Cum va arăta zona Berzei-Buzești după finalizarea bulevardului Uranus



După finalizarea Bulevardului Berzei-Buzești, zona Matache va fi regenerată urban, soluţia de amenajare urmând a fi aleasă în urma unui concurs de soluţii. În zonă au fost deja aprobate mai multe norme urbanistice pe baza cărora se vor elibera autorizațiile de construire pentru noile clădiri ce se vor ridica de o parte și de alta a noului bulevard.

Bulevardul Berzei-Buzești, noua rută dintre Calea Victoriei și Splaiul Independenței, ar fi trebuit inaugurat în luna iulie, în totalitate, conform ultimelor promisiuni ale primarului general Sorin Oprescu, lucru care nu s-a întâmplat. Documentele care stabilesc normele de construire pentru zona dintre Calea Griviței și strada Mircea Vulcănescu au fost aprobate de Consiliul General al Municipiului București la sfârșitul lunii aprilie 2013, dar capătă importanță acum, când această porțiune a Bulevardului Berzei-Buzești se apropie de finalizare și intră în faza amenajărilor finale.

Cele trei Planuri Urbanistice Zonale au fost aprobate pentru str. Berzei, zona situată între Calea Griviţei şi Bd. Dinicu Golescu (zona Halei Matache). Printre principalele modificări se numără faptul că Bulevardul Garii de Nord va avea sens unic, în tandem cu Calea Griviței și va avea mai multe parcări amenajate de-a lungul său.

Noi proiecte imobiliare

Finalizarea primului segment al noii șosele ar putea atrage și noi proiecte imobiliare care să revigoreze zona istorică din jurul Gării de Nord, rămasă în mare parte în paragină după anii '90:

Primul astfel de proiect, deja confirmat, este complexul de birouri The Mark, ce va îngloba o clădire de 14 etaje și una de 6 etaje, întinse pe o suprafață de 28.000 mp, la intersecția Bulevard Berzei-Buzești cu Calea Griviţei. 

sursa foto:amosnews.ro

Un alt proiect în derulare în apropiere de Gara de Nord este renovarea Hotel Grivița, construit în 1905. Lucrările de reabilitare au început aici în 2012 și sunt așteptate a se termina în toamna anului curent. Clădirea aparținând lui Dorin Cocoș va avea fațada și acoperișul reabilitat conform cu arhitectura originală și va avea tot funcția de hotel. 

În plus, municipalitatea ar putea demara și mult-așteptata reconstrucție a Halei Matache și a imobilelor monument-istoric de la adresele Berzei 81 și Berzei 89

Cele trei PUZ-uri prevăd ca Hala Matache să fie mutata mai la Vest de amplasamentul actual, locatia urmând a fi decisa prin concurs de arhitectura. Despre ridicarea noii clădiri, primarul Sorin Oprescu a spus că va fi făcută "cu elementele originale, la 50 de metri mai încolo", spunând însă că aceasta nu va fi finalizată odată cu bulevardul, pentru că municipalitatea nu are fonduri suficiente.

Alături de Hala Matache, vor fi refăcute și două clădiri monument-istoric care au fost demolate pentru continuarea lucrărilor la noul Bulevard, imobilele de la adresele Berzei 81 și Berzei 89. La fel ca și Hala Matache însă, reconstruirea lor depinde de banii de care dispune municipalitatea, toate elementele ornamentale si arhitecturale ale clădirilor fiind păstrate. 

Citește și: O altă clădire monument istoric, demolată pentru a face loc Bulevardului Berzei-Buzeşti

Alte prevederi aduse de cele trei PUZ-uri sunt: 

• Amenajarea de piste pentru biciclete 

• Rondul de la intersecția str. Berzei cu Vulcanescu va fi micșorat și va fi amenajat mai mult spatiu verde

• Strada Cameliei va deveni pietonală

• în rondul de la intersecția str. Berzei cu Vulcanescu este permisă construirea unor clădiri cu înălțimea maximă de 25 de metri

• pe str. Berzei, între bd. Dinicu Golescu și str. Maramures se pot construi clăldiri cu o înălțime cuprinsă între 11 și 21 m;

• între strada Maramures și intersecția str. Berzei cu Vulcanescu se pot construi cladiri cu o înălțime cuprinsă între 11 si 21 metri. Prevederea este valabilă și pentru portiunea cuprinsa între aceasta intersectie și Hala Matache;

Puteți vedea cele trei planuri aici: 1 - 2 - 3 iar mai multe despre noua soluție puteți citi aici.

