Cum va arăta Bulevardul Uranus VEZI FOTO



Primul tronson al Bulevardului Uranus, cu o lungime de 1,8 kilometri, este cuprins între Piaţa Victoriei şi strada Vasile Pârvan. Potrivit proiectului, noul bulevard va avea 3,8 kilometri de piste pentru biciclişti, 3,3 kilometri cale simplă de rulare pentru tramvaie şi peste 12.000 de metri pătraţi de trotuare. În plus, vor fi amenajate şi noi spaţii verzi. Mai exact 4.000 metri pătraţi de spaţiu verde, potrivit autorităţilor.

Strada Gării de Nord va fi prelungită şi se va intersecta într-un nou sens giratoriu cu strada Berzei si Mircea Vulcănescu. Circulaţia prin sensul giratoriu se va face pe patru benzi destinate autoturismelor şi pe două căi de rulare pentru tramvaie.

În zona Piaţa Haralambie Botescu strada va fi supralărgită astfel încât va permite şi amenajarea unei parcări. Bucureştenii vor avea la dispoziţie aici aproximativ 30 de locuri de parcare.

Potrivit autorităţilor, noul bulevard va tripla capacitatea de circulaţie atât pentru autoturisme, cât şi pentru mijloacele de transport în comun. Astfel, de la o capacitate de 600-700 vehicule pe oră se va ajunge la una de 2.500 de vehicule pe oră. De asemenea, numărul călătorilor transportaţi prin zonă va creşte de la 500-700 pe oră la 1.000-2.000 pe oră.

Expropieri de 29 milioane de euro

Exproprierile de pe traseului viitorului Bulevard Uranus au costat până acum Primăria 29 milioane de euro. Și asta doar pentru primul tronson, din Piaţa Victoriei pe Vasile Pârvan. Demolarea clădirilor pentru lărgirea străzii Buzeşti au început deja, 87 de clădiri urmând a fi demolate.

“Prima etapă a început cu amenajarea Berzei de la Piaţa Victoriei până la strada Occidentului, unde linia de tramvai şi strada vor fi terminate în acest an. Este un bulevard cu câte trei benzi pe sens, cu 2 linii de tramvai. Urmează segmentul din Berzei, de la Calea Griviţei, până la Vulcănescu”, a explicat primarul general.

Tunel de 37 metri pe sub Dealul Parlamentului

Reprezentanţii primăriei generale susţin că după demolarea ultimei clădiri, lucrările de construcţie la primul tronson vor mai dura maxim opt luni. În partea a doua a lucrării numărul clădirilor demolate va fi mai mic, astfel că autorităţile vor începe curând şi licitaţia pentru această secţiune.

“Este vorba de zona podului Hasdeu. Începem cu bulevardul Vasile Pârvan, până la podul Hasdeu, acesta intrând şi el în supralărgire, după care se intră sub pamânt. A fost aleasă şi permisă crearea unui tunel la aproximativ 37 de m pe sub Dealul Parlamentului, în apropiere şi totusi depărtat de construcţia Catedralei Neamului, astfel încât să nu ne intersectăm cu aceste lucrări. Conducerea Camerei Deputaţilor a aprobat la rândul ei proiectul. În continuare le vom prezenta PUZ-ul, pentru că, în vederea supralărgirii bulevardului Izvor la 4 benzi pe sens, vom avea nevoie să ne fie cedată o bucată de teren de sub curtea Parlamentului. Tunelul acesta va ieşi in Uranus, până în apropierea pieţei Cosbuc şi va uşura mult ieşirea către sud, mergând pe calea Rahovei, Veteranilor”, a precizat Oprescu.

Bulevardul Uranus va fi finalizat în totalitate, conform planurilor, în primele luni ale anului 2012.

Etichete: Berzei, Bucureşti, Bulevardul Uranus, Buzeşti, Primăria Capitalei, proiect, promo, Sectorul 1, Sorin Oprescu

0/0 COMENTARII
blabla
03 nov 00:26
+0
VOTURI
-0

http://www.youtube.com/watch?v=DPAdmDRymHs

gigi sange
31 mai 13:59
+0
VOTURI
-0

Mai fratilor toata lumea e de acord ca e nevoie de strazi. Eu sunt unul din cei ce vor fi demolati. Problema este ca DESPAGUBIRILE sunt de rahat. Eu nu vreau bani.... vreau casa asa cum o am acum si nu pe linia de centura ci intr-un cartier cel putin la fel de central, dar nimeni nu-mi da asa ceva. Imi arunca cativa gologani si hotii si banditii imi fura cu te miri ce si mai nimic casa si pamantul. Asa facea si Ceausescu Dumnezeu sa-l ierte. Intrebarea e de ce dracu l-am mai impuscat ca mafiotii jegosi de azi fura si distrug mai mult de 1000 de ori decat el.....

