Cum va fi construit Pasajul subteran de la Piaţa Presei



Primaria Capitalei a pus in dezbatere publica Planul Urbanistic Zonal care stabileste cum va arata pasajul rutier subteran de la Piata Presei Libere.

Pasajul subteran de la Piata Presei
Pasajul subteran de la Piaţa Presei

Potrivit documentului, pasajul se va realiza pe un singur sens - dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff. Mai exact, pasajul va intra in subteran de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti, dupa Fantana Miorita, va trece pe sub Piata Presei Libere unde se va bifurca si va iesi pe Soseaua Kiseleff, in zona strandului Tineretului, si pe bd. Marasti imediat dupa cele doua turnuri gemene de la Piata Presei. Pentru acest pasaj Primaria Capitalei ar urma sa plateasca 18 milioane de euro. In plus, municipalitatea doreste sa construiasca si un pasaj subteran pentru pietoni. Societatea civila se opune realizarii pasajului rutier pe motiv ca distruge bd. Kiseleff. Dupa finalizarea dezbaterii publice, planul urbanistic urmeaza sa fie supus la vot in Consiliul General al Municipiului Bucuresti.


"Zona Pietei Presei Libere, datorita convergentei unor fluxuri importante de vehicule si pietoni si a unor linii de transport public se numara printre zonele unde se manifesta disfunctii majore. Avand in vedere concluziile studiului de circulatie se propune realizarea unui complex subteran compus din pasaj rutier pe relatia Soseaua Bucuresti-Ploiesti-Bd. Kiseleff cu ramificatie pe Bd. Marasti(Piata Montreal) si pasaj pietonal cu rol de nod intermodal de transport public. Pasajul pietonal va realiza subtraversarea pietei pe orice directie si va asigura legatura dintre statiile de transport public de suprafata cu statia magistralei 6 de metrou", se arata in expunerea de motive a proiectului.

Potrivit municipalitatii, prin realizarea acestui proiect se asigura imbunatatirea infrastructurii, reabilitarea si marirea capacitatilor retelelor publice edilitare, cresterea performantei transportului public. "Se urmareste totodata realizarea unor spatii publice de calitate corespunzator dimensionate pentru deservirea fluxurilor pietonale", se mai arata in expunerea de motive a proiectului.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat in mai multe randuri ca lucrarile la Pasajul de la Piata Presei vor incepe in acest an, in buget fiind prevazuti 15 milioane de lei din cei 18 milioane de euro cat costa lucrarea.

Primaria Capitalei a facut deja licitatie pentru construirea Pasajului rutier de la Casa Presei, contractul in valoare de circa 18 milioane de euro fiind atribuit consortiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare si Infrastructura si SC Consitrans SRL, pe 8 mai 2011.

Filiala Bucuresti a Ordinului Arhitectilor a cerut Ministerului Culturii, in 2011, clasarea bulevardelor Kiseleff si Aviatorilor ca monumente istorice. Cererea a fost respinsa, ministerul aproband doar construirea celor doua pasaje subterane de la Piata Charles de Gaulle si Piata Presei Libere. Daca Ministerul Culturii ar fi aprobat clasarea celor doua bulevarde, construirea pasajelor nu ar mai fi fost posibila.

Sursa: hotnews.ro

Etichete: Bucureşti, Capitală, constructie pasaj piata presei, Pasaj Piaţa Presei, realitatea, Sectorul 1, Sorin Oprescu

0/15 COMENTARII
Pasaj inutil
10 Jul 08:43
+0
VOTURI
-0
Pasajul asta imi aduce aminte de Pasajul Vacaresti. O alta metoda de a toca niste bani.