Amenajarea noului bulevard dintre Guvern și Parlament a fost oprită până în luna aprilie a acestui an. Lucrările au fost reluate abia după ce Hala Matache a fost demolată la sfârșitul lunii martie, după o luptă grea dusă între reprezentanții Primăriei Capitalei și organizațiile de protejare a clădirilor cu valoare arhitecturală și a zonelor istorice. De altfel ultima "bătălie" a avut loc chiar în ziua demolării Halei Matache, când Primăria a organizat o ședință publică privind cele trei PUZ-uri aprobate de Consiliul General

Etichete: bulevardului Buzesti - Berzei - Uranus, Comisia Naţională a Monumentelor Istorice, Hala Matache, hala matache demolata, hala matache mutata, hala matache va fi mutata, realitatea, studiu arhitecti voluntari

0/15 COMENTARII
Iar Fox...?
12 Aug 23:47
+0
VOTURI
-0
Eugene, „din păcate Rex are dreptate. Fox, te invit să vezi pista de biciclete...” ar fi trebuit să sune comentariul tău. Recitește replicile.
Nu de alta, dar n-aș vrea să-l văd pe Foxulescu ăsta cum își dă importanță că i-a dat și lui altcineva dreptate.
Eugen
12 Aug 20:43
+0
VOTURI
-0
Din pacate Fox are dreptate. Rex te invit sa vezi pista de biciclete care este deja amenajata intre intersectia buzesti/str occidentului pana la P-ta Victoriei. Pista aia pt. care ne simtim asa bine ca este in proiect este da fapt parcare pentru angajatii de multinationale din zona si pentru taximetristi. Noi biciclistii mergem pe langa pista de biciclete si ne luam injuraturi de la soferii de pe carosabil si de la masinile care sunt parcate...unde crezi?? coreect pe pista de bicicleteeee. Asa ca ce rost au proiectele cu piste and sh*t??? Aaaa...da, esti bifa la proiesc "pista de bicicleta?da..bigam"
Iar Fox...?
09 Aug 20:05
+0
VOTURI
-0
Am impresia ca matale esti platit de Oprescu sa-i faci lobby.

Piste speciale pentru biciclisti? Unde? Pe carosabil, prima banda? Esti serios? Iti arat oriunde vrei tu in orasul asta ca prima banda este subinteleasa ca fiind parcare. Iar pentru unii cu mai mult... sange in veioza chiar si banda a doua e buna de oprit masina. Ca na, sunt sofer si trebuie sa opresc aici ca aici am treaba. Doar n-oi merge pe jos, ca amarastenii...

Inaltimea maxima permisa in zona este de 25 de metri? Chiar in prima poza se face referire la un turnulet cu "doar" 14 etaje... Unde-s aia 25 de metri? De la etajul 8 in sus?

