Cum va arăta parcarea supraetajată din Centrul Vechi, cum se va integra în peisaj



Primăria Capitalei vrea să construiască o parcare supraetajată cu 360 de locuri, în Centrul Vechi al Capitalei.

Primăria Capitalei va construi, în parteneriat public-privat, o parcare supraetajată, la intersecţia Str. Tonitza cu Str. Franceză. Potrivit Primăriei Capitalei, parcarea va avea în total 360 de locuri şi va deservi partea de sud către Centrul Istoric (partea de nord a Centrului Vechi fiind deservită de parcarea subterană de la Universitate).

Macheta parcării supraetajate ce va fi construită în zona Centrului Vechi a fost prezentată miercuri dimineaţă, cu ocazia vizitei de lucru efectuate de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu. În cadrul acestei vizite, la care au participat şi reprezentanţi ai Universităţii de Arhitectură şi Urbanism "Ion Mincu", precum şi ai Interparking - operatorul parcării - a fost prezentat şi Conceptul Integrat de Parcări din centrul oraşului. Acest concept prevede construirea altor trei parcări în centrul oraşului, după cum urmează:

- parcarea subterană Edgar Quinet - 370 locuri

- parcarea subterană şi supraterană de la Spitalul Colţea - 420 locuri

- parcarea supraetajată din str. Tonitza - 360 locuri.

În cadrul vizitei, primarul general Sorin Oprescu i-a criticat pe şoferii care rup bolarzii pentru a parca maşinile în centrul oraşului şi a precizat că va lua măsuri împotriva parcagiilor din zona centrală. "Acum am trecut la o fază superioară a unora care mai smulg bolarzi din pământ doar ca să îşi parcheze maşinile. Îi vom rezolva şi pe ăştia. Nu am de gând să îi mai tolerez pe indisciplinaţi, pentru că nu facem nimic. Insulele de verdeaţă de-a lungul bulevardului Nicolae Bălcescu erau locuri de parcare în perioada în care nu au existat bolarzii pe bulevard. Important este să dăm alternativa, care s-a născut odată cu parcarea de la Universitate, realizată în parteneriat public-privat. Câştigând şi parcarea de la Edgar Quinet reuşim ca zona centrală să o conturăm ca posibilitate de parcare. Vrem să dispară din zona centrală maşinile lăsate aiurea, odată cu maşinile dispar şi parcagiii şi atunci lucrurile vor fi în echilibru. Dacă parcagiii vor să intre în parcările subterane e ultima dată când coboară. În câteva luni de zile s-au dat 1.080 de amenzi celor care parchează ilegal, dar au fost amendaţi şi parcagiii. Este o lacună a legii. Poliţia Locală şi poliţistul de la Rutieră, de la Poliţia Naţională, nu are dreptul să amendeze maşina parcată aiurea. Trebuie să stea lângă ea până când apare şoferul şi pe acela îl amendează", a declarat edilul-şef al Capitalei.

Cât va costa parcarea de la Edgar Quinet

Parcarea subterană de la Edgar Quinet, care va avea 370 de locuri, va fi realizată de Interparking, în parteneriat public-privat. Această parcare va închide axa de circulaţie N-S prioritară a oraşului. Această parcare va fi conectată pietonal cu parcarea de la InterContinental. Lucrările la acest parcaj vor începe după terminarea reabilitării parcării de la InterContinental. Investiţiile în parcarea de la Edgar Quinet se vor ridica la circa 5 milioane de euro, iar lucrările la această parcare vor fi efectuate de Interparking, Primăria urmând să încaseze redevenţă din încasările partenerului, a precizat Bogdan Hreapcă, directorul general al Direcţiei de Investiţii din cadrul Primăriei Capitalei.

"Din 2011 am început să studiem, ca proiect pilot, zona centrală a Bucureştiului. În plan foarte important este parcarea de la la Tonitza care va deservi, practic, accesul pietonal din partea de sud a Centrului Istoric. Cu alte cuvinte, parcarea de la Universitate va închide partea de nord a Centrului Istoric, iar Tonitza va închide partea de sud a Centrului Vechi, fiind astfel rezolvată problema parcării în Centrul Istoric", a declarat Bogdan Hreapcă.

De asemenea, în curtea spitalului Colţea se va construi, tot în parteneriat public-privat, o parcare offstreet de 420 de locuri, din care 180 de locuri vor fi destinate spitalului, iar restul vor fi publice, zona fiind în prezent foarte aglomerată, în contextul în care în zonă este sediul mai multor instituţii publice, precum Ministerul Agriculturii.

Pentru asigurarea locurilor de parcare necesare şi în partea de sud către Centrul Istoric (partea de nord a Centrului Vechi fiind deservită de parcarea subterană de la Universitate) se va construi parcarea supraetajată de la Str. Tonitza - Str. Franceză.

Pentru cele două parcări de la Spitalul Colţea şi din str. Tonitza există Plan Urbanistic Zonal, urmând ca în cel mai scurt timp aceste proiecte să fie supuse aprobării Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi ulterior să se demareze procedurile de licitaţie.

În prezent, potrivit Municipalităţii, în centrul Capitalei, pe o rază de 600 de metri, pornind din centrul intersecţiei de la Universitate, sunt la dispoziţita publicului în total 6.790 de locuri de parcare (publice sau private) după cum urmează:

- parcări subterane: Universitate şi Intercontinental - 420 + 1.000 locuri

- parcări offstreet: Unirii şi Cocor - 900 şi 270 locuri

- parcări onstreet: 4.200 de locuri, din care 1.200 de locuri pentru riverani.

"Astfel, centrul Bucureştiului se află peste media europeană din punctul de vedere al locurilor de parcare din centru. (Bruxelles - cu 4.000 de locuri de parcare în centru, centrul Barcelonei - cu 5.200 locuri, Viena cu 2.300 de locuri de parcare în centru (raza 600 de metri de Operă)", potrivt Primăriei Capitalei.

Prin construirea celor trei noi parcări din centrul Capitalei (Edgar Quinet, Colţea şi Tonitza), la cele 6.790 de locuri existente se vor adăuga alte 1.150 de locuri, rezultând în total 7.940 de locuri de parcare, în zona centrală a oraşului, au mai precizat reprezentanţii Municipalităţii.

Citeşte şi: Șoferii bucureșteni, greu de civilizat.Câte amenzi se dau pentru parcarea pe trotuar la Universitate

Etichete: Bucureşti, Capitală, Centrul vechi, loc de parcare bucuresti, parcare, parcare bucuresti, realitatea

0/2 COMENTARII
vlad
03 iul 10:17
+0
VOTURI
-0
Ce sa zic nene, inca o parcare exact ca aia de la Unirea (ca asa arata din schite) se potriveste perfect cu arhitectura strazii Franceze :)) .... Totusi e bine ca se face, in toate locurile libere ar trebui facut la fel in tot Bucurestiul, parcari supraetajate si pe urma eliberate strazile de masini... o banda in plus de circulatie pe fiecare bulevard s-ar simti extraordinar in trafic.
IOnut
02 iul 14:28
+0
VOTURI
-0
Acum, acolo tot parcare este. Adica este un teren plin de noroi folosit pe post de parcare dar si de sursa de praf cand se usuca noroiul

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE