheltuit mii de lei (noi) şi sute de ore de muncă voluntară (neplătită) pentru îngrijirea medicală şi hrănirea acestor biete animale. În contextul situaţiei grave, efortul nostru este un mic-nimic, însă este o modestă contribuţie spre binele animalelor şi pentru demnitatea umană. Mă deranjează atunci când prea mulţi se decid să ucidă, să înjure şi să distrugă, înainte de a face măcar un minim
efort, printr-o faptă bună.

Desigur, este mai uşor să dai cu piciorul într-un animal bolnav, derutat şi sleit, fie direct cu cizma, fie indirect, ca postac aici pe net, dar asemenea faptă te descalifică şi te demască drept un subuman. Şi de subumani imbecili, turmentaţi şi manelişti palavragii e plin tot Bucureştiul... şi de aia Bucureştiul îşi are locul pe care-l are, în topul oraşelor europene! Deci vă scapă numai omenia, iubirea şi respectul pentru creaţie, bunătatea, efortul şi nu palavrele, ura, egoismul, iubirea banului şi imbecilitatea subumană. Dur, dar adevărat cred.

Atunci când bucureştenii vor (re)deveni oameni, atunci Bucureştiul va (re)deveni un oraş uman, curat,civilizat, estetic şi convivial. Numai proiectele în sine -care şi aşa nu sunt nicidată finalizate la termen, la costul sau calitatea prevăzută - nu pot transforma o hazna într-o urbe civilizată, omenoasă. QED
DIN NOU BUCURESTEANUL
03 Jan 22:43
+0
VOTURI
-0
Va multumesc pentru cenzurarea celor expuse de mine, FOARTE CIVILIZAT !!!. SA VA FIE RUSINE !!! Da ce e aia RUSINE PENTRU NISTE AMPLOIATI ??? Era vorba de obsesia tampitilor de a omora caini ca sa le zburde purandeii pe coclaurile asa ziselor “orase”. Cine sunt mai javre "oamenii (românii) spalati pe creier de capitalismul cretinoid american" sau amaratii de caini ce vor ramane pana la capat, prietenii oamenilor, chiar si a celor ce ii omoara. Pana si cand calaul de hingher le va da cu parul in cap, ei tot vor da din coada fericiti si nu vor crede ca un astfel de "om" este de fapt un Animal cu A mare. Asemenea "oameni" sunt ANIMALE oriunde pe glob si a da exemplu de globalizarea HINGHERISMUL invingator, este o replica dezarmanta. Si nu este vorba doar de omorat caini ci orice fiinta vie ! Cine a dat viata fiintelor vii, oamenii ? Cum pot oamenii sa omoare orice misca pe aceasta planeta VIE ???!!! Cu ce drept ?

Uitati-va la acest film : The Happening.

http://vioreldj.blogspot.ro/2012/08/the-happening-2011-online-subtitrat.html

Daca planeta se va satura de oameni se poate sa isi doreasca sa scape de urgenta de toti oamenii, buni sau rai destepti sau prosti, nebuni sau “normali”. Pana la urma oameni au invadat planeta, toata planeta, cu plantele si animalele ei etc. si nu "cainii" animalele, au invadat teritoriile "sfinte" > orasele oamenilor ... Oamenii ar face bine sa isi restranga expansiunea pentru ca planeta VIE poate sa intoarca foaia si sa ne stearga de pe harta pe toti intr-o clipita … Ham –ham si din partea mea, sper sa nu faca planeta cat de curand ham-ham si sa disparem cu totii sa zicem pe la ora 9,21 AM ca asa vrea planeta … Va doresc o seara placuta si sa va vina mintea la cap, si sa o lasati mai moale cu teoria omoratului animalelor ca sa traim noi … adica cei ce sustin asemenea enormitati de asasini frustrati.