NU este nevoie de un pasaj acolo, ci mai curand la Razoare si Leu.
Si cum te lauzi ca aloci 4 milioane de lei din 18 milioane de EURO necesari? E de vreo 5 ori mai putin... Ce faci cu restul? Faci ditamai groapa in mijlocul soselei si te opresti, ca n-a mai alocat bani...
Andrei
10 Jul 08:07
+0
VOTURI
-0
Venitul mediu din Romania este de 1000lei. Betonul si scheletele metalice construite nu aduc dezvoltare economica, aduc poloarea mediului si distrugerea sanatatii. 100 de ani, aerportul Baneasa a functionat fara intrerupere si din cauza programului de urbanizare a fost desfiintat. Spatiul verde pe care s-a construit cladirea din vecinatatea CEC-ului si a magazinului Victoria, a distrus toata arhitectura zonei. Investitia aceea a fost INCEPUTUL CONSTRUCTIILOR FACUTE FARA RESPONSABILITATE. Nu putem sa asistam la aceste distrugeri si sa ne trezim cu lucrari de constructii abandonate (PODUL-Calea VACARESTI, Piata Matache) si toate cladirile abandonate inainte de a fi finalizate.
Andrei
10 Jul 07:34
+0
VOTURI
-0
Cand autoritatile vor acorda respect personalitatilor care au pus bazele modernizarii capitalei, atunci vor intrerupe jaful distrugerilor. Au distrus investitiile savantilor si tehnicienilor care si-au dedicat viata pentru dezvoltarea societatii si acum, fierul vechi vor sa-l valorifice in betonul si scheletele metalice, care sa ocupe cea mai frumoasa zona mostenita de la inaintasii nostrii, parcul Herastrau si imprejurimile. Investiti cele 18 milioane de euro in locuri de munca pentru tineri, pentru ca acestia sa nu mai fie obligati sa paraseasca tara.
Cosmin
10 Jul 07:21
+0
VOTURI
-0
Asteptam o opinie a d-lui consilier PP-DD, HORIA MOCANU.
Ionut
09 Jul 18:45
+0
VOTURI
-0
Bucurestiul are nevoie de piste ptr biciclete si transport in comun civilizat, nu pasaje pentru masini. Nu putem sa ne deplasam toti cu masinile.
Asta
09 Jul 17:19
+0
VOTURI
-0
@Andrei, delirezi. Tu te-ai uitat pe plansele proiectului in dezbatere publica de pe site-ul primariei :
http://www.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb_publica/proiecte/pr_dezb_publica.php
Rampele sunt despartite de restul strazii si sunt facute pe actualul spatiu verde (ex Soseaua Bucuresti-Ploiesti). Lasa halucinatiile ! Daca tot ai un neuron, foloseste-l !
Tu ai auzit de alte solutii de rezolvare a traficului : transport public, biciclete, trenuri pentru suburbii, etc… ? Lasa-ma cu poluarea, ca masinile polueaza si in mers si pe loc. Daca n-ai fost in stare sa citesti proiectul supus discutiei, sunt sigur ca ai citit studii de emisie de n-ai mai putut. Ne ascundem idiotenia in spatele « studiilor de emisii ».
andrei
09 Jul 16:55
+0
VOTURI
-0
@asta ai batut recordul la cretinism. Scuarul cu iarba din centru ramane, la fel si arborii din lateral. Rampele incep pe ultimele doua benzi de langa scuar. Pasajul asta (spre deosebire de cel de la Piata Charles de Gaulle)nu sacrifica spatiul verde. E adevarat ca pe perioada lucrarilor scuarul verde din mijloc va fi degradat, insa se reface ulterior. Masinile care satu minute la seafor polueaza mai mult decat cele aflate in mers (studiile de emisie de noxe arata clar acest lucru oriunde in lume, nu stiu daca nivelul tau scazut de inteligenta iti permite sa intelegi !) Cele 20% din masi care mer inainte sau fac dreapta au si ele nevoie de pasaj, pt. ca acum stau si ele la semafor. Pasajele subterane se fac pe firul soselelor, ele nu intra in parcuri, paduri, savane, etc, asa cum delirezi tu.
Asta
09 Jul 15:56
+0
VOTURI
-0
@Andrei, tu te-ai uitat pe proiectul si plansele supuse dezbaterii pe site-ul primariei Bucuresti, sau vorbesti ca sa te afli in treaba. De-a lungul soselei Bucuresti-Ploiesti se ve defrisa cu siguranta. Rampele respective sunt foarte lungi si vor acoperi cateva hectare (a nu se confunda cu km2), si ele se vor face pe spatiul verde. Sau neuronul tau stingher crede ca vor fi facute intr-o alta dimensiune ? Daca nu ai fi asa de redus intelectual, ai putea sa vezi pe google maps ca rampele, dar si intrarile in pasajele pietonale se suprapun pe actualul spatiu verde… care este foarte mare in acea zona nu doar un « palc de arbori » din halucinatiile tale!