E doar rautate, zici tu. Da, e doar rautate, ca vreau si eu sa traiesc in orasul asta. Nu esti singurul care traiesti aici. Tine seama si de cei din jurul tau, ca nu traiesti in padure.
Rex
09 Aug 17:46
+0
VOTURI
-0
Pistele de biciclete de acum si cele desfiintate sunt pe acelasi tipar si sunt facute tot de aceiasi specalisti din primaria lui Oprescu. Unele erau dungi pe trotuar, altele sunt dungi pe strada, facute bineinteles la preturi regesti. Pe verificate…cauta imagini pe google cu « piste biciclete Buzesti ». Nu sunt separate de restul strazii decat de o linie pe asfalt si la pariu ca vor deveni in cel mai scurt timp banda de parcare. Plateste bucuresteanul !
« Dar in lumea moderna, spaga se cheama comision si pana la un anumit punct este fireasca. « Nu sunt deloc de acord. Spaga nu este fireasca si nu se numeste comision ! Nu stiu unde in legislatia romaneasca zice ca functionarii publici si alesii locali pot primi sume de bani de la diverse firme pentru ca mai apoi sa le sustina proiectele. Ei ar trebui sa reprezinte interesul public. Vezi cazul Severin. Spaga e spaga.
Cat despre Ordinul arhiectilor, ONG-uri si diversii arhitecti care lupta pentru un urbanism modern cu accentul pus pe om nu pe automobil …este clar ca au interese, tocmai le-am euntat si ii felicit. Primaria insa se scalda in spagi, coruptie, incompetenta si megalomanie opresciana. Interesul cetateanului este pe ultimul loc. Este parerea mea.
Fox
09 Aug 14:21
+0
VOTURI
-0
@ REX: Ca avem puncte de vedere diferite legate de dezvoltarea Bucurestiului e firesc si normal. Si iti respect punctul de vedere. Dar in schimb imi doresc sa fi corect si sa compari merele tot cu cu mere si nu cu altceva. Ma refer aici la pistele de biciclisti. Pana in acest moment Bucurestiul nu are asa ceva. Nici macar cele din parc nu sunt trasate corect ci pe mijlocul aleii ca sa poti lovi pietonii si pe o parte si pe cealalta. Si da! proiectul de a trasa haotic niste marcaje peste tarabe, copaci si alte obstacole a fost aberant si cineva ar trebui sa dea socoteala. Dar sa spui ca un proiect care de la bun inceput prevede piste de bicicliesti separate pe carosabil, special delimitate e acelais lucru cu niste dungi vopsite pe trotuar asta e deja rautate. Chiar nu e acelasi lucru.
In ceea ce priveste coruptia din primarie... nu am zis niciodata ca sunt niste sfinti. Dar in lumea moderna, spaga se cheama comision si pana la un anumit punct este fireasca. Trebuie sa fi naiv sa crezi ca se aloca un proiect de milioane de euro fara o discutie in prealabil. Diplomatic se cheama lobby! Crezi ca avioanele F16 s-au achizitionat cu un anunt in ziar???? La o scara mia mica aceleasi metode se folosesc si in administratiile locale. Nicio noutate. Aceasta este si misiunea ONG-urilor. Fac lobby pentru diverse interese.
Rex
09 Aug 11:27
+0
VOTURI
-0
@Fox hai sa lasam teoria conspiratiei. Toata lumea are interese oculte numai primaria in neprihanirea ei are in vedere numai interesul cetateanului. Toti sunt niste neispraviti inclusiv Ordinul Arhitectilor, numai Fox si Oprescu nu. Pana una alta primaria isi bate joc de banii publici, genereaza coruptie si dezastre urabistice (in Bucuresti au fost vreo 6 mii de derogari la PUZ in cativa ani) nu ONG-urile. Mie mi se pare ca ce apare in planse/imagini sunt niste turnuri si oricum 25 de metri in zona respectiva este foarte mult. Cate cladiri de 25 de metri, nu din acestea noi facute din derogare in derogare, mai sunt in zona ? Facem turnuri intre case cu regim de inaltime scazut ! Dar daca demolarea zonelor istorice, este solutia atunci Ceausescu ne-a invatat bine!
Bulevardul nu a fost gandit, altfel nu am fi avut PUZ-urile la 2 ani de la initierea lucarii. In rest « standardele UE » nu includ : demolarea in zone istorice (lasate in prealabil in mizerie si dergadare), aducerea traficului in centru care cum bine zici « creste capacitatea de trafic« prin centru pe o strada care trece la cativa metri de Cismigiu. Ba dimpotriva ! Dar noi suntem mai speciali si in domeniul asta al «simbolurilor dezvoltarii economice si ale modernitatii« !