Va urez spor la stergerea acestor randuri stimati amploiati ..
Bucurestean Simpatizant
03 Jan 21:03
+0
VOTURI
-0
Ader la opinia civilizată şi elocvent expusă a d-lui Bucureştean. Înainte de a măcelări câinii amărâţi de lipsa iubirii, a corectitudinii şi a sensului de responsabilitate al "omului nou" gestat de Bucureşti, mai bine scăpaţi de maidenele cu buruiene, de ţigănie, de gropi pe trotuare şi carosabil, învăţaţi să puneţi capace pe gurile de canal, daţi cu mătura în faţa caselor voastre, reparaţi gardurile jerpelite, zugrăviţi faţadele, plantaţi arbori, îngrijiţi clădirile de patrimoniu, puneţi echipament şi mobilier urban -inclusiv pentru copii- şi învăţaţi comportament civilizat de oraş Capitală şi de factură europeană... E clar că cei mai mulţi bucureşteni se vor îngrozi de aceste propuneri şi vor protesta aici: Ham ham!
siminica
03 Jan 12:31
+0
VOTURI
-0
Iar incepem proiecte si nu le mai terminam... In buget ar trebui sa apara (era in proiect cel putin) si viabilizarea cartierului ANL Henri Coanda, unde Primaria are obligatia de a face utilitatile (drumuri, gaze, apa, canal, etc.). Hai sa ne concentram pe finalizarea proiectelor incepute, si apoi puteti face si "avioane" (pardon, autostrazi suspendate si pasaje care se termina in blocaje - vezi noul pod de la Pipera care se termina in coada de peste...).
ggg
03 Jan 07:42
+0
VOTURI
-0
Zona de vest ramane la fel. trafic aglomerat, putine artere de legatura ( intrarea de pe A1 pe maniu , iesire spre nord doar pe virtutii si pe la basarab .. samd ... )
sorina
03 Jan 00:16
+0
VOTURI
-0
Pana la eliberarea Bucurestiului de maidanezi, marea problema a o constituie LOCUITORII sai !!! Cine a colindat orasul pe 1 Ianuarie a fiecarui an sau in miezul verii sau cand la tv. se dau meciuri de fotbal foarte importante, a putut constata justetea a ceeace am afirmat. Nici chiar relativa mizerie nu mai pare atat de deranjanta.... Populatia este problema, obsevati cum au inceput sa fie vandalizate pana si autobuzele Mercedes, frumoasele bancute din sectorul 3, mai nou, au inceput sa "marcheze" pana si interioarele vagoanelor de metrou, ca scaunele acelea albastre erau scrijelite mai demult. Ar trebui sa apara niste "gasti" de tineri progresisti, curati, inteligenti care, asa cum alte grupuri se constituie in a strica, acestia sa urmareasca pe cei care distrug si sa-i taxeze... Au existat asemenea grupuri acum vreo 30 si de ani...
And_BC
02 Jan 20:11
+0
VOTURI
-0
Cainii maidanezi sunt de departe cea mai mare catastrofa pentru oras. Chiar nu inteleg oamenii care prefera sa traiasca cu animale libere pe strazi si pe deasupra mai si comenteaza ca altii ii critica. Pur si simplu incredibil
Dan
02 Jan 16:45
+0
VOTURI
-0
Bai, ia nu va mai plangeti de mizerie decat daca stiti sa aruncati "in cos" gunoiul, nu pe langa. Eu personal m-am saturat sa vad ca putorile arunca hartia, plasticul sau sticla langa recipientele de colectare!
florin
02 Jan 16:42
+0
VOTURI
-0
poate faceti un reportaj in zona ghencea cimitirul militar ghencea3,cu mizeria si strazile de pamint incepind cu drumul cooperativei unde dnul VANGHELIE nu mai are timp de 7 ani sa vada ce se intimpla!!!!!!!!!!
Dorin
02 Jan 14:47
+0
VOTURI
-0
Hai c-a aparut si primul maidanezofil "Bucurestean". Imposibil sa nu dai peste asemenea indivizi. Deci domnul "Bucurestean" nu stiu cum sa va explic dar cainii nu au ce cauta liberi intr-un oras pe strazi.

Solutia e simpla si se aplica in orice tara occidentala. Orice caine prins liber e dus la adapost si daca nu e adoptat intr-un numar de X zile atunci e eutanasiat.

Altceva ce spuneti Dvs sunt niste balarii de om bolnav c si majoritatea asa-zisilor "iubitori de caini maidanezi" inclusivi personajele sinistre de la Asociatia Cutu-Cutu sau avocat Paula Iacob, Vadim Tudor si alti bolnavi
Michire
02 Jan 14:24
+0
VOTURI
-0
Rahati de caine intalnesti la tot pasul si asta pentru ca stapanii scot animalelele la plimbare , zic ei, dar de fapt ii scot sa -si faca nevoile pe strada si spatiul verde,nu au bunul simt sa stranga dupa ei;politia comunitara nu-si face treaba,sa-i intrebe pe ,,purtatorii de animale"de pungi si maturica.....
Bucurestean
02 Jan 14:08
+0
VOTURI
-0
Ce anume aveti cu caini ? De asta nu puteti trai ? Aveti de toate, bani etc si caini va dau fiori ? Daca aveti o problema cu niste fiinte aflate pe strada din vina voastra a oamenilor intrebati-va ce anume problema aveti personal cu cainii ? Faceti parte din alta haita ? V-au furat mancarea, viitorul copiilor, v-au facut sa plecati din tara cu milioanele ? Sunteti mai rai decat caini si de aceea strainatatea se preocupa de eutanasierea romanilor ... Nu stiti pe cine sa omorati ca sa va fie voua bine ... Uitati-va in oglinda si vedeti-va asa cum sunteti, niste fiare mai rau ca niste caini care sunt prietenii oamenilor, care sunt oameni ... Primaria ar face bine sa castreze caini si sa amplaseze la fiecare colt de strada mancare pentru toti caini, sa le faca si custi standart puse peste tot. Cand le va veni sorocul la fiecare, vor muri de moarte naturala si vor dispare de pe strazi... Cu o minima dorinta de a fi civilizati, oamenii, romanii, bucurestenii vor intra civilizati in randul oamenilor, nu ca salbatici, omorandu=si caini pe care ei i-au lasat in strada ... Caini nu musca pe nimeni daca sunt hraniti, zilnic se ard la Protan zeci de tone de carne, cu care s-ar hrani toti cainii ...
SECTORUL5
02 Jan 13:37
+0
VOTURI
-0
SECTORUL 5 CEL MAI MIZERABIL,GUNOAIE LA TOT PASUL,CAND SE VA REZOLVA OARE ACEASTA MARE PROBLEMA CU GROPILE DE GUNOI DIN SECTORUL 5 ( VEZI CAPATUL AUTOBUZULUI 117 SI STRADA HUMULESTI).
Andrew_M
02 Jan 13:25
+0
VOTURI
-0
Cel mai urat oras din Europa plin de gunoaie, gropi si caini maidanezi gata sa-ti rupa picioarele la fiecare pas. Multumim domnului Maidanez General al Capitalei, Sorin Oprescu
silviu
02 Jan 12:46
+0
VOTURI
-0
capitala este un oras infect...o mizerie, rahati, gunoaie, boschetari, maidanezi ... etc
petre
02 Jan 12:34
+0
VOTURI
-0
Maidanezii sunt simbolul Bucurestiului, capitala este groapa de gunoi a Romaniei, multumim Oprescu!
Dorin
02 Jan 11:47
+0
VOTURI
-0
Caini maidanezi, caini maidanezi si caini maidanezi = Bucuresti
matrixu
02 Jan 11:47
+0
VOTURI
-0
@Mitica. Ai uitat de...bullshit
Mitica
02 Jan 10:47
+0
VOTURI
-0
Bullshit,
bullhit,
bull shit

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h