Putem « rejecta » o investitie de infrastructura cand nu rezolva practic nimic si costa si o gramada de bani, in conditiile in care exista alte solutii pentru gestiunea traficului in oras. Cele 20% de masini de care vorbesti nu aveau nevoie de pasaj, iar cele 80% se vor propti tot in Arcul de Triumf. Dar daca ghiolbanul vrea pasaj, poluare si defrisari… giolbanul obtine ! Te-as ruga si eu sa nu fii cretin, dar mi-e teama ca e imposibil!
andrei
09 Jul 14:13
+0
VOTURI
-0
@asta. Nu tot traficul dinspre DN1 "se propteste in Archul de Triumf". E suficient sa stai in intersectie si vei vedea ca aproape 20% din masini fie fac stanga, fie merg inainte spre World Trade Center. Oricum nu putem rejecta o investitie in infrastructura pe considerentul ca traficul sa va bloca la urmatoarea intersectie. E o logica imbecila, la fel ca renuntarea la spalat pt. ca oricum ne murdarim ulterior. In ceea ce priveste "defrisarea catorva hectare de spatiu verde" e clar "@asta" ca ai un coeficient de inteligenta redus. In primul rand, "cateva hectare" nu are toata zona de sosea care va intra in subteran. In al doliea rand, spatiul verde e reprezentat de palcul de arbori care raman la locul lor. Pasajul subteran nu are legatura cu spatiul verde ! Puteti sa fiti sau nu de acord cu proiectul, e dreptul fiecaruia, va rog insa sa incercat sa nu fiti cretini !
Asta
09 Jul 13:28
+0
VOTURI
-0
@Paula:” Important e ca se construieste. degeaba ne plangem cand se face ceva. Cand era ala cu bordurile, nu se sesiza nimeni... ”
@Alina : ” Orice investiţie în infrastructură e utilă! ”
Pai haideti sa construim orice, sa aruncam cu banii pe geam ca e « important ca se construieste » si « orice investitie in infrastructura e utila ». Voi va ganditi cand scrieti comentariile astea? Si de ce sa se sesizeze cineva « cand era ala cu bordurile » el nu facea ceva, nu construia ceva…lucru important, de ? Si oricum s-au sesizat multi…Oprescu in schimb e cocolosit de media cat cuprinde ! O investitie este utila daca rezolva ceva, daca este facuta cu cap. Problema traficului din Bucuresti nu are cum sa o rezolve. Traversezi mai repede intersectia si te proptesti in Arcul de Triumf. In plus se mai defriseaza cateva hectare de spatiu vede. De poluare nu ne mai intereseaza !
Mi-as dori ca acest individ, Oprescu, sa creeze alternative la mersul cu masina in oras (vezi metrou, trenuri catre suburbii tip RER Paris, piste de biciclete). In schimb avem un proiect care va mai toca niste bani, va incuraja traficul cu masina si poluarea, va fi defrisat spatiu verde, va sluti o zona frumoasa a Bucurestiului si in final nici nu va rezolva nicio problema.
Alina
09 Jul 12:38
+0
VOTURI
-0
Pasajul ar ameliora mai multe direcţii de circulaţie. Orice investiţie în infrastructură e utilă!
iopo
09 Jul 10:59
+0
VOTURI
-0
Tara arde, babele se piaptana! Daca luam toate intrarile si iesirile din Bucuresti, pe DN1 se circula cel mai bine. In contrast, in Prelungirea Ghencea se plange cu zile. Traficul este de cosmar. Nici Iuliu Maniu nu sta mai bine. In zona Pipera-Voluntari este iarasi jale. Colentina, la orele de varf, e blocata. Iar ei vor sa faca pasaj subteran intr-o zona unde deja sunt 4-5 benzi pe sens? E ABSURD!
vlad
09 Jul 10:12
+0
VOTURI
-0
@cititor Problema mare este ca e un pasaj inutil... Sa zicem ca s-ar face blocaje acolo, desi nu prea e cazul... prin pasaj doar le muti o intersectie mai incolo, ce ai realizat cu asta? Scopul si marele profit o sa fie magazinele amenajate in pasajele pietonale, care sunt deja pregatite sa fie date in concesiune pt 50 de ani!!
cititor
09 Jul 09:38
+0
VOTURI
-0
Societatea civila este reprezentata de acel Nicusor si cativa din fanii sai, care sunt gica contra in orie proiect din Bucuresti. Pai crede ca nu a mai bazut romanul si alte capitale europene , cu zone avand mare valoare istorica si unde s-au construir pasaje subterane??? Pai in Londara in zona Hyde Park si paltul regal, in lungul Senei in Paris, in Madrid si Barcelona, ca sa dam doar cateva exemple s-a intamplat vreo nenorocire ca s-au realizat???

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h