BICICLISTU
01 apr 22:26
+0
VOTURI
-0

METROU!!!!!

Cătălina Paraschivescu
25 mar 13:08
+0
VOTURI
-0

cum arata, in martie, bulevardul uranus: http://celalaltgeam.blogspot.com/2011/03/lucrarile-din-zona-berzei-matache.html

Jorj
21 feb 20:13
+0
VOTURI
-0

multa bafta ...cu bulevardul

poate faceti ceva si voi odata n 20 de ani in afara de borduri



pasajul basarab e perfect si dak reuseste si asta

v ati scos cu 2 interventii in 20 de ani

tot asa

mai lasati dreaq hartogareala si mai bagati cv pasaje si tramvaie moderne sa traim si noi k n europa :)))



invatati sa faceti si voi parcari supraterane k s mai ieftine decat cele sub...si poate creati asa si posibilitatea de restrictionare a traficului in centru bucalesu lui si incurajarea traseelor pietonale si transportuui in comun....uf suna exact ca la primarie =))



bafta

adi
11 feb 15:35
+0
VOTURI
-0

Daca ma uit la sensul giratoriu si ma refer la Mircea Vulcanescu cu Berzei, nu inteleg de ce in pe macheta apar masini din partea stanga (mircea Vulcanescu) care intra sprea sensul giratoriu stiind ca este o strada cu sens unic care se prlungeste pana la statuia Dinicu Golescu. Oare in viitor se vor demola si cladirile care tin de acea portiune? in prezent sunt 2 benzi de cirulatie si pe macheta se vede ceva mai mult.

cobra
11 mar 06:49
+0
VOTURI
-0

E OK asa, iti explic. In poza cu macheta (prima) apar cinci strazi care intra in giratoriu. Poza este luata dinspre capatul din Casa Poporului. Drept in fata - in sus - se continua actualul Berzei si pe undeva in fata se vede pe stanga si strada Cameliei. Bulevardul "de la ora 10" unde spuica se vad masini pe ambele sensuri de mers nu este Mircea Vulcanescu ci viitoarea prelungire a bulevardului Garii de Nord, care in prezent se inchide in trei stradute amarate. Strada Mircea Vulcanescu "vine de la ora 2" si se continua in stanga jos.

Tuca Louisa
19 ian 17:19
+0
VOTURI
-0

Oricum s-ar numi primarul tot or sa fie nemultumiti. Cu greu multumesti oamenii mai ales cand ei au idei si viziuni diferite.Dar daca suntem contra la tot ce este nou si util din diferite considerente personale ori politice nu se ajunge nicaieri. Eu stiu ca acest puz este din 2004 aprobat ,se regaseste si pe pmb.ro,poate dl.cineva este inversunat pentru anumite probleme personale.Dar de ce sa comparam tara noastra cu alta tara? Este o minunatie de tara numai ca noi am fost cei care am gresit nu ne-am ales cu multi ani in urma bine pastorul.

altcineva
10 ian 15:47
+0
VOTURI
-0

poate fi adevarat ce zici tu (cineva) dar vehementa cu care te exprimi este jignitoare. sunt multi oameni care s-au gandit la ce ai spus tu (asta ca sa intelgi ca nu esti singura care a inventat apa calda de mai multe ori) dar nu insemna ca acest proiect este chiar inutil locuitorilor capitalei. gandeste-te numai la cate proiecte, care s-au facut foarte greu ce-i drept, au fost criticate initial si totusi se vede eficienta lor. s-a ras de "metroul usor" si este un mijloc ideal de a traversa bucurestiul de la nord la sud, s-a ras de pasajul baneasa dar a fluidizat cu un oarecare procent traficul....etc. hai deci sa asteptam, sa judecam si daca nu ne place, sa ne implicam... sau sa ne mutam.

George
29 dec 12:03
+0
VOTURI
-0

Ce comentariu rautacios si lipsit de baza ai facut ,daca traiesti si lucrezi in Bucuresti realizezi importanta acestor bulevarde si mai putin conteaza daca vor fi gata in 2 ani in loc de 1 ,iar tu nu reprezinti poporul reprezinti doar prostia tipica a unor asa zisi bucuresteni care au venit aici de la Adancata si brusc se cred oraseni cu acte , daca observi in jurul tau se fac si lucruri bune dar trebuie sa deschizi ochii si sa lasi rautatea .