Spatiile mari si aerisite sunt pentru masini. Ne vom aerisi plamanul cu gaz de esapament de la capacitatea crescuta de trafic. Cat despre pistele pentru biciclisti la standarde UE, Oprecu a mai platit vreo 14 milioane pe piste ulteriror desfiintate… povesti cu zane !
Fox
09 Aug 10:44
+0
VOTURI
-0
@ Rex: Din pacate nu ai dreptate. Ar fi fost ok sa ai dreptate si sa se construiasca niste turnuri de sticla si otel, simboluri ale dezvoltarii economice si ale modernitatii. De cocioabe suntem satui. Dar daca te uiti pe puz-urile atasate ai sa vezi ca inaltimea maxima permisa in zona este de 25 m. Asadar nu te mai panica aiurea ca nu ai sa vezi zgarie nori. Si nu mai pune atat de mult baza pe ONG-uri ca nimic nu se face fara interes, si toate au inspate interese funciare sau materiale in spate. De arhitecti sa nu mai vorbim.... nu poti pune doi arhitecti la aceeasi masa si sa fie de acord! Asa ca e simplu sa gasesti niste arhitecti care vor sa iasa si ei in fata si sa le creasca cota de piata si emit opinii care mai de care mai abracadabrante. Bulevardul asa cum a fost el gandit aeriseste si modernizeaza toata zona pe care o strabate. Nu mai vorbesc de ghena care se numea Piata Matache si toata zona insalubra si paraginita care se gasea la 500 m de Victoriei. Bulevardul aduce spatii mari si aerisite, creste capacitatea de trafic si aduce in sfarsit piste de biciclisti la standarde EU.
Rex
09 Aug 09:44
+0
VOTURI
-0
Se vede clar de ce s-a demolat prin zona. Era nevoie de niste spatiu liber pentru niste turnuri. In plus baietii astia de la primarie, cu Oprescu in frunte, nu au tinut cont de nimic si nimeni : parerea ordinului arhitectilor, parerea diversilor arhitecti, a existat un proiect alternativ realizat de un grup de arhitecti voluntari, ONG-uri. S-au demolat monumente in weekend, pe cod galben de ninsoare, noaptea. Si acum o luna jumate dupa ce fusese asfaltata strada, in buna traditie a primariei Bucurestiului asfaltul a fost spart (pe banii nostrii bineinteles):
http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-15044047-bulevardul-buzesti-berzei-uranus-fost-spart-pentru-introducerea-unei-retele-apa-chiar-inainte-inaugurare.htm?nomobile=
Un director din primarie se mai si lauda ca, asa cum se intampla in tota Europa,t raficul trebuie oprit sa ajunga in zona centrala, la nivelul dd. Titulescu, Piata Victoriei, bd. Iancu de Hunedoara. Cum s-a aplicat asta in cazul acestui proiect nu stiu. Dar banii pentru acoliti curg.
vlad
09 Aug 02:11
+0
VOTURI
-0
@Alina, proiectul asta e contestat de Ordinul Arhitectilor :)) cred ca ei se pricep putintel la urbanistica :)). E un proiect care atrage trafic spre centrul orasului,.... ceea ce este OK, daca decizi ca dai prioritate masinilor complet in detrimentul pietonilor, biciclistilor sau RATB-ului
matei
08 Aug 20:05
+0
VOTURI
-0
@Laura pana la oprescu s-a stat mai mult decat sa-si bata capul cineva cu asa ceva. Pana acum 5 ni, principala problema a bucurestenilor erau bordurile...
nico
08 Aug 20:04
+0
VOTURI
-0
se rezolva toate cate putini. Nu cred ca se poate lucra pe caldura asta la vreun proiect. decat sa plateasca degeaba muncitorii..
Alina
08 Aug 20:01
+0
VOTURI
-0
Mai important decat cum va arata este utilitatea acestui proiect care nu poate fi contestata de nimeni care se pricepe cat de cat la urbanistica
Fox
08 Aug 15:52
+0
VOTURI
-0
Ei nu sunt in stare sa sincronizeze 3 semafoare in linie pe orice bulevard mai important... cum sa fie in stare sa sincronizeze doua proiecte separate?
vlad
08 Aug 12:43
+0
VOTURI
-0
Ce rost mai are sa reconstruiesti cladirile monument daramate, daca langa ele torni niste mastodonti din fier si otel??? Lasa-le daramate, decat sa le construiesti in bataie de joc. In plus, planul asta nu trebuia facut dinainte de construirea bulevardului??? construirea bulevardului apoi putea fi sincronizata cu "regenerarea" urbana de care vorbesc acum :)). Dar la primarie sunt incapabili sa sincronizeze 2 lucruri... dovada ca au venit aia de la gaze si au spart trotuarul abia facut pe Magheru :)))

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h