Cineva
26 nov 12:03
+0
VOTURI
-0

Sigur ca da. DAR v-ati pus problema ce se va construi pe margine? Cum am mai spus si in cazul unor articole similare, cat timp nu incercati sa ganditi cu creierul vostru, dragi romani, degeaba va zice imnul sa va treziti ca tot niste adormiti dispusi sa inghita gogosi sunteti.



Se vor face cladiri minunate din beton si sticla, acele adevarate opere de arta care pot fiecare sa elibereze in trafic cate 200 de masinute. Care, permiteti-mi sa va spun, nu vor putea fi inghitite nici macar de proiectul megalomanic si inutil al primariei Bucuresti.



Suntem singura capitala care isi demoleaza trecutul in loc sa-l scoata la lumina si sa-l renoveze. Cehia, Polonia, TOATE au inteles importanta culturii. Numai noi ne bagam birourile si monstrii in centru, numai noi incurajam astfel de initiative. Imi e rusine ca sunt romanca - si nu din cauza coruptilor, ci a celor care le creaza atatea oportunitati sa fie astfel.



Voi stiti ce e aia legalitate? Voi stiti ca nu exista studii la baza acestui proiect? Stiti ca nu au avizele necesare? PUZ? Ca va mint cu nerusinare? Stiti ca va ingroapa cultural si dau mana libera marilor constructori, nu ca sa va fie VOUA bine, ci ca sa-si umple buzunarele? Nu, stiti numai de masinuta proprie si de acoperisul de-l aveti deasupra capului.



Pana nu scoateti capetele din nisip, dragi romani, pana nu verificati ce vi se face pe baza de acte in loc sa va bazati parerile pe tampenii de campanie, abtineti-va de la comentarii pentru ca va faceti de ras in mod inutil.



De fapt, ce tot spun. Ma adresez unor oameni care chiar cred ca se poate face tunel pe sub Casa Poporului in decurs de un an si ceva - asta dupa ce au trait in aceasi tara cu mine in ultimii 20 de ani. Oameni care cred ca strada lu' Oprescu rezolva si problemele altora decat ale nehalitilor care au primit spagi pentru proiect. Ce as putea astepta de la astfel de persoane?



P.PS. Rog comentacii primariei sa se abtina, daca nu sunt macar platiti pentru asta. E de preferat sa se stie parerea poporului, nu tot a pupincuristilor lu' Oprescu.

cobra
09 mar 06:03
+0
VOTURI
-0

1.) Nu se face nici un tunel pe sub Casa Poporului. EXISTA DEJA, a fost facut odata cu toata cladirea si servea la evacuarea lui Ceausescu. In prezent nu este folosit si cu mici ajustari si renovari va fi integrat in ceea ce se doreste sa se faca adica un bulevard care sa taie Bucurestiul de la Nord la Sud.



2.) E adevarat ca se darama cladiri vechi, dar pe langa ca erau intr-o stare de degradare extrema (vina e tot pe la primarie) trebuie sa fim obiectivi. Orasele pomenite de dvs. au luat in calcul circulatia inca de 2-300 de ani in urma construind acele cladiri - care azi se numesc de patrimoniu - intr-un anumit mod astfel inccat sa se creeze bulevarde largi. Repet, asta acum 2-300 de ani .....

Mitica
24 nov 08:46
+0
VOTURI
-0

Cum Oprescu nu poate opri bucurestenii sa-si cumpere masini(nimeni nu poate face asa ceva),face ce este mai bine pentru fluidizarea traficului!Iar constructia bulevardului Uranus sau cum se va numi,este gandita in acest sens!

Laura
23 nov 13:39
+0
VOTURI
-0

Domnilor ziaristi,nu mai bagati lumea in ceata!Intr-adevar,numele oficial al pietei respective este Haralambie Botescu,dar nimeni nu-i spune asa,ci mult mai simplu:Matache Macelarul!Cat despre proiectul Uranus,Oprescu s-a orientat foarte bine!Era necesara de multa vreme o asemenea artera!

hamangiu
15 iul 15:42
+0
VOTURI
-0

Deh! Nu s-a orientat Oprescu la nimic, ca doar nu e urbanist. Acest bulevard este o idee f. veche. Un precursor al acestei idei a aparut inca de pe vremea lui Ceausescu. Idea actuala a aparut clar dupa ce Casa Poporului a devenit Palatul Parlamentului, cand serviciile de paza ale demnitarilor si-au dat seama ca nu se pot descurca eficient prin reteaua de stradute din Bucuresti. O legatura directa Parlament-Guvern e absolut necesara.

Costel
23 nov 10:09
+0
VOTURI
-0

Cand se va face ceva si la Razoare? Ca nu au nicio utilitate nici uranus nici pasajul basarab, fara rezolvarea problemei de la razoare.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE